Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Elektrische fiets

+2
Luce
SuzieQ
6 plaatsers

Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Elektrische fiets

Bericht  SuzieQ di 27 aug 2013 - 6:21

Ik ben dus bezig met een andere baan, maar dat bedrijf is 24 km verderop en veel file. Nou dacht ik ineens, als ik dan zo'n elektrische fiets aanschaf ga ik 30 km per uur en ben ik er binnen 3 kwartier ofzo. Nu moet ik 12,5 km en dat is 40 min fietsen en ik vind dat altijd zo fijn. Ik heb mooie fietsen gezien waar het motortje niet van opvalt en wat je met fietstassen niet meer ziet. Ook van die transportfietsen of omafietsmodel. Zouden jullie zoiets overwegen? Of is het wel echt heel erg bejaardenachtig?

edit: het is 26 km, heb het even nagekeken.


Laatst aangepast door SuzieQ op di 27 aug 2013 - 6:37; in totaal 1 keer bewerkt

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  Luce di 27 aug 2013 - 6:24

Mijn schoonvader heeft ook zo'n ding. Ideaal! Ik zou 'm gewoon aanschaffen, lekker boeiend wat anderen ervan vinden.. Het gaat om jouw gemak toch? Ik wist het wel.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  Angela_1986 di 27 aug 2013 - 6:25

Ik overweeg het ook maar dan vanwege medische klachten waardoor ik nu eigenlijk nooit meer fiets terwijl het wel goed voor me zou zijn.

Ik wil dan niet zo'n 'standaard'model maar ook graag een hippere zoals oma- of transportfiets. Welke heb jij gezien?
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  SuzieQ di 27 aug 2013 - 6:27

Luce schreef:Mijn schoonvader heeft ook zo'n ding. Ideaal! Ik zou 'm gewoon aanschaffen, lekker boeiend wat anderen ervan vinden.. Het gaat om jouw gemak toch? Ik wist het wel.
Ja dat vind ik eigenlijk ook hoor. Misschien zijn er mensen met ervaring? Ik vind het idee alleen een beetje wennen, ik zie nooit jonge mensen met zo'n fiets. Ze zijn overigens nogal duur, dus dat wordt toch eerst even sparen.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  Minx di 27 aug 2013 - 6:29

Ik fiets ook regelmatig op de elektrische fiets van mijn moeder. De 30 haal ik er niet mee bij 27,5 vliegt de ondersteuning er af. Meestal fiets ik zo rond de 24/25 kmh. Het is wel lekker moet ik zeggen, het nadeel vind ik alleen dat mensen je heel erg verkeerd inschatten.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  SuzieQ di 27 aug 2013 - 6:31

Elektrische fiets Images?q=tbn:ANd9GcQFl3Vx1FlGg40JlQrrPQpVtwEbYsR5OMGjp5cBF7pwiiiCNNQZ
Elektrische fiets Images?q=tbn:ANd9GcSZX5I5naVqAhjSk_4-nrXkglOv9dP2gSA8rkojZBrsu3hXJIKHKg
Elektrische fiets Images?q=tbn:ANd9GcSx71CBGrTuiY6R_y3WckduK105KQdmRS7v9H8ps-teOywMbkmaWg
Elektrische fiets Images?q=tbn:ANd9GcQePebESaX1J_EH7J78GEPK9_inSANEhfksBZ9RGnr_oTESLGnrWw

Zo even wat plaatjes gegoogled, ik vind ze allemaal mooi en met fietstassen zie je het dus helemaal niet meer (ik heb er toch altijd een fietstas op als ik naar mijn werk ga, voor een schoon shirtje en mijn tas enzo).

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  SuzieQ di 27 aug 2013 - 6:33

Minx schreef:Ik fiets ook regelmatig op de elektrische fiets van mijn moeder. De 30 haal ik er niet mee bij 27,5 vliegt de ondersteuning er af. Meestal fiets ik zo rond de 24/25 kmh. Het is wel lekker moet ik zeggen, het nadeel vind ik alleen dat mensen je heel erg verkeerd inschatten.
Ja dat bedoel ik eigenlijk. Ik ben gewoon best sportief, dus ik weet zelf wel waarom ik het zou doen (omdat ik gewoon veel te lang onderweg ben anders). Maar als hij 25 gaat ben ik er alsnog binnen een uur, dat zou ik met de auto ook kwijt zijn in de spits.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  Ezzer di 27 aug 2013 - 6:44

Ik heb een elektrische fiets. Heb hem gekocht vanwege medische redenen en omdat ik graag met m'n zoon wou kunnen fietsen. 
Hebben er vrijwel geen reacties op gehad. Met fietstassen zie je de accu bijna niet zitten. Ik geloof alleen niet dat ik zo hard fiets. Dan moet je hem heel de tijd op de hoogste stand zetten en dat vreet wel batterij. Dus daar zou ik even op letten bij aanschaf, dat je een goede accu neemt en hem regelmatig moet opladen.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  Angela_1986 di 27 aug 2013 - 6:51

Die bovenste had ik ook gezien, ben er verliefd op I love you Wink En de onderste vind ik ook leuk! Welk merk is dat?

Tja, ik ben ergens ook wel een beetje 'bang' wat mensen er van denken maar ik vind het belangrijker dat ik weer op een fijne manier kan fietsen dan wat anderen van mij denken. Zij voelen mijn pijn ook niet... Ik heb het al met een paar mensen in mijn directe omgeving besproken en die geven me stuk voor stuk groot gelijk.

Heel veel km's zal ik op een dag niet fietsen denk ik want ik heb fietsen nog nooit leuk gevonden (misschien als het pijnloos gaat wél, kan ook nog) maar iedere km is er een meer dan dat ik nu fiets en daar gaat het me om.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  Printje di 27 aug 2013 - 7:39

Ik wil er eigenlijk dit weekend een gaan kopen want fietsen met een fietskar is toch wel heel wat zwaarder als ik gedacht had. Nu had ik een paar opties gezien, viel er alweer een af omdat de verkoper zei dat ik beter, door de fietskar, naar een hoger vermogen kon gaan zeg maar tot ongeveer 100 km per accu omdat door de kar hij veel sneller leeg gaat.

Een collega heeft een qwik? kwik? zoiets en die beviel haar heel goed, iemand hier bekend met dat merk?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum