Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zomer 2013 mama's

+39
Happydobby
Jasmine
Caramba
Shopaholic
Purpleflower
koNijntje
Zenna
M-G
Dora
Suus
Caroow
Exogenesis
Pien
Clapperdie
Aimee
Bloempjuh23
Mida4you
Printje
Poisongirl
blondje1313
Amber-
ingrid82
Jade
Flower_L
Flip Fluitketel
nillis
mzcharlotte
Nana
Annemie
Jelin
Shisha
Muppetje
Bimbam
Funk
Pineco
Silver
Supertalentje
Teddyaapje
Slakje
43 plaatsers

Pagina 11 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11

Ga naar beneden

Zomer 2013 mama's - Pagina 11 Empty Re: Zomer 2013 mama's

Bericht  koNijntje zo 11 aug 2013 - 2:25

jasmine, wat fijn om te lezen dat je zo van F. geniet! wel minder van de opa van je man..

silver, wat naar dat je geen controle had over je blaas! groot gelijk dat je het bezoek even uit de buurt houdt! hoe gaat het nu?

maia, ik had nog niet op je foto's gereageerd en nu zijn ze weg, maar jij had toch ook een foto geplaatst van jou en T. samen? ik wilde nog even zeggen dat je een mooie vrouw bent! op de een of andere manier had ik een heel ander beeld van jou. mag ik vragen hoe oud je bent?

hier gaat het wel goed, L. woog vrijdag 4850gram en heeft de eerste prikjes binnen. 's nachts slaapt hij buiten de voeding om prima (laatst zelfs 2x 8-9 uur tussen de voedingen gelaten, afgelopen nacht 'maar' 4,5uur) maar overdag slaapt hij alleen op schoot, in de drager of in de maxi cosi. slapen overdag gaat beter > hij valt makkelijker in slaap, maar zo gauw ik hem weg leg wordt hij wakker en dan wil hij weer bij me zijn. opzich mogen we niet klagen, want het is een rustig en lief mannetje (als we hem op schoot hebben), maar het is soms wel vermoeiend omdat ik weinig met T. kan doen, laat staan het huishouden.. hopelijk gaat hij overdag ook gauw in zijn wieg en/of de kinderwagen slapen..
verder lacht hij best vaak en 'kletst' hij tegen ons, het is zo'n lekker sterk, wakker en alert ventje I love you
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2013 mama's - Pagina 11 Empty Re: Zomer 2013 mama's

Bericht  Parel zo 11 aug 2013 - 18:28

Ik zie op Facebook dat supertalentje bevallen is van een gezonde dochter!
Meer vertel ik niet, weet niet wat ze op het forum wil hebben en of ze iemand gevraagd heeft het mede te delen!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2013 mama's - Pagina 11 Empty Re: Zomer 2013 mama's

Bericht  Annemie zo 11 aug 2013 - 19:40

Supertalentje, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje!! Mooie naam!!
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2013 mama's - Pagina 11 Empty Re: Zomer 2013 mama's

Bericht  ingrid82 zo 11 aug 2013 - 20:03

Gefeliciteerd supertalentje!:cheering: 

Jasmine fijn dat alles goed gaat met de kleine man wel veel sterkte toegewenst met de opa 

Hier gaat t ook wel goed, van het weekend was hij meer huilerig en sliept tie alleen in de box of bij papa/mama/oma (overdag dan), mag niet klagen hoor want hij s altijd heel rustig en tevreden geweest alleen t viel wel op dit weekend dat er wat meer dwars zat ofzo, over een uurtje komt het cb over de vloer en gaan ze hem wegen. Woensdag hebben we de newbornshoot! 
Groetjes
ingrid82
ingrid82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 159
Punten : 167
Registratiedatum : 15-02-11
Woonplaats : boxtel

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2013 mama's - Pagina 11 Empty Re: Zomer 2013 mama's

Bericht  Annemie wo 14 aug 2013 - 5:26

@Ingrid, hoe was de newbornshoot?

@all, hoe is het met iedereen???
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2013 mama's - Pagina 11 Empty Re: Zomer 2013 mama's

Bericht  Silver wo 14 aug 2013 - 22:16

Hier gaat het niet allemaal zoals het moet gaan... Daarom ben ik hier ook weinig om te reageren. T is erg suf, groeit niet goed, drinkt niet goed. Met een tepelhoedje voeden is heel erg pijnlijk, vooral bij mijn linkertepel waar ik hele erge tepelkloven heb. Mijn urine kan ik nog steeds niet ophouden, wat ik ook erg vervelend vind, en daarom niet de deur uit durf waardoor ik in een soort van isolement kom. De muren komen op me af... Cry 
Voor mijn gevoel zit ik tegen een depressie aan.... Sad *Ik kwijn weg in zelfmedelijden* Maar moet sterk zijn nu helemaal voor mijn zoontje..
Straks komt een lactatiekundige om mij te helpen (waarom niet eerder? Geen idee... ) En mocht die zeggen dat stoppen met bv beter is, dan moet ik me daar maar aan overgeven. Cry 
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2013 mama's - Pagina 11 Empty Re: Zomer 2013 mama's

Bericht  Shopaholic wo 14 aug 2013 - 22:17

Dikke knuffel hug 
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2013 mama's - Pagina 11 Empty Re: Zomer 2013 mama's

Bericht  Shisha wo 14 aug 2013 - 22:41

Wat vervelend Silver! Moeilijk is dat wanneer het allemaal niet loopt zoals je gehoopt had. En kolven en dan een flesje geven, is dat geen optie?
Ik hoop zo voor je dat het snel beter gaat. hug 

Hier is het momenteel ook drama. Zolang D. de borst krijgt is het een heel tevreden en vrolijk kereltje maar aangezien ik over iets meer dan een week weer aan het werk moet zal hij toch echt aan een flesje moeten wennen. Hij heeft een hele poos 1x per dag uit een flesje gedronken maar sinds ruim een week is het echt drama. Hij wordt al giftig wanneer je hem het flesje aanbiedt en hij probeert er momenteel al niet eens meer uit te drinken (heb er ook een topic over geopend). Alle tips die we op internet zijn tegengekomen hebben we geprobeerd en wij weten het nu ook niet meer.Sad
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2013 mama's - Pagina 11 Empty Re: Zomer 2013 mama's

Bericht  Pink! wo 14 aug 2013 - 22:45

Silver schreef:Hier gaat het niet allemaal zoals het moet gaan... Daarom ben ik hier ook weinig om te reageren. T is erg suf, groeit niet goed, drinkt niet goed. Met een tepelhoedje voeden is heel erg pijnlijk, vooral bij mijn linkertepel waar ik hele erge tepelkloven heb. Mijn urine kan ik nog steeds niet ophouden, wat ik ook erg vervelend vind, en daarom niet de deur uit durf waardoor ik in een soort van isolement kom. De muren komen op me af... Cry 
Voor mijn gevoel zit ik tegen een depressie aan.... Sad *Ik kwijn weg in zelfmedelijden* Maar moet sterk zijn nu helemaal voor mijn zoontje..
Straks komt een lactatiekundige om mij te helpen (waarom niet eerder? Geen idee... ) En mocht die zeggen dat stoppen met bv beter is, dan moet ik me daar maar aan overgeven. Cry 
 breekt ff in.

Wat vervelend dat voeden niet goed gaat, ik denk dat de lk j. wel kan helpen, klinkt als aanleg problemen. 

En ik zou toch poberen naar buiten te gaan, grote maandverband erin, naar de wc dan even blokje om, zo kom je toch even buiten.

Sterkte
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2013 mama's - Pagina 11 Empty Re: Zomer 2013 mama's

Bericht  Slakje wo 14 aug 2013 - 23:40

Ooh Silver, wat naar allemaal hug Ik hoop dat de lk je kan helpen en je zeker niet hoeft te stoppen met bv! En over het urineprobleem: ik leg ook gewoon een groot maandverband in en ga regelmatig naar toilet.


Hier gaat het nog steeds goed! De medicatie die Julie nu krijgt voor haar reflux lijkt erg goed te helpen. Al moet ik 's avonds wel nog even het hoekje om wandelen met haar in de draagdoek eer ze slaapt 's nachts.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2013 mama's - Pagina 11 Empty Re: Zomer 2013 mama's

Bericht  Annemie do 15 aug 2013 - 2:13

@silver, wat vervelend zeg dat het niet zo goed gaat, maar wat Pink ook zegt, probeer toch even naar buiten te gaan, al wandel je even een blokje om. Ik hoop dat de lk je kan helpen en dat het toch nog goed gaat komen
@shisha, ik las je topic, lastig zeg dat hij de fles niet wil, helemaal omdat je zo weer moet werken, ik heb er helaas ook geen tips voor.
@slakje, wat fijn dat de medicatie voor de reflux van j.ulie lijkt te werken.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2013 mama's - Pagina 11 Empty Re: Zomer 2013 mama's

Bericht  Silver vr 16 aug 2013 - 20:40

Het was idd wat Pink zegt een aanlegprobleem. Jammer dat de kraamverzorgster en verloskundige mij in het begin meteen hebben laten voeden met een tepelhoedje. Want de grote hap lukt T nu ook niet goed. Het gaat wel stukken beter. Wel zijn mijn tepels zo pijnlijk door de vele kloven waardoor de LK het over kolven heeft gehad, om even mijn tepels de rust te geven om te genezen. Het is een optie, maar eerst zien of ik het misschien ook al kan verzachten met mothermades/gelpads.
Ik ben er al een paar keer uit geweest. Sowieso een rondje in het hofje waar we wonen, en gister ook gewoon even wat verder weg. (werden bijna aangereden door een mevrouw die van mij verwachte dat we de bosjes in gingen... Mad ) Straks als mijn vriend thuis is, zal ik ook even naar het centrum. Aangezien T 5 uren achtereen doorgeslapen heeft, wij ook en ik niet nat was. Durf ik het aan. *spannend vind ik het stiekem ook wel*
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2013 mama's - Pagina 11 Empty Re: Zomer 2013 mama's

Bericht  Slakje vr 16 aug 2013 - 23:12

Fijn dat je nu weet wat het probleem is. Hopelijk genezen de kloven snel en kan je met plezier voeden! Veel plezier straks!


Hier gaat het met d reflux weer slechter. Het ging snel bergafwaarts plots, dus gisteren naar het ziekenhuis gegaan en daar hebben ze voor de zekerheid ook een echo gemaakt van haar hoof en buik, om te kijken of alles er wel is en dat was in orde. Alleen veel lucht in de darmen. Ze hebben ook een urinestaaltje en bloedafname gedaan, daar weten we uitslag woensdag van. Verder is haar medicatie opgehoogd.

Volgens ons is ze bij de geboorte ook verkeerd gemeten. Toen we 2 weken terug zelf hebben gemeten was ze slecht 48 cm en gisteren bij de ka, was ze 51 cm. Bij de geboorte is ze ook op 51 cm gemeten, lijkt me sterk dat ze op die 3 weken niks is gegroeid eh? :p

Verder gaat het wel prima. Gisteren moesten we dus ook naar een begrafenis en ging Julie voor enkele uurtjes naar mijn mama. Ze heeft daar blijkbaar zeer goed gedronken uit de Medela Calma speen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2013 mama's - Pagina 11 Empty Re: Zomer 2013 mama's

Bericht  Annemie wo 21 aug 2013 - 6:08

@supertalentje, hoe gaat het met je??? En met jullie dochter??
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2013 mama's - Pagina 11 Empty Re: Zomer 2013 mama's

Bericht  Silver ma 26 aug 2013 - 20:48

Meiden hoe is het met jullie? Hier gaat het wel aardig, T weet weer mijn tepels te vernielen door te happen en vervolgens zijn hoofd te schudden.. laughcry Dus maar weer het tepelhoedje erbij gepakt. Ik ben een doorzetter, maar soms denk ik ook wel waar doe ik het voor? confused 
Voor de rest moest ik echt een soort van regelmaat krijgen, zoals gister heerlijk lang op bed gelegen en ja dan blijft er van de de rest van de dag niet veel over. Dus nu mezelf gedwongen uit bed te gaan na de voeding (6.30) en nu waren we ook gewoon 8.30 compleet gewassen en aangekleed. T ligt nu lekker buiten in de kinderwagen. Vit D opdoen. Very Happy En k stort me op het huishouden. Tussendoor tijd om te forummen en mijn mail te lezen. smile 
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2013 mama's - Pagina 11 Empty Re: Zomer 2013 mama's

Bericht  koNijntje vr 30 aug 2013 - 22:00

Wat een rust hier, iedereen is druk met de kids!
 
Silver, hoe gaat het nu met de bv?
Shisha, hoe gaat het met oefenen met de fles? Wanneer moet je weer werken?
Maia, hoe gaat het met T?
Jasmine, zit je nog op je blauwe wolk?
Teddyaapje, nog overproductie?

Ik vergeet er een hele boel, maar ben benieuwd hoe het met iedereen is!
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2013 mama's - Pagina 11 Empty Re: Zomer 2013 mama's

Bericht  Teddyaapje za 31 aug 2013 - 2:31

Hier gaar alles goed! Mn voeding is redelijk normaal geworden ondertussen, ik hoef nog maar 1x per 3dgn ong. te kolven om t teveel aan melk terug te dringen en even te resetten. Merk daarna dat J. zich niet meer zo verslikt en minder spuugt. Hoop dat mn productie zo blijft. Dat beetje kolven vind ik niet erg en zo krijg ik toch al een kleine voorraad in de vriezer.
Verder doet J. t ook super, hijs heel tevreden en groeit goed. Snachts wordt hij nog maar 1x wakker *klopt even af* en daar ben ik ook wel blij mee!
T. is ondertussen ook gewend aan de komst van zn broertje.

Ik ben ook beneiuwd hoe t met iedereen is!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2013 mama's - Pagina 11 Empty Re: Zomer 2013 mama's

Bericht  Slakje za 31 aug 2013 - 2:44

Hier ook alles prima! Met Julie gaat het zeer goed sinds de medicatie krijgt. Ik kolf ook 2/3 keer op een dag. In de ochtend gaat alles in een zakje voor in de vriezer en de keren erna zijn om 2/3 keer een ingedikt flesje te krijgen. Hiermee zien we duidelijk veel verschil. Ook slaapt ze nu op haar buik ipv haar rug, daarmee slaapt ze duidelijk beter... We kregen ook de indruk dat ze snel last heeft van teveel prikkels en daarom ligt ze overdag ook 1 slaapje in haar bedje op onze kamer en 's avonds gaat ze ook al vroeger in haar bedje. Verder is en blijft ze een mama-plakkertje. Maar duidelijk veel tevredener.

Louise heeft last van de peuterpubertijd. Ze heeft net zoveel moodswings als ik. Maar ze is wel superlief naar haar zusje toe.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2013 mama's - Pagina 11 Empty Re: Zomer 2013 mama's

Bericht  Silver zo 1 sep 2013 - 23:16

Vanaf wanneer hadden jullie een doorslapertje? T is vanaf de 2e week eigenlijk al een soort van 'doorslapertje' ik schrok zondagochtend dan ook wakker, omdat ik geen wekker had gezet (vergeten Embarassed ), laatste voeding om 22u en hij melde zich pas om 7uur weer. :shock: Maar vervolgens gaat het wel goed. Vanmorgen melde hij zich om 5uur. Morgen voor de eerste keer naar het cb. Zal mij benieuwen hoeveel ie gegroeid is. Op onze weegschaal staat al 3,8 kg, ben heel erg benieuwd! Yes 


Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2013 mama's - Pagina 11 Empty Re: Zomer 2013 mama's

Bericht  Jade ma 2 sep 2013 - 0:27

Kom je ook op het nieuwe forum Silver? Dit forum gaat uit de lucht.

www.zegmaaryes.nl is het nieuwe forum.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2013 mama's - Pagina 11 Empty Re: Zomer 2013 mama's

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 11 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum