Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oud nieuws, waar was jij?

+44
Moira
MissBitchy
M-G
Ella
Eponine
Highway
Jasmine
Lady Starstruck
Oasis
Destino
Arwyn
Pien
Kreeftje
Steep
Knillis
Auxo
Rouxxxe
Flippin' Bitch
Nyx
Sarah1985
Niekske
Pink!
Exogenesis
slaatje
Snoopy
Mizz_S
Bosjesvrouw
Summerlovin
Esperanza
Balloon
Ragazza
Caribbeanlover
Pannetoet
Caramba
Capt'n Zero
Susan
Suusie
Minx
Kamperseboekenwurm
Printje
silly-one
Marin
Elliot
Bazinga
48 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? - Pagina 3 Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Destino wo 21 aug 2013 - 2:54

Dagene die ik me nog echt goed kan herinneren is de aanslag op de Twin Towers, ik zat toen in de 1e van de middelbare school en was huiswerk aan het maken terwijl mijn moeder tv keek..

De rest weet ik om eerlijk te zijn niet goed meer Embarassed .
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? - Pagina 3 Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Oasis wo 21 aug 2013 - 3:26

Toen je de volgende nieuwsberichten hoorde:

Columbine Bloedbad, de High School waar 12 leerlingen en een leraar werden doodgeschoten, in 1999. 
Kan ik mij niet meer herinneren, was toen 12.

Vuurwerkramp in Enschede, in 2000. 
Hier was ik 13, kan mij nog wel vaag iets herinneren. Was thuis bij mijn ouders.

De Cafébrand in Volendam, in 2001.
14, en dit was met nieuwjaar toch? Woonde uiteraard nog thuis, dus was bij mijn ouders.

Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001.
Nog steeds 14, en ik kan mij niet meer precies herinneren waar ik was maar wel dat ik enorm onder de indruk was. 

De moord op Pim Fortuyn, in 2002. Ik was 15, maar heb geen idee waar ik precies was.

Terroristische aanslagen in Madrid, aanslagen op treinen in 2004.
Toen was ik 16, en heb werkelijk geen idee waar ik toen was.

Zeebeving Indische Oceaan, de Tsunami die Indonesië raakte, Kerst 2004.
Ik was net 17 geworden, en Kerst vier ik altijd met mijn familie dus ik was bij hen toen ik het nieuws hoorde. Erg heftig!

Terroristische aanslagen in Londen, bomaanslagen op de metro in 2005.
18 jaar, maar heb geen idee meer waar ik was toen ik het hoorde.

Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009.
22 jaar, en ik was volgens mij op mijn studentenkamer toen ik het hoorde. Wel meteen met mijn ouders gebeld. 

Het overlijden van Michael Jackson, in 2009.
22 jaar, en ik was op een festival. Ik kreeg laat in de avond een sms van mijn vriendin met daarin dat Michael Jackson overleden was. Ik dacht dat het een grapje was. Dus niet.

De Damschreeuwer op Dodenherdenking, in 2010.
23 jaar, en ik zag het voorbij komen op Facebook en heb toen de tv aangezet, het werd namelijk vaak genoeg herhaalt. 

De aanslagen in Noorwegen, de bomaanslag in Oslo en de schietpartij op het Eiland van Utøya, in 2010. 
Nog steeds 23 jaar, geen idee waar ik was maar ik vond het wel heel erg heftig. En nu eigenlijk nog steeds als ik iets over die man hoor.

Ongeval Prins Friso in Lech, gevolgd door zijn coma, in 2012.
Toen was ik 25 jaar, en ik heb geen idee waar ik was. Heb het nieuws toen wel op de voet gevolgd online. En pasgeleden bij zijn overlijden, vond ik toch wel heftig, ondanks dat ik niks met het Koningshuis heb. 
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? - Pagina 3 Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Auxo wo 21 aug 2013 - 3:45

Ik lees het nog eens terug en zie dat ik dat van Friso verkeerd gelezen heb. Toen hij dat ski ongeluk kreeg was ik aan het werk. Weet nog dat er toen ieder half uur op het nieuws op de radio hetzelfde voorbij kwam. En het blijft me bij omdat het op de verjaardag van mijn moeder is gebeurd.
Auxo
Auxo
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3459
Punten : 3541
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? - Pagina 3 Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Lady Starstruck wo 21 aug 2013 - 4:25

Toen je de volgende nieuwsberichten hoorde:

Columbine Bloedbad, de High School waar 12 leerlingen en een leraar werden doodgeschoten, in 1999. Geen idee

Vuurwerkramp in Enschede, in 2000. Met een vriendin op stap

De Cafébrand in Volendam, in 2001. Zelf in de kroeg aan het feesten

Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001. Ik maakte toen een verslag voor mijn SPW opleiding over mijn leven

De moord op Pim Fortuyn, in 2002.  Thuis ergens

Terroristische aanslagen in Madrid, aanslagen op treinen in 2004. geen idee

Zeebeving Indische Oceaan, de Tsunami die Indonesië raakte, Kerst 2004. Toen was ik er niet met mijn hoofd bij. Mijn vader was toen net overleden. Dus geen idee.

Terroristische aanslagen in Londen, bomaanslagen op de metro in 2005. Ik geloof bij mijn vriend thuis. We woonde toen nog niet samen.

Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009. Thuis

Het overlijden van Michael Jackson, in 2009. Toen zat ik op de bank wijntjes te drinken. Ik was toen zo jolig als de pest. Wat erg ook.

De Damschreeuwer op Dodenherdenking, in 2010. Bij mijn moeder op de bank. Ik schrok me toen kapot.

De aanslagen in Noorwegen, de bomaanslag in Oslo en de schietpartij op het Eiland van Utøya, in 2010. Pfoe dat weet ik niet meer

Ongeval Prins Friso in Lech, gevolgd door zijn coma, in 2012. Op mijn werk.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? - Pagina 3 Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Jasmine wo 21 aug 2013 - 4:32

Vuurwerkramp in Enschede, in 2000.
Bij een vriendin thuis. We zouden die dag eigenlijk in Enschede gaan winkelen, maar omdat er geen treinen reden, gingen we naar Zwolle. In de bus terug zagen we in de verte een gigantisch donkere lucht, dachten dat er slecht weer op komst was. Bij haar thuis keken we even naar America's Funniest Homevideo's, toen er in beeld kwam dat er een extra nieuwsuitzending zou komen i.v.m. de vuurwerkramp.

De Cafébrand in Volendam, in 2001.
In bed. Ik sliep die nacht voor het eerst bij mijn ex. Toen we 's ochtends wakker werden, zetten we de tv aan en toen zagen we het.

Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001.
Ook bij mijn ex thuis. We moesten die avond weg en terwijl we ons klaar maakten zagen we dit op het nieuws.

De moord op Pim Fortuyn, in 2002. 
Eveneens thuis bij mijn ex. Onder het avondeten keken we 2vandaag (normaal gesproken keken we dat nooit), toen het bericht op de redactie (en dus in de uitzending) binnenkwam

Zeebeving Indische Oceaan, de Tsunami die Indonesië raakte, Kerst 2004.
Bij mijn ouders thuis. Een kennis van ons zat op dat moment in Thailand, was dus wel even spannend of zij niet in het getroffen gebied zat.

Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009.
In de auto. Waren die Koninginnedag naar de Efteling geweest. We stonden voor het stoplicht om de snelweg op te gaan, toen we dit op het nieuws hoorden.

Het overlijden van Michael Jackson, in 2009.
Thuis, in bed. Had het bericht gelezen dat hij naar het ziekenhuis was vervoerd, dus toen ben ik het nieuws blijven volgen. Iets in de berichten zei me al dat later die avond/nacht het bericht van zijn overlijden zou volgen.

De Damschreeuwer op Dodenherdenking, in 2010.
Thuis, de Dodenherdenking kijken.

De aanslagen in Noorwegen, de bomaanslag in Oslo en de schietpartij op het Eiland van Utøya, in 2010. 
Thuis.

Ongeval Prins Friso in Lech, gevolgd door zijn coma, in 2012.
Thuis, op de bank. Ik was de dag ervoor thuis gekomen uit het ziekenhuis na twee dagen opgenomen te zijn geweest i.v.m. een miskraam.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? - Pagina 3 Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Highway wo 21 aug 2013 - 4:35

Ik weet alleen nog dat ik op 11 sept destijds thuis was want ik was vrij van school en dat ik bij prins friso's ongeluk aan het werk was. Oh en met de tsunami was ik gewoon thuis kerst aan het vieren.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? - Pagina 3 Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Eponine wo 21 aug 2013 - 8:07

Columbine Bloedbad, de High School waar 12 leerlingen en een leraar werden doodgeschoten, in 1999. Geen idee.

Vuurwerkramp in Enschede, in 2000. Ik weet niet waar ik was toen ik het hoorde, alleen dat ik die dag erna in de Efteling was (tja, ik onthoud rare dingen).

De Cafébrand in Volendam, in 2001. Ik was toen op stap, maar heb het waarschijnlijk 's ochtends gehoord.

Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001. Ik was toen vroeg thuis van school en zat wat tv te kijken, net toen ik huiswerk wilde gaan maken, zag ik op het nieuws wat er gebeurd was, toen ben ik toch aan de tv blijven hangen.

De moord op Pim Fortuyn, in 2002. Ik weet dat ik die uitzending op 3fm heb geluisterd waar hij in zat. Dus waarschijnlijk heb ik op het nieuws gehoord wat er gebeurd is.

Terroristische aanslagen in Madrid, aanslagen op treinen in 2004. Geen idee eerlijk gezegd.

Zeebeving Indische Oceaan, de Tsunami die Indonesië raakte, Kerst 2004. Weet ik niet meer.

Terroristische aanslagen in Londen, bomaanslagen op de metro in 2005. Weet ik ook niet wanneer ik dat hoorde.

Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009. Ik was wezen stappen en zat een beetje brak tv te kijken en toen was ik het zat en ben gaan zappen.. Een paar minuten later is het gebeurd.

Het overlijden van Michael Jackson, in 2009. Geen idee.

De Damschreeuwer op Dodenherdenking, in 2010. Weet ik niet.

De aanslagen in Noorwegen, de bomaanslag in Oslo en de schietpartij op het Eiland van Utøya, in 2010. Via nu.nl, hoe wat en waar weet ik niet.

Ongeval Prins Friso in Lech, gevolgd door zijn coma, in 2012. Ik was aan het werk en liep even langs een andere afdeling om wat te kletsen. Daar was iedereen in rep en roer en werden alle nieuwssites in de gaten gehouden.
Eponine
Eponine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 98
Punten : 98
Registratiedatum : 15-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? - Pagina 3 Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Ella wo 21 aug 2013 - 8:31


Columbine Bloedbad, de High School waar 12 leerlingen en een leraar werden doodgeschoten, in 1999. geen idee meer

Vuurwerkramp in Enschede, in 2000. geen idee meer

De Cafébrand in Volendam, in 2001. bij een vriendin thuis, ik had daar geslapen na het stappen

Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001. net thuis uit school

De moord op Pim Fortuyn, in 2002. thuis

Terroristische aanslagen in Madrid, aanslagen op treinen in 2004. ook geen idee meer

Zeebeving Indische Oceaan, de Tsunami die Indonesië raakte, Kerst 2004.ik was aan het werk

Terroristische aanslagen in Londen, bomaanslagen op de metro in 2005. ook geen idee meer

Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009. ik was aan het werk en keek toevallig net tv

Het overlijden van Michael Jackson, in 2009. op vakantie in bed, we lagen HvN te kijken toen het daarin net gemeld werd

De Damschreeuwer op Dodenherdenking, in 2010. thuis, zat het met mijn man te kijken

De aanslagen in Noorwegen, de bomaanslag in Oslo en de schietpartij op het Eiland van Utøya, in 2010. ik was onderweg ergens heen toen ik het op de radio hoorde

Ongeval Prins Friso in Lech, gevolgd door zijn coma, in 2012.[/i] ik was aan het werk toen ik het op NU las

Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? - Pagina 3 Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  M-G wo 21 aug 2013 - 12:54

Hoe oud was je? Wat dacht je? Waar was je? Kan je het je nu nog herinneren wat er gebeurde of is 't een 'Ohja..' momentje?

Toen je de volgende nieuwsberichten hoorde:

Columbine Bloedbad, de High School waar 12 leerlingen en een leraar werden doodgeschoten, in 1999. Toen was ik 14 en ik kan mij vaag iets herinneren dat ik het op het nieuws heb gezien. (als ik mij dezelfde herinner als hier bedoeld wordt). Het deed mij niet heel veel omdat het "ver weg" was. 

Vuurwerkramp in Enschede, in 2000. 

Ik was nog net 14 en was net thuis van school toen ik de televisie aanzette en het nieuws hoorde. Ik dacht: Jeetje zo dichtbij? Een vriend van mijn broer belde toen nog op dat hij niets mankeerde maar dat ze net op het balkon zaten en letterlijk hun huis ingeblazen werden. 

De Cafébrand in Volendam, in 2001.

16 jaar was ik en lekker aan het feesten in de stad. De volgende ochtend toen ik uit bed kwam hoorde ik het van mijn moeder die het nieuws had gezien. Ook zo'n nieuwsbericht wat vrij dicht bij huis gebeurde en ik veel van heb gevolgd. 

Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001.

Volgens mij zat ik op school en hoorde ik het nieuws via via van mensen die het op de radio of tv hadden gehoord/gezien. Pas toen ik 's middags thuis kwam zag ik het op tv.(toen was ik 16 jaar). Het heeft wel een impact gehad en was er veel mee bezig. Ook de dagen erna heb ik het nieuws goed gevolgd. 

De moord op Pim Fortuyn, in 2002. 

Dat weet ik nog heel goed. Ik zat rond de tijd dat hij vermoord werd in de trein en reed op dat moment net langs Hilversum. Ik was samen met mijn vriend op weg naar mijn huis om daar een weekje vakantie door te brengen met mijn vriend. Het was op dat moment in de trein wel "het gesprek" van de dag. Tijdens dit gebeuren was ik nog net 16.

Terroristische aanslagen in Madrid, aanslagen op treinen in 2004.

Om heel eerlijk te zijn heb ik geen idee waar ik op dit moment was. Ik was 18 en ik heb het volgens mij voor het eerst op internet gelezen. 

Zeebeving Indische Oceaan, de Tsunami die Indonesië raakte, Kerst 2004.

Ik was 19 en was thuis kerst aan het vieren bij mijn ouders. We hoorden het op het nieuws. Ik was blij dat ik geen vrienden/familie daar in die buurt had want zoiets lijkt mij verschrikkelijk om mee te maken.

Terroristische aanslagen in Londen, bomaanslagen op de metro in 2005.

Ik zou het echt niet weten... Deze ramp is mij geloof ik totaal ontgaan. 

Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009.

Ik was 23 en we (Mijn vriend, moeder en ik) waren net op de rommelmarkt/bij de feesttent toen we van de omroeper hoorden dat alles afgeblazen werd in verband met de aanslag. Ik weet nog dat ik dacht: natuurlijk is dit erg maar moet hiervoor alles afgeblazen worden? 

Het overlijden van Michael Jackson, in 2009.

Geen idee, ik heb het in de avond wel gehoord via het nieuws op de tv. Het deed mij niet veel, ik was geen fan van hem en vond hem er al jaren slecht uit zien dus het kwam niet geheel onverwacht. 

De Damschreeuwer op Dodenherdenking, in 2010.

24 was ik en ik zat live te kijken op de televisie. Om heel eerlijk te zijn dacht ik: wat is er aan de hand? Iemand schreeuwt en iedereen rent??? Ik vond het vreemd hoe sommige mensen zo paniekerig reageerden.

De aanslagen in Noorwegen, de bomaanslag in Oslo en de schietpartij op het Eiland van Utøya, in 2010. 

Ik was 25 en aan het werk. Eén van mijn collega's had het gehoord of gelezen. We hebben toen de televisie aangezet om het verder te kijken. Ik vond het echt erg wat er toen gebeurd was. 

Ongeval Prins Friso in Lech, gevolgd door zijn coma, in 2012.

Toen was ik 26 en aan het werk toen ik het hoorde. Het deed mij niet zoveel. Ik moest zelfs nog even goed nadenken wie Friso ook al weer was... 


Wat ik mij nog goed herinner is de brand van Chemiepack in Moerdijk (5 januari 2011) vooral omdat er maar geschreeuwd werd dat het allemaal niet zo erg was maar de brandweer en "belangrijke" mensen er niet kwamen zonder gasmaskers en pakken. (tenminste zo herinner ik het)


Het treinongeluk bij Amsterdam Westpark (21 april 2012) Aangezien ik altijd veel gebruik maakte van de trein maakte dit wel veel indruk. 


De crash van een vlucht van Turkish Airline (25 februari 2009) dit hebben we met alle collega's op het werk gevolgd via de tv. Wat ik mij nog goed kan herinneren was dat iemand een filmpje maakte zodra ze neergestort waren ik dacht: ga die mensen helpen, idioot!! 

De brand in een cellencomplex op Schiphol (27 oktober 2005). Weinig bij te vertellen maar het is mij wel bijgebleven. 


Het busongeluk in Sierre 13 maart 2012 kan ik mij nog goed herinneren vooral omdat er zoveel kinderen bij betrokken waren.


Aanslag in Luik (granaten-gooier) (13 december 2011). Ik kan mij nog goed herinneren dat ik dacht: oei België is wel erg dichtbij. 
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? - Pagina 3 Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  MissBitchy wo 21 aug 2013 - 23:09

Bazinga, wat open je toch regelmatig leuke, creatieve topics!

Hoe oud was je? Wat dacht je? Waar was je? Kan je het je nu nog herinneren wat er gebeurde of is 't een 'Ohja..' momentje?

Toen je de volgende nieuwsberichten hoorde:

Columbine Bloedbad, de High School waar 12 leerlingen en een leraar werden doodgeschoten, in 1999.
-

Vuurwerkramp in Enschede, in 2000.
Thuis in m'n ouderlijk huis, 14 jaar. Geschokt, verbaasd dat zoiets kon gebeuren.

De Cafébrand in Volendam, in 2001.
Dat was toch met oud&nieuw? Toen was ik 15 en woonden we bij m'n stiefmoeder. We hoorden via de politiescanner dat er vanuit alle uithoeken van Noord-Holland politie/brandweer e.d. werd opgeroepen om naar Volendam te gaan. De volgende dag hoorden we pas wat er was gebeurd. Ik vond het verschrikkelijk voor die mensen (ja duh Rolling Eyes ) en heb er nog dagen over gepiekerd hoe erg het is om levend te verbranden...

Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001.
Oh, was dat ook in 2001... Nou dan woonden we toen doordeweeks in m'n ouderlijk huis en in het weekend bij m'n stiefmoeder. Ik hoorde het op school en ben toen het kon meteen naar huis gegaan en daar echt dágen voor de tv gehangen. Was er wel een beetje door geobsedeerd ofzo...

De moord op Pim Fortuyn, in 2002.
Toen was ik 16 en was ik aan het oppassen op de kleinkinderen van de buren van m'n stiefmoeder. Ik weet nog heel goed dat ik zó hoopte dat ie het zou overleven! Niet dat ik voorstander van hem was ofzo, maar gewoon, je gunt het niemand om zo te sterven.

Terroristische aanslagen in Madrid, aanslagen op treinen in 2004.
-

Zeebeving Indische Oceaan, de Tsunami die Indonesië raakte, Kerst 2004.
Toen woonde ik samen met mijn ex, ik was ehmm ff rekenen haha 18. M'n schoonouders waren toen een weekendje bij ons aan het logeren. Dit hebben we eerlijk gezegd niet zo lang gevolgd. Weet nog wel dat ik dat nummer heel mooi vond, wat ze met al die artiesten hadden gemaakt om geld in te zamelen.

Terroristische aanslagen in Londen, bomaanslagen op de metro in 2005.
-

Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009.
Pfoe, even denken... Ik weet nog goed dat ik het zat te kijken en me echt een ongeluk schrok! Maar waar ik toen ook alweer was?
Echt even geen idee meer. Ik was toen 23. Dus als ik op m'n leeftijd afga, was het toen ik samenwoonde met m'n ex in ons eerste koophuis.

Het overlijden van Michael Jackson, in 2009.
Volgens mij was dat de dag voordat ik met een vriendin op vakantie ging naar Gran Canaria, ik was toen 23. Ik las de eerste geruchten op internet en heb toen de hele avond lopen surfen tot het officieel werd bevestigd. De uitvaart hebben we op vakantie in een snackbar zitten kijken.

De Damschreeuwer op Dodenherdenking, in 2010.
Toen was ik weer op vakantie en zat het Koniginnedagdrama nog vers in het geheugen natuurlijk.
We hadden gelukkig 1 NL'se zender op tv, dus voor de Dodenherdenking waren we terug naar het hotel gegaan. Het leek net of er geschoten werd, dus m'n vriendin en ik keken elkaar verschrikt aan. 'Gelukkig' was het maar een dranghek dat omviel... Ik was toen 24.

De aanslagen in Noorwegen, de bomaanslag in Oslo en de schietpartij op het Eiland van Utøya, in 2010.
Toen was ik 25 en was volgens mij net uit elkaar met m'n ex en woonde toen op mezelf in een flatje. Heb hier ook heel veel van zitten volgen op internet. Ziek hoe iemand zoiets kan doen... Was dat niet die vent met die oranje haren?

Ongeval Prins Friso in Lech, gevolgd door zijn coma, in 2012.

Vorig jaar, 26 was ik. Ik woonde (en woon nog steeds Laughing ) toen samen met mijn vriend. Ik weet niet meer waar ik het nieuws voor het eerst hoorde. Dacht eigenlijk als eerste: ja wat stom, wie gaat er ook off-piste skieën? (Maar misschien dat dat komt omdat ik nog nooit van m'n leven geskied heb hoor haha.)

Wat ik mij nog meer herinner:
-Chemiepack brand
-De doden bij de Loveparade in Duitsland, waar vele mensen door verdrukking/vertrapping om het leven zijn gekomen
-De Bijlmerramp, maar toen was ik echt nog heel jong volgens mij
-Dat busongeluk in een tunnel ofzo waar veel kinderen bij gewond zijn geraakt/overleden zijn.
MissBitchy
MissBitchy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? - Pagina 3 Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Moira wo 21 aug 2013 - 23:54

Ik weet echt heel veel niet meer, ben wat dat betreft echt een zeef. Ik denk dat ik voor een paar dingen ook te jong was om bewust mee te maken. Wat mij nog goed bijstaat:

Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001. Was tv aan het kijken met mijn vader, toen er een live uitzending kwam voor het nieuws. Was toch eigenlijk een soort van het grote begin van het bekende terrorisme?

Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009. Zat de optocht te kijken op tv, net waren mijn ouders even naar buiten/boven. Dus die heb ik snel geroepen. Nooit verwacht!

De Damschreeuwer op Dodenherdenking, in 2010. Zat ik met mijn moeder te kijken. Was ook even een moment van: het zal toch niet weer he...

De aanslagen in Noorwegen, de bomaanslag in Oslo en de schietpartij op het Eiland van Utøya, in 2010. Ik hoorde het op de radio toen ik aan het werk was. Vond het zo ziek en leefde heel erg mee met de mensen die nog op dat eiland vast zaten. Wat moet dat vreselijk zijn geweest..

Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? - Pagina 3 Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Poisongirl do 22 aug 2013 - 0:25



Toen je de volgende nieuwsberichten hoorde:

Columbine Bloedbad, de High School waar 12 leerlingen en een leraar werden doodgeschoten, in 1999. Ik was 13. Ik kan het me nog herinneren, maar weet niet meer waar ik was.

Vuurwerkramp in Enschede, in 2000. 14 jaar. Ik was bij mijn opa en oma in v.roomshoop. Ineens kwamen er zwarte wolken onze kant op en hoorden we allemaal sirenes. Hebben toen tv oost aangezet en zagen toen wat er aan de hand was. Mijn oom zat in het RIT (rampen identificatieteam) daar, wat hij daar allemaal heeft gezien...

De Cafébrand in Volendam, 2001. 15 jaar. Ik was in het cafe waar mijn ouders toen werkten. Vond het vreselijk. 

Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001. 15 jaar. Net thuis van school, bij een vriendin. We wilden een serie gaan kijken en zagen live het tweede vliegtuig invliegen. Ik moest er gewoon van huilen en belde meteen mijn moeder op haar werk.

De moord op Pim Fortuyn, in 2002. Thuis op mijn kamer. Mijn vriend belde me op wat er aan de hand was.

Terroristische aanslagen in Madrid, aanslagen op treinen in 2004. Thuis, we waren doodsbang want mijn stiefvader was op dat moment in Madrid.

Zeebeving Indische Oceaan, de Tsunami die Indonesië raakte, Kerst 2004. Bij mijn ex thuis.

Terroristische aanslagen in Londen, bomaanslagen op de metro in 2005. Weet niet meer waar ik was, maar herinner het me nog wel.

Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009. Thuis op de bank, we wilden net opstaan om bij mijn ouders te bbqen.

Het overlijden van Michael Jackson, in 2009. Thuis, net opgestaan om te gaan werken.

De Damschreeuwer op Dodenherdenking, in 2010. Voor de tv, zag het live gebeuren.

De aanslagen in Noorwegen, de bomaanslag in Oslo en de schietpartij op het Eiland van Utøya, in 2010.  Op het werk.

Ongeval Prins Friso in Lech, gevolgd door zijn coma, in 2012. Op het werk, we werden plat gebeld en gemaild daarna.

Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? - Pagina 3 Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Razz do 22 aug 2013 - 5:15

Columbine Bloedbad, de High School waar 12 leerlingen en een leraar werden doodgeschoten, in 1999. Geen idee waar ik was en kan me nog vaag iets van herrineren

Vuurwerkramp in Enschede, in 2000.
Ik zat thuis op m'n slaapkamer het Songfestival te kijken met een vriendinnetje

De Cafébrand in Volendam, in 2001.
Ik was thuis en had lang uitgeslapen. Ik kreeg s'middags pas te zien op tv wat er was gebeurd

Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001.
Ik was ziek thuis van school en zat tv te kijken toen het nieuws ineens verscheen. Ik weet nog goed dat ik af en toe dacht of het nu geen film was.

De moord op Pim Fortuyn, in 2002.
Ik liep net de deur binnen bij een vriendin en toen was het nieuws net aan de gang.

Terroristische aanslagen in Madrid, aanslagen op treinen in 2004.
Echt geen idee waar ik was en kan het me ook vaag herrinneren.

Zeebeving Indische Oceaan, de Tsunami die Indonesië raakte, Kerst 2004.
Thuis. Ik weet nog goed dat ik het erg indrukwekkend en naar vond om te zien.

Terroristische aanslagen in Londen, bomaanslagen op de metro in 2005.
Thuis. Kan me er heel weinig van herrineren. Wel vond ik het wel scary dat het dichterbij kwam.

Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009.
De tv stond aan en ik was bezig met iets toen ik gegil enzo op tv hoorde.

Het overlijden van Michael Jackson, in 2009.
Volgens hoorde ik het ook op tv. Dacht eerst dat het een grap/stunt was.

De Damschreeuwer op Dodenherdenking, in 2010.
Op dodenherdenking staat de tv altijd op Rtl 4 en toen zag ik het. Ik had eigenlijk gelijk het gevoel dat het niet serieus was.

De aanslagen in Noorwegen, de bomaanslag in Oslo en de schietpartij op het Eiland van Utøya, in 2010. Dat vond ik echt verschrikkelijk om te zien. Vooral die lichamen die je zag maakte veel indruk.

Ongeval Prins Friso in Lech, gevolgd door zijn coma, in 2012.
Ik hoorde het op de radio en mijn eerste gedachte was dat het allemaal wel mee zou vallen. Naja niet dus.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? - Pagina 3 Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Marcellah89 do 22 aug 2013 - 5:40

Columbine Bloedbad, de High School waar 12 leerlingen en een leraar werden doodgeschoten, in 1999. 
Deze ramp ken ik niet eens Embarassed 


Vuurwerkramp in Enschede, in 2000. 
Bij mijn oma 30 km van enschede, zag een grote zwarte wolk. We wisten niet wat het was, dachten een grote vee schuur in brand. Tot we bij de tv kwamen...


De Cafébrand in Volendam, in 2001.
Ik was toen geloof ik gewoon thuis.


Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001.
Ik kwam uit school en mijn moeder zei, kijk! Hele middag voor de tv gezeten.


De moord op Pim Fortuyn, in 2002. 
Ik hoorde het via de tv. Was gewoon thuis.



Terroristische aanslagen in Madrid, aanslagen op treinen in 2004.

Weet ik niet meer.


Zeebeving Indische Oceaan, de Tsunami die Indonesië raakte, Kerst 2004.
Ook toen uren voor de tv gezeten toen dat gebeurde. Zo heftig!


Terroristische aanslagen in Londen, bomaanslagen op de metro in 2005.
Geen idee.


Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009.
Ik keek naar het verslag op tv.


Het overlijden van Michael Jackson, in 2009.
Geen idee.


De Damschreeuwer op Dodenherdenking, in 2010.
Ik keek tv.


De aanslagen in Noorwegen, de bomaanslag in Oslo en de schietpartij op het Eiland van Utøya, in 2010. 
Kan me niet meer herinneren waar ik toen was.


Ongeval Prins Friso in Lech, gevolgd door zijn coma, in 2012.
Ik kreeg een bericht op mijn telefoon van nu.nl.
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? - Pagina 3 Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  SoGood do 22 aug 2013 - 5:51

Bazinga schreef:Hoe oud was je? Wat dacht je? Waar was je? Kan je het je nu nog herinneren wat er gebeurde of is 't een 'Ohja..' momentje?

Toen je de volgende nieuwsberichten hoorde:

Columbine Bloedbad, de High School waar 12 leerlingen en een leraar werden doodgeschoten, in 1999.
Geen idee

Vuurwerkramp in Enschede, in 2000.
Voor de TV, volgens mij was het songfestival bezig, dat werd toen van de tv gehaald.

De Cafébrand in Volendam, in 2001.
Hoorde ik toen ik bij mijn opa en oma een gelukkig nieuwjaar kwam wensen.

Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001.
Ik kwam mijn vriend tegen (Toen hadden we net een maand verkering) op het station, hij vertelde me dat. Daarna kwam ik thuis en pas toe begreep ik de enorme omvang.

De moord op Pim Fortuyn, in 2002.
Toen het gebeurde was ik in het bos. Mijn moeder ging frietjes halen, ze belde ons toen op. Ze had het in de auto gehoord op de radio.

Terroristische aanslagen in Madrid, aanslagen op treinen in 2004.
Geen idee

Zeebeving Indische Oceaan, de Tsunami die Indonesië raakte, Kerst 2004.
Geen idee. Weet wel alles er omheen. Ik kwam toen ook al op het forum en een vriendin van me werd die dag tante.

Terroristische aanslagen in Londen, bomaanslagen op de metro in 2005.
Toen stond ik met mijn moeder en zus in de kledingkast een beetje te tutten. We zouden daarna gaan winkelen.

Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009.
Ik was mezelf aan het opmaken. Op de achtergrond stond de tv aan. Toen ik uit de verte hoorde dat het niet helemaal klopte ben ik gaan kijken.

Het overlijden van Michael Jackson, in 2009.
Mijn vriend en ik hielden een slaapfeestje in de woonkamer. VOlgens mij was ik net afgestudeerd. We zagen het 's morgens op tv.

De Damschreeuwer op Dodenherdenking, in 2010.
Voor de tv. Ik weet niet waarom maar ik was ineens heel geschokt en moest huilen. Mijn vriend schrok daar weer van en toen vond ik dat hij stom reageerde.

De aanslagen in Noorwegen, de bomaanslag in Oslo en de schietpartij op het Eiland van Utøya, in 2010.
Achter de computer volgens mij. Weet het niet meer precies.


Ongeval Prins Friso in Lech, gevolgd door zijn coma, in 2012.
Op dat moment zat ik in het vliegtuig naar New York. Mijn vriend zag het op zijn telefoon geloof ik.


SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? - Pagina 3 Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum