Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

+48
Weetjewel
Elliot
Snoes
Engelse Drop
Lady4
xxjojootjexx
ellibre
Lejow
Marcellah89
Vixen
Razz
Twellie
Printje
Pineco
Thunder
Moon
Pancake
TukTuk
Mamsie
Lonely Goatherd
Takkie
M@niek
rianne287
Atelier Madame
Maple
Sanne
Paper Crown
Destino
Luce
Zonnetje
Rush
Fortissimo
Sophiee
Lynn_
Annie24
Shisha
Aagje!
Ilovethe90s
Nyx
GreenGrass
Artemis
Aziraphale
Highway
Schaapke
Charles
Tania
Linda
Reeza
52 plaatsers

Pagina 2 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Charles za 10 aug 2013 - 10:32

Ik snap geloof ik niet wat jullie levensverzekeringen met jullie hypotheken te maken hebben?
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Fortissimo za 10 aug 2013 - 10:34

Ik denk dat wij voorlopig maar in ons huurhuisje blijven zitten als ik de bedragen zo lees. Weliswaar bouw je niks op, maar man, wat een geld!
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Rush za 10 aug 2013 - 10:42

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd wat er ongeveer netto aan inkomsten binnenkomt wanneer je een hypotheek kunt betalen van €1000 netto per maand.

Ik vind dit wel een handig topic. Wink 
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Printje za 10 aug 2013 - 10:44

Rush, dat valt eigenlijk nog wel tegen hoor haha zo enorm verdienen we niet. Nou ja verdienen wel maar krijgn niet :P 

Onze hypotheek is gebaseerd op ongeveer 1.5 salaris van ons.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Rush za 10 aug 2013 - 10:49

Okay, goed om te weten haha.

Wij zijn de laatste tijd ook wel met zulke dingen bezig en ik ben dan altijd benieuwd naar dat soort bedragen, gewoon om een beetje te kijken wat je dan kwijt bent en hoeveel er over zou blijven.

Vrienden van m`n vriend zijn ook wel bezig met een huis kopen, maar die ene is niet eerlijk over de kosten (en laat het dus allemaal heel rooskleurig lijken) en die ander heeft geloof ik geen idee van de hoed en de rand (hopelijk let z`n vriendin beter op).

Maar voordat we op gesprekken gaan etc, ben ik gewoon erg benieuwd. Het ligt natuurlijk ook aan je uitgavenpatroon wat je dan daadwerkelijk nog kunt sparen, maar ik wil wel een beetje een idee krijgen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Zonnetje za 10 aug 2013 - 10:51

.


Laatst aangepast door Zonnetje op ma 19 aug 2013 - 19:41; in totaal 1 keer bewerkt
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Printje za 10 aug 2013 - 10:53

Momenteel kunnen we niet of weinig sparen maar is niet anders. Ik werk overigens 3 dagen en man 5. Naast de hypotheek vind ik dat de andere verzekeringen het ook duur maken. We wilden goed verzekerd zijn, kan me voorstellen dat er ook mensen zijn die meer risico durven te nemen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Luce za 10 aug 2013 - 10:55

Wij konden zo'n €260.000 lenen, maar hebben dat bewust niet gedaan omdat je dan met zulke hoge kosten zit. Nu hebben we een hypotheek van €187.000 (inclusief bouwdepot) en betalen bruto €890 geloof ik. Krijgen zo'n €250 terug. Ik vind die bedragen al hoog zat moet ik zeggen. Sta echt te kijken van bedragen als €1000 netto.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Destino za 10 aug 2013 - 11:21

=


Laatst aangepast door Destino op zo 1 sep 2013 - 5:46; in totaal 2 keer bewerkt
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Engelse Drop za 10 aug 2013 - 20:03

Particuliere huur. 1000 euro met alles erop en eraan. Belachelijk duur en we krijgen niks terug. Af en toe vind ik het wel erg oneerlijk allemaal. Neutral Maargoed, over een jaar zijn we ook van plan te kopen en dan zijn we hopelijk minder kwijt en hopelijk bestaat de HRA dan nog steeds, dat is ook maar afwachten.

Toevoeging: oneerlijk omdat in onze straat vergelijkbare woningen staan, alleen dat zijn sociale huurwoningen, die mensen betalen dus gewoon 400 euro minder in de maand. Wij verdienen teveel voor sociale huur, maar onze contracten waren jarenlang te wankel om een huis te kopen, dus we moesten wel particulier huren en dat is gewoon zo achterlijk duur.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Linda za 10 aug 2013 - 20:15

Charles schreef:Ik snap geloof ik niet wat jullie levensverzekeringen met jullie hypotheken te maken hebben?
Het bedrag wat wij aan hypotheek betalen is alleen maar rente. Met de levensverzekering lossen we over 18 jaar 60% van onze hypotheek af (we hebben een spaarhypotheek).

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Gast za 10 aug 2013 - 20:26

Wij hebben een hypotheek van 265.000, banksparen waarvan 25 procent aflossingsvrij. Dat gedeelte willen we in de toekomst ook aflossen maar omdat we nu waarschijnlijk in de duurste levensfase zitten zou het anders voor nu teveel op ons budget drukken. We konden van de bank trouwens een hypotheek van 360.000 euro krijgen. Heel bizar want we hebben een enorme studieschuld en daar wordt dus niet naar gekeken. Gelukkig hebben we daar zelf natuurlijk wel rekening mee gehouden.

We betalen nu zo'n 930 euro netto, bruto 1330. Ik vind het meevallen want ons huurhuis (een stuk kleiner) werd ook al 900 euro per maand toen we besloten te gaan kopen. Daar komt nog bij dat de kinderopvang iets goedkoper is wanneer je een hypotheek hebt. Uiteindelijk zijn we hier dus goedkoper uit (behalve dan alle klussen en klusjes die je zelf moet uitvoeren en dat zijn er stiekem best veel!).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Paper Crown za 10 aug 2013 - 20:34

Wij hebben een hypotheek van €460.000 en wij betalen €2400,- bruto aan hypotheek. Wij krijgen maandelijks niets terug want mijn man is zelfstandig en dan wordt het op die manier verrekend. Wij betalen €22,- voor levensverzekering, en dan hebben we opstalverzekering van €40,-.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Pineco za 10 aug 2013 - 20:53

*te privé om lang te laten staan*


Laatst aangepast door Pineco op zo 11 aug 2013 - 7:08; in totaal 1 keer bewerkt
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Sanne za 10 aug 2013 - 21:23

Wij betalen netto maar 260 euro. Goed, we hebben ook nog een eigen bijdrage VvE van 90 euro, maar dan zit je nog niet duur.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Lynn_ za 10 aug 2013 - 21:32

Luce schreef:Wij konden zo'n €260.000 lenen, maar hebben dat bewust niet gedaan omdat je dan met zulke hoge kosten zit. Nu hebben we een hypotheek van €187.000 (inclusief bouwdepot) en betalen bruto €890 geloof ik. Krijgen zo'n €250 terug. Ik vind die bedragen al hoog zat moet ik zeggen. Sta echt te kijken van bedragen als €1000 netto.
 Wij betalen zo'n 1000 netto. Inderdaad een behoorlijke kostenpost maar ik heb veel vriendinnen die alleen huren voor 500 euro per maand.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Fortissimo za 10 aug 2013 - 21:42

Wij hebben dus een huurhuis (hoekwoning, 3 slaapkamers, zolder, megatuin, oprit voor 2 auto's), en betalen maar €460,00 per maand. Daar kan je haast niet voor kopen. Voor een kleiner huis zijn we aan hypotheek meer kwijt.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Engelse Drop za 10 aug 2013 - 21:46

Fortissimo schreef:Wij hebben dus een huurhuis (hoekwoning, 3 slaapkamers, zolder, megatuin, oprit voor 2 auto's), en betalen maar €460,00 per maand. Daar kan je haast niet voor kopen. Voor een kleiner huis zijn we aan hypotheek meer kwijt.
Sociale huur?
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Fortissimo za 10 aug 2013 - 21:51

Engelse Drop schreef:
Fortissimo schreef:Wij hebben dus een huurhuis (hoekwoning, 3 slaapkamers, zolder, megatuin, oprit voor 2 auto's), en betalen maar €460,00 per maand. Daar kan je haast niet voor kopen. Voor een kleiner huis zijn we aan hypotheek meer kwijt.
Sociale huur?
 Jep. Gelukkig keken ze naar het inkomen van vorig jaar. Want toen we het huis kregen aangeboden, hadden mijn vriend en ik net allebei een nieuwe baan waarbij we te veel zouden verdienen. Anders moesten wij ook gaan huren voor € 1000,00
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Engelse Drop za 10 aug 2013 - 21:56

Pfff, af en toe voelt het wel echt oneerlijk. Ik begrijp best het idee dat je mensen met een lager inkomen ondersteunt als overheid enzo, maar in het huidige systeem voelt het alsof je wordt gestraft wanneer je allebei hard werkt en aardig wat geld binnenkrijgt. Wij houden per maand minder geld over dan een koppel dat minder werkt en die recht hebben op allerlei voordeeltjes/toeslagen/sociale huurwoning etc.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Maple za 10 aug 2013 - 21:57

Hypotheek van bruto 575 euro en krijg maandelijks 160 euro terug aan hypotheekrenteaftrek.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Fortissimo za 10 aug 2013 - 21:58

Engelse Drop schreef:Pfff, af en toe voelt het wel echt oneerlijk. Ik begrijp best het idee dat je mensen met een lager inkomen ondersteunt als overheid enzo, maar in het huidige systeem voelt het alsof je wordt gestraft wanneer je allebei hard werkt en aardig wat geld binnenkrijgt. Wij houden per maand minder geld over dan een koppel dat minder werkt en die recht hebben op allerlei voordeeltjes/toeslagen/sociale huurwoning etc.
 Klopt, en die maar klagen :P
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Maple za 10 aug 2013 - 21:59

Sociale huur is echt niet meer zo sociaal als het lijkt, hoor. Mijn ouders huren sociaal maar betalen een godsvermogen en krijgen ook geen toeslag. En het wordt nog erger.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Luce za 10 aug 2013 - 22:02

Engelse Drop schreef:Pfff, af en toe voelt het wel echt oneerlijk. Ik begrijp best het idee dat je mensen met een lager inkomen ondersteunt als overheid enzo, maar in het huidige systeem voelt het alsof je wordt gestraft wanneer je allebei hard werkt en aardig wat geld binnenkrijgt. Wij houden per maand minder geld over dan een koppel dat minder werkt en die recht hebben op allerlei voordeeltjes/toeslagen/sociale huurwoning etc.
 Is dat echt zo of heb je gewoon hogere vaste lasten omdat je ook mooier en groter woont? 

Wij hebben jaren in een huurwoning gewoond. Leuk en aardig hoor, maar ik ben blij dat we nu gewoon een koopwoning hebben waar we kunnen doen wat we willen. Dat was daar totaal niet aan de orde, terwijl we gewoon in een rijtjeswoning woonden met 3 slaapkamers en grote tuin.

Ook geen toeslag hier trouwens, terwijl we toch echt niet zo'n hoog inkomen hadden. Volgens mij moet je echt een laag inkomen hebben wil je nog wat toeslag krijgen.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Fortissimo za 10 aug 2013 - 22:09

Maple schreef:Sociale huur is echt niet meer zo sociaal als het lijkt, hoor. Mijn ouders huren sociaal maar betalen een godsvermogen en krijgen ook geen toeslag. En het wordt nog erger.
 Voor ons appartement met 1 slaapkamer in de stad betaalden we zo'n 45 euro meer.. En dat huis was nog verrot ook, verrotte kozijnen etc. Best bizar. En dat was ook sociale huur! Hoe moet een gezin met 3 kindertjes die van de bijstand leven ooit een huis betalen?
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum