Ik moest m'n bril maar opzetten.
+13
loura
Sjonno
RYW
Luthien
Kqip
luisa
joyce0606
Minx
Sneeuwvlok
Monte
Lejow
Prosecco
Linnie1985
17 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Ik moest m'n bril maar opzetten.
Wat zij n er weer een paar idiote reacties zeg! Puur en alleen omdat het topic van CBL is. Ow wacht, dat mag ik niet zeggen natuurlijk want zo zit het niet...duh!
Ik zou zo'n reactie ook totaal niet pikken, maar goed ik ben weer een te groot watje om er iets van te zeggen.
Ik zou zo'n reactie ook totaal niet pikken, maar goed ik ben weer een te groot watje om er iets van te zeggen.
Sjonno- Fluisteraar
- Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10
Dat is echt schandalig. Ik weet niet of ik er nu nog iets van zou zeggen. Je had dat beter meteen kunnen doen.. maar goed, waarschijnlijk stond je perplex en je moet dat natuurlijk ook maar durven..
Gast- Gast
Storm schreef:Ik zou wel een belletje hebben gepleegd denk ik, mezelf kennende puur om mijn frustraties te uiten ik heb dat ook wel eens meegemaakt, heel erg onprofessioneel.
Ja vind je dat echt? Hmmm door jouw reactie zou ik de stap eerder maken. Weet alleen de naam niet meer van die winkel.
Gast- Gast
Ja tuurlijk, ik vind het echt belachelijk. Als verkoopmedewerkster hoor je je netjes te gedragen en niet de klant af te zeiken, hoe vervelend hij/zij ook is. Ik heb zelf een behoorlijke dienstverlenende functie (ik ben het visitekaartje van het bedrijf) en het zou mooi wezen als ik zoiets deed, dan kon ik meteen vertrekken denk ik.Caribbeanlover schreef:Storm schreef:Ik zou wel een belletje hebben gepleegd denk ik, mezelf kennende puur om mijn frustraties te uiten ik heb dat ook wel eens meegemaakt, heel erg onprofessioneel.
Ja vind je dat echt? Hmmm door jouw reactie zou ik de stap eerder maken. Weet alleen de naam niet meer van die winkel.
Laatst aangepast door Storm op wo 22 jun 2011 - 22:00; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Elodie schreef:Dat is echt schandalig. Ik weet niet of ik er nu nog iets van zou zeggen. Je had dat beter meteen kunnen doen.. maar goed, waarschijnlijk stond je perplex en je moet dat natuurlijk ook maar durven..
Idd en ik besefte het later pas toen ik buiten liep dat ze dat gezegd had.
Gast- Gast
Is dat een aparte manier van pinnen dan luthien? In zoveel winkels moet dat op die manier.. al vind ik ook wel dat die verkoopster dat niet netjes doet hoor.
Heel veel mensen zeggen dat de klant koning is en dat de verkoopster bij wijze van spreken alles maar moet pikken. Maar het is ook in een winkel wel een kwestie van geven en nemen hoor. Als de klant raar doet, dan groeit bij mij ook niet echt de wil om nog vanalles te doen om het hem/haar naar de zin te maken. Bijvoorbeeld, wij hebben vaak een rek met artikelen die 3 of 5 euro zijn. Het is een regel dat die artikelen niet retour mogen, simpelweg omdat we er anders nooit vanaf komen. Er was een vrouw die kocht zo'n herenshirt van 3 euro voor ( ik denk ) haar vriend. Dus ik vertelde haar gewoon beleefd dat artikelen van 5 euro en minder niet geruild mogen worden. Werd ze gelijk vet boos, wat denk je nou dat ik dit shirt voor mezelf koop, en het staat niet op dit bord ( we hebben zo'n bord waar een aantal voorwaarden op staan ) en dat ze het krankzinnig vond etc. Tja, anders had ik misschien nog wel een leidinggevende gebeld om te vragen of we een uitzondering mochten maken, maar daar had ik toen ook écht geen zin meer in hoor. Dan verkopen we dat shirt wel niet, doeiiii. Tuurlijk moet ik beleefd tegen haar doen, maar het moet wel van twee kanten komen vind ik.
Heel veel mensen zeggen dat de klant koning is en dat de verkoopster bij wijze van spreken alles maar moet pikken. Maar het is ook in een winkel wel een kwestie van geven en nemen hoor. Als de klant raar doet, dan groeit bij mij ook niet echt de wil om nog vanalles te doen om het hem/haar naar de zin te maken. Bijvoorbeeld, wij hebben vaak een rek met artikelen die 3 of 5 euro zijn. Het is een regel dat die artikelen niet retour mogen, simpelweg omdat we er anders nooit vanaf komen. Er was een vrouw die kocht zo'n herenshirt van 3 euro voor ( ik denk ) haar vriend. Dus ik vertelde haar gewoon beleefd dat artikelen van 5 euro en minder niet geruild mogen worden. Werd ze gelijk vet boos, wat denk je nou dat ik dit shirt voor mezelf koop, en het staat niet op dit bord ( we hebben zo'n bord waar een aantal voorwaarden op staan ) en dat ze het krankzinnig vond etc. Tja, anders had ik misschien nog wel een leidinggevende gebeld om te vragen of we een uitzondering mochten maken, maar daar had ik toen ook écht geen zin meer in hoor. Dan verkopen we dat shirt wel niet, doeiiii. Tuurlijk moet ik beleefd tegen haar doen, maar het moet wel van twee kanten komen vind ik.
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10
Storm schreef:Ja tuurlijk, ik vind het echt belachelijk. Als verkoopmedewerkster hoor je je netjes te gedragen en niet de klant af te zeiken, hoe vervelend hij/zij ook is.Caribbeanlover schreef:Storm schreef:Ik zou wel een belletje hebben gepleegd denk ik, mezelf kennende puur om mijn frustraties te uiten ik heb dat ook wel eens meegemaakt, heel erg onprofessioneel.
Maar door de telefoon kan je niet zien of zij echt erop aangesproken worden. In het echt ook niet, want ze zullen niet gauw haar erop aanspreken in de winkel als ik er ook bij ben.
Jaren geleden wilde wij ergens dineren op een terras en het was al 17.00!
Zegt de jongen van de bediening ''we serveren nog lunch dus het kan niet''.
Dus ik zo ''maar het is al 17.00 uur, dan gaan we ergens anders heen'' en echt ik zei het gewoon hoor (wat velen weer niet zullen geloven).
Zegt die jongen nogal luid over het terras heen ''NOU DAN GA JE TOCH ERGENS ANDERS HEEN!''.
Ik was met stomheid geslagen en mijn man zei ook niks.
Op dat moment wilde ik naar binnen gaan en de manager spreken, maar deed het niet.
Ik moet wat assertiever worden daarin en op het moment dat ik daaraan denk het ook echt DOEN!
Heb later opgebeld en hij zou erop aangesproken worden wat ik natuurlijk niet zeker weet of het daadwerkelijk gedaan is.
Gast- Gast
Sneeuwvlok schreef:Is dat een aparte manier van pinnen dan luthien? In zoveel winkels moet dat op die manier.. al vind ik ook wel dat die verkoopster dat niet netjes doet hoor.
Eens, sommige klanten denken dat je een robot ben waar je alles maar tegen kan zeggen. Als ik ergens een hekel aan heb, zijn het klagende klanten. Er is een groot verschil tussen een klant met een klacht en een klagende klant.
Helaas heb ik dankzij de gemeente elke dag klagende klanten. En niet eens om mijn werk of het product, maar door de regels die de gemeente/overheid heeft opgelegd waar ik me aan te houden heb.
Soms heb ik echt de neiging om dan te zeggen; ' u heef gelijk meneer/mevrouw, dat is vervelend. Weet u wat NOG vervelender is? Dat IEDERE DAG 10 X MOETEN AANHOREN! IK-HEB-HET-NIET-BEDACHT!!!'
Gast- Gast
Storm schreef:Ik zou wel een belletje hebben gepleegd denk ik, mezelf kennende puur om mijn frustraties te uiten ik heb dat ook wel eens meegemaakt, heel erg onprofessioneel.
Wat was er gebeurd dan en hoe hebben ze het opgelost?
Gast- Gast
Heb gebeld en de manager gaat desbetreffende verkoopster erop aanspreken en nou maar hopen dat zij haar woord houd. Voortaan moet ik zelf op dat moment er wat van zeggen en ook naar de manager vragen of het tegen een ander zeggen.
Ik ben zeker niet verlegen, heb me mondje bij me dus het word tijd dat ik dat eens laat merken!
Ik ben zeker niet verlegen, heb me mondje bij me dus het word tijd dat ik dat eens laat merken!
Gast- Gast
Hmm sorry maar ik snap die verkoopster wel aan de ene kant. Zij krijgt de hele dag waarschiijnlijk dezelfde vragen van mensen en iedereen zeurt over die labels.. Dan komt er nog eens iemand die je er op aanspreekt op een gegeven moment is dat de druppel en dan floept er wel eens iets uit... Zij is ook maar een mens hoor... Dat neemt niet weg dat ze dat niet hoorde te zeggen natuurlijk maar ik begrijp het wel
Ik werk als receptionist in een hotel en ik krijg ook constant alle geklaag van mensen over me heen. Dat moet je allemaal aanhoren en antwoord op geven. Mensen begrijpen soms niet dat wij niks kunnen doen aan bepaalde situaties. Krijg je bijvoorbeeld een vraag, waarom hebben jullie geen bubbelbaden in de kamers? Uuuhhhh vraag het aan mijn baas? Haha maar ja, je moet dus altijd beleeft blijven maar soms is dat gewoon heel moeilijk.
Ik werk als receptionist in een hotel en ik krijg ook constant alle geklaag van mensen over me heen. Dat moet je allemaal aanhoren en antwoord op geven. Mensen begrijpen soms niet dat wij niks kunnen doen aan bepaalde situaties. Krijg je bijvoorbeeld een vraag, waarom hebben jullie geen bubbelbaden in de kamers? Uuuhhhh vraag het aan mijn baas? Haha maar ja, je moet dus altijd beleeft blijven maar soms is dat gewoon heel moeilijk.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Het verschil tussen haar en jou is dat jij beleefd blijft ondanks dat je een slechte bui/ongesteld of wat dan ook bent. Zij reageerd het af op klanten en daar ben ik niet van gediend.
Gast- Gast
Weet je wat ik nu denk als je nog zou gaan bellen? (Heb je al gedaan en je hebt een hoger iemand aan de lijn gehad, wat ook goed is natuurlijk.) Je krijgt iemand aan de lijn die de desbetreffende persoon niet blijkt te zijn of je krijgt wel de desbetreffende persoon maar kan niet zien hoe haar uitdrukking op gezicht is. Ik ben wel zo iemand om het persoonlijk tegen diegene te zeggen. Wil altijd graag weten hoe zij reageren in houding, dat is door telefoon moeilijk in te schatten.
Ook had je na de tijd terug kunnen gaan naar die winkel, eerst haar woorden laten bezinken en daarna terug gaan met de mededeling dat haar opmerking, naar jou toe gericht, je niet echt lekker zit en dat je het dat graag naar haar toe kwijt wil.
Ook had je na de tijd terug kunnen gaan naar die winkel, eerst haar woorden laten bezinken en daarna terug gaan met de mededeling dat haar opmerking, naar jou toe gericht, je niet echt lekker zit en dat je het dat graag naar haar toe kwijt wil.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Caribbeanlover schreef:Het verschil tussen haar en jou is dat jij beleefd blijft ondanks dat je een slechte bui/ongesteld of wat dan ook bent. Zij reageerd het af op klanten en daar ben ik niet van gediend.
Daarbij vind ik, als je verkoopster bent, het sowieso niet kunnen om het op een klant af te reageren. Dat hoort gewoon niet zo. Je werkt met mensen, dan vind ik ook wel dat je je in moet "kunnen" houden.
Ik ben ook niet gediend van zulke opmerkingen.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Gisteren ook in het Kruidv.at. Ik hoefte alleen wc papier te hebben dus ik denk eventjes snel kopen. Lange rij maar ach ik heb wel geduld. Eerst al een stom pools wijf wat voorkruipt maar toen de verkoopster. Ik zeg hallo, zij zegt heeel overdreven en ingestudeerd hoi terug. Vervolgens heel erg mij de les lezend hoe ik wel niet mn pinpas erin moest steken. Ik per ongeluk verkeerde pincode, schalt ze keihard door de winkel 'ja je hebt de verkeerde pincode ingetoetst' dus ik poging 2. Maar ze moest op een knopje drukken, dus ik zeg dat lekker belerend terug tegen dr... geeft ze mij nog de schuld ook.. volgens mij snapte zij niet helemaal hoe ze met klanten moest omgaan. Na mij begon ze wederom op zon belerende toon met klanten te praten.. bah zon hekel aan die nepheid
Idem voor de He.ma een paar weken geleden. Ik had via internet een bestelling geplaatst eentje voor mij en mn vriend die ik van de gezamelijke rekening wilde betalen en eentje voor mezelf.. dus hoewel het 1 bestelling was vroeg ik of ze ze apart wilde aanslaan. NEE was heel kortaf het antwoord. Dus ik, ja hoor is er zitten losse labels aan dus je kunt ze gewoon los aanslaan. 'ja dat mag ik niet'. Ja sorry dat is niet mijn probleem 'nee ik ga voor jou geen uitzondering maken ik mag het niet'.. dus nadat we nog een paar keer dezelfde zinnen naar elkaar hebben herhaald heb ik uiteindelijk toch maar betaald. Maar wel even tegen dr gezegd dat ze niet echt meedacht met de klant. Echt annuleer die bon gewoon en sla ze los aan..
Idem voor de He.ma een paar weken geleden. Ik had via internet een bestelling geplaatst eentje voor mij en mn vriend die ik van de gezamelijke rekening wilde betalen en eentje voor mezelf.. dus hoewel het 1 bestelling was vroeg ik of ze ze apart wilde aanslaan. NEE was heel kortaf het antwoord. Dus ik, ja hoor is er zitten losse labels aan dus je kunt ze gewoon los aanslaan. 'ja dat mag ik niet'. Ja sorry dat is niet mijn probleem 'nee ik ga voor jou geen uitzondering maken ik mag het niet'.. dus nadat we nog een paar keer dezelfde zinnen naar elkaar hebben herhaald heb ik uiteindelijk toch maar betaald. Maar wel even tegen dr gezegd dat ze niet echt meedacht met de klant. Echt annuleer die bon gewoon en sla ze los aan..
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Dat gezeik had ik ook een beetje bij de Etos laatst, ook met dat nieuwe pinding.
Ik de pas erbovenin doen, gebeurd er niks, dus haalde ik hem eruit. Zegt de verkoopster ''je moet wel de code intoetsen'' ik had dat al gedaan, maar moest blijkbaar eerst wachten totdat zij dat ding activeerd ofzo.
Ze was niet onaardig hoor, maar mijn moeder was erbij en zij zei dat in me pincode in moest toetsen waarop ik geirriteerd zei dat ik dat al gedaan had.
Men doet niet anders dan voorheen, maar met die nieuwe %^^&* dingen lijkt het wel alsof de klant het fout doet!
Ik de pas erbovenin doen, gebeurd er niks, dus haalde ik hem eruit. Zegt de verkoopster ''je moet wel de code intoetsen'' ik had dat al gedaan, maar moest blijkbaar eerst wachten totdat zij dat ding activeerd ofzo.
Ze was niet onaardig hoor, maar mijn moeder was erbij en zij zei dat in me pincode in moest toetsen waarop ik geirriteerd zei dat ik dat al gedaan had.
Men doet niet anders dan voorheen, maar met die nieuwe %^^&* dingen lijkt het wel alsof de klant het fout doet!
Gast- Gast
Ik vind het heel fout van de verkoopster. De klant is toch nog altijd koning. Dus ik begrijp je frustratie, CBL!
Alleen, als ik zoiets meemaak, zet ik het even in het dagcafé: praten we er even over en ben ik mijn frustratie kwijt. Als je steeds losse topics maakt, dan gaan mensen zich er aan storen, zoals je merkt.
Alleen, als ik zoiets meemaak, zet ik het even in het dagcafé: praten we er even over en ben ik mijn frustratie kwijt. Als je steeds losse topics maakt, dan gaan mensen zich er aan storen, zoals je merkt.
Gast- Gast
Ik zie niet dat iemand zich stoort. Daarbij kijkt lang niet iedereen in het dagcafé.Youandi schreef:
Gast- Gast
Francaise_ schreef:Ik zie niet dat iemand zich stoort. Daarbij kijkt lang niet iedereen in het dagcafé.Youandi schreef:
Inderdaad.
Gast- Gast
Alex schreef:Francaise_ schreef:Ik zie niet dat iemand zich stoort. Daarbij kijkt lang niet iedereen in het dagcafé.Youandi schreef:
Inderdaad.
Er worden bepaalde opmerkingen gemaakt, waaruit duidelijk blijkt: 'Goh, heb je haar weer met een klaagtopic'.
Als je frustraties kwijt wilt, hoef je niet het hele forum om een luisterend oor te vragen toch? In het dagcafé zitten genoeg mensen die wel even mee willen praten.
Gast- Gast
Dan kan je op een gegeven moment wel helemaal stoppen met het openen van topics en alles in het dagcafé bespreken.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Dat is een algemene reactie op CBL. Ik hoef niet de mensen uit het dagcafe (dat bedoel ik niet lullig), ik wil een gevarieerder publiek als ik mijn ergernissen spui.Youandi schreef:Alex schreef:Francaise_ schreef:Ik zie niet dat iemand zich stoort. Daarbij kijkt lang niet iedereen in het dagcafé.Youandi schreef:
Inderdaad.
Er worden bepaalde opmerkingen gemaakt, waaruit duidelijk blijkt: 'Goh, heb je haar weer met een klaagtopic'.
Als je frustraties kwijt wilt, hoef je niet het hele forum om een luisterend oor te vragen toch? In het dagcafé zitten genoeg mensen die wel even mee willen praten.
Gast- Gast
Dat ding is zelf niet bij te houden voor de niet-werkende mens dus dat lijkt mij geen goed plan ;-)Rush schreef:Dan kan je op een gegeven moment wel helemaal stoppen met het openen van topics en alles in het dagcafé bespreken.
Gast- Gast
Francaise_ schreef:Dat is een algemene reactie op CBL. Ik hoef niet de mensen uit het dagcafe (dat bedoel ik niet lullig), ik wil een gevarieerder publiek als ik mijn ergernissen spui.Youandi schreef:Alex schreef:Francaise_ schreef:Ik zie niet dat iemand zich stoort. Daarbij kijkt lang niet iedereen in het dagcafé.Youandi schreef:
Inderdaad.
Oké. Dan zijn we het niet met elkaar eens Ik vind de mensen van het dagcafé ook heel gevarieerd.
Maar mijn allereerste opmerking hier was echt bedoeld voor CBL, omdat zij, mijns inziens, wel heel vaak een topic opent over een beklag. Niks op beklag tegen, maar dat kan ook 'gebundeld' worden, toch??
Gast- Gast
Daarom, juist die losse topics zijn zo leuk. :-)
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Moest dit nou echt?
» Wat moet ik er nou opzetten?
» insecten opzetten
» Wie oh wie?! Bril tip?
» Eigen ZZP-bedrijf opzetten.
» Wat moet ik er nou opzetten?