Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

+48
Weetjewel
Elliot
Snoes
Engelse Drop
Lady4
xxjojootjexx
ellibre
Lejow
Marcellah89
Vixen
Razz
Twellie
Printje
Pineco
Thunder
Moon
Pancake
TukTuk
Mamsie
Lonely Goatherd
Takkie
M@niek
rianne287
Atelier Madame
Maple
Sanne
Paper Crown
Destino
Luce
Zonnetje
Rush
Fortissimo
Sophiee
Lynn_
Annie24
Shisha
Aagje!
Ilovethe90s
Nyx
GreenGrass
Artemis
Aziraphale
Highway
Schaapke
Charles
Tania
Linda
Reeza
52 plaatsers

Pagina 8 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 8 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Rush vr 16 aug 2013 - 0:26

Artemis schreef:
Rush schreef:
Marin schreef:Dan zijn we weer rond toch? Want dan geldt dat eigenlijk voor iedereen, of je nou in 't noorden of midden woont, de salarissen en woonlasten zijn zo op elkaar afgestemd dat je lastig op 1 salaris kunt kopen :P


Daarmee is alleen jouw Dagobert Duck vraag niet beantwoord Rush Wink Maar daar heb ik ook geen antwoord op.
Ja, dat is ook rond en ik denk dat het ook gewoon in verhouding is. Lonen lager/goedkopere huizen en huizen duurder/hogere lonen. Dat probeerde ik dus ook duidelijk te maken toen Artemis zei dat je hier makkelijk een huis op 1 salaris kunt kopen. Als je op 1 salaris 160.000 kunt lenen, dan kan je hier inderdaad wel een leuk huisje kopen. Maar zo hoog zijn de salarissen dus niet.
Zo hoog zijn de salarissen daar ook hoor. Je vergelijkt nu alleen het salaris van een 34jarige hbo er met 10 jaar werkervaring met iemand van begin 20 en geen hoge opleiding. Jij had hier met dezelfde baan niet opeens een significant hoger loon gehad, misschien een beetje, maar geen honderden per maand.
Ik vergelijk die 2 helemaal niet. Volgens mij ben jij degene die zei 'jij woont in een gebied waar je een huis op 1 salaris kunt kopen'. Dat is dus niet zo, ook niet als je hier HBO-er bent, want zo hoog zijn die salarissen hier gewoon niet. Ja, het komt misschien wel wat in de buurt als je 34 bent met 10 jaar werkervaring, maar daar had ik het helemaal niet over. Misschien reageerde jij wel vanuit die situatie, maar omdat je reageerde op mijn vraag ging ik daar niet vanuit.

Maar nogmaals, ik vergelijk die 2 heel verschillende situaties niet met elkaar. Zeker niet vanuit m`n eigen baan of salaris, maar dat heb ik ook niet genoemd.


Laatst aangepast door Rush op vr 16 aug 2013 - 1:16; in totaal 2 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 8 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Sophiee vr 16 aug 2013 - 0:41

*Weg*


Laatst aangepast door Sophiee op zo 18 aug 2013 - 5:24; in totaal 1 keer bewerkt
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 8 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  GreenGrass vr 16 aug 2013 - 9:04

M@niek schreef:Ik vind een hbo startsalaris van 1200-1400 netto erg weinig. Ik verdiende al bijna 1500 netto als mbo starter.

Wij kunnen wel op 1 salaris een huis kopen. Mijn man verdient ongeveer 40.000 euro per jaar. We kunnen dan 190.000 euro lenen + een starterslening van 30.000 euro! Voor dat bedrag kunnen we een mooie nieuwbouw woning kopen met garage. Het is dat mijn man een enorme studieschuld heeft (niet van duo) dat we daarom mijn salaris erbij nemen.
Ik woon in het noorden WO-opleiding en verdien ongeveer 1650 netto (dit jaar gestart met werken). 

Het huis dat we hebben gekocht heeft een waarde van van ongeveer 66% van de maximale hypotheek die we konden krijgen.  Het huis is een 2-onder-1-kap. Door eigen inleg hebben we effectief nu een huis op 1 salaris. Als we niet zelf hadden ingelegd hadden we in een kleiner rijtjeshuis gezeten...
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 8 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  mezzoforte za 17 aug 2013 - 4:37

Wij hebben een hypotheek van ongeveer 165K, en betalen bruto ongeveer €900,- per maand (omhoog afgerond). Krijgen maandelijks bijna 400 terug geloof ik (das dan HRA + inkomensafhankelijke combinatiekorting). Wij hadden 1,5 salaris nodig om de hypotheek rond te krijgen (hebben bewust niet maximaal geleend), maar kunnen indien nodig de vaste lasten met 1 salaris betalen.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 8 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 8 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum