Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als je alles zou zeggen wat je denkt...

+26
Pineco
Ragazza
Exogenesis
Rouxxxe
Caramba
Ayla
Knillis
Lonely Goatherd
mzcharlotte
Sneeuwvlok
Victoria-
Blair
Lady Starstruck
Bazinga
Caro
Balloon
Minx
Sjeels
Steep
girli
Happinaz
Rush
Nyx
Auxo
SuperGrover
Elliot
30 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Als je alles zou zeggen wat je denkt... Empty Als je alles zou zeggen wat je denkt...

Bericht  Elliot wo 28 aug 2013 - 2:02

.. zou je dan nog vrienden over houden?

Ik zat me net te bedenken dat ik best wel vaak onaardige dingen over anderen denk. Bijvoorbeeld als een collega voor de derde keer zegt dat ze zo moe is, dan denk ik meteen: Sjezus wat een zeikerd. Over het algemeen blijft dit natuurlijk bij denken, en spreek ik dit niet uit. Maar als ik alles zou uitspreken wat ik denk zou ik wel ruzie krijgen met veel mensen denk ik. Ik doel nu trouwens wel op mensen die ik wat minder goed ken, niet mijn familie of hele goede vriendinnen (want tegen hun zeg ik vaak al alles wat ik denk). Dus de bovenstaande zin moet je niet te letterlijk lezen. Ik zou natuurlijk wel vrienden overhouden, maar ik denk wel dat ik er ook wat meer 'vijanden' bij zou krijgen.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je alles zou zeggen wat je denkt... Empty Re: Als je alles zou zeggen wat je denkt...

Bericht  SuperGrover wo 28 aug 2013 - 2:14

Daar zou ik geen vriendschappen om verliezen, aangezien ik tegen mijn vriend(inn)en volgens mij wel alles kan zeggen wat ik denk. Maar ja, je maakt weinig vrienden tijdens random encounters als je tegen de supermarktmedewerkster gaat foeteren dat ze zó traag is dat ik in de tijd dat ik daar in de rij sta getrouwd had kunnen zijn en drie kinderen had kunnen baren. Maar goed, ik ben niet stiekem racistisch of politiek rechts en beraam mentaal ook geen terroristische aanslagen, dus ik denk niet dat mijn vrienden nog opkijken van de gedachtes die ik niet uitspreek.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je alles zou zeggen wat je denkt... Empty Re: Als je alles zou zeggen wat je denkt...

Bericht  Auxo wo 28 aug 2013 - 2:23

Ik denk niet dat mensen blij met me zijn als ik alles zou zeggen wat ik denk. En ik denk ook dat ik mijn baan erdoor zou verliezen. Er komen af en toe gasten bij ons en die zijn gewoon ronduit brutaal en asociaal, als ik daar tegen zou zeggen wat ik denk dan kan ik mijn spullen pakken, gegarandeerd.
Auxo
Auxo
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3459
Punten : 3541
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je alles zou zeggen wat je denkt... Empty Re: Als je alles zou zeggen wat je denkt...

Bericht  Nyx wo 28 aug 2013 - 2:31

Mensen nemen me nooit serieus. Ik kan eigenlijk best wel veel maken bij een ander en ook wel veel zeggen, maar ze kijken me aan en lachen me gewoon vierkant uit. Eén collega zei eens 'We weten toch dat je niets meent van wat je zegt'. Nou ja, laten we het daar dan maar op houden.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je alles zou zeggen wat je denkt... Empty Re: Als je alles zou zeggen wat je denkt...

Bericht  Rush wo 28 aug 2013 - 3:00

Auxo schreef:Ik denk niet dat mensen blij met me zijn als ik alles zou zeggen wat ik denk. En ik denk ook dat ik mijn baan erdoor zou verliezen. Er komen af en toe gasten bij ons en die zijn gewoon ronduit brutaal en asociaal, als ik daar tegen zou zeggen wat ik denk dan kan ik mijn spullen pakken, gegarandeerd.
Same here!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je alles zou zeggen wat je denkt... Empty Re: Als je alles zou zeggen wat je denkt...

Bericht  Happinaz wo 28 aug 2013 - 3:08

Ik zou geen vrienden verliezen maar wellicht wel vaak op m'n bekkie geslagen worden Very Happy
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je alles zou zeggen wat je denkt... Empty Re: Als je alles zou zeggen wat je denkt...

Bericht  girli wo 28 aug 2013 - 3:10

Ik zou een paar flink boze docenten hebben denk ik! Bij mijn vorige baan zou ik ook direct ontslagen worden haha. Qua vrienden zit het wel goed denk ik. Daarbij zeg ik wel redelijk snel wat ik denk.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je alles zou zeggen wat je denkt... Empty Re: Als je alles zou zeggen wat je denkt...

Bericht  Steep wo 28 aug 2013 - 3:11

Happinaz schreef:Ik zou geen vrienden verliezen maar wellicht wel vaak op m'n bekkie geslagen worden Very Happy
Haha! Dit denk ik ook!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je alles zou zeggen wat je denkt... Empty Re: Als je alles zou zeggen wat je denkt...

Bericht  Sjeels wo 28 aug 2013 - 3:18

Ik denk dat ik wel een paar vrienden zou verliezen, ik kan soms erg negatief en kortaf denken en ik denk niet dat het gewaardeerd word als ik dat allemaal uit zou spreken. Ik denk dat mensen mij zouden gaan ontwijken, dat ik mijn baan kwijt raak en dat de familiebijeenkomsten ook niet meer zo gezellig zullen zijn.
Op het begin zullen mensen zich waarschijnlijk heel veel zorgen gaan maken aangezien ik nu het imago altijd aardig te zijn heb.
Sjeels
Sjeels
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 27
Punten : 28
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je alles zou zeggen wat je denkt... Empty Re: Als je alles zou zeggen wat je denkt...

Bericht  Minx wo 28 aug 2013 - 3:28

Ik zou er geen vrienden door verliezen, alleen een baan vinden zou dan nog moeilijker worden haha,
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je alles zou zeggen wat je denkt... Empty Re: Als je alles zou zeggen wat je denkt...

Bericht  Balloon wo 28 aug 2013 - 3:35

Sjeels schreef:Ik denk dat ik wel een paar vrienden zou verliezen, ik kan soms erg negatief en kortaf denken en ik denk niet dat het gewaardeerd word als ik dat allemaal uit zou spreken. Ik denk dat mensen mij zouden gaan ontwijken, dat ik mijn baan kwijt raak en dat de familiebijeenkomsten ook niet meer zo gezellig zullen zijn.
Op het begin zullen mensen zich waarschijnlijk heel veel zorgen gaan maken aangezien ik nu het imago altijd aardig te zijn heb.
+1 

Vooral het gedeelte over negatief en kortaf zijn. Gelukkig ben ik daarvoor nu in therapie.
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je alles zou zeggen wat je denkt... Empty Re: Als je alles zou zeggen wat je denkt...

Bericht  Caro wo 28 aug 2013 - 3:42

ja, ik zou er wel vriendschappen door verliezen. Want ik hóef ook niet alles uit te spreken wat ik denk... en dan alsnog: ik kies ervoor om het rot mijn mond uit te laten komen of juist niet en ik verwoord hetzelfde maar dan vriendelijk. Dat laatste verkies ik dus eigenlijk altijd. Ik ben écht enorm confrontatie vermijdend..
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je alles zou zeggen wat je denkt... Empty Re: Als je alles zou zeggen wat je denkt...

Bericht  Bazinga wo 28 aug 2013 - 3:51

Ik zou met een chronisch rode wang rondlopen als ik altijd alles zeg wat ik denk..
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je alles zou zeggen wat je denkt... Empty Re: Als je alles zou zeggen wat je denkt...

Bericht  Lady Starstruck wo 28 aug 2013 - 4:31

Nee dan zou ik geen mens meer overhouden. En zou ik denk ik regelmatig in elkaar worden geslagen laughcry
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je alles zou zeggen wat je denkt... Empty Re: Als je alles zou zeggen wat je denkt...

Bericht  Blair wo 28 aug 2013 - 4:43

Veel zal ik er niet door verliezen. Ik zeg juist heel vaak wat ik denk.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je alles zou zeggen wat je denkt... Empty Re: Als je alles zou zeggen wat je denkt...

Bericht  Victoria- wo 28 aug 2013 - 4:45

Sjeels schreef:Ik denk dat ik wel een paar vrienden zou verliezen, ik kan soms erg negatief en kortaf denken en ik denk niet dat het gewaardeerd word als ik dat allemaal uit zou spreken. Ik denk dat mensen mij zouden gaan ontwijken, dat ik mijn baan kwijt raak en dat de familiebijeenkomsten ook niet meer zo gezellig zullen zijn.
Op het begin zullen mensen zich waarschijnlijk heel veel zorgen gaan maken aangezien ik nu het imago altijd aardig te zijn heb.
Bij mij net zo. Het lijkt mij zo fijn om wat meer te zeggen wat ik denk!
En niet altijd in het hokje lief en aardig gestopt te worden.
Victoria-
Victoria-
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 172
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je alles zou zeggen wat je denkt... Empty Re: Als je alles zou zeggen wat je denkt...

Bericht  Sneeuwvlok wo 28 aug 2013 - 4:47

Dan zou ik wel vrienden verliezen denk ik, of ze gaan me wel onaardiger vinden haha. Maar dat vind ik logisch. Ik geloof het eigenlijk niet als mensen zeggen dat ze er geen vrienden door zouden verliezen
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je alles zou zeggen wat je denkt... Empty Re: Als je alles zou zeggen wat je denkt...

Bericht  mzcharlotte wo 28 aug 2013 - 4:50

Ik denk dat als ik hardop zou zeggen wat ik denk dat meer mensen mij zouden kunnen volgen. Ik zeg weleens, of eigenlijk wel vaak, dingen waar eigenlijk een heel denk/associatieproces aan vooraf is gegaan en dan zeg ik alleen het staartje van dat proces hardop. Hartstikke hak op de tak, dus stuit ik op onbegrip.

Toch ben ik wel heel gelukkig dat er een filter op zit. Binnen mijn familie zit er het één en ander scheef, maar ik denk niet dat ik met mijn gedachtegang iets zou kunnen oplossen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je alles zou zeggen wat je denkt... Empty Re: Als je alles zou zeggen wat je denkt...

Bericht  Lonely Goatherd wo 28 aug 2013 - 6:36

Ja hoor, over m'n vrienden denk ik geen onaardige dingen over het algemeen.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je alles zou zeggen wat je denkt... Empty Re: Als je alles zou zeggen wat je denkt...

Bericht  Knillis wo 28 aug 2013 - 7:06

Oei dan zou ik mijn baan kwijt zijn en zullen veel collega's mij niet meer zo aardig vinden denk ik... Ik heb een paar collega's die ook zo kunnen miepen, die komen dan 's ochtends binnen en beginnen gelijk al met "ik heb geen zin, bah ik heb echt geen zin vandaag." En dat wordt dan ieder half uur (minimaal) herhaald, heel vermoeiend.

Ik zou denk ik ook behoorlijk wat vrienden op de tenen trappen, sommige dingen begrijp ik echt niet van ze maar ja, dat zijn juist zaken die gevoelig liggen en waar ik mijn eigen mening niet over zou verkondigen.

Maar soms zou ik wel willen dat ik wat meer mijn gedachten uitsprak, ik ben namelijk echt niet zo lief en aardig als ik overkom, maar volgens mij weet alleen mijn man dit (helaas voor hem) Laughing
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je alles zou zeggen wat je denkt... Empty Re: Als je alles zou zeggen wat je denkt...

Bericht  Ayla wo 28 aug 2013 - 7:51

Bij collega's die zo miepen zou ik wel zeggen wat ik denk, ga dan gewoon naar huis, en als het lang duurt, ga dan gewoon naar huis ipv zo zitten zeiken. Dat doe ik wel alleen bij mensen die ik toch al niet mag Wink  ik spreek niet altijd mijn gedachtes uit maar vaak wel.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je alles zou zeggen wat je denkt... Empty Re: Als je alles zou zeggen wat je denkt...

Bericht  Caramba wo 28 aug 2013 - 8:38

Degenen die mij goed kennen, die weten wel beter. ik ben een flapuit. Later denk ik pas, dat had ik beter anders kunnen zeggen.

Mensen die ik niet goed ken of pas net ken, die kan ik wel hierdoor van mij afstoten.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je alles zou zeggen wat je denkt... Empty Re: Als je alles zou zeggen wat je denkt...

Bericht  Rouxxxe wo 28 aug 2013 - 8:40

Ik denk dat als ik dat zou doen mensen best wel even in shock zouden zijn haha. Echt vrienden verliezen zou niet gebeuren denk ik, maar misschien dat ze me soms wat minder aardig zullen vinden :P 
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je alles zou zeggen wat je denkt... Empty Re: Als je alles zou zeggen wat je denkt...

Bericht  Exogenesis wo 28 aug 2013 - 10:01

Op het werk spreek ik uit wat ik denk, al houd ik sommige lelijke bewoordingen wel voor me.

Sommige mensen uit de vriendengroep zouden me niet meer zo aardig vinden denk ik.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je alles zou zeggen wat je denkt... Empty Re: Als je alles zou zeggen wat je denkt...

Bericht  Ragazza wo 28 aug 2013 - 19:46

Als ik dat zou doen, dan zouden de mensen om mij heen niet weten wat ze meemaken. Ik sta bekend als vriendelijk, stil, verlegen. Ik denk dat niemand van mijn collega's mij nog aardig zou vinden en wellicht zou mijn werkgever me er allang uit geschopt hebben. Wat familie betreft zouden ze even heel erg  moeten wennen, maar uiteindelijk mijn eerlijkheid wel waarderen.
Wat vrienden betreft weet ik niet of ze mij nog zo aardig zouden vinden. Wellicht dat er een aantal zouden afhaken.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je alles zou zeggen wat je denkt... Empty Re: Als je alles zou zeggen wat je denkt...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum