Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer wandelwagen ombouwen

+5
Liadan
Bruintje Beer
Susan
Lindsya
Monnie
9 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer wandelwagen ombouwen Empty Wanneer wandelwagen ombouwen

Bericht  Monnie do 2 dec 2010 - 7:56

Hoi meiden,

ons zoontje past nu al bijna niet meer in de wagenbak. Ligt er nu al met opgetrokken beentjes in. Ik dacht toen nog wel dat we een grote bak hadden! Hij zit wel ruim boven de lijn wat betreft lengte, dus daar zal het wel aan liggen.
Maar hij is nou 4 en een halve maand, is het niet een beetje vroeg om de wandelwageninzet erin te doen? Dan kan de maxi-cosi er natuurlijk ook niet makkelijk meer op, of is de inzet iets wat je er ook zo weer uit hebt?
Wanneer hebben jullie de wandelwagen omgebouwd?

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wandelwagen ombouwen Empty Re: Wanneer wandelwagen ombouwen

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 8:08

Wij hebben hem precies op de dag dat ze 5 maand waren omgebouwd. Ze vinden het echt fantastisch zo.
Onze reiswiegjes zijn sowieso een stuk smaller dan de normale reiswiegjes en werden al snel vrij krap. Ze hebben vanaf 4 maand erin gelegen met een kussentje tegen de achterkant, zodat ze ook verder overeind lagen en konden rondkijken. Ik vond het zelf toen nog zo´n grote stap om de wandelwagen al om te bouwen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wandelwagen ombouwen Empty Re: Wanneer wandelwagen ombouwen

Bericht  Lindsya do 2 dec 2010 - 8:11

Wij hebben de wagen omgebouwd toen ons zoontje 5 á 5,5 maand oud was. We hebben de rugleuning toen wel heel ver na achter geklapt, dat die niet recht op zat. Je kan inderdaad de maxi cosi niet meer gebruiken op de wagen.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wandelwagen ombouwen Empty Re: Wanneer wandelwagen ombouwen

Bericht  Susan do 2 dec 2010 - 8:15

Bij Ezra met 5 maanden, bij Yrsa veel later, volgens mij pas met 7 of 8 maanden. Yrsa is klein van stuk en vindt het oké om in een klein wiegje te liggen. Ze lag al die tijd nog in het babynestje van de Phil & Teds, dat is nog krapper dan een gewone wandelwagenbak. In dat babynestje heeft ze nog af en toe binnen liggen slapen tot ongeveer een jaar, kennelijk vond ze dat knus.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wandelwagen ombouwen Empty Re: Wanneer wandelwagen ombouwen

Bericht  Bruintje Beer do 2 dec 2010 - 8:18

Wij hebben de wagen pas met 8 maanden omgebouwd. Scheelt wel dat onze kinderwagenbak groot is.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wandelwagen ombouwen Empty Re: Wanneer wandelwagen ombouwen

Bericht  Liadan do 2 dec 2010 - 8:48

Wij hebben met 6 maanden de wandelwageninzet erop gezet. Ik weet niet wat voor kinderwagen je hebt, maar bij de bugaboo kan de maxicosi er nog net zo makkelijk op als bij de kinderwagenbak.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wandelwagen ombouwen Empty Re: Wanneer wandelwagen ombouwen

Bericht  Susan do 2 dec 2010 - 9:22

Waarom zou bij een andere wagen de maxi-cosi er niet meer op kunnen dan? Je verbouwt toch niks aan het onderstel?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wandelwagen ombouwen Empty Re: Wanneer wandelwagen ombouwen

Bericht  Liadan do 2 dec 2010 - 9:25

Susan schreef:Waarom zou bij een andere wagen de maxi-cosi er niet meer op kunnen dan? Je verbouwt toch niks aan het onderstel?

Nee dat lijkt mij eigenlijk ook, maar hierboven zegt iemand dat bij haar de maxi-cosi er niet meer op kon...

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wandelwagen ombouwen Empty Re: Wanneer wandelwagen ombouwen

Bericht  Tania do 2 dec 2010 - 9:28

Wij hebben hm met 5,5 maand omgebouwd.

Hier hebben we eem maxi cosi mura en als je dan de wandelwageninzet erop maakt haal je de adapters van het onderstel af waardoor de maxi cosi er niet meer op kan. Als je die er dan op zou willen zetten moet je die dingen er weer op maken. Op zich niet heel veel werk hoor, maar ik denk dat veel mensen dat niet steeds omzetten (wij ook niet). Maar ik vind het niet zo erg want hij zit toch beter in de wandelwagen dan in de maxi cosi nu hij een stuk groter is.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wandelwagen ombouwen Empty Re: Wanneer wandelwagen ombouwen

Bericht  maiadebij do 2 dec 2010 - 9:30

Susan schreef:Waarom zou bij een andere wagen de maxi-cosi er niet meer op kunnen dan? Je verbouwt toch niks aan het onderstel?

Bij mijn wagen zou het theoretisch gezien wel kunnen, maar de wandelwagen inzet moet vast met allerlei drukknoopjes en riempjes dus is nogal een klus en daarom echt niet handig! Mijn wagen vind ik sowieso niet handig want ik kan de wandelwagen alleen van me af zetten terwijl ik het, zeker in het begin, wel fijn vind als ze ook met haar gezicht naar me toe kan zitten. Dat is trouwens ook handig als je tegen de zon of de wind in loopt. Ik denk er daarom over de quinny xtra te kopen, voor erbij.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wandelwagen ombouwen Empty Re: Wanneer wandelwagen ombouwen

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 9:51

S. is nu ruim 4 maanden en is 65 cm lang. Dus hier ook een lange baby die bijna niet meer in de
wagenbak past. Ik laat hem er gewoon in liggen tot dat hij niet meer gestrekt kan liggen en met dit
koude weer is het ook nog wel lekker warm zo in de wagenbak. Hij heeft nu nog 5 á 10 cm te gaan en
dan ga ik onze Bugaboo ook ombouwen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wandelwagen ombouwen Empty Re: Wanneer wandelwagen ombouwen

Bericht  Monnie do 2 dec 2010 - 10:00

maiadebij schreef:
Susan schreef:Waarom zou bij een andere wagen de maxi-cosi er niet meer op kunnen dan? Je verbouwt toch niks aan het onderstel?

Bij mijn wagen zou het theoretisch gezien wel kunnen, maar de wandelwagen inzet moet vast met allerlei drukknoopjes en riempjes dus is nogal een klus en daarom echt niet handig! Mijn wagen vind ik sowieso niet handig want ik kan de wandelwagen alleen van me af zetten terwijl ik het, zeker in het begin, wel fijn vind als ze ook met haar gezicht naar me toe kan zitten. Dat is trouwens ook handig als je tegen de zon of de wind in loopt. Ik denk er daarom over de quinny xtra te kopen, voor erbij.

Bij onze wandelwagen is het ook een aardig gedoe om de wandelwageninzet erin te zetten volgens mij. Vraag me af of je die van ons eigenlijk wel naar je toe kunt zetten. Ik dacht van wel, maar begin nu te twijfelen. We hebben trouwens een mutsy transporter.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wandelwagen ombouwen Empty Re: Wanneer wandelwagen ombouwen

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 10:12

Hier ligt de jongste weer terug in de kinderwagenbak, dat kan ook nog Very Happy Met 6,5 maand hebben we een andere wandelwagen gekocht die naar ons toe kan ( Quinny Buzz) met een voetenzak maar ze ligt er echt niet graag in vandaar dat ze nu met bijna 8 maanden weer in de kinderwagenbak ligt, lekker met dit weer uit de wind onder een warme deken. We merken aan haar dat ze dit echt veel fijner vind dat in de wandelwagen. Gelukkig past ze er nog in, we hebben een Speedi XS en ze is nu 70 cm.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wandelwagen ombouwen Empty Re: Wanneer wandelwagen ombouwen

Bericht  Lindsya do 2 dec 2010 - 11:37

Liadan schreef:
Susan schreef:Waarom zou bij een andere wagen de maxi-cosi er niet meer op kunnen dan? Je verbouwt toch niks aan het onderstel?

Nee dat lijkt mij eigenlijk ook, maar hierboven zegt iemand dat bij haar de maxi-cosi er niet meer op kon...

Tuurlijk kan de maxi-cosi er nog steeds op maar als je de wagen als wandelwagen gaat gebruiken heb je drukkers en alles, is weer een heel karwei om dan terug om te bouwen voor de maxi-cosi, zo bedoelde ik het. Niet dat de maxi-cosi er helemaal niet meer op kan.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wandelwagen ombouwen Empty Re: Wanneer wandelwagen ombouwen

Bericht  Juutjepetuutje do 2 dec 2010 - 20:29

Wij hebben met 5/5.5 maanden de wagen omgebouwd, mijn zoontje wilde graag alles zien en deed een soort van sit ups om maar te kunnen kijken haha
nadat we hem hebben omgebouwd ook eigenlijk nooit meer de maxi cosi er op gehad, maar het kan natuurlijk wel prima. even de adapters over zetten.

Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wandelwagen ombouwen Empty Re: Wanneer wandelwagen ombouwen

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 20:31

Wij hebben de mutsty sport en die kan ook naar je toe.
Hier klik je het zitgedeelte zo van en op het onderstel.

Hier gingen ze rond 5 maanden over. Maar lijkt me met dit weer wel lekker warm in de wagenbak, zolang ze het nog goed vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wandelwagen ombouwen Empty Re: Wanneer wandelwagen ombouwen

Bericht  Sjonno do 2 dec 2010 - 22:12

Bij Rick hebben we de bak omgebouwd met 5 maanden omdat hij er niet meer in paste. Bij Lisa ook met 5 maanden, ze pastte nog makkelijk in de bak maar ze wilde rondkijken.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wandelwagen ombouwen Empty Re: Wanneer wandelwagen ombouwen

Bericht  Monnie vr 3 dec 2010 - 3:23

Bedankt voor jullie antwoorden! Ga hem dan toch maar ombouwen binnenkort. Het is wel een stuk kouder voor hem dan, maar extra warm inpakken dan!

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wandelwagen ombouwen Empty Re: Wanneer wandelwagen ombouwen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum