Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik moest m'n bril maar opzetten.

+13
loura
Sjonno
RYW
Luthien
Kqip
luisa
joyce0606
Minx
Sneeuwvlok
Monte
Lejow
Prosecco
Linnie1985
17 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Ik moest m'n bril maar opzetten. - Pagina 2 Empty Re: Ik moest m'n bril maar opzetten.

Bericht  Gast di 21 jun 2011 - 8:54

Ik vind het ook onbeschoft van de verkoopster. Maar het zal misschien wel actie - reactie zijn. Kunnen we alleen niet over oordelen. Maar onbeschoft vind ik het wel.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moest m'n bril maar opzetten. - Pagina 2 Empty Re: Ik moest m'n bril maar opzetten.

Bericht  Gast di 21 jun 2011 - 8:56

Tja Lucky, ik denk dat we je allemaal iets té goed kennen om het niet te kunnen laten beide zijden van het verhaal te beoordelen. Betekent overigens niet dat ik het ook echt aso vindt van die verkoopster!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 21 jun 2011 - 9:45

Sneeuwvlok schreef:Tja, waarschijnlijk was ze al geirriteerd en reageerde ze het een beetje op jou af, dat is niet netjes idd. Maar ik vind ook wel dat je best gewoon even op de broek had kunnen kijken, of desnoods even vragen aan de verkoopster of zij misschien kan kijken of de broek ertussen zit.

Nee want ik ga eerst zelf zoeken en pas als ik er echt niet uitkom dan vraag ik het, kan tenslotte zelf best zoeken dat hoeven zij niet te doen. Zoals ik al zei stond het niet op de broek aangezien het kaartje waar de maat op staat er bij veel af was (lees ff terug).
Achteraf gezien had ik haar hulp niet eens durven vragen, want dan had ze vast gezegd dat ik zelf maar moest kijken ofzo.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 21 jun 2011 - 9:47

Marin schreef:Ik vind het ook onbeschoft van de verkoopster. Maar het zal misschien wel actie - reactie zijn. Kunnen we alleen niet over oordelen. Maar onbeschoft vind ik het wel.

Hoezo actie reactie? Ik weet hoe ik hier kan zijn, maar dat zegt toch niet dat ik dat in winkels ook zou doen. Vond mezelf toch best netjes en stelde gewoon een vraag en gaf een tip/idee ivm nieuwe kaartjes.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 21 jun 2011 - 9:49

mozzarella schreef:Tja Lucky, ik denk dat we je allemaal iets té goed kennen om het niet te kunnen laten beide zijden van het verhaal te beoordelen. Betekent overigens niet dat ik het ook echt aso vindt van die verkoopster!

Ben gewoon eerlijk geweest hier en gezegd wat er gezegd is, meer niet.
Ik heb beide kanten (dus niet zijden) verteld en zie niet in waarom ik het hier anders zou vertellen, ben dus gewoon eerlijk. Men kan veel over mij zeggen, maar ik ben wel heel eerlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 21 jun 2011 - 9:50

Caribbeanlover schreef:
Marin schreef:Ik vind het ook onbeschoft van de verkoopster. Maar het zal misschien wel actie - reactie zijn. Kunnen we alleen niet over oordelen. Maar onbeschoft vind ik het wel.

Hoezo actie reactie? Ik weet hoe ik hier kan zijn, maar dat zegt toch niet dat ik dat in winkels ook zou doen. Vond mezelf toch best netjes en stelde gewoon een vraag en gaf een tip/idee ivm nieuwe kaartjes.

Nou ja kan me voorstellen dat niet iedereen daar op zit te wachten, en dan nog hangt het er vanaf hoe je dat brengt. Maar neemt niet weg dat jij de klant bent, en zij als verkoopster gewoon niet zoiets kan maken.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 21 jun 2011 - 19:26

Mijn woorden. Ongeacht wie er staat je bent als verkoopster wel het visiteplaatje van een winkel en moet je klanten netjes behandelen. Er zijn genoeg verkopers die juist staan te springen als je naar de goede maat vraagt!

Gast
Gast

Bericht  Minx wo 22 jun 2011 - 2:39

Linnie1985 schreef:Ik werk in een kledingwinkel en vaak heb je kleding waarvan het kaartje kwijt is en dus geen andere aan gehangen KAN worden. Dus tja dan zit er niks anders op dan zoeken en als kassiere bij de kassa de code overtypen van het labeltje.

heb je deze reactie wel gelezen CBL. Daarbij is het heel irritant als je van een klant hoort dat je er maar nieuwe kaartjes aan moet hangen. Alsof het personeel het zelf niet irritant vind dat ze steeds uit moeten leggen welke maat het is. Daarbij stond het er wel in.

Tuurlijk is het niet netjes dat zal ik nooit zeggen. Maar ook ik denk dat we maar weer een half verhaal horen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  joyce0606 wo 22 jun 2011 - 3:11

vermakelijk!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 3:56

Ik vind het nogal onprofessioneel om zo over je klanten te praten op gehoorafstand. Dat die verkoopster zoiets denkt over CBL, vind ik nog altijd anders dan het daadwerkelijk uiten in haar bijzijn. Als ze echt niet had gewild dat CBL dit hoorde, had ze d'r klep wel gehouden, toch?

Heb het eens gehad in een winkel waar ik een spijkerbroek van Indian Rose wilde kopen. Was in de periode van de uitverkoop, maar ik stond gewoon bij de normale collectie te kijken en hoor ik gewoon verkoopster A tegen B zeggen: "waarom staat dat meisje daar nou te kijken? Net of ze dat kan betalen." Dat vond ik echt heel onbeschoft en had best moeite daar niet iets van te zeggen. Een verkoopster is wel een visitekaartje van de winkel waar ze werkt en het bepaalt deels het beeld wat een klant van die winkel heeft/krijgt. Op zo'n moment koop ik daar geen broek meer.

Tijd geleden had ik het bij de HEMA. Ik wilde voor m'n verjaardag gebak halen en dan een speciaal gebakje voor m'n moeder, aangezien zij destijds amper kon kauwen vanwege d'r operatie. Was superdruk bij die afdeling en toen ik aan de beurt was en vroeg of ze wellicht gebakjes verkochten die geschikt waren voor iemand die niet kan kauwen, begon de verkoopster me recht in m'n bek uit te lachen. De tranen stonden in m'n ogen, want ik voelde me gekwetst en voor lul staan. Daarover heb ik wel een klacht ingediend, omdat het zo gevoelig lag, ook al kon die verkoopster dat niet weten. De manager heeft dat heel netjes opgelost, dus dat was wel heel fijn. Ook de enige reden waarom ik daarna die desbetreffende HEMA niet meer heb vermeden.

Gast
Gast

Bericht  luisa wo 22 jun 2011 - 5:07

Ik vind het te belachelijk voor woorden wat die verkoopster zei. Winkelpersoneel dient gewoon beleefd te blijven ook al loopt de klant te zeuren ofzo (nou ja er zijn natuurlijk wel grenzen). Ik vind het echt erg gesteld met het winkelpersoneel tegenwoordig, onbeleefd en totaal niet behulpzaam is mijn ervaring.

Ik heb een tijdje terug ook nog zoiets meegemaakt. Was met man bij het postkantoor voor een dienst speciaal voor buitenlanders. Man was al eerder geweest en hem werd verteld maandag terug te komen. Prima op maandag erheen, nummertje getrokken en netjes op onze beurt gewacht. Toen wij aan de beurt waren werd ons verteld dat ze die hele dienst niet leveren op dit kantoor. Man geeft aan dat paar dagen geleden hem verteld was van wel en deze dag terug te komen. Vrouw achter balie werd hierop kwaad en hoe wij daar wel niet bij kwamen en wie dat wel niet had gezegd, tja zijzelf dus. Hoe dan ook uiteindelijk gingen we maar weer weg, helaas had ik me nog niet omgedraait of hoor haar mompelen op een negatieve toon 'blijf dan lekker in je eigen land.' Toen heb ik haar ook wel even duidelijk gemaakt hoe ik over dergelijke opmerkingen dacht en dat ze het de volgende keer ook gewoon recht in mijn gezicht mag zeggen.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Kqip wo 22 jun 2011 - 5:15

Wat die verkoopster deed hoort niet punt. Voor mij reden om gewoon alle broeken te laten vallen die ik in mijn handen heb en weg te lopen uit die rotzaak.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 5:41

Kqip schreef:Wat die verkoopster deed hoort niet punt. Voor mij reden om gewoon alle broeken te laten vallen die ik in mijn handen heb en weg te lopen uit die rotzaak.
+1. Zat even niet op te letten toen haar leidinggevende vertelde dat ze het visitekaartje van de winkel moet zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 5:56

't Is inderdaad nogal een onbeschofte opmerking van die verkoopster geweest. Maar andersom kunnen klanten ook enorm onbeschoft zijn. Ik werk zelf in een banketbakkerij en daar komen soms exemplaren binnen, niet te geloven.
Vorig jaar kwam er een man binnen die ik begroette met "Goedemiddag", wat hij kennelijk niet hoorde. Toen hij opkeek, zei ik "Hallo" en toen begon hij toch te schreeuwen! "Hallo? Hallo? Hallo zeg je tegen je vriendje in de disco." Een scheldpartij volgde, ik was er perplex van. Ik heb hem met moeite geholpen, maar achteraf had ik eigenlijk moeten weglopen, althans zo voelt het nu.
Meest recente onbeschofte opmerking was van een klant die zei dat wij zelf waarschijnlijk skim-apparatuur op onze pinautomaat zetten.
Ik kom 's avonds altijd met nogal wat verhalen thuis. Van andere orde zijn klanten die gebak of salades onder de snelbinder of overdwars in de fietstas willen meenemen. :shock:

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 7:15

Reva schreef:
Birgit schreef:***************

Neeeeeeeee, pas het aan, nu het nog kan!! Anders krijg je de KANJEWELLEZEN-PREEK :shock: :shock:

lol!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 7:20

Ik ben al afgehaakt na de eerste alinea.

Zucht...

Gast
Gast

Bericht  Luthien wo 22 jun 2011 - 8:43

Ik zou spontaan niet meer naar zo'n winkel gaan...

Vanmiddag was ik in een winkel en werd geholpen aan de ene kassa en aan de andere kassa werden ook mensen geholpen. Nou dat was me toch ook een onbeschofte verkoopster! In iedere winkel werkt het pinautomaat anders, maar deze was echt een beetje apart. Je moet je pas insteken (nieuwe pinmanier) dan krijg je het bedrag te zien en moet je daarmee akkoord gaan en daarna pas moet je je pincode intoetsen. Beetje vreemde volgorde dus. De mensen aan die kassa snapte het niet helemaal (niet zo gek als het zo vreemd werkt), maar die verkoopster kon geen geduld opbrengen om die mensen nóg een keer door de procedure heen te loodsen. Zeurstem: Neeeee u moet wachten tot u drie piepjes hoort. Nee nee nee niet de pas eruit halen, U had de piepjes toch no niet gehoord?!! Ja hallo u moet natuurlijk wel luisteren naar wat ik zeg! En toen ging ze over de kassa heen hangen om op de knopjes te drukken... ze liet ze nog net hun eigen pincode intoetsen...
Maar hun product stond op een karretje en die zat een beetje in de knoop met een ander karretje (grote doos, stak net in het andere karretje) blert dat mens, Ga nou eens naar achteren met dat ding.

Ik was eigenlijk te verbijsterd over haar doen, maar had er eigenlijk wel iets van willen zeggen. Ik denk dat ik dat van de week als mijn kastje binnen is ook wel ga doen. Zo ga je toch niet met klanten om...
Het is dat ik dat kastje nu besteld heb, maar ik denk niet dat ik die winkel nog eens binnenstap...
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  luisa wo 22 jun 2011 - 8:53

Tea-Leaf schreef:Ik ben al afgehaakt na de eerste alinea.

Zucht...

Als je het toch niet leest reageer dan gewoon niet zeg, ik vind dit echt een rare reactie.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  RYW wo 22 jun 2011 - 10:02

Minneke schreef:Tjonge, wat een flauwe reacties. Als een verkoopster zoiets tegen mij zou zeggen zou ik serieus ook beledigd en perplex zijn hoor. (Of ik er een topic aan zou wijden is dan weer de vraag, maar goed.)

Je bent als verkoopster toch iemand die een dienst verleent? Dan kun je toch niet je klanten af gaan zeiken?

Dit vind ik ook. Als het mij overkwam zou ik het ook aso en onprofessioneel vinden, en er zeker wat van zeggen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 21:37

luisa schreef:
Tea-Leaf schreef:Ik ben al afgehaakt na de eerste alinea.

Zucht...

Als je het toch niet leest reageer dan gewoon niet zeg, ik vind dit echt een rare reactie.

Ik niet Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 21:44

Fairytale schreef:
Linnie1985 schreef:Ik werk in een kledingwinkel en vaak heb je kleding waarvan het kaartje kwijt is en dus geen andere aan gehangen KAN worden. Dus tja dan zit er niks anders op dan zoeken en als kassiere bij de kassa de code overtypen van het labeltje.

heb je deze reactie wel gelezen CBL. Daarbij is het heel irritant als je van een klant hoort dat je er maar nieuwe kaartjes aan moet hangen. Alsof het personeel het zelf niet irritant vind dat ze steeds uit moeten leggen welke maat het is. Daarbij stond het er wel in.

Tuurlijk is het niet netjes dat zal ik nooit zeggen. Maar ook ik denk dat we maar weer een half verhaal horen.

Ik snap ook wel dat het lastig is voor hun om steeds nieuwe op te hangen, maar ik gaf alleen maar de tip aan haar en ik heb helemaal nergens gezegd dat het MOET!

Hoezo aan half verhaal? Geloof je me niet? Zie niet in waarom ik zou liegen en als je goed had gelezen dan had je kunnen lezen had ik al eerder verteld hoe het exact is gegaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 21:47

Guattari schreef:Ik vind het nogal onprofessioneel om zo over je klanten te praten op gehoorafstand. Dat die verkoopster zoiets denkt over CBL, vind ik nog altijd anders dan het daadwerkelijk uiten in haar bijzijn. Als ze echt niet had gewild dat CBL dit hoorde, had ze d'r klep wel gehouden, toch?

Heb het eens gehad in een winkel waar ik een spijkerbroek van Indian Rose wilde kopen. Was in de periode van de uitverkoop, maar ik stond gewoon bij de normale collectie te kijken en hoor ik gewoon verkoopster A tegen B zeggen: "waarom staat dat meisje daar nou te kijken? Net of ze dat kan betalen." Dat vond ik echt heel onbeschoft en had best moeite daar niet iets van te zeggen. Een verkoopster is wel een visitekaartje van de winkel waar ze werkt en het bepaalt deels het beeld wat een klant van die winkel heeft/krijgt. Op zo'n moment koop ik daar geen broek meer.

Tijd geleden had ik het bij de HEMA. Ik wilde voor m'n verjaardag gebak halen en dan een speciaal gebakje voor m'n moeder, aangezien zij destijds amper kon kauwen vanwege d'r operatie. Was superdruk bij die afdeling en toen ik aan de beurt was en vroeg of ze wellicht gebakjes verkochten die geschikt waren voor iemand die niet kan kauwen, begon de verkoopster me recht in m'n bek uit te lachen. De tranen stonden in m'n ogen, want ik voelde me gekwetst en voor lul staan. Daarover heb ik wel een klacht ingediend, omdat het zo gevoelig lag, ook al kon die verkoopster dat niet weten. De manager heeft dat heel netjes opgelost, dus dat was wel heel fijn. Ook de enige reden waarom ik daarna die desbetreffende HEMA niet meer heb vermeden.

Dat van die broek vind ik echt absurd! Denk niet dat ik me dan in kon houden. Klinkt raar, maar ik denk door je kleurtje dat ze dat dacht zo van ''oh een buitenlander die heeft toch niet veel te besteden'' wat het natuurlijk onterecht maakt dat ze dat dacht.........................de trut!

Bij mijn voorval dacht ik bij het typen van dit topic gelijk aan jou. Weet het nog heel goed van dat taartengebeuren en dat je daarna idd geheel TERECHT een klacht heb ingediend.

Ik zit te twijfelen om langs de winkel te gaan of te bellen, want ik vind het totaal klantonvriendelijk en wens dat anderen klanten zeker niet toe.

Zal ik dat doen of niet?

Laatst aangepast door Caribbeanlover op wo 22 jun 2011 - 21:58; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 21:49

Ik zou wel een belletje hebben gepleegd denk ik, mezelf kennende puur om mijn frustraties te uiten Evil or Very Mad ik heb dat ook wel eens meegemaakt, heel erg onprofessioneel.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 21:50

luisa schreef:Ik vind het te belachelijk voor woorden wat die verkoopster zei. Winkelpersoneel dient gewoon beleefd te blijven ook al loopt de klant te zeuren ofzo (nou ja er zijn natuurlijk wel grenzen). Ik vind het echt erg gesteld met het winkelpersoneel tegenwoordig, onbeleefd en totaal niet behulpzaam is mijn ervaring.

Ik heb een tijdje terug ook nog zoiets meegemaakt. Was met man bij het postkantoor voor een dienst speciaal voor buitenlanders. Man was al eerder geweest en hem werd verteld maandag terug te komen. Prima op maandag erheen, nummertje getrokken en netjes op onze beurt gewacht. Toen wij aan de beurt waren werd ons verteld dat ze die hele dienst niet leveren op dit kantoor. Man geeft aan dat paar dagen geleden hem verteld was van wel en deze dag terug te komen. Vrouw achter balie werd hierop kwaad en hoe wij daar wel niet bij kwamen en wie dat wel niet had gezegd, tja zijzelf dus. Hoe dan ook uiteindelijk gingen we maar weer weg, helaas had ik me nog niet omgedraait of hoor haar mompelen op een negatieve toon 'blijf dan lekker in je eigen land.' Toen heb ik haar ook wel even duidelijk gemaakt hoe ik over dergelijke opmerkingen dacht en dat ze het de volgende keer ook gewoon recht in mijn gezicht mag zeggen.

Heel goed dat je hebt gereageerd! Het is toch te gek voor woorden hoe personeel tegen klanten kunnen zijn. Ik had het nog een stapje hoger gedaan en om de manager of hoofd had gevraagd. Vervolgens had ik die vrouw dan voor schut gezet bij haar baas!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 21:54

Luthien schreef:Ik zou spontaan niet meer naar zo'n winkel gaan...

Vanmiddag was ik in een winkel en werd geholpen aan de ene kassa en aan de andere kassa werden ook mensen geholpen. Nou dat was me toch ook een onbeschofte verkoopster! In iedere winkel werkt het pinautomaat anders, maar deze was echt een beetje apart. Je moet je pas insteken (nieuwe pinmanier) dan krijg je het bedrag te zien en moet je daarmee akkoord gaan en daarna pas moet je je pincode intoetsen. Beetje vreemde volgorde dus. De mensen aan die kassa snapte het niet helemaal (niet zo gek als het zo vreemd werkt), maar die verkoopster kon geen geduld opbrengen om die mensen nóg een keer door de procedure heen te loodsen. Zeurstem: Neeeee u moet wachten tot u drie piepjes hoort. Nee nee nee niet de pas eruit halen, U had de piepjes toch no niet gehoord?!! Ja hallo u moet natuurlijk wel luisteren naar wat ik zeg! En toen ging ze over de kassa heen hangen om op de knopjes te drukken... ze liet ze nog net hun eigen pincode intoetsen...
Maar hun product stond op een karretje en die zat een beetje in de knoop met een ander karretje (grote doos, stak net in het andere karretje) blert dat mens, Ga nou eens naar achteren met dat ding.

Ik was eigenlijk te verbijsterd over haar doen, maar had er eigenlijk wel iets van willen zeggen. Ik denk dat ik dat van de week als mijn kastje binnen is ook wel ga doen. Zo ga je toch niet met klanten om...
Het is dat ik dat kastje nu besteld heb, maar ik denk niet dat ik die winkel nog eens binnenstap...

Vind dat je op dat moment er wat van had moeten zeggen en niet later zeker aangezien het niet om jou ging. Ik heb dat ook wel eens meegemaakt dat een klant niet netjes werd behandeld en dat diegene niks uit kon brengen dat ik voor die persoon wilde opkomen. Heb dat nooit gedaan, maar ga het zeker niet de keer daarop zeggen aangezien de verkoopster het zelf dan misschien niet meer weet.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: