Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Elektrische fiets en kinderzitje(s)?

+4
PiP
Muppetje
Floor
lente
8 plaatsers

Ga naar beneden

Elektrische fiets en kinderzitje(s)? Empty Elektrische fiets en kinderzitje(s)?

Bericht  lente zo 14 apr 2013 - 18:43

Wie heeft er een elektrische fiets? Ben je er tevreden over? Heeft ie veel onderhoud nodig? Passen er makkelijk kinderzitjes op (voor en achter)? Nog andere op- of aanmerkingen?

Voor de mama's met een gewone fiets of mama fiets, welke heb je? Ben je er tevreden over? Plus en minpunten?

Mijn fiets is hard aan vervanging toe. Over een paar maanden kan M. mee op de fiets, maar we zullen dan vooral stukjes fietsen voor de fun, bezoekje of een kleine boodschap oid. Daar zou een gewone (mama)fiets prima voor zijn. Alleen opent m'n werk in september een nieuwe locatie, waar ik (de helft vd week) ook ga werken. Dit is op zich op fietsafstand van huis, en dan zou ik dan ook wel willen gaan doen. Alleen daar lijkt een elektrische fiets me dan weer fijner voor, je bent er toch wat sneller (want vind om 06.30 op de fiets stappen al best vroeg...) en ik laat me minder makkelijk tot de auto verleiden als het hard waait ofzo haha. Gisteren vierde ik m'n verjaardag en 2 vriendinnen hebben een elektrische fiets gekocht en zijn er helemaal blij mee, dus vandaar dat ik er ineens over nadenk smile .
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets en kinderzitje(s)? Empty Re: Elektrische fiets en kinderzitje(s)?

Bericht  Floor zo 14 apr 2013 - 18:47

Ik wil er ook nog steeds 1 maar heb het geld er niet voor over, ik gebruik hem alleen voor 'fun'. Ik hoef niet op de fiets naar het werk (als dat wel zou moeten dan zou ik het er denk ik wel voor over hebben).
Ik heb nu een mamafiets.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets en kinderzitje(s)? Empty Re: Elektrische fiets en kinderzitje(s)?

Bericht  Muppetje zo 14 apr 2013 - 18:56

Een collega van mij heeft een elektrische mamma fiets, de mambo ego, zij is er helemaal happy mee.

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets en kinderzitje(s)? Empty Re: Elektrische fiets en kinderzitje(s)?

Bericht  PiP zo 14 apr 2013 - 20:48

Ik wil ook een elektrische fiets, maar voel me dan eigenlijk best lui Embarassed
Ben stiekem ook bang dat ik daar veel commentaar over zou krijgen.
Ik woon in de polder en vooral de 2e helft van de rit staat er vaak erg veel wind. Soms kom ik gewoon helemaal duizelig aan....
Het is 20 a 25 minuten fietsen.

Maar we hebben nu niet eens het geld voor een gewone fiets, laat staan een elektrische, haha.

Volgens mij kunnen er gewoon zitjes op, degene die ik gezien heb heeft de accu in de bagagedrager en het achterzitje moet bevestigd worden aan het zadelhuis.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets en kinderzitje(s)? Empty Re: Elektrische fiets en kinderzitje(s)?

Bericht  M@niek zo 14 apr 2013 - 22:13

Ik heb een elektrische fiets van gazelle bloom innergy, deze heeft een batterij onder bagagedrager. Bobike stoeltjes passen wel maar dan moet de fietsenmaker wel een hele contructie bedenken en moet er gezaagd worden en het stoeltje zit dan best vooraan. Met een qibbel stoeltje gaat het perfect!

Ik heb trouwens wel een echte moederfiets.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets en kinderzitje(s)? Empty Re: Elektrische fiets en kinderzitje(s)?

Bericht  Triesje1983 ma 15 apr 2013 - 3:02

Ik heb een Sparta Ion. Kan makkelijk een voorzitje en een achterzitje op. Achterzitje moet wel met een verlenging, anders past het niet, maar het kan wel.
Ik heb een fiets met trapondersteuning, omdat ik chronisch ziek ben en fietsen op een gewone fiets hierdoor te zwaar is.
Triesje1983
Triesje1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 772
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets en kinderzitje(s)? Empty Re: Elektrische fiets en kinderzitje(s)?

Bericht  Floor ma 15 apr 2013 - 3:44

Triesje gefeliciteerd met je zwangerschap!
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets en kinderzitje(s)? Empty Re: Elektrische fiets en kinderzitje(s)?

Bericht  Triesje1983 ma 15 apr 2013 - 3:47

Floor schreef:Triesje gefeliciteerd met je zwangerschap!

Dankjewel Very Happy.
Triesje1983
Triesje1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 772
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets en kinderzitje(s)? Empty Re: Elektrische fiets en kinderzitje(s)?

Bericht  lente ma 15 apr 2013 - 7:09

Dank jullie voor de reacties!
Heb een beetje op google rond gekeken, maar daar wordt ik niet veel wijzer van. Denk dat ik binnenkort maar eens naar een fietsenwinkel ga om me te laten informeren.
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets en kinderzitje(s)? Empty Re: Elektrische fiets en kinderzitje(s)?

Bericht  Fiwen ma 15 apr 2013 - 7:26

Ik heb een elektrische oma fiets bij Karwij gekocht 1,5 jaar geleden (toen hadden ze hem ook bij Halfords maar daar hebben ze tegenwoordig dit merk niet meer). Ik heb voor deze gekozen omdat ik de fiets puur recreatief en zeker niet dagelijks gebruik en deze gewoon een leuke prijs had (€700,-) in vergelijking met een 'echt' merk. Ik heb er een wel een moederstuur (à €50,-) op gezet omdat ik dat met op- en af-stappen handiger vond nu er nog een stoeltje voorop zit.In principe zou een Yepp stoeltje met bevestiging aan de zadelpen er gewoon op moeten kunnen maar dat zie ik tegen die tijd wel (deze zomer blijft ze nog gezellig voorop).

Ik vind het echt ideaal, ik heb blijvend rugletsel door een ongeluk en kan op een gewone fiets niet fietsen zonder rugpijn te krijgen en met deze fiets heb ik nergens last van.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets en kinderzitje(s)? Empty Re: Elektrische fiets en kinderzitje(s)?

Bericht  Purpleflower ma 15 apr 2013 - 10:09

Ik heb een elektrische fiets van batavus.

Er kan geen stoeltje aan het stuur. Daarom ging ze met 11 maanden meteen achterop.
Wij fietsen alleen voor de lol en met mooi weer gebruik ik hem ook om kleine boodschapjes je halen.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets en kinderzitje(s)? Empty Re: Elektrische fiets en kinderzitje(s)?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum