Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schoolgaande kinderen topic

+17
Artemis
pindaatje
meisje
Knillis
Bruintje Beer
LindaK
Dolphinne
Lejow
Nana
Filoria
Jelin
woezel
-Ieniemienie-
Darius
Stuiterbal
Luce
Liadan
21 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Schoolgaande kinderen topic - Pagina 2 Empty Re: Schoolgaande kinderen topic

Bericht  Darius vr 23 aug 2013 - 8:34

Helemaal eens met Lejow. Wij hebben ook een kleuter gehad die in groep 1 bleef zitten (bij mijn collega). Dat was gewoon echt qua 'gedrag' ze was gewoon nog een peutertje, zeg maar.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoolgaande kinderen topic - Pagina 2 Empty Re: Schoolgaande kinderen topic

Bericht  Lejow vr 23 aug 2013 - 8:35

Darius schreef:Helemaal eens met Lejow. Wij hebben ook een kleuter gehad die in groep 1 bleef zitten (bij mijn collega). Dat was gewoon echt qua 'gedrag' ze was gewoon nog een peutertje, zeg maar.
Bij ons same story!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoolgaande kinderen topic - Pagina 2 Empty Re: Schoolgaande kinderen topic

Bericht  Liadan vr 23 aug 2013 - 8:37

Lejow, er is mij gezegd door school dat het wel doubleren heet (niet dat mij dat wat uitmaakt of het doubleren heet of gewoon nog een jaar kleuteren).
Maar komen alle kinderen die na de start van het schooljaar beginnen dan in die instroomklas?
Mijn dochter begon meteen na de kerstvakantie in groep 1 (maar groep 1 en 2 zitten bij elkaar en er is geen instroomklas) en zit nu dus in groep 2. Ze krijgt alle groep 2 werkjes aangeboden, als ze iets niet wil doen dan hoeft het niet. Maar ik heb ook liever dat ze groep 2 twee keer doet dan dat ze groep 1 twee keer doet.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoolgaande kinderen topic - Pagina 2 Empty Re: Schoolgaande kinderen topic

Bericht  Filoria vr 23 aug 2013 - 8:40

Ik krijg het idee dat het beleid verschilt per school. Hier ligt de grens bij 1 januari. De kinderen van na 1 januari zijn allemaal begonnen in groep 0 en gaan daarna nog een heel jaar naar groep 1 en een heel jaar naar groep 2. De kinderen die tussen augustus en 31 december jarig zijn gaan bij voorkeur allemaal naar groep 3 als ze nog vijf zijn (met de mogelijkheid om groep 1 of groep 2 een jaar extra te doen, maar de school heeft dat liever niet geloof ik).

Hier net als bij Liadan een kleuter die al erg geïnteresseerd is in letters. Aan de andere kant vindt hij buiten spelen verreweg het leukste van de schooldag. En liedjes zingen, met de blokken spelen, verven etc. Dat wordt in groep 3 allemaal toch minder denk ik.

Maar goed, nog een heel schooljaar om na te denken over die beslissing! Ga er t.z.t. ook wel op het schoolplein over kletsen met de andere moeders smile
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoolgaande kinderen topic - Pagina 2 Empty Re: Schoolgaande kinderen topic

Bericht  Darius vr 23 aug 2013 - 8:43

Het beleid ligt ook bij school.

Het is gewoon echt afwachten, en ook kijken welke juf ze krijgen in groep 3.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoolgaande kinderen topic - Pagina 2 Empty Re: Schoolgaande kinderen topic

Bericht  Lejow vr 23 aug 2013 - 8:43

Filoria, bij ons ligt de grens ongeschreven een beetje tussen 1 okt en 1 jan in (de oude én de nieuwe grens). Het is niet zo: oh jij bent van 30 december jij moet door, jij bent van 2 januari jij mag niet door.
Er wordt meer naar het kind gekeken.

De kinderen die in die periode binnenkomen, zitten dus officieel niet in groep 1, maar groep 0 (de afgelopen 2 jaar startte er vanaf januari een instroomgroep waar alle 4 jarige heen gingen). Het jaar erna stromen zij dus door naar groep 1, en dan groep 2.
Dit zit wel gewoon bij elkaar allemaal (behalve dan als de echte instroomgroep er is).
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoolgaande kinderen topic - Pagina 2 Empty Re: Schoolgaande kinderen topic

Bericht  Liadan vr 23 aug 2013 - 8:48

Ik vind het ook zo leuk voor Yara dat ze nu de groep 2 werkjes mag doen, ze kijkt zo ontzettend uit naar het 'leesfeest' en dinsdag heeft ze schrijfdans gedaan (dat vind ik zo'n leuke methode). Ze is erg enthousiast en dat vind ik zo leuk om te zien. En verder kan ze zo heerlijke kleuteren. De juffrouw zei dat ze met een vriendinnetje een beetje ondeugend was geweest  (op een leuke manier) en veel met water had gekliederd. Toen ik ernaar vroeg bij Yara keek ze heel verbaasd en zei ze dat ze dat helemaal niet had gedaan. Ze waren hun handen gaan wassen en zagen toen een kommetje staan, ze gingen kijken of die bleef drijven en toen vonden ze nog meer voorwerpen (stokjes enzo) en daar deden ze hetzelfde mee. 
Ik zag het al helemaal voor me dat ze met z'n 2-en lekker aan het ontdekken zijn geweest en daarmee alles onder hebben staan spetteren, haha.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoolgaande kinderen topic - Pagina 2 Empty Re: Schoolgaande kinderen topic

Bericht  Dolphinne vr 23 aug 2013 - 8:59

Wij hebben voor de vakantie een paar keer een gesprek met de juf gehad of D. door zou gaan naar groep 2 of nog een jaar in groep 1 zou blijven.
Hij is nog vrij jong in zijn gedrag, liever spelen dan een werkje maken volgens juf en ook vrij onzeker.

We hebben er voor gekozen om toch door te laten gaan naar groep 2. Hij blijft nu ook gewoon met dezelfde kinderen in de klas, dat vonden wij wel erg fijn. 
Hij wordt nu extra in de gaten gehouden door de juffen en mocht het echt niet gaan kan hij nog na de kerst terug naar groep 1 of aan het einde groep 2 nog een keer doen.

Hij heeft nu ook logopedie, hij heeft met een aantal klanken moeite en als dat beter gaat is hij denk ik ook minder onzeker en durft hij in de kring etc. meer uit zichzelf te vertellen.

Ik ben dus wel erg benieuwd hoe het zal gaan dit jaar. Ook omdat er wel het een en ander thuis veranderd met pas verhuisd en straks een zusje erbij.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoolgaande kinderen topic - Pagina 2 Empty Re: Schoolgaande kinderen topic

Bericht  Filoria vr 23 aug 2013 - 9:02

Mooi verhaal Liadan, van dat kliederen met water! En een mooi natuurkunde-experiment meteen, die is al toe aan groep 6 joh! Wink
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoolgaande kinderen topic - Pagina 2 Empty Re: Schoolgaande kinderen topic

Bericht  Liadan di 27 aug 2013 - 23:49

Yara is vandaag voor de 2e keer deze week bij iemand anders gaan spelen, ik vind het knap van haar want dat heeft ze dus een hele tijd niet gedurfd. Wel voor de 2e keer bij hetzelfde meisje trouwens.
Maandag hebben we een ouderavond gehad, was leuk en ook gezellig met alle ouders uit haar klas.

Dolphinne, is bij jouw zoon op school groep 1 en 2 apart?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoolgaande kinderen topic - Pagina 2 Empty Re: Schoolgaande kinderen topic

Bericht  LindaK wo 28 aug 2013 - 0:15

Leuk he, Liadan dat spelen!
Hier heeft gisteren een jongetje gespeeld, D.aan heeft daar vorige week gespeeld. Ook leuk om te zien hoe ze spelen.
Wij hebben gisteravond ook een ouderavond gehad, leuk om te horen wat ze in de klas doen (al wist ik dat al door m'n werk, maar toch...) en leuk om de ouders te zien!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoolgaande kinderen topic - Pagina 2 Empty Re: Schoolgaande kinderen topic

Bericht  Bruintje Beer wo 28 aug 2013 - 0:55

-Ieniemienie- schreef:Nog een week en dan kom ik me ook melden haha *slik*
+1:O :O 
En ze heeft er heel veel zin in!! Vraagt telkens of ze morgen naar school moet!!

Hebben jullie trouwens een lijstje gekregen wat ze allemaal mee moeten nemen kwa eten enz? Hier blijft ze van half 9 t/m 14.45 op school.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoolgaande kinderen topic - Pagina 2 Empty Re: Schoolgaande kinderen topic

Bericht  Knillis wo 28 aug 2013 - 1:14

Oei ik mag mij over een maand ook melden... Cry gisteravond de info avond gehad, erg interessant! Zijn jullie bekend met de schatkist methode? Wij wonen in een klein dorp en hij komt straks in een klas van 15 kinderen, 10 zitten er in groep 2 en dan 5 in groep 1. Uiteindelijk groeit de klas naar 28 kinderen. Ben erg benieuwd!
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoolgaande kinderen topic - Pagina 2 Empty Re: Schoolgaande kinderen topic

Bericht  LindaK wo 28 aug 2013 - 2:09

Bruintje Beer schreef:
-Ieniemienie- schreef:Nog een week en dan kom ik me ook melden haha *slik*
+1:O :O 
En ze heeft er heel veel zin in!! Vraagt telkens of ze morgen naar school moet!!

Hebben jullie trouwens een lijstje gekregen wat ze allemaal mee moeten nemen kwa eten enz? Hier blijft ze van half 9 t/m 14.45 op school.
Wat eten betreft, ik zou iets van fruit en wat drinken voor in de ochtend meegeven en drinken en brood voor tussen de middag.
D.aan mag alleen fruit meenemen naar school, dus dat maakt het makkelijk haha! En tussen de middag eet hij thuis.
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoolgaande kinderen topic - Pagina 2 Empty Re: Schoolgaande kinderen topic

Bericht  LindaK wo 28 aug 2013 - 2:10

Knillis schreef:Oei ik mag mij over een maand ook melden... Cry gisteravond de info avond gehad, erg interessant! Zijn jullie bekend met de schatkist methode? Wij wonen in een klein dorp en hij komt straks in een klas van 15 kinderen, 10 zitten er in groep 2 en dan 5 in groep 1. Uiteindelijk groeit de klas naar 28 kinderen. Ben erg benieuwd!
Wat lekker dat hij in een kleine groep start! Dat is wel fijn!
Schatkist ken ik ja, vanuit m'n werk.
Bij D.aan werken ze met kleuterplein, dat kende ik niet...
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoolgaande kinderen topic - Pagina 2 Empty Re: Schoolgaande kinderen topic

Bericht  meisje wo 28 aug 2013 - 2:12

Knillis schreef:Oei ik mag mij over een maand ook melden... Cry gisteravond de info avond gehad, erg interessant! Zijn jullie bekend met de schatkist methode? Wij wonen in een klein dorp en hij komt straks in een klas van 15 kinderen, 10 zitten er in groep 2 en dan 5 in groep 1. Uiteindelijk groeit de klas naar 28 kinderen. Ben erg benieuwd!
Bij mij op school werken we bij de kleuters ook met Schatkist.
Hierin zitten een aantal thema's die uitgewerkt zijn.  Wat me zo te binnen schiet; winter, weer naar school, etc
Bij al die thema's zitten ook 'opdrachten' mbt taal, rekenen, expressie enz.
Er zit ook een pop bij; PomPom die komt in die thema's ook elke keer weer terug
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoolgaande kinderen topic - Pagina 2 Empty Re: Schoolgaande kinderen topic

Bericht  Darius wo 28 aug 2013 - 2:32

Krijgen jullie via de school wel eens een aanbieding voor een abonnement op de Bobo of Rompompom (zwijsen)?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoolgaande kinderen topic - Pagina 2 Empty Re: Schoolgaande kinderen topic

Bericht  pindaatje wo 28 aug 2013 - 2:43

Ik mag mij over een maand ook melden laughcry 
Dochter heeft ontzettend veel zin om naar school te gaan, en vraagt me elke week hoevaak ze nou nog naar het kdv moet...
We worden deze of volgende week gebeld voor de intake en wanneer ze mag komen proefdraaien!

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoolgaande kinderen topic - Pagina 2 Empty Re: Schoolgaande kinderen topic

Bericht  LindaK wo 28 aug 2013 - 2:44

Darius schreef:Krijgen jullie via de school wel eens een aanbieding voor een abonnement op de Bobo of Rompompom (zwijsen)?
Wij delen ze volgende week op m'n werk uit...dus misschien dat D.aan volgende week ook een exemplaar mee naar huis krijgt met de mogelijkheid tot een abonnement?
Hij heeft al wel een Borre boekje mee naar huis gekregen.
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoolgaande kinderen topic - Pagina 2 Empty Re: Schoolgaande kinderen topic

Bericht  Liadan wo 28 aug 2013 - 3:32

Darius schreef:Krijgen jullie via de school wel eens een aanbieding voor een abonnement op de Bobo of Rompompom (zwijsen)?
Ja, die heeft Yara 2 weken geleden gehad, een aanbieding voor de Bobo. Maar wij gaan dat niet doen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoolgaande kinderen topic - Pagina 2 Empty Re: Schoolgaande kinderen topic

Bericht  Artemis wo 28 aug 2013 - 3:54

.


Laatst aangepast door Artemis op zo 1 sep 2013 - 6:18; in totaal 1 keer bewerkt
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoolgaande kinderen topic - Pagina 2 Empty Re: Schoolgaande kinderen topic

Bericht  Dolphinne wo 28 aug 2013 - 4:44

Liadan schreef:Yara is vandaag voor de 2e keer deze week bij iemand anders gaan spelen, ik vind het knap van haar want dat heeft ze dus een hele tijd niet gedurfd. Wel voor de 2e keer bij hetzelfde meisje trouwens.
Maandag hebben we een ouderavond gehad, was leuk en ook gezellig met alle ouders uit haar klas.

Dolphinne, is bij jouw zoon op school groep 1 en 2 apart?
Ja die zijn bij ons apart. Er zijn 2 groepen 1 en een instroomgroep en ook 2 groepen 2.

Bruintje beer, hier gaan ze van 8.30 tot 14.30 naar school. Voor de ochtendpauze krijgt hij fruit en een beker siroop mee en voor de middagpauze 2 boterhammen en een beker melk.  Voor de middagpauze spullen staat er een koelkast.

Darius, wij kregen vorige week een proef bobo en een boekje van Borre. Maar ik weet nog niet of ik op een van beide een abonnement wil.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoolgaande kinderen topic - Pagina 2 Empty Re: Schoolgaande kinderen topic

Bericht  Pineco wo 28 aug 2013 - 20:52

Leuk topic! Mijn dochter begint maandag weer (hele maand juli en augustus altijd zomervakantie in België), maar vanmiddag gaan we al kennismaken met de nieuwe juf. Ze kleutert al sinds ze 2,5 is en gaat nu over naar de volgende kleutergroep. Hierna nog een jaar, dus zij zal ruim 6 zijn als ze naar groep 3 gaat.

Hier in België wordt gekeken naar het geboortejaar en daar wordt in principe nooit vanaf geweken. Zij is van 4 januari 2009 en een kindje uit haar klas van 29 december 2008 is vorig jaar al overgegaan naar de volgende groep. Dat meisje zal dus pas 5,5 zijn als ze naar groep 3 gaat. Ik vind dat verschil best heftig en ben blij dat mijn dochter iets langer mag kleuteren.

De jongste mag nog ruim een jaar thuis blijven gelukkig smile
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoolgaande kinderen topic - Pagina 2 Empty Re: Schoolgaande kinderen topic

Bericht  LMCurious vr 30 aug 2013 - 1:16

Goed idee dit topic.

Liadan, Joris sprak eerst steeds met hetzelfde kindje af. Bij ons, keertje daar dat ik mee ging, omdat hij het toch wel spannend vond. Daarna weer steeds bij ons. Kwam er na een poos een ander kindje bij ons. En vroeg ik of hij ook eens daar wilde gaan spelen dat wilde hij wel. Dus daarop ben ik gaan doorvragen waarom wel bij a en niet bij b. Na een poos kwam het hoge woord eruit. A is ook bang van dieren, en hebben dus geen huisdieren en bij b hebben ze wel huisdieren. Dus daarom wil hij niet naar b thuis. Nu ben ik vaker naar b meegeweest (klikt ook lekker met die moeder en Milou kan ook met zusje spelen) en is hij van de week voor het eerst even alleen daar geweest. Ik ben meegelopen naar hun huis, en ze gingen daar wat drinken en dan naar de speeltuin. Dat ging heel goed. Dus wie weet hoe dat binnenkort zal gaan. Hij zou vandaag ook bij iemand voor het eerst gaan spelen die een poes heeft (maar die slaapt overdag volgend die moeder). Ben benieuwd of hij het echt gaat doen. Overigens spreekt hij sinds eind vorig jaar meestal 1x per week af, ging toen ook 2x naar bso. Maar hij vraagt er nu wel vaker om, s ochtends al of hij smiddags mag afspreken.

En Joris is natuurlijk van 27 nov. Bij ons op school zat hij dus vorig jaar in groep 0 en nu in groep 1, en kan hij eventueel volgend jaar naar groep 3. Zoals het er nu voor staat gaan we daar wel vanuit. Omdat hij vooral met oudere kindjes speelt, omdat hij vanaf het begin al veel met 'leren' bezig is en niet de hele speelt, en hij volgens de juf goed mee kom in opdrachtjes enzo en ook ander gedrag vertoont wat meer bij oudere kindjes past. Dit jaar word er dan verder naar gekeken ook door de cito enzo, en dan kijken we wel. Voor mij persoonlijk is zijn sociale deel hierin doorslaggevend. Ik wil dat hij bij zijn vriendjes kan blijven waar hij het meeste mee kan. Als hij zich uiteindelijk toch bij jongere kindjes prettiger voelt vind ik dat belangrijk. Want hij is wel heel onzeker, en ik kan me voorstellen dat dat hem tegen gaat houden door te gaan naar groep 3. Dat ie niet bij bepaalde dingen de druk voelt dat al te moeten kunnen. 

Filoria, bij ons hebben ze geen tablets, maar wel digibord waar ze mee werken en computerlessen op laptops volgens mij. Zoals het bij ons gaat vind ik het een mooie balans om ze wel wegwijs te maken met technologie, maar vervangt het zeker niet alles. Wel vond ik het ook heel grappig dat Joris vorige week vertelde dat hij met het krijtbord had gespeeld, haha. 

Bruintje beer, Joris blijft ook altijd over. We hebben geen lijst gehad met dingen maar 's ochtends hebben ze een fruitkring en daar drinken ze iets bij en sommige krijgen dan ipv fruit koekjes mee, maar dat word vooral niet gepromoot om het zo maar te zeggen. Joris heeft altijd 2 soorten fruit in zijn bakje en sap (alhoewel hij vaak zijn melk bij het fruit blijkt te drinken en sap voor bij de boterham bewaard) en tussen de middag heeft hij een pakje melk en 2 sneden brood en dan doorgaans tomaatjes, stukje komkommer of wortel erbij en heel soms verras ik hem door er een sultana koekje ofzo in te doen of een keer rozijntjes.

Darius, wij hebben ook een borre boekje gehad en bobo aanbieding. Ik denk dat ik met mn ouders over ga hebben bobo voor zijn verjaardag te doen. en borre doen we niet, denk dat verschillende boekjes met verschillende karakters wel zo leuk zijn om te lezen, dus we gaan dan naar de bieb daarvoor.

Artemis, dat lijkt me wel lastig hoor als ze zo snel door de stof heen vliegt. Vind ze verder wel aansluiting bij klasgenootjes?

Joris zit nu sinds 3 weken weer op school, in een nieuwe klas omdat er wat schuivingen hebben plaatsgevonden. Hij doet het gelukkig heel goed en vind het super leuk. En tijdens buiten spelen speelt ie ook nog veel met zijn oude klasgenootjes. Afgelopen weekend mocht hij als eerste Juul (pop) mee naar huis om te logeren. Hij was er zo leuk mee bezig, echt schattig om te zien.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoolgaande kinderen topic - Pagina 2 Empty Re: Schoolgaande kinderen topic

Bericht  Liadan vr 30 aug 2013 - 6:45

Artemis, groep 3 en 4 alweer, dat gaat snel. Zal wel een hele overgang zijn voor je zoon, van groep 2 naar groep 3. Ik heb verder geen tips voor je, maar hoop dat er nog een juf is die het leest en tips voor je heeft. 

Pineco, in Belgie hebben ze dus dezelfde grens, ook op 1 januari. Ik vind het verschil tussen 1,5 jaar of 2,5 kleuteren ook groot. Zit jouw dochter nu dan in groep 2, of heet dat niet zo in Belgie? En gaan ze vanaf 2,5 jaar al gelijk ook hele dagen naar school? Wat moet ik me er dan bij voorstellen, is dat een soort verplichte peuterspeelzaal?

LMC, mist J. dan niet veel als hij van groep 1 meteen door naar groep 3 gaat? Waarom laten ze hem dan niet nu naar groep 2? Of krijgt hij ook al groep 2 werk aangeboden nu? Leuk dat hij de logeerpop mee mocht nemen!

Yara heeft vandaag de 'laten zien kring' gedaan. Van groep 2 kinderen wordt verwacht dat zij dat een keer doen, ze mogen zelf kiezen wanneer en waarover. Yara kon niet wachten en wilde vandaag dus al. Ze mogen dan iets meenemen van thuis waar ze over vertellen, dat kan een playmobilpoppetje zijn, een beroep dat ze interessant vinden, een huisdier enz. Het is de bedoeling dat ze vanaf groep 2 al leren hoe het is om voor een groep te staan. 
Yara vindt dat superleuk (en lijkt daar gelukkig totaal niet in op mij vroeger, ik vond het altijd vreselijk). 
Doen ze bij jullie op school ook zoiets al in de kleuterklassen?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoolgaande kinderen topic - Pagina 2 Empty Re: Schoolgaande kinderen topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum