Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Locatie/voorzieningen belangrijk?

+51
Zora
Razz
Snirp
Jeanette
Lonely Goatherd
SarahKey
Esmee
Reeza
Aimee
Enelya
Vixen
Bosjesvrouw
Coco
minoessepoes
Susan
Weetjewel
Harrison
AnnaK
GreenGrass
Mamsie
Artemis
Nyx
Atelier Madame
Annie24
Mermaid
Phileine
Urban Naked
M@niek
Thunder
Ella
Blond
Rouxxxe
June
Engelse Drop
Bolleke
Winegum
rapa nui
Dolphinne
Sophiee
Zonnetje
Tiara
Charles
_Poppy_
xxjojootjexx
Middleme
Ragazza
Suusie
Elliot
Bazinga
Rush
Marin
55 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Locatie/voorzieningen belangrijk? - Pagina 4 Empty Re: Locatie/voorzieningen belangrijk?

Bericht  Vixen wo 21 aug 2013 - 22:57

Wij hebben een prachtige locatie. Heel vrij, in het groen, veel grond erbij, maar wel in the middle of nowhere. Geen voorzieningen op loopafstand, klein dorpje met enkel een buurtsuper en een basisschool op fietsafstand (3km) en een groter dorp met meer supermarkten en winkels en een middelbare school op 12 km afstand. Voor ons was locatie belangrijker dan voorzieningen. Als we deze locatie met dit huis niet hadden gehad waren we in onze vorige woonplaats gebleven (klein stadje)
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Locatie/voorzieningen belangrijk? - Pagina 4 Empty Re: Locatie/voorzieningen belangrijk?

Bericht  Harrison wo 21 aug 2013 - 23:32

Ohh wat jammer zeg! Hoop dat jullie snel iets vinden smile
Harrison
Harrison
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Locatie/voorzieningen belangrijk? - Pagina 4 Empty Re: Locatie/voorzieningen belangrijk?

Bericht  Enelya wo 21 aug 2013 - 23:34

Wij wonen in het dorp waar mn vriend opgegroeid is. Ik kom uit de stad dat op 10 minuten rijden en 20 minuten fietsen ligt. In het dorp is alleen een basisschool en een dorpshuis. Ik riep altijd dat ik nooit in het dorp zou willen wonen, maar toen er een mooi huis te koop stond ben ik toch overstag gegaan. En ik heb nooit hoeven wennen, voelde gelijk goed. Tuurlijk vind ik het wel eens jammer dat ik een eindje moet fietsen om een borrel te doen met vriendinnen, maar ik vind het ook nooit erg om met de auto te gaan. Boodschappen doe ik 1 keer per week gelijk uit werk of op zaterdag. Ik rijd elke dag 10 minuten naar het station, waar ik op de trein stap. Er zit een supermarkt dicht bij het station dus dat is handig, ook als ik wat vergeten ben. Of ik haal even snel iets bij de AH to go op het station in de stad waar ik werk. Vind het altijd heerlijk om weer thuis te zijn, waar het lekker rustig is en we genieten van onze mooie grote tuin Very Happy Het is idd maar net wat je gewend bent.
Enelya
Enelya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 147
Punten : 152
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Locatie/voorzieningen belangrijk? - Pagina 4 Empty Re: Locatie/voorzieningen belangrijk?

Bericht  Coco do 22 aug 2013 - 0:47

Marin schreef:
Coco schreef:We hebben achter uitzicht op het water
Oh dat lijkt mij ook heel leuk en is een jongensdroom van m'n vriend, om een bootje te hebben met eigen steiger. Grenst het water echt aan jullie tuin? Hebben jullie een hekje voor de kinderen dan? Want dat lijkt me het grootste nadeel. Ik zou dan alsnog bang zijn dat ze daarover heen klimmen of ander ongein uithalen.
Oh, het is geen groot water hoor, gewoon twee grote vijvers ( waar je wel lekker met bootje kunt dobberen) die overgaan in beken met een fietspad ertussen en langs en daarachter ligt weer een straat. En achter ons huis zit ook eerst nog een straat tussen, maar we hebben wel een schutting geplaatst want ze wilden wel steeds de tuin uit naar de eenden.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Locatie/voorzieningen belangrijk? - Pagina 4 Empty Re: Locatie/voorzieningen belangrijk?

Bericht  Aimee do 22 aug 2013 - 1:19

Ja, wij hebben daar zeker op gelet bij aankoop van ons huis. Het ligt naast een grote recreatieplas, twee winkelcentrums op loopafstand, veel speelplaatsjes in de buurt, stuk of 4 basisscholen op loop/fiets afstand. Ook het grote winkelcentrum is makkelijk te bereiken met de bus of fiets.
Ik zou echt niet heel afgelegen kunnen wonen. Even lopen of fietsen ergens heen vind ik heel prettig, vooral nu met Luuk.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Locatie/voorzieningen belangrijk? - Pagina 4 Empty Re: Locatie/voorzieningen belangrijk?

Bericht  Vixen do 22 aug 2013 - 1:20

Coco schreef:
Marin schreef:
Coco schreef:We hebben achter uitzicht op het water
Oh dat lijkt mij ook heel leuk en is een jongensdroom van m'n vriend, om een bootje te hebben met eigen steiger. Grenst het water echt aan jullie tuin? Hebben jullie een hekje voor de kinderen dan? Want dat lijkt me het grootste nadeel. Ik zou dan alsnog bang zijn dat ze daarover heen klimmen of ander ongein uithalen.
Oh, het is geen groot water hoor, gewoon twee grote vijvers ( waar je wel lekker met bootje kunt dobberen) die overgaan in beken met een fietspad ertussen en langs en daarachter ligt weer een straat. En achter ons huis zit ook eerst nog een straat tussen, maar we hebben wel een schutting geplaatst want ze wilden wel steeds de tuin uit naar de eenden.
Wij hebben ook een grote natuurvijver bij het huis, daar kunnen de kinderen niet komen, alles is afgeschermd met hekken. Hier klimt de oudste ook niet overheen/tussendoor.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Locatie/voorzieningen belangrijk? - Pagina 4 Empty Re: Locatie/voorzieningen belangrijk?

Bericht  Marin do 22 aug 2013 - 1:28

Vixen schreef:
Coco schreef:
Marin schreef:
Coco schreef:We hebben achter uitzicht op het water
Oh dat lijkt mij ook heel leuk en is een jongensdroom van m'n vriend, om een bootje te hebben met eigen steiger. Grenst het water echt aan jullie tuin? Hebben jullie een hekje voor de kinderen dan? Want dat lijkt me het grootste nadeel. Ik zou dan alsnog bang zijn dat ze daarover heen klimmen of ander ongein uithalen.
Oh, het is geen groot water hoor, gewoon twee grote vijvers ( waar je wel lekker met bootje kunt dobberen) die overgaan in beken met een fietspad ertussen en langs en daarachter ligt weer een straat. En achter ons huis zit ook eerst nog een straat tussen, maar we hebben wel een schutting geplaatst want ze wilden wel steeds de tuin uit naar de eenden.
Wij hebben ook een grote natuurvijver bij het huis, daar kunnen de kinderen niet komen, alles is afgeschermd met hekken. Hier klimt de oudste ook niet overheen/tussendoor.
Ja dat lijkt me wel belangrijk! 

Ik vind zoiets super mooi, maar dan moet je wel echt een hek er om heen zetten met kinderen! Maar dan nog lijkt het me wel eng.

Locatie/voorzieningen belangrijk? - Pagina 4 Rijwoningen_Achter_V03
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Locatie/voorzieningen belangrijk? - Pagina 4 Empty Re: Locatie/voorzieningen belangrijk?

Bericht  Reeza do 22 aug 2013 - 1:58

Ik vind het erg belangrijk om dicht bij winkels (supermarkt sowieso) en openbaar vervoer te wonen. Ik ben totaal geen dorpsmens, ik wil lekker snel overal kunnen zijn. Omdat ik nu nog geen rijbewijs heb moet het allemaal goed bereikbaar zijn. In de stad waar ik nu woon kan ik alles op de fiets doen en de bus stopt voor de deur.
In de stad waar we straks gaan wonen is het centrum op loopafstand (10 minuten), de bus op loopafstand en het station op <10 minuten fietsafstand. Ook zijn er genoeg (middelbare) scholen en zelfs MBO. De ligging is goed mbt het werk van mij en mijn vriend. Voor ons is dit echt ideaal, zie ons al lekker lopend naar de stad gaan, uiteten, bios, alles is er! Binnenkort zelfs een Ikea angel 
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Locatie/voorzieningen belangrijk? - Pagina 4 Empty Re: Locatie/voorzieningen belangrijk?

Bericht  Esmee do 22 aug 2013 - 6:40

Ik vind het heel belangrijk om op loop/fietsafstand van een centrum te wonen. En een AH om de hoek, ook fijn. En natuur op (hard)loop afstand. Gelukkig voldoet ons huis daar nu aan. Ik vind het heel fijn dat ik altijd overal met mijn dochter lopend (of fietsend) naartoe kan. Wandelend naar de markt, rennen in de bossen, gauw nog even boodschappen halen. En 's avonds wil ik mijn hardloopschoenen aan kunnen trekken en binnen 5 minuten langs het water rennen. Ik zou absoluut niet veraf willen wonen of in een vinexwijn, 20 (auto) minuten van het centrum.
Esmee
Esmee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 106
Punten : 106
Registratiedatum : 25-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Locatie/voorzieningen belangrijk? - Pagina 4 Empty Re: Locatie/voorzieningen belangrijk?

Bericht  SarahKey do 22 aug 2013 - 6:45

Wij vonden het erg belangrijk om dicht bij winkels/dokter/basisschool/openbaar vervoer te zitten. Wij kunnen dan ook kruipend overal heen en dat vind ik echt heel erg fijn.
We hadden veel meer wensen, zoals een garage en geen inkijk van achter/voorburen en dat hebben we ook waar kunnen maken.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Locatie/voorzieningen belangrijk? - Pagina 4 Empty Re: Locatie/voorzieningen belangrijk?

Bericht  Lonely Goatherd do 22 aug 2013 - 7:12

Ik heb geen rijbewijs, dus voor mij is het wel belangrijk dat dingen als school, ov en wat basis winkels op loopafstand zijn. School en klein winkelcentrum zijn minder dan 10 minuten lopen, bushalte is op 2 minuten. Met een kwartier fietsen ben ik in een heel groot overdekt winkelcentrum, met 20 minuten bus ben ik in het centrum van de stad. Natuur (enorm park) is ook op twee minuten lopen.

Maar wat ik nog belangrijker vind is hoe de buurt voelt en wat voor mensen er wonen. En met name dat weegt voor mij echt zwaarder dan het huis zelf.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Locatie/voorzieningen belangrijk? - Pagina 4 Empty Re: Locatie/voorzieningen belangrijk?

Bericht  Jeanette do 22 aug 2013 - 21:14

Ja, ik vind dat belangrijk. Ik heb altijd geroepen dat ik hier nooit wilde wonen, maar ben daar toch flink van terug gekomen haha. Heel veel vrienden wonen hier ook en het is gewoon heel gezellig! Wel vind ik het belangrijk dat er voorzieningen zijn. Zo zijn de bakker, slager, supermarkt, bouwmarkt, witgoedwinkel allemaal om de hoek. In mijn oude woonplaats zijn er wel meer winkels, maar met 10 minuten fietsen en amper 5 minuten met de auto sta ik daar ook, dus heb niks te klagen. Natuurlijk zijn er altijd meer wensen, maar hè, ik mag niet klagen. Verder vind ik het ook belangrijk dat mijn werk niet te ver rijden is (15 min). En mijn uitzicht is heerlijk! Achter mijn huis staat een groot weiland van schapen, dat is van mijn hele verre achterburen en eigenlijk ook in beheer van de woningbouw, die wilt daar niks hebben.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Locatie/voorzieningen belangrijk? - Pagina 4 Empty Re: Locatie/voorzieningen belangrijk?

Bericht  Rush do 22 aug 2013 - 21:17

Reeza schreef:Ik vind het erg belangrijk om dicht bij winkels (supermarkt sowieso) en openbaar vervoer te wonen. Ik ben totaal geen dorpsmens, ik wil lekker snel overal kunnen zijn. Omdat ik nu nog geen rijbewijs heb moet het allemaal goed bereikbaar zijn. In de stad waar ik nu woon kan ik alles op de fiets doen en de bus stopt voor de deur.
In de stad waar we straks gaan wonen is het centrum op loopafstand (10 minuten), de bus op loopafstand en het station op <10 minuten fietsafstand. Ook zijn er genoeg (middelbare) scholen en zelfs MBO. De ligging is goed mbt het werk van mij en mijn vriend. Voor ons is dit echt ideaal, zie ons al lekker lopend naar de stad gaan, uiteten, bios, alles is er! Binnenkort zelfs een Ikea angel 
Maar dat is in heel veel dorpen toch ook zo? Hier wel tenminste.

Met uitzondering van de IKEA dan, haha!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Locatie/voorzieningen belangrijk? - Pagina 4 Empty Re: Locatie/voorzieningen belangrijk?

Bericht  Snirp do 22 aug 2013 - 21:24

Ik vind dit zeker wel een belangrijk iets!
Wij wonen nu op 5 minuten lopen van een winkelcentrumpje. Op zich zijn alle basisdingen daar te vinden.
Ook zitten er een aantal scholen erg dichtbij (tsja, aan de toekomst denken he Wink) en is voor ons allebei ons werk goed bereikbaar.
OV is hier wel wat minder, waarmee ik bedoel dat er geen treinstation is.
Maar er zijn een aantal kleine stations in de nabijgelegen dorpen en het 'grootste' station in de buurt (H'lem) is een half uurtje met de bus of een half uurtje fietsen. 

In ons vorige appartement was de stad ook lopend bereikbaar en als we naar naar 'de grote stad' willen, zullen we op de fiets of met de auto moeten. Maar dit was voor ons niet zo'n groot issue om niet dit huis te kopen.
Vooral omdat we nu ook een tuin hebben, parkjes, veel speelvoorzieningen. En met onze toekomstplannen is dat toch wel fijn. Het strand is gelukkig nog steeds relatief dichtbij Wink
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Locatie/voorzieningen belangrijk? - Pagina 4 Empty Re: Locatie/voorzieningen belangrijk?

Bericht  Razz do 22 aug 2013 - 21:32

Wij hebben ons appartement nu al 2 jaar te koop staan en spieken soms ook even of Funda wat er allemaal zo'n beetje te koop staat in het dorp waar wij willen wonen. We kijken dan ook alleen maar naar de buurten waar wij zouden willen wonen. En dat is is dichtbij een supermarkt en als het kan nog dicht bij het centrum en een school. Er staan ook hele mooie huizen te koop aan de rand van het dorp. Maar daar moet je gewoon echt de fiets of auto pakken voor een school en een supermarkt. En dat valt bij ons dus af.

Maargoed ik zeg dus nu wel en hier gaat m'n voorkeur natuurlijk wel aan uit maar als we volgende week ons appartement verkopen ben ik al blij dat we uberhaupt voor een huis kunnen gaan kijken en dan zullen sommige eisen ook echt wel worden bij geschroefd.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Locatie/voorzieningen belangrijk? - Pagina 4 Empty Re: Locatie/voorzieningen belangrijk?

Bericht  Reeza do 22 aug 2013 - 21:46

Rush schreef:
Reeza schreef:Ik vind het erg belangrijk om dicht bij winkels (supermarkt sowieso) en openbaar vervoer te wonen. Ik ben totaal geen dorpsmens, ik wil lekker snel overal kunnen zijn. Omdat ik nu nog geen rijbewijs heb moet het allemaal goed bereikbaar zijn. In de stad waar ik nu woon kan ik alles op de fiets doen en de bus stopt voor de deur.
In de stad waar we straks gaan wonen is het centrum op loopafstand (10 minuten), de bus op loopafstand en het station op <10 minuten fietsafstand. Ook zijn er genoeg (middelbare) scholen en zelfs MBO. De ligging is goed mbt het werk van mij en mijn vriend. Voor ons is dit echt ideaal, zie ons al lekker lopend naar de stad gaan, uiteten, bios, alles is er! Binnenkort zelfs een Ikea angel 
Maar dat is in heel veel dorpen toch ook zo? Hier wel tenminste.

Met uitzondering van de IKEA dan, haha!
Vind ik niet. Mijn vriend heeft in een dorp gewoond, daar waren 2 supermarkten, een hema, wat kroegen, bakker/slager/groenteboer en that's it. Bus kwam er, maar trein niet. Als je wilde shoppen was je meteen 30 minuten onderweg met het OV en er was niks te beleven 's avonds.. Ik vind het echt een heel erg groot verschil met de stad, maar dat is mijn kijk erop.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Locatie/voorzieningen belangrijk? - Pagina 4 Empty Re: Locatie/voorzieningen belangrijk?

Bericht  Rush do 22 aug 2013 - 22:01

Reeza schreef:
Rush schreef:
Reeza schreef:Ik vind het erg belangrijk om dicht bij winkels (supermarkt sowieso) en openbaar vervoer te wonen. Ik ben totaal geen dorpsmens, ik wil lekker snel overal kunnen zijn. Omdat ik nu nog geen rijbewijs heb moet het allemaal goed bereikbaar zijn. In de stad waar ik nu woon kan ik alles op de fiets doen en de bus stopt voor de deur.
In de stad waar we straks gaan wonen is het centrum op loopafstand (10 minuten), de bus op loopafstand en het station op <10 minuten fietsafstand. Ook zijn er genoeg (middelbare) scholen en zelfs MBO. De ligging is goed mbt het werk van mij en mijn vriend. Voor ons is dit echt ideaal, zie ons al lekker lopend naar de stad gaan, uiteten, bios, alles is er! Binnenkort zelfs een Ikea angel 
Maar dat is in heel veel dorpen toch ook zo? Hier wel tenminste.

Met uitzondering van de IKEA dan, haha!
Vind ik niet. Mijn vriend heeft in een dorp gewoond, daar waren 2 supermarkten, een hema, wat kroegen, bakker/slager/groenteboer en that's it. Bus kwam er, maar trein niet. Als je wilde shoppen was je meteen 30 minuten onderweg met het OV en er was niks te beleven 's avonds.. Ik vind het echt een heel erg groot verschil met de stad, maar dat is mijn kijk erop.
Ja, het ene dorp is het andere ook niet natuurlijk. Maar als ik dan hoor dat bijv. mensen in de stad zo blij zijn dat ze 'maar' 15-20 minuten hoeven te fietsen naar het centrum dan denk ik huh? Wij fietsen 5 minuten voor het centrum én dat in een dorp. Dat verschilt uiteraard overal.

Hier zijn gewoon 6 grote supermarkten, een X aantal grote winkels, goed bereikbaar OV, een Mac (zeer belangrijk), verschillende restaurants, wat kledingwinkels, middelbare scholen, etc. etc. Het is hier vrij toeristisch, dus er is `s avonds ook wel wat te beleven (maar dat heeft mijn interesse niet).

Om te winkelen voor bijv een H&M, VILA, Esprit of Sting ben je 15 minuten kwijt met het OV/auto (en dan nog ben je niet in een stad, maar een groot dorp). Het enige wat we hier niet hebben in een treinstation, maar dat zit ook op 15 minuten met het OV/auto.

Als ik dan kijk naar bijv. Leeuwarden, dan zit je op z`n langst ook wel 20 minuten op de fiets om in het centrum te komen Nou dan woon ik liever heerlijk buitenaf tussen de koeien om toch met 5 minuten in een vrij groot centrum te zijn.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Locatie/voorzieningen belangrijk? - Pagina 4 Empty Re: Locatie/voorzieningen belangrijk?

Bericht  Marin do 22 aug 2013 - 22:06

Ja dat is ook zo Rush. Maar in een dorp is natuurlijk best wel wat verschil, het ene dorp is echt veel kleiner dan het andere. Het ene dorp waar we graag zouden willen wonen, heeft echt alleen maar een drogist, AH en nog wat andere willekeurige winkeltjes (Chinees, ijssalon etc maar dat zijn geen dingen die je dagelijks nodig hebt), terwijl de andere twee dorpen wat groter zijn (bijv. Blokker, apotheek etc) en eentje zelfs een Hema heeft. Dat vind ik dan zo veel handiger. Voorkeur qua woonplaats gaat op zich naar die kleinere plaats, maar qua winkels denk ik dan pfff word ik daar niet gek van om dan elke keer naar een andere plaats te moeten (hoe dichtbij het ook is, het ligt naast elkaar), als je eens naar de Bruna of Hema moet ipv de Etos :P Ik heb toch het liefste een dorp met al die winkels.

In een stadscentrum weet je eigenlijk altijd wel wat je kunt verwachten (wat het vaak ook wel minder origineel maakt haha).
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Locatie/voorzieningen belangrijk? - Pagina 4 Empty Re: Locatie/voorzieningen belangrijk?

Bericht  Rush do 22 aug 2013 - 22:15

Daarom, de verschillen zijn zo groot. En tussen steden uiteraard ook. Dat je stadsrechten hebt gekregen vroeger wil niet zeggen dat je een enorm winkelcentrum hebt ofzo.

Echt in die kleine dorpjes met alleen een slager en 1 kroeg, nee daar wil ik ook niet wonen. Of nouja, ik woon nu officieel in zo`n dorp (700 inwoners), maar mijn oude vertrouwde grote dorp (13.000 inwoners) is dichterbij en daar 'woon' ik voor mijn gevoel dan ook.

Het dorp waar ik woon heeft niet eens een slager en volgens mij ook geen kroeg meer. laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Locatie/voorzieningen belangrijk? - Pagina 4 Empty Re: Locatie/voorzieningen belangrijk?

Bericht  Zora do 22 aug 2013 - 22:24

Joh Rush, ik heb echt altijd gedacht dat jouw woonplaats 1 van de 11 steden was. Stom zeg!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Locatie/voorzieningen belangrijk? - Pagina 4 Empty Re: Locatie/voorzieningen belangrijk?

Bericht  minoessepoes do 22 aug 2013 - 22:48

Ik kom uit een groot dorp, hema, etos, kruidvat enz alle standaard winkels, een zwembad, bioscoop en treinstation.
Maar ook maar 1 middelbare school, 2 winkels waar kleding voor onze leeftijd wordt verkocht en maar 1 kroeg echt voor de jeugd en de laatste bus/ trein ging om half 1.

Ik vond dat toch wel echt een beperking, het is prima voor de dagelijkse dingen, maar wilde we een keer uit dan zaten we meteen met taxi's e.d, fietsen was te ver 's nachts en openbaar vervoer reed niet meer, bobben moet maar net iemand kunnen en willen. Wilde we gaan shoppen moesten we met de trein (weliswaar maar 10 minuten, maar je moet ook nog naar het station fietsen en vanaf het station naar de winkels lopen, dan ben je echt een half uur verder). Ik zat niet op de ene middelbare school en dat betekende meteen 12 km fietsen enkele reis enz. Zeker in mijn middelbare school tijd heb ik dat echt als een beperking gezien.

Nu woon ik in Amsterdam en moet ik inderdaad een kwartiertje fietsen om in de stad te komen, maar dat is dan ook van deur tot deur 15 minuten, dus alsnog veel sneller als met de fiets/ trein/ lopen. Ook kan ik 's nachts gewoon nog naar huis fietsen na het uitgaan of een nachtbus pakken, een taxi kost 1/3de van de prijs die ik vroeger kwijt was.

Je hebt in het dorp qua feesten carnaval, de kermis en nog 1 keer een soort van dorpsfeesten, in Amsterdam is er elk weekend wat te doen, of wordt er ergens iets georganiseerd, heerlijk vind ik dat! Ik ben gek op koken en vind het aanbod van buitenlandse winkels geweldig hier, tegenover die ene toko in het dorp. En zo kan ik nog wel even door gaan.
Wat dat betreft ben ik nu echt een stadsmens, wellicht denk ik er misschien in de toekomst wel anders over maar voor nu vind ik het heerlijk om in de stad te wonen en heb ik het er wel voor over om een balkon te hebben ipv een tuin.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Locatie/voorzieningen belangrijk? - Pagina 4 Empty Re: Locatie/voorzieningen belangrijk?

Bericht  Rush do 22 aug 2013 - 23:49

Zora schreef:Joh Rush, ik heb echt altijd gedacht dat jouw woonplaats 1 van de 11 steden was. Stom zeg!
Ohh echt? Nee haha.

Maar ook daar kan je geen touw aan vast knopen. Stavoren is bijv. 1 van de 11 steden en heeft maar 1000 inwoners. Dat stelt dus 10x niks voor. Het heeft alleen de naam stad en er komt een trein, that`s it. Laughing 
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Locatie/voorzieningen belangrijk? - Pagina 4 Empty Re: Locatie/voorzieningen belangrijk?

Bericht  Caramba do 22 aug 2013 - 23:58

Ik ben blij dat ik maar 2 minuten hoef te lopen voor ik bij de supermarkt ben. Drogist is nog dichterbij Very Happy
Nu willen we wel ergens anders wonen, vriend blijft het liefst in dit dorp wonen, (ik zou best naar dat dorp, waar Rush, vandaan komt, willen wonen) liefst blijft mijn vriend wel in het drukke gedeelte, dicht bij de kroeg etc.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Locatie/voorzieningen belangrijk? - Pagina 4 Empty Re: Locatie/voorzieningen belangrijk?

Bericht  Rush do 22 aug 2013 - 23:59

Ik zou het doen Caramba, gezellig! Very Happy 
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Locatie/voorzieningen belangrijk? - Pagina 4 Empty Re: Locatie/voorzieningen belangrijk?

Bericht  Zora vr 23 aug 2013 - 7:37

Rush schreef:
Zora schreef:Joh Rush, ik heb echt altijd gedacht dat jouw woonplaats 1 van de 11 steden was. Stom zeg!
Ohh echt? Nee haha.

Maar ook daar kan je geen touw aan vast knopen. Stavoren is bijv. 1 van de 11 steden en heeft maar 1000 inwoners. Dat stelt dus 10x niks voor. Het heeft alleen de naam stad en er komt een trein, that`s it. Laughing 
Jah de logica is mij ook altijd ontgaan idd. Mijn beppe en schoonouders wonen in die ene stad met een B, maar die stelt ook echt niks voor, zeker niet in vergelijking met jouw dorp. Misschien heb ik het altijd gedacht vanwege die metropolische rotonde laughcry
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Locatie/voorzieningen belangrijk? - Pagina 4 Empty Re: Locatie/voorzieningen belangrijk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum