Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Knijpen, slaan en bijten

4 plaatsers

Ga naar beneden

Knijpen, slaan en bijten Empty Knijpen, slaan en bijten

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 7:51

Jaja deze fase is hier aangebroken. Vandaag waren we op bezoek bij een goede vriendin van me en ik had een blikje cola op tafel gezet. S. wilde die pakken maar ik pakte het blikje vlug weg en toen sloeg en kneep hij mij in m'n arm en van woede beet hij in de salontafel ! Een paar minuten later wilde hij eem kastdeurtje open maken en toen ik hem wilde oppakken beet hij in m'n hand. Ik noem nu 2 dingen die vandaag gebeurd zijn maar zo zijn er nog meer gevallen geweest. Hij kneep en sloeg me 2x nog in m'n gezicht, hij beet in m'n been tijdens het koken en hij heeft in de bank gebeten van woede

Het klinkt raar maar ik word hier best verdrietig van Sad Soms doet hij me gewoon echt pijn (z'n tandafdrukken staan nu in m'n hand) Bij papa of oma doet hij het niet alleen maar bij mij en daardoor voel ik net of dat hij een hekel aan me heeft. Dat zal wel niet maar zo voelt het..

Nu word ik boos als hij dat allemaal doet en ik verhef m'n stem dan en probeer heel boos te kijken. Maar tot nu toe heeft dat nog geen indruk gemaakt. Nu zei m'n vriendin "waarom bijt en knijp je hem gewoon niet terug" ? Aan de ene kant denk ik ja waarom niet. Maar aan de andere kant vind ik dat ook weer zo tja. Sta je in de supermarkt en sta je ineens je kind in z'n been te bijten Rolling Eyes Ziet er ook weer zo raar uit haha. Maargoed vinden jullie dat ik het advies van m'n vriendin moet proberen of heeft er iemand nog een andere tip dat werkt? Ik vind het gewoon nog moeilijk omdat hij nog zo klein is en er niks van lijkt te begrijpen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knijpen, slaan en bijten Empty Re: Knijpen, slaan en bijten

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 7:54

Ik vind het zoiets raars....als mensen zeggen bijt of sla dan terug...waarom zou je je kind pijn willen doen terwijl er ook andere oplossingen zijn?

Consequent blijven, de juiste straf geven (in de hoek enz) heeft hier erg geholpen, Joey heeft deze periode ook een tijdje gehad, maar weet nu echt wel dondersgoed dat hij het niet eens hoeft te proberen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knijpen, slaan en bijten Empty Re: Knijpen, slaan en bijten

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 7:56

Nou in de hoek gaan snapt S echt nog niet hoor smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knijpen, slaan en bijten Empty Re: Knijpen, slaan en bijten

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 7:57

Joey op het begin ook niet, en was wel binnen 2 seconden weg (nu nog steeds soms). Soms zet ik 'm ook alleen op z'n kamer met de deur dicht. Het gaat erom dat ie snapt dat ie fout is geweest natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knijpen, slaan en bijten Empty Re: Knijpen, slaan en bijten

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 7:57

Ik ben haar ook consequent met een streng gezicht blijven vertellen dat dat pijn doet en dat dat niet leuk is. Dat hij het alleen bij jou doet en niet bij anderen, laat juist zien dat hij veilig gehecht is aan jou smile. Hij weet zelf ook dat zoiets niet zo leuk is en kindjes doen dat vooral bij personen met wie de band onvoorwaardelijk is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knijpen, slaan en bijten Empty Re: Knijpen, slaan en bijten

Bericht  JD za 29 okt 2011 - 8:22

Ik heb helaas op mn werk ook weer een kindje die momenteel érg bijt. Van de week ook een kindje met een flinke bijafdruk op haar wang.....zo erg!

Het beste wat je kunt doen is inderdaad consequent blijven. In de hoek snapt hij nog niet, maar misschien kun je hem in zijn kinderstoel zetten met zijn rug naar jullie toe ofzo?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Knijpen, slaan en bijten Empty Re: Knijpen, slaan en bijten

Bericht  Liz za 29 okt 2011 - 8:31

Ook al begrijpt hij nog niet alles, ik zou wel steeds blijven uitleggen dat bijten/slaan/schoppen mama pijn doet. Ik zou zeker niet terug slaan/bijten, dat lijkt me voor jezelf ook niet fijn. En inderdaad consequent blijven.
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Knijpen, slaan en bijten Empty Re: Knijpen, slaan en bijten

Bericht  MADDIE za 29 okt 2011 - 10:13

Twellie schreef:Ik ben haar ook consequent met een streng gezicht blijven vertellen dat dat pijn doet en dat dat niet leuk is. Dat hij het alleen bij jou doet en niet bij anderen, laat juist zien dat hij veilig gehecht is aan jou smile. Hij weet zelf ook dat zoiets niet zo leuk is en kindjes doen dat vooral bij personen met wie de band onvoorwaardelijk is.

Eens met Twellie, een kind doet dit alleen als het zich helemaal op zijn gemak voelt en veilig gehecht is.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Knijpen, slaan en bijten Empty Re: Knijpen, slaan en bijten

Bericht  JD za 29 okt 2011 - 10:18

MADDIE schreef:
Twellie schreef:Ik ben haar ook consequent met een streng gezicht blijven vertellen dat dat pijn doet en dat dat niet leuk is. Dat hij het alleen bij jou doet en niet bij anderen, laat juist zien dat hij veilig gehecht is aan jou smile. Hij weet zelf ook dat zoiets niet zo leuk is en kindjes doen dat vooral bij personen met wie de band onvoorwaardelijk is.

Eens met Twellie, een kind doet dit alleen als het zich helemaal op zijn gemak voelt en veilig gehecht is.

mwa dat ben ik niet in alle gevallen met je eens. in de thuis situatie is dat zeker zo, maar kindjes die dat bijvoorbeeld op kinderdagverblijven doen, doen het vaak omdat ze op de leeftijd zijn waarop ze zich nog niet kunnen verwoorden, en dan uiten ze zich vaak door te bijten....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Knijpen, slaan en bijten Empty Re: Knijpen, slaan en bijten

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 11:24

hele herkenbare periode, hier zitten we er ook volop in. Y. heeft er een handje van om me met platte hand vol in m'n gezicht te slaan, of inderdaad te gaan bijten. Ik zou haar sowieso niet terug slaan of bijten. Naar mijn idee geef je dan hele tegenstrijdige dingen aan, hij mag jou geen pijn doen, maar jij doet hem ondertussen wel pijn.

Ik probeer Y. nu voor te zijn, als zij wil bijten of slaan, dan pak ik haar handjes/hoofd en zeg dan met een lage stem: nee, bijten/slaan doet pijn. Ze blijft dan wel boos, maar ze kan in ieder geval niet meer bijten/slaan. Ze mag van mij best boos zijn, ze mag van mij best even boos op de grond gaan liggen gillen, maar anderen pijn doen of dingen stuk maken is voor ons de grens. Ik blijf in haar buurt en na een tijdje wil ze opgepakt en getroost worden en dat doe ik dan ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knijpen, slaan en bijten Empty Re: Knijpen, slaan en bijten

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 11:26

JaneDoe schreef:
MADDIE schreef:
Twellie schreef:Ik ben haar ook consequent met een streng gezicht blijven vertellen dat dat pijn doet en dat dat niet leuk is. Dat hij het alleen bij jou doet en niet bij anderen, laat juist zien dat hij veilig gehecht is aan jou smile. Hij weet zelf ook dat zoiets niet zo leuk is en kindjes doen dat vooral bij personen met wie de band onvoorwaardelijk is.

Eens met Twellie, een kind doet dit alleen als het zich helemaal op zijn gemak voelt en veilig gehecht is.

mwa dat ben ik niet in alle gevallen met je eens. in de thuis situatie is dat zeker zo, maar kindjes die dat bijvoorbeeld op kinderdagverblijven doen, doen het vaak omdat ze op de leeftijd zijn waarop ze zich nog niet kunnen verwoorden, en dan uiten ze zich vaak door te bijten....

Ik denk dat janedoe en twellie vooral reageren op het stukje dat alleen Razz wordt gebeten. Ik ben het trouwens met ze eens, bij degene waar ze zich het meest veilig voelen, 'misdragen' ze zich ook het meest. Hoe veiliger je je voelt, hoe meer je je kunt laten gaan. De mensen die je het meest lief hebt, hebben het vaak 't hardst te verduren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knijpen, slaan en bijten Empty Re: Knijpen, slaan en bijten

Bericht  JD za 29 okt 2011 - 11:46

Rejoy. schreef:
JaneDoe schreef:
MADDIE schreef:
Twellie schreef:Ik ben haar ook consequent met een streng gezicht blijven vertellen dat dat pijn doet en dat dat niet leuk is. Dat hij het alleen bij jou doet en niet bij anderen, laat juist zien dat hij veilig gehecht is aan jou smile. Hij weet zelf ook dat zoiets niet zo leuk is en kindjes doen dat vooral bij personen met wie de band onvoorwaardelijk is.

Eens met Twellie, een kind doet dit alleen als het zich helemaal op zijn gemak voelt en veilig gehecht is.

mwa dat ben ik niet in alle gevallen met je eens. in de thuis situatie is dat zeker zo, maar kindjes die dat bijvoorbeeld op kinderdagverblijven doen, doen het vaak omdat ze op de leeftijd zijn waarop ze zich nog niet kunnen verwoorden, en dan uiten ze zich vaak door te bijten....

Ik denk dat janedoe en twellie vooral reageren op het stukje dat alleen Razz wordt gebeten. Ik ben het trouwens met ze eens, bij degene waar ze zich het meest veilig voelen, 'misdragen' ze zich ook het meest. Hoe veiliger je je voelt, hoe meer je je kunt laten gaan. De mensen die je het meest lief hebt, hebben het vaak 't hardst te verduren.

Mijn reactie was meer nav Maddie haar reactie, over dat een kind het alleen doet als hij zich volkomen op zijn gemak en thuis voelt... dat kan inderdaad zo zijn als we het hebben over bijten/slaan in de thuissituatie hebben. Veel kindjes bijten ook om hin affectie te uiten; er zijn veel kindjes die, als ze hun papa of mama knuffelen, bijten.
Maar het is ook heel erg de leeftijd, de fase, en het niet kunnen verwoorden van hun gevoelens, waardoor ze sneller bijten.... al is het in dat geval eerder naar andere kindjes en broertjes of zusjes.

Maar neemt niet weg dathet heel erg vervelend is. Ik ben ook absoluut geen voorstander van terugbijten. Zoals iemand anders net al zei, dan geef je een heel tegenstrijdig signaal af naar het kindje toe.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Knijpen, slaan en bijten Empty Re: Knijpen, slaan en bijten

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 23:15

Nee ik ben ook niet echt het type om dingen terug te doen bij m'n kind zoals bijten. Met de kinderstoel in de hoek is misschien wel een goeie mocht hij echt zo'n vervelende bui hebben die wat langer duurt. Ik zet 'm ook vaak in de box maar dat vind hij alleen maar leuk en giert hij het uit Neutral

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knijpen, slaan en bijten Empty Re: Knijpen, slaan en bijten

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 0:00

Hier helpt in de gang zetten ook niet, speelt daar vrolijk verder. Wat wel helpt hier is in de kinderstoel zetten en negeren. De stoel zet ik dan wel in t midden van de kamer zodat hij nergens bij kan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knijpen, slaan en bijten Empty Re: Knijpen, slaan en bijten

Bericht  MADDIE zo 30 okt 2011 - 0:09

JaneDoe schreef:
Rejoy. schreef:
JaneDoe schreef:
MADDIE schreef:
Twellie schreef:Ik ben haar ook consequent met een streng gezicht blijven vertellen dat dat pijn doet en dat dat niet leuk is. Dat hij het alleen bij jou doet en niet bij anderen, laat juist zien dat hij veilig gehecht is aan jou smile. Hij weet zelf ook dat zoiets niet zo leuk is en kindjes doen dat vooral bij personen met wie de band onvoorwaardelijk is.

Eens met Twellie, een kind doet dit alleen als het zich helemaal op zijn gemak voelt en veilig gehecht is.

mwa dat ben ik niet in alle gevallen met je eens. in de thuis situatie is dat zeker zo, maar kindjes die dat bijvoorbeeld op kinderdagverblijven doen, doen het vaak omdat ze op de leeftijd zijn waarop ze zich nog niet kunnen verwoorden, en dan uiten ze zich vaak door te bijten....

Ik denk dat janedoe en twellie vooral reageren op het stukje dat alleen Razz wordt gebeten. Ik ben het trouwens met ze eens, bij degene waar ze zich het meest veilig voelen, 'misdragen' ze zich ook het meest. Hoe veiliger je je voelt, hoe meer je je kunt laten gaan. De mensen die je het meest lief hebt, hebben het vaak 't hardst te verduren.

Mijn reactie was meer nav Maddie haar reactie, over dat een kind het alleen doet als hij zich volkomen op zijn gemak en thuis voelt... dat kan inderdaad zo zijn als we het hebben over bijten/slaan in de thuissituatie hebben. Veel kindjes bijten ook om hin affectie te uiten; er zijn veel kindjes die, als ze hun papa of mama knuffelen, bijten.
Maar het is ook heel erg de leeftijd, de fase, en het niet kunnen verwoorden van hun gevoelens, waardoor ze sneller bijten.... al is het in dat geval eerder naar andere kindjes en broertjes of zusjes.

Maar neemt niet weg dathet heel erg vervelend is. Ik ben ook absoluut geen voorstander van terugbijten. Zoals iemand anders net al zei, dan geef je een heel tegenstrijdig signaal af naar het kindje toe.

Ja en die reactie bedoelde ik specifiek over de thuissituatie. Maar misschien was ik niet helemaal duidelijk.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Knijpen, slaan en bijten Empty Re: Knijpen, slaan en bijten

Bericht  MADDIE zo 30 okt 2011 - 0:14

Terug slaan is niet echt mijn ding, maar heb dan ook nog geen eigen kinderen. Werk wel met kinderen van 2,5 - 4 jr. Naar mijn idee geef je dan een verkeerde boodschap af naar een kind toe. Namelijk dat slaan oké is.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Knijpen, slaan en bijten Empty Re: Knijpen, slaan en bijten

Bericht  Tania zo 30 okt 2011 - 0:49

Rejoy. schreef:hele herkenbare periode, hier zitten we er ook volop in. Y. heeft er een handje van om me met platte hand vol in m'n gezicht te slaan, of inderdaad te gaan bijten. Ik zou haar sowieso niet terug slaan of bijten. Naar mijn idee geef je dan hele tegenstrijdige dingen aan, hij mag jou geen pijn doen, maar jij doet hem ondertussen wel pijn.

Ik probeer Y. nu voor te zijn, als zij wil bijten of slaan, dan pak ik haar handjes/hoofd en zeg dan met een lage stem: nee, bijten/slaan doet pijn. Ze blijft dan wel boos, maar ze kan in ieder geval niet meer bijten/slaan. Ze mag van mij best boos zijn, ze mag van mij best even boos op de grond gaan liggen gillen, maar anderen pijn doen of dingen stuk maken is voor ons de grens. Ik blijf in haar buurt en na een tijdje wil ze opgepakt en getroost worden en dat doe ik dan ook.

Hier hetzelfde. J. sloeg (alleen) mij steeds in m'n gezicht een paar maanden terug. Ik pakte ook steeds z'n handje en zei duidelijk dat dat niet mocht omdat dat pijn doet. Na een paar weken was de lol er wel af en is het vanzelf opgehouden.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Knijpen, slaan en bijten Empty Re: Knijpen, slaan en bijten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum