Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bevalplan.

+10
Linda
Susan
Tania
Minx
PapillonRose
Smaragdje
Pussycat
Liadan
Chelle
Dora
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Bevalplan. - Pagina 2 Empty Re: Bevalplan.

Bericht  Tania vr 24 jun 2011 - 0:47

Susan schreef:
Minneke schreef:
Tania schreef:Ik had geen plan maar als ik er nu een zou maken zou ik er een paar dingen inzetten die ik bij mijn bevalling niet geweldig vond. Zo vond ik het maar niks dat ze mijn zoontje meteen na de bevalling een flesje hebben gegeven en ik niet eens de kans kreeg om hem aan te leggen. Als het volgende keer Echt nodig is, wil ik dat mijn man dat flesje geeft. Verder wil ik volgende keer geen gezeur meer over dat ik geen geluid mag maken tijdens het persen. Hallo zeg, ik lag te bevallen hoor.

Serieus...Dit klinkt echt bizar! confused

Behoorlijk ja.

Hij moest naar de neonatalogie afdeling omdat hij een maand te vroeg was. Maar goed, het had best even kunnen wachten. Want ze hebben het gedaan toen hij al even bij me weg was en vlak daarna was ik klaar met hechten en mocht ik ook weer bij hem. Het ergste is nog wel dat er nota bene een lactatiekundige naast m'n bed stond.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 0:49

Tania schreef:
Susan schreef:
Minneke schreef:
Tania schreef:Ik had geen plan maar als ik er nu een zou maken zou ik er een paar dingen inzetten die ik bij mijn bevalling niet geweldig vond. Zo vond ik het maar niks dat ze mijn zoontje meteen na de bevalling een flesje hebben gegeven en ik niet eens de kans kreeg om hem aan te leggen. Als het volgende keer Echt nodig is, wil ik dat mijn man dat flesje geeft. Verder wil ik volgende keer geen gezeur meer over dat ik geen geluid mag maken tijdens het persen. Hallo zeg, ik lag te bevallen hoor.

Behoorlijk ja.

Hij moest naar de neonatalogie afdeling omdat hij een maand te vroeg was. Maar goed, het had best even kunnen wachten. Want ze hebben het gedaan toen hij al even bij me weg was en vlak daarna was ik klaar met hechten en mocht ik ook weer bij hem. Het ergste is nog wel dat er nota bene een lactatiekundige naast m'n bed stond.

Het is niet netjes dat ze het zonder jullie medeweten hebben gedaan idd. Maar waarschijnlijk was het wel echt nodig.

Gast
Gast

Bericht  Tania vr 24 jun 2011 - 0:52

Lize schreef:
Tania schreef:
Susan schreef:
Minneke schreef:

Behoorlijk ja.

Het is niet netjes dat ze het zonder jullie medeweten hebben gedaan idd. Maar waarschijnlijk was het wel echt nodig.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat die 10 minuten wat uit hadden gemaakt. M'n zoontje was wel te vroeg maar hij was verder gezond, 50cm, 3240 gram. Maar ja het is achteraf. Volgende keer wil ik het gewoon anders.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Chelle vr 24 jun 2011 - 0:54

Susan schreef:
Minneke schreef:

Behoorlijk ja.

Als je veel geluid maakt bij het persen betekent het dat je lucht laat ontsnappen (anders kun je dat geluid niet maken) en dat is niet de bedoeling want dan kun je niet goed genoeg persen schijnt... Vandaar dat ze dat waarschijnlijk hebben gezegd (denk ik tenminste).

Verder als ik het zo lees heb ik een geweldige bevalling gehad. Bij mij waren er maar 2 ziekenhuismensen aanwezig, heb ik gelijk mijn kindje bij me gehad zonder dat ze haar gelijk mee namen. Ik heb ook niet gelijk gedoucht maar haar eerst zelf een flesje gegeven. (ik geef bewust geen borstvoeding, dat wisten ze wel al).
Ook vroegen ze alles aan mij of aan mijn man of moeder die erbij waren. De placenta hebben ze ook laten zien, maar eerlijk gezegd zat ik daar niet zo op te wachten. haha!

Maar als ik zo lees snap ik nu wel dat sommige een plan laten maken. Maar bij ons gebeurde dat al niet echt. Ik denk dat het per ziekenhuis verschilt. Hier was alles zo goed geregeld en luisterde ze echt naar me, dus een plan was toch al niet nodig geweest.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 1:40

Ik heb bij beide geen geboorteplan gehad.... Moet ook zeggen dat ik ze als prettig heb ervaren voor zover dat het kan natuurlijk.
De verlos deed alles in overleg.
Bij indy werd gevraagd of er iemand mee mocht kijken, tijdens de bevalling later bij het hechten... en de rest ging eigenlijk heel natuurlijk.
ook het zien van de placenta, vond dat prachtig. Hebben we ook foto's van gemaakt. Toch gek om het huisje te zien waar je kleintje al die tijd in heeft gewoond.

liefs

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 2:46

Liadan, wat is de navelstreng uit laten kloppen dan, stopt de bloeddoorstroming dan vanzelf als ze geboren zijn? En waarom de eerste dag niet in bad, voor dat huidvet? Ben er gewoon nieuwsgierig naar smile Zou je mij jou geboorteplan ook kunnen PMen? En misschien meer meiden, dat ik een idee heb?

Ik ga ook wel een geboorteplan maken als ik dit zo lees, ik wil ook graag de placenta zien. Weet niet of ik er geen stagiaires bij wil hebben, maar wil wel dat ze meteen op mijn buik/borst gelegd wordt en daarna pas gecontroleerd (als dat kan) en mijn vriend moet de navelstreng doorknippen! Pijnbestrijding ook liever niet, behalve als ik erom vraag, en uitleg bij alles wat ze doen is ook fijn. Heb zo toch al wel een aardig idee over hoe ik het het liefst zou willen. Onnodig toucheren wil ik ook niet Very Happy Ofja, onnodig, te vaak in ieder geval niet.

Gast
Gast

Bericht  Liadan vr 24 jun 2011 - 4:56

Bazyle, je hebt een pm!

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Tania vr 24 jun 2011 - 5:01

Lize schreef:Hahahaha Tania, ik moest wel lachen om je bericht. Sorry Embarassed

Maar waarom gaven ze je kindje een flesje dan? Was hij/zij misschien aan de zware kant en had hij een 'oppepper' nodig?

En dat geen geluid maken, zei ik ook altijd nerd Omdat er dan teveel kracht gaan naar het geluid maken en niet in het persen..
Edit: Hoewel het wel aan de persoon lag... En een keer 'gillen' mag best. Maar het is zo zonde van de kracht als vrouwen de hele tijd liggen te schreeuwen.

Ik lag niet te schreeuwen hoor, het was meer een soort bromgeluid, maar ze wilden helemaal niks horen Laughing .

Achteraf hoorde ik dat de hartslag van mijn zoontje niet meer omhoog ging en ze hem er daarom snel uit wilde hebben. Waarschijnlijk probeerde ze zo te zorgen dat hij er sneller uit was ofzo. Uiteindelijk is hij met de pomp gehaald (en hebben ze te hard getrokken waardoor het arme ventje heel veel last van z'n hoofdje had).
Maar eigenlijk vond ik m'n bevalling al meteen een hele mooie ervaring gelukkig. Dus ik heb er geen trauma van over gehouden ofzo hoor smile

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan vr 24 jun 2011 - 5:07

Meteen in bad vinden we niet nodig omdat het huidje nog beschermd wordt door huidsmeer, het kost het kindje een heleboel energie. Maar het belangrijkste vinden we dat hij de eerste dag gewoon lekker bij ons moet liggen zonder al dat gedoe aan zijn lijf.
Ook ruikt een pasgeboren kindje zo lekker, dat hoeft er van mij ook niet meteen afgewassen te worden.

Navelstreng uit laten kloppen wilde we graag omdat er na de geboorte nog bloed door de navelstreng naar de baby stroomt, dat stopt vanzelf na een aantal minuten. Als het eerder wordt doorgeknipt gaat dat bloed niet meer naar de baby.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 5:45

Liadan schreef:Meteen in bad vinden we niet nodig omdat het huidje nog beschermd wordt door huidsmeer, het kost het kindje een heleboel energie. Maar het belangrijkste vinden we dat hij de eerste dag gewoon lekker bij ons moet liggen zonder al dat gedoe aan zijn lijf.
Ook ruikt een pasgeboren kindje zo lekker, dat hoeft er van mij ook niet meteen afgewassen te worden.

Navelstreng uit laten kloppen wilde we graag omdat er na de geboorte nog bloed door de navelstreng naar de baby stroomt, dat stopt vanzelf na een aantal minuten. Als het eerder wordt doorgeknipt gaat dat bloed niet meer naar de baby.

even een aanvulling hierop: het schijnt dat er ook nog veel vitamine K door de navelstreng bij het kindje komt!

Gast
Gast

Bericht  Linda vr 24 jun 2011 - 5:57

Liadan, waarom wilde je dat ze zo laat mogelijk de vliezen zouden breken? Mijn vk heeft heel snel m'n vliezen doorgeprikt, ik vond het zelf achteraf helemaal niet prettig, maar ik dacht dat dat "normaal" was.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Liadan vr 24 jun 2011 - 6:52

Omdat ik het kunstmatig breken van de vliezen iets 'tegennatuurlijks' vind. Ik wilde liever mijn lichaam gewoon z'n gang laten gaan, het leek me voor ons kindje ook niet fijn als het te vroeg zou gebeuren.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby vr 24 jun 2011 - 7:04

Ik ga ook zo'n plan maken, zie hier veel voorbeelden staan.
Maar het is ook meer voor mijn vriend.

Zoals stel dat het een keizersnee word dan wil ik dat hij de kleine vasthoud totdat ik dat kan. Anders staat zijn moeder aan het bed en heeft zij het eerste contact.
Ik zou er dus inzetten dat we de geboorte pas melden bij onze ouders als we met z'n tweeen zijn. Of minstens 1 uur na de geboorte.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 7:06

Happydobby schreef:Ik ga ook zo'n plan maken, zie hier veel voorbeelden staan.
Maar het is ook meer voor mijn vriend.

Zoals stel dat het een keizersnee word dan wil ik dat hij de kleine vasthoud totdat ik dat kan. Anders staat zijn moeder aan het bed en heeft zij het eerste contact.
Ik zou er dus inzetten dat we de geboorte pas melden bij onze ouders als we met z'n tweeen zijn. Of minstens 1 uur na de geboorte.
Dat vind ik een hele goede, over de keizersnee. Ga dat ook maar eens ergens op papier laten zetten.

Gast
Gast

Bericht  Dora vr 24 jun 2011 - 7:23

Zo, het lukt me even niet om een middagje op het forum te komen en er zijn meteen een hoop reacties!

Liaden: dank je wel voor je plan! Heb hem snel doorgelezen en ik vind het erg fijn dat ik er een voorbeeld/houvast aan heb.

Verder zie ik toch de dingen naar voren komen die ik al op een kladje had staan.

Dit is even globaal wat ik heb (staat nog wel flink doorelkaar, tis van mijn kladje overgenomen)
op internet had ik nog wel iets gevonden over het vermelden van welke puf-club/zwangerschapscursus je hebt gevolgd: ----> Samen Bevallen opfriscursus (in 2010 de gehele cursus gedaan)
- Navelstreng uitlaten kloppen, maar wil het graag wel voelen dat kloppen
- Y.uanita moet deze doorknippen
- Indien keizersnede graag ruggeprik
- Is bovenstaande niet mogelijk en gaat het onder algehele narcose moet Y. buidelen
- Eerst aanleggen dan pas wassen/aankleden
- Y. of ik wil ze aanpakken/naar buiten begeleiden
- Omdat bad niet meer mogelijk denk ik dat ik een baarkruk wil.
- graag meekijken (via spiegel) en op de hoogte gehouden worden van wat er gebeurd.
- Als ik om mijn ma roep/vraag: zorg maar dat ze komt (tel erachter)
- graag (veel) foto's, overal van
- graag filmen (misschien voor de verwerking, terugbeleven van bevalling. Alles kan later nog gewist worden!)
- Leerlingen zijn prima, maar geen hele hordes

Vind dat van de vliezen wel een goede van Liaden. Zo zie ik het ook eigenlijk wel, dus een goeie om op te schrijven!
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 7:26

Tijgertje: Hoe groot werd jouw meisje gister geschat bij de echo?

Gast
Gast

Bericht  Dora vr 24 jun 2011 - 7:36

Op bijna 2300 gram!
Dus in een week tijd zou ze bijna 400 (!!!) gram aangekomen zijn. Het gaat de goede kant op.

Maar ik realiseer me ook wel dat dit natuurlijk schattingen zijn! en dit kan afwijken van de werkelijkheid.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 7:37

Wat goed joh!

Zo groot was mijn man toen hij geboren werd (met 40 weken) en die is ook helemaal gezond smile

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 8:16

Ik heb hem liadan dankjewel!

Gast
Gast

Bericht  schuddebuikje vr 24 jun 2011 - 8:46

http://www.knov.nl/voor-zwangeren/zwanger/de-bevalling/hoe-bereid-je-je-voor/het-geboorteplan/
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Dora vr 24 jun 2011 - 8:47

Dank je voor de link!
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Bericht  kwak vr 24 jun 2011 - 10:19

ik had samen met de VK afgesproken dat ik op een baarkruk wou bevallen, dat ik thuis wou bevallen en geen stagiaires.
ik heb niet op de baarkruk gezeten, dat was ik vergeten.

bij de volgende mag er 1 stagaire bij, of van de VK of van de kraamhulp.
wil ik langer met de baby liggen na de bevalling, niet direct onder de douche.
ben ik mijn dochtertje wel geweest om een aantal redenen en dat vond ik wel jammer.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Dora wo 7 maa 2012 - 6:34

Upp voor ccc
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 6:41

PrinsesBo schreef:Hahahaha Tania, ik moest wel lachen om je bericht. Sorry Embarassed

Maar waarom gaven ze je kindje een flesje dan? Was hij/zij misschien aan de zware kant en had hij een 'oppepper' nodig?

En dat geen geluid maken, zei ik ook altijd Bevalplan. - Pagina 2 827601 Omdat er dan teveel kracht gaan naar het geluid maken en niet in het persen..
Edit: Hoewel het wel aan de persoon lag... En een keer 'gillen' mag best. Maar het is zo zonde van de kracht als vrouwen de hele tijd liggen te schreeuwen.
Dit dus.
Tania schrijft het nu op een manier dat het belachelijk is wat er gebeurd is en het totaal niet snapt, maar er zit vast een logische verklaring achter.

Gast
Gast

Bericht  CCC wo 7 maa 2012 - 6:41

Thnx! Ga het even doorlezen! smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: