Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wandelwagen en OV

+7
PiP
Susan
Mamsie
Kqip
Lindsya
Happydobby
Pussycat
11 plaatsers

Ga naar beneden

Wandelwagen en OV Empty Wandelwagen en OV

Bericht  Pussycat do 10 maa 2011 - 4:48

Ik zou graag morgen naar het centrum gaan met de kleine.
Maar mijn man heeft de auto mee naar het werk. Dus dacht ik aan het OV.
Nu heb ik een paar vraagjes:
- Kost het nu wel of niet extra? Aangezien een kinderwagen veel plek inneemt.
- Hoe vind jij het om met kinderwagen met het OV te gaan?
- Heb je tips of dingen waar ik zeker aan moet denken als ik met de bus ga?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wandelwagen en OV Empty Re: Wandelwagen en OV

Bericht  Happydobby do 10 maa 2011 - 4:53

Waar ik woon hebben de bussen zo'n stukje in het midden waar 2 kinderwagens op kunnen. Ik zie ook vaak veel moeders met hun baby de bus nemen omdat het makkelijk is.
Baby's zijn gratis maar tot welke leeftijd weet ik niet.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wandelwagen en OV Empty Re: Wandelwagen en OV

Bericht  Lindsya do 10 maa 2011 - 4:56

In onze woonplaats zijn kinderen tot 4 jaar jarig gratis. De buggy's of kinderwagens zijn gratis en er is een stuk voor de kinderwagens te parkeren in de bus.

Ik ga heel af en toe met de bus en ik vind het makkelijk te doen met de buggy in de bus.


Laatst aangepast door Lindsya op do 10 maa 2011 - 4:58; in totaal 1 keer bewerkt
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wandelwagen en OV Empty Re: Wandelwagen en OV

Bericht  Kqip do 10 maa 2011 - 4:57

Kinderen t/m 3 jaar zijn gratis in het ov!

http://www.9292ov.nl/9292ov583.asp
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wandelwagen en OV Empty Re: Wandelwagen en OV

Bericht  Mamsie do 10 maa 2011 - 5:00

1 ding, haal je kind uit de kinderwagen. Ookal zet je de wagen op de rem, het zal niet de eerst keer zijn dan een baby met kinderwagen en al het trapgat in valt.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wandelwagen en OV Empty Re: Wandelwagen en OV

Bericht  Susan do 10 maa 2011 - 5:02

1. Het kost niks extra's.
2. Ik vind het heel makkelijk om met de kinderwagen met het OV te gaan, ik stap zelfs met de tandembuggy met een dreumes en een peuter erin nog makkelijk in en uit.
3. Het is wel heel fijn om een opgeladen OV-chipkaart te hebben, want meestal moet je in het midden instappen, maar als je een strippenkaart hebt moet je voor bij de chauffeur afstempelen en dan moet je de wagen in het middenstuk laten staan. Met een OV-chipkaart kan je gewoon in het middengedeelte in- en uitchecken. Zorg dat je hebt uitgecheckt voor je bij de uitstaphalte bent, dan kun je op je gemak uitstappen. Oh ja, en ik stap altijd vooruit in, eerst de wagen kantelen op de achterwielen, dan de voorwielen erin, dan de achterkant omhoog en dan kun je de achterwielen er zo in tillen. Uitstappen kun je beter precies andersom doen, achterwielen eruit, wagen ietsje kantelen, naar achteren rijden en voorwielen eruit. Op die manier lukt het me makkelijk om zelf in en uit te stappen. Als het niet lukt, gewoon even iemand om hulp vragen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wandelwagen en OV Empty Re: Wandelwagen en OV

Bericht  Susan do 10 maa 2011 - 5:03

Mamsie schreef:1 ding, haal je kind uit de kinderwagen. Ookal zet je de wagen op de rem, het zal niet de eerst keer zijn dan een baby met kinderwagen en al het trapgat in valt.

Ik blijf altijd bij de wagen, bij ons heb je ook van die uitklapzitjes erbij. Dan kun je je wagen gewoon vasthouden. Als die zitjes al bezet zijn blijf ik erbij staan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wandelwagen en OV Empty Re: Wandelwagen en OV

Bericht  Pussycat do 10 maa 2011 - 5:17

Oow nu moet het helemaal goed komen morgen!
Bedankt allemaal voor de snelle antwoorden en tips.
Valt alweer mee dan dat je niks voor zo'n grote wagen hoeft te betalen Laughing
Een OV-chipkaart heb ik gelukkig. smile

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wandelwagen en OV Empty Re: Wandelwagen en OV

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 5:52

Mamsie schreef:1 ding, haal je kind uit de kinderwagen. Ookal zet je de wagen op de rem, het zal niet de eerst keer zijn dan een baby met kinderwagen en al het trapgat in valt.

De bussen hier hebben niet eens een trapgat meer! Die zijn helemaal gelijkvloers...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wandelwagen en OV Empty Re: Wandelwagen en OV

Bericht  PiP do 10 maa 2011 - 6:47

_Leaf_ schreef:
Mamsie schreef:1 ding, haal je kind uit de kinderwagen. Ookal zet je de wagen op de rem, het zal niet de eerst keer zijn dan een baby met kinderwagen en al het trapgat in valt.

De bussen hier hebben niet eens een trapgat meer! Die zijn helemaal gelijkvloers...

Hier ook en hebben ze ook gasveren(heet dat zo?) Dan gaan ze bus zo een stukje omlaag als de stoep niet hoog genoeg is.
Maar volgens mij zijn hier laatst alle haltes ook weer verhoogd.
Ik ben zelf nog nooit met de kinderwagen met de bus geweest, maar heb het wel eens gezien.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wandelwagen en OV Empty Re: Wandelwagen en OV

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 6:58

Nu heb ik een paar vraagjes:
- Kost het nu wel of niet extra? Aangezien een kinderwagen veel plek inneemt.
Kost niets extra's, zoals al eerder aangegeven.
- Hoe vind jij het om met kinderwagen met het OV te gaan?
Goed te doen, ligt er ook wel een beetje aan hoe druk het is, gezien niemand rekening houd met mensen met een kinderwagen smile
- Heb je tips of dingen waar ik zeker aan moet denken als ik met de bus ga?
Niet in de spits gaan Wink das een hell haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wandelwagen en OV Empty Re: Wandelwagen en OV

Bericht  Minx do 10 maa 2011 - 7:32

FoolishSam schreef:Nu heb ik een paar vraagjes:
- Kost het nu wel of niet extra? Aangezien een kinderwagen veel plek inneemt.
Kost niets extra's, zoals al eerder aangegeven.
- Hoe vind jij het om met kinderwagen met het OV te gaan?
Goed te doen, ligt er ook wel een beetje aan hoe druk het is, gezien niemand rekening houd met mensen met een kinderwagen smile
- Heb je tips of dingen waar ik zeker aan moet denken als ik met de bus ga?
Niet in de spits gaan Wink das een hell haha

maar moeders met kinderwagens ook vaak niet met anderen, Wil geen hele discussie ontketenen maar hoe vaak ik al wel niet een kinderwagen op mijn hielen heb gehad omdat moeders gewoon doordrukt terwijl ik geen kant op kan.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wandelwagen en OV Empty Re: Wandelwagen en OV

Bericht  duckie do 10 maa 2011 - 10:13

en hoe gaat het met de kinderwagen in de trein? iemand daar ervaring mee?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wandelwagen en OV Empty Re: Wandelwagen en OV

Bericht  Parisienne do 10 maa 2011 - 11:15

Ik vind het met de bus ook heel goed te doen hoor! Ik woon in de stad en doe heel veel met het OV. Is snel, makkelijk en goedkoop (parkeren vind ik gewoon te duur als ik min. twee keer per week naar de stad ga). Ik doe bijna alles alleen met de metro.. dat is helemaal makkelijk! Maargoed, een bus vind ik ook te doen hoor, alleen niet in de spits.

Ik ben 1 keer met de kinderwagen de trein in gegaan. In je eentje is het best lastig die trapjes op te komen en om dus in te stappen, maar er is altijd wel iemand die kan helpen. Bij het instappen bood iemand het zelf aan, bij het uitstappen heb ik het gevraagd aan een meisje die tegelijk met mij uit moest stappen. Mocht je bij het uitstappen toch alleen zijn is het naar mijn mening ook wel te doen hoor, gewoon heel langzaam de achterwielen rustig de ene tree af laten zakken (kinderwagen recht houden en goed 'tegenhouden') en vervolgens de andere tree af, zo het perron op. Instappen is echter wel lastig als je alleen bent vind ik.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wandelwagen en OV Empty Re: Wandelwagen en OV

Bericht  Filoria do 10 maa 2011 - 18:48

Tip: neem ruim de tijd om op het perron te komen. Soms moet je daarvoor twee keer in een lift, en als het druk is kan dat best lang duren. Op station Utrecht CS bijvoorbeeld wordt een van de liften ook gebruikt door de vakkenvullers van Albert Heijn. Stoppen ze de lift vol met karren. Grrrr


Wat grappig dat veel meiden nog nooit met het OV zijn geweest met hun kindje. Ik misschien al wel 30 keer ofzo. Maar wij hebben ook geen auto.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wandelwagen en OV Empty Re: Wandelwagen en OV

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 20:19

Fairytale schreef:
FoolishSam schreef:Nu heb ik een paar vraagjes:
- Kost het nu wel of niet extra? Aangezien een kinderwagen veel plek inneemt.
Kost niets extra's, zoals al eerder aangegeven.
- Hoe vind jij het om met kinderwagen met het OV te gaan?
Goed te doen, ligt er ook wel een beetje aan hoe druk het is, gezien niemand rekening houd met mensen met een kinderwagen smile
- Heb je tips of dingen waar ik zeker aan moet denken als ik met de bus ga?
Niet in de spits gaan Wink das een hell haha

maar moeders met kinderwagens ook vaak niet met anderen, Wil geen hele discussie ontketenen maar hoe vaak ik al wel niet een kinderwagen op mijn hielen heb gehad omdat moeders gewoon doordrukt terwijl ik geen kant op kan.

True smile misschien had ik ook beter kunnen zeggen: omdat niemand rekening houd met elkaar Wink

De trein vind ik overigens niet te doen, trapjes hier en daar, op sommige stations/perrons geen lift enz.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wandelwagen en OV Empty Re: Wandelwagen en OV

Bericht  Filoria do 10 maa 2011 - 22:57

Er zijn altijd wel mensen die willen helpen hoor. Ik vind het prima te doen, zolang je maar de tijd hebt/neemt.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wandelwagen en OV Empty Re: Wandelwagen en OV

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 22:58

Filoria schreef:Er zijn altijd wel mensen die willen helpen hoor. Ik vind het prima te doen, zolang je maar de tijd hebt/neemt.

In Rotterdam hoef je geen hulp te verwachten hoor Wink heb t 1x gedaan, maar nooit meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wandelwagen en OV Empty Re: Wandelwagen en OV

Bericht  Pussycat vr 11 maa 2011 - 0:47

Nou het is prima gegaan hoor smile
Ik was de eerste met kinderwagen en op een gegeven moment zaten er 3 kinderwagens in :shock:
En ik was de enigste die er in het centrum uit moest haha, maar het ging goed.
En ik heb een makkelijke en lichte wagen dus in en uitstappen is geen enkel probleem alleen.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wandelwagen en OV Empty Re: Wandelwagen en OV

Bericht  Minx vr 11 maa 2011 - 3:37

FoolishSam schreef:
Filoria schreef:Er zijn altijd wel mensen die willen helpen hoor. Ik vind het prima te doen, zolang je maar de tijd hebt/neemt.

In Rotterdam hoef je geen hulp te verwachten hoor Wink heb t 1x gedaan, maar nooit meer.

echt ja wat asociaal ik vraag altijd of ze hulp nodig hebben. Maar ja ik begin in het ov vaak te praten ook als ik hoor dat mensen niet zo goed weten waar ze heen moeten.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wandelwagen en OV Empty Re: Wandelwagen en OV

Bericht  Parisienne vr 11 maa 2011 - 6:18

FoolishSam schreef:
Filoria schreef:Er zijn altijd wel mensen die willen helpen hoor. Ik vind het prima te doen, zolang je maar de tijd hebt/neemt.

In Rotterdam hoef je geen hulp te verwachten hoor Wink heb t 1x gedaan, maar nooit meer.

Dan heb jij denk ik net pech gehad met de mensen om je heen! Wink Ik woon in Rotterdam en daar wordt mij genoeg hulp aangeboden, in de metro en ook toen ik vanaf daar met de trein ging.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wandelwagen en OV Empty Re: Wandelwagen en OV

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 7:28

Parisienne schreef:
FoolishSam schreef:
Filoria schreef:Er zijn altijd wel mensen die willen helpen hoor. Ik vind het prima te doen, zolang je maar de tijd hebt/neemt.

In Rotterdam hoef je geen hulp te verwachten hoor Wink heb t 1x gedaan, maar nooit meer.

Dan heb jij denk ik net pech gehad met de mensen om je heen! Wink Ik woon in Rotterdam en daar wordt mij genoeg hulp aangeboden, in de metro en ook toen ik vanaf daar met de trein ging.

In de bus en metro heb ik niet echt hulp nodig eigenlijk Wink ben 1x met de trein gegaan vanaf rotterdam cs naar gouda, en zelfs die conducteur wilde niet helpen met de kinderwagen in de trein te tillen! En andere mensen keken me ook aan alsof ik van een andere planeet afkwam! Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wandelwagen en OV Empty Re: Wandelwagen en OV

Bericht  Parisienne vr 11 maa 2011 - 11:11

FoolishSam schreef:
Parisienne schreef:
FoolishSam schreef:
Filoria schreef:Er zijn altijd wel mensen die willen helpen hoor. Ik vind het prima te doen, zolang je maar de tijd hebt/neemt.

In Rotterdam hoef je geen hulp te verwachten hoor Wink heb t 1x gedaan, maar nooit meer.

Dan heb jij denk ik net pech gehad met de mensen om je heen! Wink Ik woon in Rotterdam en daar wordt mij genoeg hulp aangeboden, in de metro en ook toen ik vanaf daar met de trein ging.

In de bus en metro heb ik niet echt hulp nodig eigenlijk Wink ben 1x met de trein gegaan vanaf rotterdam cs naar gouda, en zelfs die conducteur wilde niet helpen met de kinderwagen in de trein te tillen! En andere mensen keken me ook aan alsof ik van een andere planeet afkwam! Wink

Niet echt netjes.. zeker van de conducteur niet! Ik had dit gelukkig niet, in de trein stonden verschillende mensen om me heen om te helpen, haha! Ik heb in de metro en bus ook geen hulp nodig hoor, maar veel mensen denken van wel. Ze zeggen dan: "Moet ik even helpen?" Ik bedank dan vriendelijk, hier is het natuurlijk makkelijk alleen te doen! Maar het valt mij op dat er toch veel zijn die denken dat ik hulp nodig heb en dit dan ook bieden.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wandelwagen en OV Empty Re: Wandelwagen en OV

Bericht  Lindsya vr 11 maa 2011 - 21:20

Ik vind met een kinderwagen in de trein niet echt handig, de hoge opstap al in de trein. Ik ben paar keer geweest met de trein met mijn zoontje maar toen nam ik de buggy mee dat ik die in kon klappen, vind ik veel handiger. Soms zijn er inderdaad wel mensen die je gelukkig helpen maar dat is niet heel erg veel.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wandelwagen en OV Empty Re: Wandelwagen en OV

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 21:59

Parisienne schreef:
FoolishSam schreef:
Parisienne schreef:
FoolishSam schreef:
Filoria schreef:Er zijn altijd wel mensen die willen helpen hoor. Ik vind het prima te doen, zolang je maar de tijd hebt/neemt.

In Rotterdam hoef je geen hulp te verwachten hoor Wink heb t 1x gedaan, maar nooit meer.

Dan heb jij denk ik net pech gehad met de mensen om je heen! Wink Ik woon in Rotterdam en daar wordt mij genoeg hulp aangeboden, in de metro en ook toen ik vanaf daar met de trein ging.

In de bus en metro heb ik niet echt hulp nodig eigenlijk Wink ben 1x met de trein gegaan vanaf rotterdam cs naar gouda, en zelfs die conducteur wilde niet helpen met de kinderwagen in de trein te tillen! En andere mensen keken me ook aan alsof ik van een andere planeet afkwam! Wink

Niet echt netjes.. zeker van de conducteur niet! Ik had dit gelukkig niet, in de trein stonden verschillende mensen om me heen om te helpen, haha! Ik heb in de metro en bus ook geen hulp nodig hoor, maar veel mensen denken van wel. Ze zeggen dan: "Moet ik even helpen?" Ik bedank dan vriendelijk, hier is het natuurlijk makkelijk alleen te doen! Maar het valt mij op dat er toch veel zijn die denken dat ik hulp nodig heb en dit dan ook bieden.

Mja ik woon in een iets slechtere buurt van rotterdam, en daar word nauwelijks gevraagd of iemand kan helpen smile heb het tot nu toe 1x meegemaakt in 8 maanden tijd! Maar maak me er ook niet zo druk om, bus en metro is goed te doen en trein doe ik gewoon niet meer Wink haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wandelwagen en OV Empty Re: Wandelwagen en OV

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum