Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

eten in de wipstoel of kinderstoel?

+6
Bruintje Beer
loesje
Pussycat
Darius
pantuf
duckie
10 plaatsers

Ga naar beneden

eten in de wipstoel of kinderstoel? Empty eten in de wipstoel of kinderstoel?

Bericht  duckie ma 20 jun 2011 - 9:55

mn dochtertje krijgt haar fruit en groente hapjes altijd als ze in de wipstoel zit, deze zet ik dan bijna helemaal rechtop... maar nu heb ik de kinderstoel (stokke) beneden gezet en haar daar eens in gezet (zit een babyset + zitverkleiner kussentjes in) en dan met 2 handdoeken rond haar buikje zodat ze wat minder speling heeft om te kijken of dit ook wou. het ging eigenlijk wel goed... ze hangt af en toe wel wat naar voren misschien, maar het smeert een stuk minder als de wipstoel (die kan ik bijna elke dat wel wassen) en is qua hoogte ook een stukje makkelijker. ze kan nog niet zelfstandig zitten/blijven zitten. kan dit dan wel zo in de kinderstoel? of is dit toch slecht voor heupjes oid? en als we weggaan wil ik een ikea kinderstoel kopen... maar kunnen ze daar dan ook al in als ze nog niet goed kunnen zitten of is dan toch de wipstoel beter?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

eten in de wipstoel of kinderstoel? Empty Re: eten in de wipstoel of kinderstoel?

Bericht  pantuf ma 20 jun 2011 - 9:59

Het is slecht voor haar ruggetje, omdat ze nog niet zelf kan zitten. Dus ik zou haar nog mooi in de wipper laten zolang dat nog gewoon gaat.
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

eten in de wipstoel of kinderstoel? Empty Re: eten in de wipstoel of kinderstoel?

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 10:10

Een kinderstoel wordt over het algemeen aangeraden vanaf negen maanden, omdat dat het tijdstip is dat veel kindjes zelfstandig kunnen zitten. Als ze dat nog niet kunnen, is het te belastend voor de rug om in wat voor een kinderstoel dan ook te zitten. Dat wordt voorlopig dus nog even behelpen met de wipstoel smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

eten in de wipstoel of kinderstoel? Empty Re: eten in de wipstoel of kinderstoel?

Bericht  Darius ma 20 jun 2011 - 15:05

Kinderstoel. Voor de ikea is het wellicht wat te vroeg, maar dagelijks een kwartier op deze maniee als jij beschrijft kan ook geen kwaad.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

eten in de wipstoel of kinderstoel? Empty Re: eten in de wipstoel of kinderstoel?

Bericht  Pussycat ma 20 jun 2011 - 18:35

Ik wilde al zeggen... dus jullie geven jullie kindjes tot 9 maanden geen eten in de kinderstoel?
Pff wat een zooi zal dat worden zeg.
Nou ik zet mijn dochter gerust in de kinderstoel ze hangt niet en kan prima zitten daarin en ze vindt het nog gezellig ook zo aan tafel.
Dat moet heus geen kwaad kunnen. Ja misschien als je haar en een uur in laat zitten ofzo. Maar dat doe je toch niet.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

eten in de wipstoel of kinderstoel? Empty Re: eten in de wipstoel of kinderstoel?

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 18:55

Toen S. nog niet goed kon zitten heb ik heb in de Maxi-Cosi gezet voor zijn hapjes. In de wipstoel hing hij de hele tijd naar rechts of links of helemaal onderuit gezakt. In de Maxi-Cosi zat hij dan toch veel fijner. Later toen hij nog steeds niet echt kon zitten ging hij toch in de kinderstoel. Gewoon 2x 10 minuutjes per dag. Zo kon hij toch een beetje "leren" om te gaan zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

eten in de wipstoel of kinderstoel? Empty Re: eten in de wipstoel of kinderstoel?

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 19:17

Hier krijgt Flynn sinds een paar dagen eten in de kinderstoel van Ikea. Met een verkleiner rondom zijn lijfje gaat dat prima.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

eten in de wipstoel of kinderstoel? Empty Re: eten in de wipstoel of kinderstoel?

Bericht  loesje ma 20 jun 2011 - 19:36

alex krijgt sinds hij 6 maanden oud is bijna alles in de kinderstoel. Alleen de fles geef ik niet in de kinderstoel want dat vind ik wat onhandig.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

eten in de wipstoel of kinderstoel? Empty Re: eten in de wipstoel of kinderstoel?

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 19:40

pantuf schreef:Het is slecht voor haar ruggetje, omdat ze nog niet zelf kan zitten. Dus ik zou haar nog mooi in de wipper laten zolang dat nog gewoon gaat.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

eten in de wipstoel of kinderstoel? Empty Re: eten in de wipstoel of kinderstoel?

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 19:57

Dat hele kwartiertje 2x per dag kan dus absoluut geen kwaad. Er kan soms zo overdreven worden.
Gewoon een stevig kussen en de rug zodat ze niet zo wiebelen en wat steviger zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

eten in de wipstoel of kinderstoel? Empty Re: eten in de wipstoel of kinderstoel?

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 19:59

Wij gaven haar een hele poos nog het eten in een wipstoel, ook toen ze al lang goed kon zitten, omdat ze in de wipstoel het eten veel beter at dan in de kinderstoel. Rapley uiteraard wel in de kinderstoel, dan is het zelfs gevaarlijk als je dat in de wipper geeft.

En in de kinderstoel zetten als ze nog niet goed kunnen zitten is niet goed voor het ruggetje, maar als je het bij die paar minuutjes laat, zou ík me er geen zorgen om maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

eten in de wipstoel of kinderstoel? Empty Re: eten in de wipstoel of kinderstoel?

Bericht  Bruintje Beer ma 20 jun 2011 - 20:26

Ze heeft eerst een maandje of 2 in de wipstoel eten gekregen. Daarna in de kinderstoel.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

eten in de wipstoel of kinderstoel? Empty Re: eten in de wipstoel of kinderstoel?

Bericht  Liadan ma 20 jun 2011 - 20:57

Onze dochter zat vanaf 6 maanden met eten in de kinderstoel. Ze kon toen al wel zelf blijven zitten maar als ze dat niet had gekund hadden we haar ook in de kinderstoel gezet want ze kreeg bijvoeding volgens de rapley methode en dan moeten ze rechtop zitten.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

eten in de wipstoel of kinderstoel? Empty Re: eten in de wipstoel of kinderstoel?

Bericht  Flip Fluitketel ma 20 jun 2011 - 22:41

Hier zat ze vanaf 6maanden in de kinderstoel tijdens het eten. Fruithapje kreeg ze nog wel in de wipstoel. In de kinderstoel kreeg ze een kussen of er een deken/kussen tussen. Dan ging ze niet wiebelen. Ze zat hooguit 2x15min op een dag in de stoel.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

eten in de wipstoel of kinderstoel? Empty Re: eten in de wipstoel of kinderstoel?

Bericht  PiP ma 20 jun 2011 - 22:50

Toen ze goed kon zitten is ze in de kinderstoel gegaan. We hadden het tuigje van de TripTrap zo gemaakt dat hij achter de rugleuning langs ging, zo zat ze dus stevig in het tuigje.
Maar er is ook wat nieuws van TripTrap:
eten in de wipstoel of kinderstoel? 21F70B56D62D488EB75E44ABB7BE437F
Alleen dat is zo duuhuurr...helemaal om het dan nu nog aan te schaffen.
Het lijkt me wel ideaal!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

eten in de wipstoel of kinderstoel? Empty Re: eten in de wipstoel of kinderstoel?

Bericht  Teddyaapje di 21 jun 2011 - 0:58

T hebben we nooit eten in de wipstoel gegeven. Hij krijgt het ook volgens Rapley dus het mag ook niet. Wij hebben ook een triptrap en met genoeg handoeken om zn buikje blijft hij er goed in zitten. Als hij echt flink zat te wiebelen nam ik hem wel eens op schoot.
Ik zou wel even goed kijken of je het zit en voeten gedeelte goed hebt staan qua hoogte en diepte, dat kan best veel schelen in hoe stevig ze zitten!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

eten in de wipstoel of kinderstoel? Empty Re: eten in de wipstoel of kinderstoel?

Bericht  Liadan di 21 jun 2011 - 1:05

Maar dat zitje op de tripp trapp is toch hetzelfde idee als een wipstoel, het enige verschil is dat ze dan gewoon mee aan tafel zitten volgens mij?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

eten in de wipstoel of kinderstoel? Empty Re: eten in de wipstoel of kinderstoel?

Bericht  PiP di 21 jun 2011 - 2:14

Klopt, maar wel op een mooie hoogte.
Ik heb het geld er zelf absoluut niet voor over hoor, maar het leek me wel handig.
Zag later trouwens dat er bij staat van 0-6 maand, vraag me dus af tot welk gewicht het kan, aangezien je meestal vanaf 6 maand pas bijvoeding geeft...

Maar F presteerde het bij ons altijd om met het eten te gaan huilen, volgens mij wou ze dan gewoon gezellig bij ons zijn.
In de armen was ze dan stil, misschien dat dit dan wel wat was geweest!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

eten in de wipstoel of kinderstoel? Empty Re: eten in de wipstoel of kinderstoel?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum