Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

+48
Weetjewel
Elliot
Snoes
Engelse Drop
Lady4
xxjojootjexx
ellibre
Lejow
Marcellah89
Vixen
Razz
Twellie
Printje
Pineco
Thunder
Moon
Pancake
TukTuk
Mamsie
Lonely Goatherd
Takkie
M@niek
rianne287
Atelier Madame
Maple
Sanne
Paper Crown
Destino
Luce
Zonnetje
Rush
Fortissimo
Sophiee
Lynn_
Annie24
Shisha
Aagje!
Ilovethe90s
Nyx
GreenGrass
Artemis
Aziraphale
Highway
Schaapke
Charles
Tania
Linda
Reeza
52 plaatsers

Pagina 1 van 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  Empty Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Reeza za 10 aug 2013 - 2:14

Ik snap dat het heel erg van je salaris afhankelijk is hoeveel hypotheek je kunt betalen, maar ik ben toch wel erg geschrokken van het hoge bedrag dat wij moeten gaan betalen als we een eengezinswoning gaan kopen, nl tussen de €900 en €1000 netto. Is dat bij jullie ook zo? Mijn ouders reageerden ook meteen met "veel te duur!" maar die zijn nog uit het tijdperk dat ze voor 130.000 gulden! een eengezinswoning konden kopen, dus tsja.. 
Is het normaal, die hoge maandlasten? Het huis is rond de €230.000.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Linda za 10 aug 2013 - 2:29

Wij hebben een hypotheek van 236000, waarvan 40% aflossingsvrij is. We betalen 958 euro aan de hypotheek, 292 aan de levensverzekering (we hebben een spaarhypotheek) en krijgen ongeveer 370 HRA terug.
Alles bij elkaar hebben we dus behoorlijk hoge lasten. We lossen de 60% spaarhypotheek in 20 jaar af.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Reeza za 10 aug 2013 - 2:32

Linda, hoe kan het dat je zoveel betaalt aan die levensverzekering? Ik heb nu al een levensverzekering voor mezelf met dekking €80.000, maar ik betaal (hou je vast) €4,78 per maand! Bij ons gaat het ook om 2/3 spaarhypotheek en 1/3 annuiteiten of liniaer (zijn we nog niet uit). We lossen dus alles af in 30 jaar.


Laatst aangepast door Reeza op za 10 aug 2013 - 2:34; in totaal 1 keer bewerkt
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Tania za 10 aug 2013 - 2:33

Ons huis was 230000euro en we betalen per maand ongeveer 930 netto.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Linda za 10 aug 2013 - 2:35

Dat is toch geen levensverzekering, maar een overlijdingsrisico verzekering? Wij lossen met de levensverzekering onze hypotheek af. Maar dat is voor jou niet interessant, want tegenwoordig is het niet handig meer om een spaarhypotheek af te sluiten.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Charles za 10 aug 2013 - 2:38

Onze hypotheeklasten zijn belachelijk laag. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen met net zulke lage lasten voor zo'n groot huis. Onze hypotheek is maandelijks 430 euro en we hebben een hypotheek van 130.000 (de rest van de koopprijs hebben we betaald van ons spaargeld).
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Schaapke za 10 aug 2013 - 2:42

Charles schreef:Onze hypotheeklasten zijn belachelijk laag. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen met net zulke lage lasten voor zo'n groot huis. Onze hypotheek is maandelijks 430 euro en we hebben een hypotheek van 130.000 (de rest van de koopprijs hebben we betaald van ons spaargeld).
 Precies zoals wij het gedaan hebben.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Charles za 10 aug 2013 - 2:47

Schaapke schreef:
Charles schreef:Onze hypotheeklasten zijn belachelijk laag. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen met net zulke lage lasten voor zo'n groot huis. Onze hypotheek is maandelijks 430 euro en we hebben een hypotheek van 130.000 (de rest van de koopprijs hebben we betaald van ons spaargeld).
 Precies zoals wij het gedaan hebben.
 Fijn he? Ik ben echt zoooo blij dat onze lasten zo laag zijn. Natuurlijk, aan ons huis moest en moet veel gebeuren, maar daarvoor houden we maandelijks voldoende geld over en we doen stukje bij beetje. En als het eens een tijdje wat krapper is, zoals met de komst van de tweeling of mijn werkeloosheid, dan kunnen we een tijdje niks opknappen maar iig zonder zorgen onze lasten betalen. Zou het niet anders willen maar ben me er ook van bewust dat dit niet altijd en in elke streek mogelijk is.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Highway za 10 aug 2013 - 2:51

Heerlijk Charles en Schaapke!
Wij betalen rond de 1150 bruto en krijgen 340 terug. Hypotheek van 245.000 waarvan 40% aflossingsvrij
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Reeza za 10 aug 2013 - 2:59

Linda schreef:Dat is toch geen levensverzekering, maar een overlijdingsrisico verzekering? Wij lossen met de levensverzekering onze hypotheek af. Maar dat is voor jou niet interessant, want tegenwoordig is het niet handig meer om een spaarhypotheek af te sluiten.
Oja inderdaad, had het even met elkaar verward Embarassed 
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Aziraphale za 10 aug 2013 - 3:06

Wij betalen €510 bruto. Eerst €317 bruto maar toen losten we niets af. Onze hypotheek is maar €107.000 voor een eengezinswoning. Ik weet niet hoeveel onze hypotheekrente teruggave is want die krijgen we per jaar terug.


Laatst aangepast door Aziraphale op za 10 aug 2013 - 3:39; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Artemis za 10 aug 2013 - 3:36

Dan heb je wel een dure hypotheek. Wij hebben een huis van 190.000 gekocht en betalen 995 aan hypotheek, bruto . Zonder teruggave, die krijgen we dan nog.

En hoezo te duur? Onze huurflat kostte al tegen de 700 en dat was sociale woningbouw. 

Het is in de meeste steden niet realistisch om minder dan 700 uit te geven aan een huis per maand, en huizen onder de 200.000 zijn hier nauwelijks te vinden.

En aflossingsvrij mag niet meer. 
Reeza schreef:Ik snap dat het heel erg van je salaris afhankelijk is hoeveel hypotheek je kunt betalen, maar ik ben toch wel erg geschrokken van het hoge bedrag dat wij moeten gaan betalen als we een eengezinswoning gaan kopen, nl tussen de €900 en €1000 netto. Is dat bij jullie ook zo? Mijn ouders reageerden ook meteen met "veel te duur!" maar die zijn nog uit het tijdperk dat ze voor 130.000 gulden! een eengezinswoning konden kopen, dus tsja.. 
Is het normaal, die hoge maandlasten? Het huis is rond de €230.000.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Artemis za 10 aug 2013 - 3:43

E
Charles schreef:
Schaapke schreef:
Charles schreef:Onze hypotheeklasten zijn belachelijk laag. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen met net zulke lage lasten voor zo'n groot huis. Onze hypotheek is maandelijks 430 euro en we hebben een hypotheek van 130.000 (de rest van de koopprijs hebben we betaald van ons spaargeld).
 Precies zoals wij het gedaan hebben.
 Fijn he? Ik ben echt zoooo blij dat onze lasten zo laag zijn. Natuurlijk, aan ons huis moest en moet veel gebeuren, maar daarvoor houden we maandelijks voldoende geld over en we doen stukje bij beetje. En als het eens een tijdje wat krapper is, zoals met de komst van de tweeling of mijn werkeloosheid, dan kunnen we een tijdje niks opknappen maar iig zonder zorgen onze lasten betalen. Zou het niet anders willen maar ben me er ook van bewust dat dit niet altijd en in elke streek mogelijk is.
Bij ons was het tot vorig jaar echt niet mogelijk om een huis onder de 200.000 te kopen, de meeste huizen waren rond de 240 ofzo. Voor 180.000 had je een hele oude piepkleine arbeidswonng in een tokkiebuurt met bergen onderhoud of een appartement.

Sinds de crisis is het beter dus hebben wij vrij goedkoop een hele grote woning kunnen kopen, maar 4 jaar geleden stond de woning naast ons nog voor 230.000 te koop en die heeft 2 slaapkamers minder en ongeveer de helft qua woonkamer. Dus dit huis was toen nog veel meer waard.

En aflossingsvrij mag niet meer, wij hebben een annuïteiten hypotheek, we lossen alles af en vanaf het begin, dus de woonlasten zijn in verhouding hoger. 

Maar goed, onze huurflat zou ook 6,5,% stijgen vanaf juli, dat zou ook rond de 700/720 euro worden per maand. En dat waren flats in een asobuurt met veel minder ruimte.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  GreenGrass za 10 aug 2013 - 6:14

Wij zitten ook goedkoop; eigen geld ingelegd in het huis.

120.000 euro hypotheek en betalen 633 bruto. Geen idee hoeveel we precies terugkrijgen van belastingdienst, dat wordt komend jaar voor het eerst aangevraagd. Het ligt volgens de bank ergens in de orde van 90 euro per maand. Niet enorm de moeite om voortijdig terug te vragen. Het is trouwens een lineaire hypotheek en we lossen alles af in 30 jaar.

Ik ben wel benieuwd hoe hoog jullie hypotheekrente is!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Nyx za 10 aug 2013 - 6:19

Mijn hypotheek is een bankspaarhypotheek totale aflossing in 30 jaar. Mijn hypotheek is € 119.000 en ik betaal maandelijks € 633.72 (excl. € 80,00 servicekosten.). Van de Belastingdienst krijg ik € 222,00 terug en van Senternovem € 88.85. Ik zit dus redelijk goedkoop. Al zal Senternovem hoogstwaarschijnlijk in september 2014 wegvallen.

Edit; Mijn hypotheekrente is 5.4% of 5.6%. Ik zou de papieren erop na moeten slaan, en nu geen zin in, maar dat is het ongeveer.

Edit2; Ik betaal € 29,85 per kwartaal aan een levensverzekering. Ontzettend goedkoop als ik dat van anderen lees.


Laatst aangepast door Nyx op za 10 aug 2013 - 6:49; in totaal 1 keer bewerkt
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Ilovethe90s za 10 aug 2013 - 6:47

Hypotheek zelf ongeveer €775
Levensverzekering ongeveer €220

Maandelijkse teruggaaf belastingdienst €282

Dit is een combinatie van een sparen en beleggingshypotheek.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Aagje! za 10 aug 2013 - 6:49

Wij hebben een hypotheek van 240.000 euro. 50% spaar en 50% aflossingsvrij. We betalen 1200 bruto en 800 netto inclusief overlijdensrisico verzekering en een levensverzekering voor mijn man omdat hij risico werk heeft.
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Shisha za 10 aug 2013 - 7:17

Onze hypotheek is ongeveer 800 euro per maand en dan krijgen we ongeveer 250 euro per maand HRA. Wij zitten dus ook redelijk goedkoop. Maar het is ook wel een huis waar veel aan moest (en een aantal dingen nog steeds) gebeuren dus we konden het goedkoop kopen.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Annie24 za 10 aug 2013 - 7:43

Huidige huis: bruto 850, netto 590. Was/is een 30 jarige hypotheek van totaal 164500 waarvan € 90.000 spaar en de rest aflossingsvrij.
Nieuwe huis dat eind dit jaar opgeleverd wordt: bruto 998, netto als het goed is 706 ongeveer (nog niet aangevraagd) Is een 26 jarige hypotheek (omdat we 4 jaar al verspild hebben aan ons huidige huis) van totaal 190000 waarvan € 160.000 spaar en € 30.000 aflossingsvrij.

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  GreenGrass za 10 aug 2013 - 8:23

Nyx schreef:Senternovem € xx. Al zal Senternovem hoogstwaarschijnlijk in september 2014 wegvallen.
 Wat krijg je van Senternovem dan voor geld? 

Senternovem bestaat trouwens officieel niet meer, heet nu AgentschapNL.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Nyx za 10 aug 2013 - 8:32

GreenGrass schreef:
Nyx schreef:Senternovem € xx. Al zal Senternovem hoogstwaarschijnlijk in september 2014 wegvallen.
 Wat krijg je van Senternovem dan voor geld? 

Senternovem bestaat trouwens officieel niet meer, heet nu AgentschapNL.
Daar heb je helemaal gelijk in hoor. Voor mij is het alleen nog steeds Senternovem.

In 2009 was er zoiets als koopsubsidie. Mijn inkomen was niet hoog genoeg voor het bedrag dat ik wilde lenen en door Senternovem kon ik dat bedrag wel lenen. Ik krijg dus elke maand geld om mijn hypotheek te kunnen betalen.

Edit; Ik hoop dat ik volgend jaar 'vast' werk heb en dat ik mijn hypotheek kan omzetten. Dan is Senternovem sowieso niet meer aan de orde. Mijn buurman heeft bijna dezelfde vorm van hypotheek, maar hij betaald 100 euro minder per maand. Dat wil ik ook graag. Verkopen gaat hem niet worden, verhuren is het meest voor de hand liggende en met een hypotheek dat 100 euro lager ligt ook een stuk 'makkelijker'.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  GreenGrass za 10 aug 2013 - 8:58

@Nyx, zoiets dacht ik al. Mooi hulpmiddel om zo een huis te kunnen kopen!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Lynn_ za 10 aug 2013 - 9:13

1050 netto. Spaarhypotheek, wij hebben ons hele huis afgelost na 30 jaar.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Sophiee za 10 aug 2013 - 9:45

730 netto, annuiteitenhypotheek, 4,5% rente, in 30 jaar afgelost.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Printje za 10 aug 2013 - 9:49

*****


Laatst aangepast door Printje op zo 11 aug 2013 - 3:19; in totaal 1 keer bewerkt
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum