Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

belastingaangifte - kan dit??

+11
xxjojootjexx
Fearie
Kexter
Zininzon
Didi
Atelier Madame
Cheesegirl
girli
RYW
Toet
JD
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

belastingaangifte - kan dit?? - Pagina 2 Empty Re: belastingaangifte - kan dit??

Bericht  JD do 23 jun 2011 - 10:15

De brief gaat over 2009 en 2010 samen. Hij krijgt dit jaar niks terug, maar het bedrag wat hij vorig jaar heeft gekregen (iets van 800 euro) blijkt onterecht te zijn, en dit moet hij nu dus terugbetalen. plus een boete, en allerlei andere extra kosten.

Hij jeeft dus 1x een aanmaning gehad, hierover heeft hij gebeld met de BD, die zeiden dat de brief onterecht naar hem verstuurd was, en dat hij de brief als niet verzonden mocht beschouwen....

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

belastingaangifte - kan dit?? - Pagina 2 Empty Re: belastingaangifte - kan dit??

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 11:52

*Marietje* schreef:Hij jeeft dus 1x een aanmaning gehad, hierover heeft hij gebeld met de BD, die zeiden dat de brief onterecht naar hem verstuurd was, en dat hij de brief als niet verzonden mocht beschouwen....

Typisch een geval van 'cover your ass' en dus altijd zoiets schriftelijk ter bevestiging vragen.

Gast
Gast

Bericht  JD do 23 jun 2011 - 12:19

Guattari schreef:
*Marietje* schreef:Hij jeeft dus 1x een aanmaning gehad, hierover heeft hij gebeld met de BD, die zeiden dat de brief onterecht naar hem verstuurd was, en dat hij de brief als niet verzonden mocht beschouwen....

Typisch een geval van 'cover your ass' en dus altijd zoiets schriftelijk ter bevestiging vragen.

sja...daar leren we nu van...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  blondje1313 do 23 jun 2011 - 22:56

Wel ontzettend balen allemaal, ik neem aan dat je vriend ook niet meer naar deze persoon toe gaat volgend jaar!
Ik zou toch zeker contact met die man opnemen hoe het komt dat die aangifte niet verstuurd is!

Ik zou je toch wel aanraden om zelf ook eens zo'n aangifte te bekijken, in de meeste gevallen is het helemaal niet zo moeilijk om het zelf in te vullen en spaar je geld uit om het iemand te laten doen. Zeker als je wacht tot na 1 maart, dan vult de belastingdienst alvast een aantal gegevens voor je in (niet wachten tot na 1 april, dan zou je weer een boete kunnen krijgen!)

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Winegum vr 24 jun 2011 - 7:10

Wat raar zeg! Je kunt er weinig tegen doen, maar ik zou wel een melding maken over die persoon die jullie aangifte zou hebben verstuurd. Het is gewoon een oplichter. Verder sluit ik me aan bij de rest. Geef nooit maar dan ook nooit je digi D code aan iemand anders, zeker niet aan iemand die je nauwelijks kent. Daarnaast vind ik het nogal raar dat je geen bevestiging hebt gekregen. Kleine moeite om dat uit te printen. Maar hij heeft hem nooit verzonden, dus had hij ook nooit aan jullie kunnen tonen.

Ik heb ook wat raars. Mijn vriend kreeg vandaag een brief, dat hij geen aangifte voor 2010 had gedaan. Dat hij voor 11 juli de aangifte moet doen, anders krijgt hij een boete.
Raar! Want we zijn toeslagpartners, hebben in de aangifte aangegeven dat we beiden een brief hebben gekregen dat we aangifte moesten doen. Maar alleen ik kreeg geld terug, hij hoefde niks te betalen en ook niks te ontvangen. Dus ik vind het zeer vreemd dat hij nu opeens die brief krijgt :S Maandag gelijk maar eens naar de belastingdienst bellen..

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  ExpressoB vr 24 jun 2011 - 7:21

Kl.te zeg dat zijn behoorlijke bedragen!
Weet je zeker dat je zoveel geld moet terug betalen?
Mijn vriend had de brief..dat hij meer dan 3300 euro moest terug betalen!! Klopt dus geen hout van! Er is niks veranderd. Belastingdienst gebeld, opnieuw aangifte gedaan en aanpassing gedaan, nu lijkt het wel te kloppen. Dat bedrag terug krijgen maar dan verdeeld over 12mnd dacht ik.

Succes ermee
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: