Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Slaan, terugslaan?

+3
xxjojootjexx
RYW
Sjonno
7 plaatsers

Ga naar beneden

Slaan, terugslaan? Empty Slaan, terugslaan?

Bericht  Sjonno wo 22 jun 2011 - 21:28

En dan is het ook hier zover...

Bij Rick op de psz zit een manneke, laten we hem voor het gemak B. noemen. En dat manneke slaat er dus regelmatig op, bij ieder klasgenootje. Rick kwam van de week weer thuis met het verhaal dat B. hem geslagen had en dat B. daarvoor op het strafstoeltje moest. Dit hoorden we nu al voor de tigste keer en ik had nu zoiets van je slaat dat manneke maar is een keer terug. Toen ik dat zei begon Rick heel hard te huilen en was best overstuur. Waarom? Omdat hij bang is dat hij dan ook op het strafstoeltje moet en dat wil hij niet!

Wat moet ik hiermee? Rick weet goed dat hij niet mag beginnen met slaan oid maar hij durft dus ook niet terug te slaan, bang om om dat stoeltje te moeten.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaan, terugslaan? Empty Re: Slaan, terugslaan?

Bericht  RYW wo 22 jun 2011 - 21:35

Ik zou hem persoonlijk niet aanmoedigen om terug te slaan, maar ik zou met de leidsters gaan praten dat B. Rick nog steeds slaat ondanks het strafstoeltje, en wat de mogelijkheden zijn om dit te veranderen.

Ik snap je en zou ook moederberinnengedrag gaan vertonen als er iemand aan mijn kinderen komt, maar ik zou ze nooit aanmoedigen om te slaan, ook niet als ze zelf niet begonnen zijn. Mijn vriend is trainer zelfverdediging en weerbaarheid, en die heeft mijn oudste wel geleerd hoe hij hiermee om moet gaan en hoe hij zichzelf kan verdedigen zonder zelf te slaan. Handig, zo'n vent Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 23:51

D. is nog te jong om zulke dingen mee te geven, maar ik denk dat ik haar later ga vertellen dat ze dit soort pestkoppen mag terugslaan. Kinderen kunnen zich op zo'n jonge leeftijd nog niet met woorden verdedigen en dan vind ik terugslaan wel gerechtvaardigd.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 8:13

In dit soort gevallen hebben wij onze R.ick geleerd dat hij het tegen de juf moet zeggen en als er dan nog niks verandert, mag hij terugslaan.

Gast
Gast

Bericht  xxjojootjexx do 23 jun 2011 - 8:23

Ik denk toch dat je beter aan R.ick kan leren dat hij naar je juf gaat wanneer B. of iemand anders hem slaat.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Meeko do 23 jun 2011 - 8:52

Ik zou ook leren eerst naar de juf te gaan en niet terug te slaan. Ik werk dan op een bso en beide kinderen die slaan krijgen op hun donder van me. Vertel dan ook degene die terug slaat gewoon naar mij toe moet komen. Maar sommige blijven t gewoon doen. Wordt dan zo ongezellig.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  L!ND@ do 23 jun 2011 - 10:37

RYW schreef:Ik zou hem persoonlijk niet aanmoedigen om terug te slaan, maar ik zou met de leidsters gaan praten dat B. Rick nog steeds slaat ondanks het strafstoeltje, en wat de mogelijkheden zijn om dit te veranderen.

Ik snap je en zou ook moederberinnengedrag gaan vertonen als er iemand aan mijn kinderen komt, maar ik zou ze nooit aanmoedigen om te slaan, ook niet als ze zelf niet begonnen zijn. Mijn vriend is trainer zelfverdediging en weerbaarheid, en die heeft mijn oudste wel geleerd hoe hij hiermee om moet gaan en hoe hij zichzelf kan verdedigen zonder zelf te slaan. Handig, zo'n vent Wink

+1 Ik snap je gevoel ook hoor! Bij mijn dochter op de opvang is een jongen die momenteel erg veel bijt. Hij heeft haar nog nooit gebeten, maar iedere keer als ik hem zie, denk ik bij mezelf "Als je aan mijn meisje komt, kom je aan mij...." Verder weet ik dat dit zijn manier van aandacht vragen is, het is een jongen die zich niet alleen kan vermaken, waardoor hij negatieve aandacht gaat vragen. Zielig eigenlijk! Gelukkig gaan ze er goed mee om en pakken ze hem consequent aan, maar mocht ik merken dat hij mijn dochter (vaak) zou bijten, zou ik dat zeker bespreekbaar maken met de leidster. Een leidster kan ervoor zorgen dat je zoon naar haar toe komt, op het moment dat het gebeurd, en er samen wat aan doen.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535

Bericht  Sjonno do 23 jun 2011 - 21:06

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben vanochtend naar de leidster gegaan en heb de situatie uitgelegd. Ze schrok er aan 1 kant van dat het zo'n impact had op Rick omdat Rick blijkbaar veel speelt met B. en met zijn vriendje D. Hun drieeen worden dus de 3 musketiers genoemd dor de leidsters omdat ze altijd samen zijn. Ik was het tegen de leidster aan het vertellen, de mama van D. hoorde dit en vertelde dus dat D. thuis ook vertelde dat B. hem zo vaak sloeg. De leidsters gingen het nu nog beter in de gaten houden. We hebben het nu dus aangekaart en ik hoop dat de leiding er dus ook echt wat mee gaat doen.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 0:13

Ik denk dat je het zo wel goed hebt aangepakt. Hopelijk helpt dat!
Maar nog een paar maandjes en dan word hij 4 toch?
Hopelijk krijgt hij in zijn nieuwe klas dan geen graag slaande kinderen smile

Gast
Gast

Bericht  Sjonno vr 24 jun 2011 - 0:15

Dat manneke komt dus ook bij Rick in de kleuterklas straks.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 0:16

Sjonno schreef:Dat manneke komt dus ook bij Rick in de kleuterklas straks.

Hopelijk wordt dat mannetje dan een beetje op 'zijn plaats' gezet door de oudere kleuters Wink

Gast
Gast

Bericht  Pien vr 24 jun 2011 - 0:21

Goed dat je het aangegeven hebt, ik denk ook dat je hiermee meer oplost als wanneer R gaat terug slaan!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 0:22

Sjonno schreef:Dat manneke komt dus ook bij Rick in de kleuterklas straks.

Ow dat is jammer! Nou hopelijk gaat het dan beter!!

Gast
Gast

Bericht  Sjonno vr 24 jun 2011 - 0:27

Of het gesprek geholpen heeft dat weet ik niet maar Rick en D. zeggen dat B. vandaag niet geslagen heeft.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Flemy vr 24 jun 2011 - 1:00

Myrthe heeft ook zo'n vriendje op het KDV, alleen Myrthe doet net zo hard mee en volgens de leidsters 'vechten' ze soms echt met elkaar! Dan mogen ze dus soms niet eens met elkaar spelen, maar het is toch echt haar beste vriend (naar eigen zeggen haha).

Ik leer haar overigens ook dat ze niet mag terugslaan, maar het dan moet melden (alleen dat doet ze dus niet).
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: