Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oud nieuws, waar was jij?

+44
Moira
MissBitchy
M-G
Ella
Eponine
Highway
Jasmine
Lady Starstruck
Oasis
Destino
Arwyn
Pien
Kreeftje
Steep
Knillis
Auxo
Rouxxxe
Flippin' Bitch
Nyx
Sarah1985
Niekske
Pink!
Exogenesis
slaatje
Snoopy
Mizz_S
Bosjesvrouw
Summerlovin
Esperanza
Balloon
Ragazza
Caribbeanlover
Pannetoet
Caramba
Capt'n Zero
Susan
Suusie
Minx
Kamperseboekenwurm
Printje
silly-one
Marin
Elliot
Bazinga
48 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? Empty Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Bazinga di 20 aug 2013 - 21:46

Hoe oud was je? Wat dacht je? Waar was je? Kan je het je nu nog herinneren wat er gebeurde of is 't een 'Ohja..' momentje?

Toen je de volgende nieuwsberichten hoorde:

Columbine Bloedbad, de High School waar 12 leerlingen en een leraar werden doodgeschoten, in 1999.

Vuurwerkramp in Enschede, in 2000.

De Cafébrand in Volendam, in 2001.

Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001.

De moord op Pim Fortuyn, in 2002.

Terroristische aanslagen in Madrid, aanslagen op treinen in 2004.

Zeebeving Indische Oceaan, de Tsunami die Indonesië raakte, Kerst 2004.

Terroristische aanslagen in Londen, bomaanslagen op de metro in 2005.

Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009.

Het overlijden van Michael Jackson, in 2009.

De Damschreeuwer op Dodenherdenking, in 2010.

De aanslagen in Noorwegen, de bomaanslag in Oslo en de schietpartij op het Eiland van Utøya, in 2010.

Ongeval Prins Friso in Lech, gevolgd door zijn coma, in 2012.


Je hoeft niet overal op te reageren, natuurlijk, maar deze 'rampen', nieuwsartikelen kan ik me nog heel goed herinneren en ik vroeg me af wat jullie nog weten te herinneren. En ik besef me dat er nog meer vreselijk nieuws is geweest, afgelopen jaren, ik wil ook niks bagatelliseren o.i.d., again, dit is mij gewoon altijd bijgebleven.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Gast di 20 aug 2013 - 21:48

Ik kan me dat echt niet goed herinneren. Welke ik nog wel weet:

Aanslag op Twin towers; Ik was thuis en zat tv te kijken. Mijn moeder was een middagdutje aan het doen en ik heb haar toen wakker gemaakt omdat het me heel belangrijk nieuws leek.

Aanslagen in Noorwegen; Ik was toen thuis in mijn studentenflat in Noorwegen. Ik kan het me nog goed herinneren, vol ongeloof naar de tv kijken en alle activiteiten werden toen afgelast.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Elliot di 20 aug 2013 - 21:48

Ik vind jou eng! Ik heb toevallig gister met S. van heel veel van deze grote nieuwsberichten het journaal teruggekeken op youtube, en toen hadden we het er dus ook over waar we waren.. :O 
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Marin di 20 aug 2013 - 21:52




Columbine Bloedbad, de High School waar 12 leerlingen en een leraar werden doodgeschoten, in 1999. Geen idee meer

Vuurwerkramp in Enschede, in 2000. Geen idee meer

De Cafébrand in Volendam, in 2001. Dat was toch met Oud&Nieuw? Bij m'n vader dan ongetwijfeld. Of was dat die k*t O&N waar we ook een klein brandje thuis hadden? Wellicht toen. Weet het niet meer.

Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001. Dat weet ik nog wel heel goed. Ik was thuis en we zapten langs de televisie en zagen zo het vliegtuig de toren in gaan. Doodsangsten uitgestaan omdat m'n vader op dat moment in het vliegtuig zat naar Washington en we niet wisten waar hij ongeveer zou zijn.

De moord op Pim Fortuyn, in 2002. In Nederland, op de dag dat m'n moeder en stiefvader hun eerste 'date' hadden met al hun kinderen er bij.

Terroristische aanslagen in Madrid, aanslagen op treinen in 2004. Geen idee

Zeebeving Indische Oceaan, de Tsunami die Indonesië raakte, Kerst 2004. Kerst was ik thuis. Ik weet wel dat ik daarna nog een feestje heb gegeven in de studentenkroeg om geld in te zamelen voor Giro 555.

Terroristische aanslagen in Londen, bomaanslagen op de metro in 2005. Voor de televisie want ik zat naar de G8 Top in Schotland te kijken, toen dat gebeurde.

Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009. In Bulgarije, wat nogal irritant was, want via de NOS website kon ik niet streamen want ik was in het buitenland. Ja lekker handig, de Nederlanders die thuis zijn zetten de tv wel aan, die hoeven niet te streamen. Beetje z'n doel voorbij dus.

Het overlijden van Michael Jackson, in 2009. Bij m'n moeder thuis, ik las het 's avonds laat in bed volgens mij als eerste op Facebook, dat ik ineens allemaal RIP MJ berichten zag en toen maar gauw op nu.nl gaan kijken

De Damschreeuwer op Dodenherdenking, in 2010. Volgens mij keek ik tv

De aanslagen in Noorwegen, de bomaanslag in Oslo en de schietpartij op het Eiland van Utøya, in 2010. Dat weet ik niet meer

Ongeval Prins Friso in Lech, gevolgd door zijn coma, in 2012. Precies toen weet ik niet meer, maar de week er na ging ik naar Oostenrijk op wintersport en toen stonden alle kranten daar er vol van en was het het gesprek van de dag, dat maakte wel indruk op me.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Bazinga di 20 aug 2013 - 21:55

Elliot schreef:Ik vind jou eng! Ik heb toevallig gister met S. van heel veel van deze grote nieuwsberichten het journaal teruggekeken op youtube, en toen hadden we het er dus ook over waar we waren.. :O 
Dude serieus? Ik zat me nu in te lezen op Columbine en bedacht me toen dat ik destijds heel jong was, eigenlijk en 't toch bewust heb meegekregen. Was volgens mij in de tijd dat we met de klas Jeugdjournaal keken en zo. Ik was 11 jaar oud en vond 't echt te bizar voor woorden. Ik heb 't wel bewust meegekregen, maar me nooit verder verdiept in heel de diepgang erachter, de depressies van die jongens, de High School status van 'jocks' en 'geeks', dat kwam later pas.. Maar goed, nu bekijk ik de beelden en lees ik de verhalen met meer inzicht en 't blijft bizar.

Ik weet nog dat er nog 's een shooting is geweest, jaren later op Virginia Tech, in 2007. Dat vond ik ook zo erg, omdat ik toen zelf op de middelbare school zat en wij hele middagen in de aula hebben doorgebracht. De leraren vonden het belangrijk dat we de ernst van de situatie in zagen en toen hebben we hele discussies gevoerd over het wel of niet hebben van detectiepoorten bij de ingang van school.. Kwam toen nog dichterbij, omdat we qua leeftijden niet veel verschilden met de schutter en slachtoffers.

*Edit; meh ik lees 't nu terug en ik bedoel niet dat ik 't erg vond in de aula te zitten... Ik bedoelde dat 't onderwerp gewoon zoveel 'echter' werd.


Laatst aangepast door Bazinga op di 20 aug 2013 - 21:57; in totaal 1 keer bewerkt
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  silly-one di 20 aug 2013 - 21:55

Bazinga schreef:Hoe oud was je? Wat dacht je? Waar was je? Kan je het je nu nog herinneren wat er gebeurde of is 't een 'Ohja..' momentje?

Toen je de volgende nieuwsberichten hoorde:

Columbine Bloedbad, de High School waar 12 leerlingen en een leraar werden doodgeschoten, in 1999.

Vuurwerkramp in Enschede, in 2000.
Thuis bij mijn ouders

De Cafébrand in Volendam, in 2001.
Net uit bed

Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001.
In Sittard, net klaar met school en de rest van de middag bij een vriendin omdat ik toen nog geen tv had.

De moord op Pim Fortuyn, in 2002.
Mijn kamer aan het opruimen voor mijn verjaardag.

Terroristische aanslagen in Madrid, aanslagen op treinen in 2004.

Zeebeving Indische Oceaan, de Tsunami die Indonesië raakte, Kerst 2004.

Terroristische aanslagen in Londen, bomaanslagen op de metro in 2005.

Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009.
Thuis

Het overlijden van Michael Jackson, in 2009.
Thuis, achter de computer.

De Damschreeuwer op Dodenherdenking, in 2010.
Achter de tv.

De aanslagen in Noorwegen, de bomaanslag in Oslo en de schietpartij op het Eiland van Utøya, in 2010.

Ongeval Prins Friso in Lech, gevolgd door zijn coma, in 2012.

Op mijn werk.

Je hoeft niet overal op te reageren, natuurlijk, maar deze 'rampen', nieuwsartikelen kan ik me nog heel goed herinneren en ik vroeg me af wat jullie nog weten te herinneren. En ik besef me dat er nog meer vreselijk nieuws is geweest, afgelopen jaren, ik wil ook niks bagatelliseren o.i.d., again, dit is mij gewoon altijd bijgebleven.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Printje di 20 aug 2013 - 21:56


Columbine Bloedbad, de High School waar 12 leerlingen en een leraar werden doodgeschoten, in 1999.
Pfff dat weet ik niet meer

Vuurwerkramp in Enschede, in 2000.
Aan het oppassen bij vrienden van mijn moeder.

De Cafébrand in Volendam, in 2001.
Gewoon thuis vlgens mij

Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001.
Ik kwam toen net thuis van mijn opleiding, die dag vergeet ik nooit meer. Zat echt aan de buis gekluisterd.

De moord op Pim Fortuyn, in 2002.
Volgens mij zaten we toen aan tafel voor het avondeten.
Terroristische aanslagen in Madrid, aanslagen op treinen in 2004.

Zeebeving Indische Oceaan, de Tsunami die Indonesië raakte, Kerst 2004.
Bij mijn oma, ook dat verhaal kon me niet loslaten.
Terroristische aanslagen in Londen, bomaanslagen op de metro in 2005.
Hier weet ik niets meer van, heeft niet veel indruk gemaakt toentertijd denk ik.

Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009.
Aan het internetten en we stonden op het punt om naar een markt te gaan.
Het overlijden van Michael Jackson, in 2009.
Geen idee, dit boeit mij niet.

De Damschreeuwer op Dodenherdenking, in 2010.
We waren uiteten omdat we op 4 mei altijd een x aantal jaar samen zijn.
De aanslagen in Noorwegen, de bomaanslag in Oslo en de schietpartij op het Eiland van Utøya, in 2010.
Weet ik ook niet meer.
Ongeval Prins Friso in Lech, gevolgd door zijn coma, in 2012
Geen idee meer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Kamperseboekenwurm di 20 aug 2013 - 21:57

Vuurwerkramp in Enschede, in 2000. Het songfestival aan het kijken, toen dit werd onderbroken door een extra journaal.

De Cafébrand in Volendam, in 2001. Toen woonde ik nog thuis bij mijn ouders, dus Oud & Nieuw aan het vieren

Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001. Volgens mij kwam ik net terug van een schooldag middelbare school

De moord op Pim Fortuyn, in 2002. We waren op vakantie op een camping in Limburg.

Zeebeving Indische Oceaan, de Tsunami die Indonesië raakte, Kerst 2004. Toen woonde ik nog thuis bij mijn ouders, dus Kerst aan het vieren


Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009. Wij waren die dag in Apeldoorn en waren toeschouwer van de historische tocht (waar de bus met koninklijke leden onderdeel van was). Hemelsbreed dus maar op een kilometer afstand. Ben zo blij dat we niet meer verder zijn gelopen om dichterbij de bus te komen...

Het overlijden van Michael Jackson, in 2009. Ik werd wakker toen ik op het nieuws hoorde dat Michael Jackson was overleden.

De Damschreeuwer op Dodenherdenking, in 2010. Op televisie de dodenherdenking op de Dam aan het bekijken.

Ongeval Prins Friso in Lech, gevolgd door zijn coma, in 2012. Dat was op een vrijdagmiddag en ik was aan het werk.

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Aantal berichten : 533
Punten : 779
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Minx di 20 aug 2013 - 21:59

Columbine Bloedbad, de High School waar 12 leerlingen en een leraar werden doodgeschoten, in 1999: was ik 10 of 11 en weet er niets meer van

Vuurwerkramp in Enschede, in 2000: was ik 12, had 's ochtends gekorfbald en 's middags reden we naar mijn oma die op dat moment ernstig ziek was. Ik weet nog dat wij de rookwolk goed konden zien. En ik woon een uur van Enschede af. Mijn oom moest er toen ook nog heen voor zijn werk.

De Cafébrand in Volendam, in 2001: was ik 12 en was thuis toen ik het hoorde.

Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001: op het moment dat het eerste vliegtuig naar binnenvloog had ik natuur/scheikunde en zat in de tweede klas. Was een hele leuke les en had alleen maar lopen keten. Toen ik thuis kwam zat mijn moeder te kijken en vloog net het tweede vliegtuig naar binnen.

De moord op Pim Fortuyn, in 2002: kwam net thuis van de verjaardag van mijn neefje.

Terroristische aanslagen in Madrid, aanslagen op treinen in 2004: weet niet meer

Zeebeving Indische Oceaan, de Tsunami die Indonesië raakte, Kerst 2004: was ik bij mijn oom en tante kerst aan het vieren.

Terroristische aanslagen in Londen, bomaanslagen op de metro in 2005: weet niet meer.

Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009: 21 toen lag ik in bed met mijn eerste vriend. We hadden het er over wat we die dag nog verder zouden doen. Uiteindelijk zijn we maar thuis gebleven

Het overlijden van Michael Jackson, in 2009: geen idee

De Damschreeuwer op Dodenherdenking, in 2010: toen was ik thuis best bijzonder want meestal werk ik op 4 mei 's avonds

De aanslagen in Noorwegen, de bomaanslag in Oslo en de schietpartij op het Eiland van Utøya, in 2010: weet ik niet meer... Maar was dit 2010 :o

Ongeval Prins Friso in Lech, gevolgd door zijn coma, in 2012: ik kwam thuis uit stage toen ik het hoorde en heb vervolgens heel veel het nieuws gevolgd.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Elliot di 20 aug 2013 - 21:59

Columbine Bloedbad, de High School waar 12 leerlingen en een leraar werden doodgeschoten, in 1999.
Toen was ik 10, maar ik kan het me eerlijk gezegd niet herinneren. Zelfs geen oh ja momentje ofzo.

Vuurwerkramp in Enschede, in 2000.
Toen was ik 10, volgens mij was ik gewoon thuis. Ik kan het me nog wel goed herinneren, die krater in die woonwijk..

De Cafébrand in Volendam, in 2001.
Ik was toen 11. Die oud en nieuw heb ik bij mijn oma gevierd, maar ik hoorde volgens mij pas de volgende ochtend van de ramp.

Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001.
Toen was ik 12 en zat ik op de middelbare school. Ik kwam thuis uit school en toen zei mijn zus: "NEW YORK STAAT IN DE FIK! KIJK SNEL OP DE TV!!!!

De moord op Pim Fortuyn, in 2002.
Toen was ik 12 en kwam ik thuis van een verjaardagsfeestje bij een vriendin. Mijn moeder was aan de telefoon en had het hierover. Ik schrok heel erg, want ik hoorde haar zeggen: Hij is dood he? En ik wist niet over wie het ging.

Terroristische aanslagen in Madrid, aanslagen op treinen in 2004.
Ik kan het me nog vaag herinneren, ik was toen 13 of 14 maar ik weet nie tmeer waar ik was.

Zeebeving Indische Oceaan, de Tsunami die Indonesië raakte, Kerst 2004.
Volgens mij las ik dat 's morgens in de krant. Ik was 14. Kan me nog wel al die benefietconcerten herinneren die hiervoor werden georganiseerd.

Terroristische aanslagen in Londen, bomaanslagen op de metro in 2005.
Ik weet niet meer waar ik toen was. Ik was 14 of 15. Weet wel dat ik een paar maanden daarna in Londen was en dat er toen een onbeheerde tas op Picadilly Circus stond. Paniek alom natuurlijk!

Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009.
Toen was ik 19. Ik was met mijn ex aan mijn auto aan het sleutelen in zijn loods. We hoorden het via de telefoon en zijn later naar huis gegaan om het nieuws te kijken.

Het overlijden van Michael Jackson, in 2009.
Dit was vlak voor mijn 20e verjaardag. Ik was de avond ervoor naar de kroeg geweest met een vriendinnetje en zij bleef bij mij slapen. We hebben nadat we het hoorden (mijn moeder schreeuwde het heel hard door het huis) de hele nacht Micheal Jackson muziek geluisterd.

De Damschreeuwer op Dodenherdenking, in 2010.
Dit was op mijn 20e. Toen was ik op mijn werk, ik werkte tot 20.00 uur en bleef dus even op mijn werk in afwachting van de herdenking. We hadden de tv aanstaan dus ik heb het 'live' op tv gezien.

De aanslagen in Noorwegen, de bomaanslag in Oslo en de schietpartij op het Eiland van Utøya, in 2010.
Ik weet niet meer waar ik toen was.

Ongeval Prins Friso in Lech, gevolgd door zijn coma, in 2012.[/i]
Hiervan weet ik ook niet meer waar ik precies was. Die dag dat bekend werd dat hij hersenletsel had was ik op de huishoudbeurs.


Ik zie nu pas dat ik niet overal op hoefde te reageren...
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Elliot di 20 aug 2013 - 22:01

Bazinga schreef:
Elliot schreef:Ik vind jou eng! Ik heb toevallig gister met S. van heel veel van deze grote nieuwsberichten het journaal teruggekeken op youtube, en toen hadden we het er dus ook over waar we waren.. :O 
Dude serieus?
Ja echt! Gister toen ik thuis kwam zat hij dat te kijken. Ook over Theo van Gogh enzo.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Printje di 20 aug 2013 - 22:03

Sommige dingen weet ik ook echt nog als de dag van gisteren, zoals die Tsunami en de twin towers, ik denk ook niet dat ik dat ooit zal vergeten. Dat heeft echt indruk gemaakt. Andere dingen denk ik bij van ow ja maar weet ik niet meer waar ik was.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Suusie di 20 aug 2013 - 22:03



De Cafébrand in Volendam, in 2001.
Oud en nieuw vieren bij mijn toenmalige vriendje. Die speelde op dat moment bij FC Volendam, dus dat maakte veel indruk toen.

Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001
. Op mijn werk. Afgesloten van alle media toen nog. In het OV naar huis hoorde ik mensen praten. Ik had geen idee waar het over ging maar ze hadden het er over dat zij ook ontruimd waren. Thuis bleek dus waar het om ging en dat ik die mensen die ik hoorde praten dus in het WTC Amsterdam werkte.

De moord op Pim Fortuyn, in 2002.
Thuis, mijn moeder was niet lang daarvoor overleden en ik weet nog dat ik in mijn ouders slaapkamer bezig was met de kast van mijn moeder op te ruimen. Ik heb op het randje van het bed naar de beelden zitten kijken.

Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009.
Thuis, we waren net terug van een rondje stad.

De Damschreeuwer op Dodenherdenking, in 2010.
Thuis in mijn eentje op de bank.

De rest kan ik me niet goed meer herinneren. Bij de moord op Theo van Gogh en de vliegtuigramp bij Schiphol kan ik me dan wel weer precies herinneren waar ik op dat moment was en wat ik deed.
Suusie
Suusie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 192
Punten : 202
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Bazinga di 20 aug 2013 - 22:04

Ieh toevallig weer. Ja, ik wilde van Gogh er nog tussen zetten, maar wist niet in hoeverre dat bekend was eigenlijk. Klinkt stom, maar ik heb bij die moord altijd 't idee dat men de dader meer aandacht heeft gegeven dan heel de dood van van Gogh. Zeker als je nagaat, dat de breuk van Jan Smit en Yolanthe Cabau-Gedoe meer aandacht kreeg in 't nieuws dan Theo van Gogh.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Bazinga di 20 aug 2013 - 22:08

Ik kan me zelf de Damschreeuwer nog goed herinneren, omdat ik bij vrienden op de bank zat en nog zat te denken, "Wow als daar nu iets zou gebeuren.." en vervolgens hoorde je dat geschreeuw en zag je die mensen uiteen stuiven. We keken elkaar aan en durfden nog niks te zeggen (2min stilte en zo) maar uiteindelijk kwam er tegelijkertijd een 'What the f...' uit, was wel maf.

Verder vond ik 't neergestorte vliegtuig van Turkish Airline ook heel schokkend, omdat 't zo dichtbij was en ik die dag steeds leveranciers moest ontvangen op m'n werk, die er allemaal langs waren gereden en zelf helemaal ontzet waren. Was heel moeilijk, heb die dag 5 volwassen kerels 'getroost', omdat ze echt in schok waren. Heb er daarna trouwens wel nachtmerries van gehad. Ik woon in een 8 hoog-hoge flat, onder de aanvliegroutes. Ik zie zooveel vliegtuigen aankomen en ik weet in principe wel dat ze over me heen gaan, maarja... Wink Bijlmerramp-beelden helpen dan ook niet.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Susan di 20 aug 2013 - 22:10

Columbine Bloedbad, de High School waar 12 leerlingen en een leraar werden doodgeschoten, in 1999.

Vuurwerkramp in Enschede, in 2000.

Toen was ik bij mijn ouders thuis, in de tuin.


De Cafébrand in Volendam, in 2001.

In een vakantiehuisje in Beekbergen.

Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001.

Op de universiteit, ik had net college gehad en ik ging nog even internetten, want ik had toen zelf nog geen internet. Toen las ik het op het Vivaforum.

De moord op Pim Fortuyn, in 2002.

In het appartement waar ik toen woonde, ik was uit eten geweest en toen ik thuiskwam zei mijn ex: 'Pim Fortuyn is dood, hij is neergeschoten.' De rest heb ik toen op het nieuws gezien.

Terroristische aanslagen in Madrid, aanslagen op treinen in 2004.


Zeebeving Indische Oceaan, de Tsunami die Indonesië raakte, Kerst 2004.

In een vakantiehuisje in Vledder.

Terroristische aanslagen in Londen, bomaanslagen op de metro in 2005.

Volgens mij bij mijn ouders in de auto, een week daarna gingen we zelf naar Londen en dat vond ik toch wel eng.

Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009.

In het vakantiehuisje van mijn ouders, dat zag ik op de televisie gebeuren.

Het overlijden van Michael Jackson, in 2009.

Thuis. Ik was toen net bij de apotheek geweest voor medicijnen tegen benauwdheid waarvan ze eerst zeiden dat ik ze niet mocht hebben en toen weer wel, toen ik thuiskwam las ik het.

De Damschreeuwer op Dodenherdenking, in 2010.

In het vakantiehuisje van mijn ouders, toen was ik Yrsa in bed aan het leggen dus dat heb ik niet zo meegekregen. Ik weet nog wel dat er familie was, want Dion had net zijn rijbewijs gehaald en ik had spontaan een klein feestje gegeven en iedereen te eten gevraagd.

De aanslagen in Noorwegen, de bomaanslag in Oslo en de schietpartij op het Eiland van Utøya, in 2010.


Ongeval Prins Friso in Lech, gevolgd door zijn coma, in 2012.

Gewoon thuis, dat las ik op internet. Dat hij langdurig in coma zou liggen hoorde ik toen ik in de tweedehandsspeelgoedwinkel meubeltjes kocht voor het poppenhuis van Yrsa, een bureautje met een bureaustoel en een computertje. Mijn moeder belde toen om het erover te hebben.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Capt'n Zero di 20 aug 2013 - 22:12



Columbine Bloedbad, de High School waar 12 leerlingen en een leraar werden doodgeschoten, in 1999. Oh, dat zou ik niet meer weten. Ik geloof ook op school, maar ik hoorde het waarschijnlijk thuis pas. Dit heeft toen op dat moment niet zo erg veel indruk gemaakt, was te veel in mijn eigen wereldje nog

Vuurwerkramp in Enschede, in 2000. Ik geloof dat ik thuis was.

De Cafébrand in Volendam, in 2001. Ook thuis

Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001. Ik zat in de bus onderweg van school naar huis. Thuis stond de tv aan

De moord op Pim Fortuyn, in 2002. Achter de computer, te snotteren dat mijn konijn dood was gegaan en met neopets te spelen

Terroristische aanslagen in Madrid, aanslagen op treinen in 2004. Op school geloof ik

Zeebeving Indische Oceaan, de Tsunami die Indonesië raakte, Kerst 2004. Oei. Ehm. Bij familie gok ik?

Terroristische aanslagen in Londen, bomaanslagen op de metro in 2005. Weet ik niet meer

Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009. In Hoofddorp op de vrijmarkt

Het overlijden van Michael Jackson, in 2009. Thuis denk ik.

De Damschreeuwer op Dodenherdenking, in 2010. In Brazilië. Niks van dat alles mee gekregen, hoorde het allemaal later pas.

De aanslagen in Noorwegen, de bomaanslag in Oslo en de schietpartij op het Eiland van Utøya, in 2010. Thuis?

Ongeval Prins Friso in Lech, gevolgd door zijn coma, in 2012. In Brazilië.
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Caramba di 20 aug 2013 - 22:14

Bazinga schreef:Hoe oud was je? Wat dacht je? Waar was je? Kan je het je nu nog herinneren wat er gebeurde of is 't een 'Ohja..' momentje?

Toen je de volgende nieuwsberichten hoorde:

Columbine Bloedbad, de High School waar 12 leerlingen en een leraar werden doodgeschoten, in 1999.
Ik was 16, maar kan me er niets meer van herinneren. 

Vuurwerkramp in Enschede, in 2000.
17, kwam net terug van verjaardag nicht.

De Cafébrand in Volendam, in 2001.
18, was die nacht bij mijn vorige vriend.

Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001.
18, Op weg naar stage, op stage aangekomen stond de tv aan, stond normaal nooit onder werktijd aan, maar schrok me wezenloos.

De moord op Pim Fortuyn, in 2002.
19, ik kreeg een sms van mijn vorige vriend waarin stond, mijn grote vriend is dood, weet nog goed dat ik reageerde met wie is dat dan? Sms terug, Pim Fortuyn! Heb toen de tv aangezet.

Terroristische aanslagen in Madrid, aanslagen op treinen in 2004.
21, verder weet ik niet meer.

Zeebeving Indische Oceaan, de Tsunami die Indonesië raakte, Kerst 2004.
21, ik was bij mijn vorige vriend kerst aan het vieren.

Terroristische aanslagen in Londen, bomaanslagen op de metro in 2005.
22, verder weet ik niet meer.

Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009.
26, ik was die dag in Amsterdam. Kreeg een bericht van mijn zus, fijne Koninginnedag, NOT! Ik dacht gun je het mij niet? Grapje zeker, maar al snel kregen vrienden ook bericht van thuis front, was zeker geen grap. Alles stopte toen om 19.00 uur.

Het overlijden van Michael Jackson, in 2009.
26, geen idee waar ik was.

De Damschreeuwer op Dodenherdenking, in 2010.
27, aan het werk (thuiszorg) zat met een klant naar de dodenherdenking te kijken, zaten beide van, niet weer he?

De aanslagen in Noorwegen, de bomaanslag in Oslo en de schietpartij op het Eiland van Utøya, in 2010.
27, was ook die dag aan het werk, verschrikkelijk vonden we het.

Ongeval Prins Friso in Lech, gevolgd door zijn coma, in 2012.
28, was thuis en dacht, er is niet voor niets gezegd, lawine gevaar! Als dat word gezegd, moet je het gevaar niet opzoeken.


Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Minx di 20 aug 2013 - 22:25

Bazinga schreef:

Verder vond ik 't neergestorte vliegtuig van Turkish Airline ook heel schokkend, omdat 't zo dichtbij was en ik die dag steeds leveranciers moest ontvangen op m'n werk, die er allemaal langs waren gereden en zelf helemaal ontzet waren. Was heel moeilijk, heb die dag 5 volwassen kerels 'getroost', omdat ze echt in schok waren. Heb er daarna trouwens wel nachtmerries van gehad. Ik woon in een 8 hoog-hoge flat, onder de aanvliegroutes. Ik zie zooveel vliegtuigen aankomen en ik weet in principe wel dat ze over me heen gaan, maarja... ;)Bijlmerramp-beelden helpen dan ook niet.
Ik had toen een hele drukke schooldag vol met lessen en collega's en aan het eind van de middag hadden we een gastcollege van een Fysio van het AMC. Die maakte toen de volgende opmerking: of zoals vanochtend met dat neergestorte vliegtuig dan moet ik mijn patienten zoeken door het hele ziekenhuis. Je zag toen overal laptops en telefoons tevoorschijn komen en bijna niemand heeft verder meer wat van het college gevolgd.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Pannetoet di 20 aug 2013 - 22:33

- Vuurwerkramp in Enschede, in 2000
Thuis bij mijn ouders in G.oor (dat ligt ongeveer 12km van Hengelo OV af).. Mijn zusje en ik zagen de rookwolken en wij dachten dat het een paar km verderop was dus daar gingen we heen op ons fietsje :P uiteindelijk zijn we halverwege Hengelo weer omgedraaid omdat het toch wel écht ver weg was...

- Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001:

Nog thuis in bed..

- Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009:

Toen was ik koninginnedag aan het vieren in Utrecht..

- Het overlijden van Michael Jackson, in 2009:

Ik lag nog in bed toen mijn exvriend vertelde dat hij was overleden..toen ik later uit bed wou gaan dacht ik dat ik had gedroomd laughcry 

De rest weet ik allemaal nog wel maar geen idee waar ik toen was..
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Caribbeanlover di 20 aug 2013 - 22:39

Bazinga, Je mist er een en vast nog meer. De moord op Theo van Gogh.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Ragazza di 20 aug 2013 - 22:39

Columbine Bloedbad, de High School waar 12 leerlingen en een leraar werden doodgeschoten, in 1999. Dit weet ik eerlijk gezegd niet meer. In 1999 studeerde ik nog. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens weet wanneer in 1999 deze gebeurtenis heeft plaatsgevonden. Ik was toen 21

Vuurwerkramp in Enschede, in 2000. Dit weet ik ook niet meer. Geen idee, eerlijk gezegd. Ik was 22

De Cafébrand in Volendam, in 2001. Ik weet wel dat ik 's ochtends wakker werd en mijn moeder mij vertelde wat er gebeurd was. We hebben toen samen naar het nieuws gekeken. Ik vond het verschrikkelijk. Ik was 23


Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001. Ik was aan het werk (toen werkte ik bij een bank) en plotseling gonsde het van de geruchten. De koersen kelderden en veel collega's waren ineens privé aan het bellen. Ik was geschokt en eigenlijk ook een beetje verdoofd, net alsof het er bij mij niet in wilde dat het echt aan het gebeuren was. De dag daarna werd ik ziek. Ik heb mijn ziektedagen naast het feit dat ik ziek was, als verschrikkelijk ervaren, door alle nieuwsberichten en beelden die de wereld in werden gestuurd in die dagen. Ik was 23. 

De moord op Pim Fortuyn, in 2002. Ik was met mijn toenmalige scharrel aan het bellen toen hij plotseling zei: doe de tv aan, pim fortuyn is vermoord! Ik had niks met hem, maar vond het wel heel erg dat er een moordaanslag was gepleegd. Ik was 24

Terroristische aanslagen in Madrid, aanslagen op treinen in 2004.Ik weet niet meer waar ik op dat moment was eigenlijk. Ik was 26.

Zeebeving Indische Oceaan, de Tsunami die Indonesië raakte, Kerst 2004. Ik was samen met mijn vriend kerst aan het vieren en toen ik het in het nieuws hoorde was ik erg onder de indruk. Ik was 26 jaar.

Terroristische aanslagen in Londen, bomaanslagen op de metro in 2005. Ik weet niet waar ik op dat moment was. 27 jaar.

Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009. Mijn vriend en ik waren naar een vrijmarkt bij ons in de buurt. Daarna reden we naar de vader van mijn vriend en her en der zagen we vlaggen halfstok hangen. We vroegen ons toen al af of er soms iets gebeurd was. Toen hoorden we op de radio wat er gebeurd was. Ik was 31.

Het overlijden van Michael Jackson, in 2009. Dat weet ik niet meer. Ik was 31 en in dat jaar had ik een burn out. 

De Damschreeuwer op Dodenherdenking, in 2010.Waarschijnljik was ik gewoon thuis met mijn vriend, maar kan me dat bewuste moment niet heel bewust herinneren (heb het niet live op tv gezien). Ik was 32.

De aanslagen in Noorwegen, de bomaanslag in Oslo en de schietpartij op het Eiland van Utøya, in 2010. Ik weet niet meer welke dag het was, maar ik weet wel dat ik tv aan het kijken was en eingelijk helemaa geschokt was door het nieuws. Ik heb gehuild. Ik was 32

Ongeval Prins Friso in Lech, gevolgd door zijn coma, in 2012. Het precieze moment is mij niet bewust bijgebleven, maar heb wel de nieuwsberichten gevolgd. En toen was ik alweer 33


Laatst aangepast door Ragazza op di 20 aug 2013 - 22:42; in totaal 1 keer bewerkt
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Elliot di 20 aug 2013 - 22:39

Minx schreef:
Bazinga schreef:

Verder vond ik 't neergestorte vliegtuig van Turkish Airline ook heel schokkend, omdat 't zo dichtbij was en ik die dag steeds leveranciers moest ontvangen op m'n werk, die er allemaal langs waren gereden en zelf helemaal ontzet waren. Was heel moeilijk, heb die dag 5 volwassen kerels 'getroost', omdat ze echt in schok waren. Heb er daarna trouwens wel nachtmerries van gehad. Ik woon in een 8 hoog-hoge flat, onder de aanvliegroutes. Ik zie zooveel vliegtuigen aankomen en ik weet in principe wel dat ze over me heen gaan, maarja... ;)Bijlmerramp-beelden helpen dan ook niet.
Ik had toen een hele drukke schooldag vol met lessen en collega's en aan het eind van de middag hadden we een gastcollege van een Fysio van het AMC. Die maakte toen de volgende opmerking: of zoals vanochtend met dat neergestorte vliegtuig dan moet ik mijn patienten zoeken door het hele ziekenhuis. Je zag toen overal laptops en telefoons tevoorschijn komen en bijna niemand heeft verder meer wat van het college gevolgd.
Minx, ik snap jouw verhaal niet!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Balloon di 20 aug 2013 - 22:41

Twin Towers: bij de kapper
Pim Fortuijn: alleen voor de tv bij mijn ouders thuis. Mijn ouders waren op dat moment in de voortuin bezig.
Aanslag tijdens Koninginnedag: lopend onderweg naar mijn ouders. Thuis nog niks geks, vijf minuten later bij mijn ouders was de aanslag net gepleegd.


Laatst aangepast door Balloon op di 20 aug 2013 - 22:41; in totaal 1 keer bewerkt
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Bazinga di 20 aug 2013 - 22:41

Ze zat in de klas, college te volgen, toen zei de meneer die de college gaf, dat na een vliegtuigongeluk, zijn patienten all over the place zijn.

Hij noemde Turkish Airline als voorbeeld, maar nog niemand had gehoord van die crash dus iedereen ging 't gelijk opzoeken en niemand luisterde meer naar meneer die les gaf.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum