Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Elektrische fiets

+4
rapa nui
Krullebol
Schaapke
M@niek
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Elektrische fiets

Bericht  M@niek di 29 mei 2012 - 23:20

Ik ben eigenlijk opzoek naar ervaringen.

Zijn er mensen hier met een elektrische fiets? Voor en nadelen? Is het echt een groot verschil dan met een ´gewone´ fiets?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 23:21

mijn moeder heeft er 1 en die is er heel enthousiast over. Wel moet je even goed rondkijken en testen naar een degelijke want er zit ook een hoop prut tussen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  Schaapke di 29 mei 2012 - 23:23

Mijn vader heeft er één en vindt het helemaal handig.
En inderdaad wat Lily zegt: je moet echt goed rondkijken, bijvoorbeeld naar de actieradius (dus hoever je kan komen op één accu) en hoe de trapondersteuning geregeld is.
Volgens mij stond er pas een test van in de Consumentengids of in de Kampioen.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  Krullebol di 29 mei 2012 - 23:25

Mijn moeder heeft er 1 en is er ontzettend blij mee. Ik heb er zelf ook wel eens op gefietst en dit was erg fijn! Als je geen trapondersteuning wilt is het wel wat harder trappen dan 'normaal' maar met de ondersteuning is het echt een lekker 'duwtje in de rug'. Fiets makkelijk en hoeft niet vaak aan de oplader. Dit ligt er natuurlijk ook wel aan hoeveel je fiets smile Zij heeft een Gazelle maar merk weet ik niet. Oja, wat ik wel vervelend vind eraan, maar misschien ligt dat wel aan het model. Het zadel zit niet vast, dus beweegt met veringen. Vind ik niet fijn..
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  M@niek di 29 mei 2012 - 23:25

ok alvast bedankt voor de tips.

Mijn voorkeur gaat uit naar de batavus mambo easy dit is een elektrische mamafiets maar ze zijn weer niet enthousiast over de accu. Schijnt dat deze langzaam leegloopt als je de fiets niet gebruikt.

Wat ik wel heb begrepen dat je het beste de accu in het frame kunt hebben ivm de zwaarheid van de fiets.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 23:27

Ik krijg er binnenkort 1, de Batavus Mambo E-go, is alleen al erg lang in bestelling, lang verhaal.

Ik neem er 1 omdat er een fietskar achter moet, en het hier sowieso bijna niet te doen is met kinderen op de fiets, omdat het hier nogal heuvelachtig is, en wij op het hoogste punt van onze woonplaats wonen, en dus altijd moeten klimmen. Met 2 kinderen bij op mijn fiets plus een fietskar met daarin nog 2, is anders echt niet te doen.

Ik heb proef gereden, en het is gewoon heerlijk, je sjeest vooruit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  M@niek di 29 mei 2012 - 23:27

Krullebol schreef:Mijn moeder heeft er 1 en is er ontzettend blij mee. Ik heb er zelf ook wel eens op gefietst en dit was erg fijn! Als je geen trapondersteuning wilt is het wel wat harder trappen dan 'normaal' maar met de ondersteuning is het echt een lekker 'duwtje in de rug'. Fiets makkelijk en hoeft niet vaak aan de oplader. Dit ligt er natuurlijk ook wel aan hoeveel je fiets Elektrische fiets 561177 Zij heeft een Gazelle maar merk weet ik niet. Oja, wat ik wel vervelend vind eraan, maar misschien ligt dat wel aan het model. Het zadel zit niet vast, dus beweegt met veringen. Vind ik niet fijn..

Heb jij het idee dat je het fietsen dan langer vol kunt houden dan bij een gewone fiets? Ik ben snel moe (jaja heb ook geen super conditie) en dan met die kleine voorop is het best wel zwaar en kan ik het fietsen gewoon niet lang volhouden, terwijl ik fietsen leuk vind en het liefst lekkere lange afstanden wil fietsen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  M@niek di 29 mei 2012 - 23:28

_MamaRosa_ schreef:Ik krijg er binnenkort 1, de Batavus Mambo E-go, is alleen al erg lang in bestelling, lang verhaal.

Ik neem er 1 omdat er een fietskar achter moet, en het hier sowieso bijna niet te doen is met kinderen op de fiets, omdat het hier nogal heuvelachtig is, en wij op het hoogste punt van onze woonplaats wonen, en dus altijd moeten klimmen. Met 2 kinderen bij op mijn fiets plus een fietskar met daarin nog 2, is anders echt niet te doen.

Ik heb proef gereden, en het is gewoon heerlijk, je sjeest vooruit.

maar is dat dan de mambo easy moederfiets?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 23:29

M@niek schreef:ok alvast bedankt voor de tips.

Mijn voorkeur gaat uit naar de batavus mambo easy dit is een elektrische mamafiets maar ze zijn weer niet enthousiast over de accu. Schijnt dat deze langzaam leegloopt als je de fiets niet gebruikt.

Wat ik wel heb begrepen dat je het beste de accu in het frame kunt hebben ivm de zwaarheid van de fiets.



Ik krijg de accu in de kettingkast, de Babavus Mambo E-go dus, is het nieuwste type, en je ziet dus ook niet dat het een elektrische fiets is, en het is ook een soort van mamafiets.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 23:31

Elektrische fiets Batavus_Mambo_E-go_7v._2012_Technosilver_MatBatavus Mambo e-go:



De easy:



Elektrische fiets Batavus_Mambo_Easy_7v._2011_D55_Satyn__2F_Quickzilver

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  M@niek di 29 mei 2012 - 23:32

_MamaRosa_ schreef:
M@niek schreef:ok alvast bedankt voor de tips.

Mijn voorkeur gaat uit naar de batavus mambo easy dit is een elektrische mamafiets maar ze zijn weer niet enthousiast over de accu. Schijnt dat deze langzaam leegloopt als je de fiets niet gebruikt.

Wat ik wel heb begrepen dat je het beste de accu in het frame kunt hebben ivm de zwaarheid van de fiets.



Ik krijg de accu in de kettingkast, de Babavus Mambo E-go dus, is het nieuwste type, en je ziet dus ook niet dat het een elektrische fiets is, en het is ook een soort van mamafiets.

thx! Dan ga ik daar eens na zoeken, ik zou graag een mamafiets willen omdat ik anders moeilijk tussen het zadel en stoeltje komt haha.

Maar jij hebt ook wel het idee dat het fietsen veel makkelijker gaat.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  Krullebol di 29 mei 2012 - 23:37

M@niek schreef:
Krullebol schreef:Mijn moeder heeft er 1 en is er ontzettend blij mee. Ik heb er zelf ook wel eens op gefietst en dit was erg fijn! Als je geen trapondersteuning wilt is het wel wat harder trappen dan 'normaal' maar met de ondersteuning is het echt een lekker 'duwtje in de rug'. Fiets makkelijk en hoeft niet vaak aan de oplader. Dit ligt er natuurlijk ook wel aan hoeveel je fiets Elektrische fiets 561177 Zij heeft een Gazelle maar merk weet ik niet. Oja, wat ik wel vervelend vind eraan, maar misschien ligt dat wel aan het model. Het zadel zit niet vast, dus beweegt met veringen. Vind ik niet fijn..

Heb jij het idee dat je het fietsen dan langer vol kunt houden dan bij een gewone fiets? Ik ben snel moe (jaja heb ook geen super conditie) en dan met die kleine voorop is het best wel zwaar en kan ik het fietsen gewoon niet lang volhouden, terwijl ik fietsen leuk vind en het liefst lekkere lange afstanden wil fietsen.

Ja, omdat je minder kracht hoeft te zetten en hoeft in te spannen omdat je die ondersteuning hebt. Mijn moeder heeft keuze uit 3 ondersteuningen. Voor haar knie operatie fietste ze altijd met de derde ondersteuning aan, dit ging dan ok. Nu na de operatie fietst ze altijd met eerste en is dit prima vol te houden voor haar ( en ze is al bijna 60 smile)
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  rapa nui di 29 mei 2012 - 23:48

In mijn omgeving schaffen ook veel mensen een electrische fiets aan en ook wel jongeren. Ik heb zelf een vrij nieuwe fiets maar als ik weer een nieuwe wil/moet over een aantal jaar dan wordt het ook een electrische. Ik heb geen auto en hoor zulke positieve verhalen dat het behoorlijk scheelt met trappen, vooral als je tegenwind hebt en dat is dan vooral prettig als je langere afstanden wilt rijden. Mijn tante en oom (rond de 50) hebben er ook 1 en die gebruiken nu veel vaker de fiets voor afstanden waarvoor ze eerder toch in de auto stapten.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  Arwyn di 29 mei 2012 - 23:53

Mijn moeder heeft een elektrische fiets. In de zomer fiets ze meestal naar haar werk (20km) en nu ze 61 is, is dat anders toch een beetje ver.
Ze is er erg tevreden over. Enige nadeel dat ze soms meemaakt is dat niet iedereen goed oplet. Veel mensen zien gewoon iemand op een fiets en staan er niet bij stil dat het wel eens een elektrische zou kunnen zijn die veel sneller gaat dan een standaard fiets. Ze moet dus wel een behoorlijk hard op de rem om niet aangereden te worden oid, maar dat is ook een stukje zelf anticiperen natuurlijk.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  M@niek di 29 mei 2012 - 23:55

rapa nui schreef:In mijn omgeving schaffen ook veel mensen een electrische fiets aan en ook wel jongeren. Ik heb zelf een vrij nieuwe fiets maar als ik weer een nieuwe wil/moet over een aantal jaar dan wordt het ook een electrische. Ik heb geen auto en hoor zulke positieve verhalen dat het behoorlijk scheelt met trappen, vooral als je tegenwind hebt en dat is dan vooral prettig als je langere afstanden wilt rijden. Mijn tante en oom (rond de 50) hebben er ook 1 en die gebruiken nu veel vaker de fiets voor afstanden waarvoor ze eerder toch in de auto stapten.

Dat is toch ook wel een beetje mijn idee. Sneller de fiets pakken ipv de auto!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  Arwyn wo 30 mei 2012 - 0:01

Wat voor afstanden wil je fietsen dan?
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  M@niek wo 30 mei 2012 - 0:11

Ik pak gerust de auto om naar de supermarkt te gaan die hier niet zo heel ver vandaan is, ik zou dan eerder de fiets pakken. Nu niet omdat ik dan met een kind zit en een zware booschappen tas en met een elektrische fiets gaat het toch wat makkelijker.

Voorderest ben ik een goed weer fietsen, het liefst lange afstanden en ook weer met een elektrische fiets gaat het allemaal wat makkelijker.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  Arwyn wo 30 mei 2012 - 0:26

Maar zou je echt dan wel de elektrische fiets pakken?
Die tas met boodschappen blijft even zwaar, daar veranderd die fiets niets aan. Je bent iets sneller thuis, maar op een korte afstand zal dat eigenlijk geen verschil uitmaken.
Zo'n fiets is behoorlijk prijzig, ik zou er wel eerst goed over nadenken hoeveel je hem gaat gebruiken. Als je nu al niet echt een fietser bent, denk ik persoonlijk niet dat je dat dan wel opeens zou worden..
Al eens fietstassen geprobeerd voor je boodschappen? Wink
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  M@niek wo 30 mei 2012 - 0:30

ik heb de fiets nog niet haha. Ik ben ook nog goed over aan het nadenken. Maar het fietsen is wel een stuk aangenamer, dat hoor ik van veel mensen.

Maar eerst moet ik eens wat terstritjes gaan maken.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  Fiwen wo 30 mei 2012 - 2:11

Ik heb een elektrische oma fiets met een moederstuur en ik wil nooit meer wat anders! (Ja, als ik veel geld heb een Batavus Mambo E-go of zo).
Ik heb 7 jaar geleden mijn rug gebroken, gelukkig weinig last tegenwoordig maar fietsen was een drama, zeker met een kind voorop. Mijn ouders hebben allebei een elektrische fiets en dat heb ik een paar geprobeerd en daarna heb ik er zelf een gekocht. Sindsdien ga ik veel vaker fietsen en kan ik ook veel langer fietsen zonder daarna 2 dagen op bed te liggen van de rugpijn.
Ze zijn duur, maar het fiets heerlijk en ik vind het elke cent waard.

Edit: ik heb trouwens een verwijderbare accu onder mijn bagagedrager, dat is voor ons ideaal omdat wij in de berging geen stopcontact hebben en ik de accu boven (3 hoog) moet opladen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  M@niek wo 30 mei 2012 - 3:05

Fiwen schreef:Ik heb een elektrische oma fiets met een moederstuur en ik wil nooit meer wat anders! (Ja, als ik veel geld heb een Batavus Mambo E-go of zo).
Ik heb 7 jaar geleden mijn rug gebroken, gelukkig weinig last tegenwoordig maar fietsen was een drama, zeker met een kind voorop. Mijn ouders hebben allebei een elektrische fiets en dat heb ik een paar geprobeerd en daarna heb ik er zelf een gekocht. Sindsdien ga ik veel vaker fietsen en kan ik ook veel langer fietsen zonder daarna 2 dagen op bed te liggen van de rugpijn.
Ze zijn duur, maar het fiets heerlijk en ik vind het elke cent waard.

Edit: ik heb trouwens een verwijderbare accu onder mijn bagagedrager, dat is voor ons ideaal omdat wij in de berging geen stopcontact hebben en ik de accu boven (3 hoog) moet opladen.

Hmm het klinkt steeds aantrekkelijker haha. Ik heb ook snel last van lage rugpijn dus dan zal het zeker schelen. Wij hebben wel een schuur met stopcontact dus zou het bij ons wel kunnen.

Maar wel heftig joh dat je je rug hebt gebroken. Heb je een ongeluk gehad?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  Fiwen wo 30 mei 2012 - 5:43

@m@niek, ja in ben aangereden door een scooter terwijl ik op de fiets zat. Hij heeft me rechts ingehaald en met minimaal 50 km/uur mijn stuur geraakt. Mijn stuur ik toen omgeklapt en ik ben met mijn zij op de stoeprand geklapt. Heb nog geluk gehad, heb 2 welvelinzakkingen, dat is dat het in de wervel kapot is gegaan maar als ik plat op mijn rug gevallen was had ik hem finaal doorgebroken (volgens de orthopeed). Ik ben blij dat ik nog rondloop en er nagenoeg geen last van heb maar heftig is het wel geweest en ik kon er soms heel boos om worden mede omdat die vent gewoon is doorgereden en ik daar echt hulpeloos op de grond lag (ik ben 20 minuten verlamd geweest en was compleet in paniek).
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  ellibre wo 30 mei 2012 - 6:11

M@niek schreef:ik heb de fiets nog niet haha. Ik ben ook nog goed over aan het nadenken. Maar het fietsen is wel een stuk aangenamer, dat hoor ik van veel mensen.

Maar eerst moet ik eens wat terstritjes gaan maken.
Natuurlijk is het een stuk "aangenamer", het kost een stuk minder energie om vooruit te komen. Voor korte ritjes naar de supermarkt lijkt het me echt totaal nutteloos. Ik ben de namen even kwijt, maar ik zag hier twee meiden waarvan er één met 4 kinderen moet fietsen, en de ander in een heuvelachtig gebied woont. In dat geval begrijp ik het heel goed, net als bijvoorbeeld ouderen die minder fit worden en krachtsverlies hebben, maar wel graag willen blijven fietsen. Maar zoals jij jouw situatie hier omschrijft klinkt het eerder lui dan handig. Al is dat misschien te snel geoordeeld van me, want wellicht heb je bijvoorbeeld fysieke beperkingen waar ik niet vanaf weet..
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 6:38

ellibre schreef:
M@niek schreef:ik heb de fiets nog niet haha. Ik ben ook nog goed over aan het nadenken. Maar het fietsen is wel een stuk aangenamer, dat hoor ik van veel mensen.

Maar eerst moet ik eens wat terstritjes gaan maken.
Natuurlijk is het een stuk "aangenamer", het kost een stuk minder energie om vooruit te komen. Voor korte ritjes naar de supermarkt lijkt het me echt totaal nutteloos. Ik ben de namen even kwijt, maar ik zag hier twee meiden waarvan er één met 4 kinderen moet fietsen, en de ander in een heuvelachtig gebied woont. In dat geval begrijp ik het heel goed, net als bijvoorbeeld ouderen die minder fit worden en krachtsverlies hebben, maar wel graag willen blijven fietsen. Maar zoals jij jouw situatie hier omschrijft klinkt het eerder lui dan handig. Al is dat misschien te snel geoordeeld van me, want wellicht heb je bijvoorbeeld fysieke beperkingen waar ik niet vanaf weet..

Ik ben dat beide.Wink

Maar ik neem hem idd ook om lichamelijke ongemakken, door mijn nierziekte (cystenieren) heb ik soms erg snel last van mijn nieren, en zo kan ik toch wat meer aan dan op een normale fiets. En mijn ziekte wordt helaas alleen maar erger, dus ik heb er nog jaren gemak van. Wilden eerst nl. een bakfiets, elektrisch, maar daar heb je maar een paar jaar wat aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  M@niek wo 30 mei 2012 - 6:43

ellibre schreef:
M@niek schreef:ik heb de fiets nog niet haha. Ik ben ook nog goed over aan het nadenken. Maar het fietsen is wel een stuk aangenamer, dat hoor ik van veel mensen.

Maar eerst moet ik eens wat terstritjes gaan maken.
Natuurlijk is het een stuk "aangenamer", het kost een stuk minder energie om vooruit te komen. Voor korte ritjes naar de supermarkt lijkt het me echt totaal nutteloos. Ik ben de namen even kwijt, maar ik zag hier twee meiden waarvan er één met 4 kinderen moet fietsen, en de ander in een heuvelachtig gebied woont. In dat geval begrijp ik het heel goed, net als bijvoorbeeld ouderen die minder fit worden en krachtsverlies hebben, maar wel graag willen blijven fietsen. Maar zoals jij jouw situatie hier omschrijft klinkt het eerder lui dan handig. Al is dat misschien te snel geoordeeld van me, want wellicht heb je bijvoorbeeld fysieke beperkingen waar ik niet vanaf weet..

Idd erg snel geoordeeld. Ik heb ME dus dat maakt het fietsen snel vermoeiender vandaar de kijk naar een elektrische fiets. Het gaat ook niet om kleine stukjes maar als het goed weer vind ik het leuk om grote rondes te fietsen maar door de vermoeidheid wordt het lastiger.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Elektrische fiets Empty Re: Elektrische fiets

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum