Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Van de zomer...

4 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Van de zomer... Empty Van de zomer...

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 6:35

gaan wij Jut en Jul naar buiten laten...

Jut zal misschien wel in de tuin blijven maar Jul is al meerdere malen ontsnapt.
Voor honderden euro's hebben we al diverse manieren geprobeerd om haar binnen de tuin te houden maar niks helpt.
Zelfs dat diervriendelijke stroomdraad. Handen vol met geld en madame kroop er gewoon tussendoor Rolling Eyes

Afgelopen jaren kon ik ze met gemak in de gaten houden maar nu met een dreumes erbij gaat dat dus niet..
Ze binnenhouden ook niet want met name Jul breekt nu de tent al af.
Als het koud is en vriest is ze rustig en slaapt ze heel de nacht door... Maar zodra het `s nachts boven de 0gr komt is ze de hele nacht aan het spoken.

Ik vind het doodeng want Jul is de slimste niet... Die klimt ergens in of op en durft dan niet meer naar beneden te komen...
Als ze bij iemand de tuin in loopt, zal ze waarschijnlijk de weg niet meer terug weten...

Ik hoop echt zo dat ze straks gewoon terug komt.
Zodra het mooier weer is gaan ze los. We beginnen er in de ochtend mee en gaan haar meteen proberen te lokken met haar bakje en brokjes. Daar reageert ze nu ook aardig op dus dan hopelijk ook....

Pffff. Ik had niet gedacht dat ik er zoveel moeite mee zou hebben!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van de zomer... Empty Re: Van de zomer...

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 6:37

En lijntjes is geen optie? Ik heb geen verstand van katten...maar ik snap nooit dat mensen hun huisdier gewoon vrij durven te laten Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van de zomer... Empty Re: Van de zomer...

Bericht  Mint zo 20 maa 2011 - 6:38

Poeh, dat klinkt heftig. Waarom mogen de katten niet buiten de tuin komen?
Misschien een optie om soort hok te maken waarin ze kunnen lopen / klimmen? Dat zag ik net op tv en leek me echt heel handig!
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van de zomer... Empty Re: Van de zomer...

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 6:39

Jut en Jul zijn katten? Gewoon laten gaan, die vinden hun weg naar huis heus wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van de zomer... Empty Re: Van de zomer...

Bericht  Mint zo 20 maa 2011 - 6:39

Reva schreef:En lijntjes is geen optie? Ik heb geen verstand van katten...maar ik snap nooit dat mensen hun huisdier gewoon vrij durven te laten Embarassed

Ik vind lijnen eng; ze kunnen zichzelf dan makkelijk ophangen Mad
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van de zomer... Empty Re: Van de zomer...

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 6:40

Nee, dan hangen ze zich zelf op. Hebben we ook al geprobeerd namelijk...

Haha. Ik snapte dat ook nooit zo goed hoor Very Happy
Jut zou ik wel aandurven maar ja, die blijft dus wel gewoon binnen de tuin.
Maar Jul is gewoon een beetje dom...

Ja, zo'n hok was op zich ideaal geweest alleen hebben we daar geen goede plek voor.
Dat zou inhouden dat ze dan de hele dag in de zon zitten...
De Enige plak die er voor is heeft heel de dag geen schaduw.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van de zomer... Empty Re: Van de zomer...

Bericht  smurfie zo 20 maa 2011 - 6:42

klinkt bekend, ik heb er precies zo één, overal op en in en vervolgens kan ik haar halen of de brandweer bellen omdat ze weer boven in een boom zit.
de laatste x zat ze in de vuilcontainer, iemand had hem open laten staan en mevrouw dacht heey das nieuw laat ik een kijken, gevolg kat onder de container die in een betonnen bak zit zo één was het.Van de zomer... Betonnencoconsverdwijnenondergrondspurmerend

De dierenambulance gebelt en die heeft haar bevrijd.

Maar gelukkig gaat het meestal goed en speelt ze heerlijk met de andere katten uit de buurt en komt zeker in de zomer alleen binnen om te eten, slapen doet ze het liefst op het dak van een auto of op het tuin bankje.

Ik zou zeggen laat haar lekker gaan maar hou het in de gaten, als ze een x bijvoorbeels 's avonds niet thuis komt even gaan roepen meestal komen ze wel.
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van de zomer... Empty Re: Van de zomer...

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 6:43

Ik was er bij Frank ook bang voor...hij is ook 5 dagen weggeweest en er kan veel gebeuren maar nu ik zie hoe dat beestje geniet van zijn nieuwe vrijheid en frisse lucht dan realiseer ik me gewoon dat je dat een dier niet mag ontnemen. Ze zijn volwassen en hebben ook een eigen willetje en dat moet je gewoon respecteren...katten redden zich wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van de zomer... Empty Re: Van de zomer...

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 6:45

Hahaha Smurfie! Wat een actie!
Had iemand haar gehoord dan?

Ja, ik weet wel dat ze gewoon terug zullen komen.
Normaal gezien maar Jul is gewoon.... Tja. Apart. En Dom. En soms ook nog een beetje kitten.
Ze is vreselijk onderdanig dus een gevecht zal ze ook niet winnen....

Nou ja, ik moet er even doorheen vrees ik.

@ Mozz: Ja precies. Dat vind ik dus ook.
Maar ik vind het ook heel moeilijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van de zomer... Empty Re: Van de zomer...

Bericht  smurfie zo 20 maa 2011 - 6:47

ik ging haar zoeken omdat ze niet kwam voor het eten, ik hoorde haar toen mauwen (eigenlijk mauwd ze niet maar is het meer schreeuwen) en ze kam met haar pootje onder de deur door. achteraf kan ik wel om lachen maar toen even niet eerst zelf geprobeerd maar lukte niet.
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van de zomer... Empty Re: Van de zomer...

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 6:50

Oh meeen. Ik zou het niet meer hebben geloof ik.
Gelukkig hebben we die dingen hier niet....

Vorige zomer is ze een keer over de schutting geklommen en toen stond ze aan de andere kant te mauwen omdat ze niet "wist" hoe ze terug moest.
We hebben toen al een paar keer geoefend met een kattenluik maar ook dat snapte ze niet.

Nou ja, we gaan straks maar gewoon weer oefenen. Misshcien dat ze het ooit gaat begrijpen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van de zomer... Empty Re: Van de zomer...

Bericht  smurfie zo 20 maa 2011 - 6:53

hier gaan ze ook via het kattenluikje en hadden het eigenlijk heel snel door.
heb geen schutting dus dat zou ik niet weten maar ze wisten al heel snel waar ze weer naar binnen kunnen. ze komen ook weleens voorom en gaan dan voor de deur zitten mauwen tot ik opendoe
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van de zomer... Empty Re: Van de zomer...

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 7:07

Klinkt misschien gek, maar als je d'r uitlaat? Ik heb met Frits ook veel dingen moeten oefenen en heb 't nog net niet voorgedaan.... Toen Frits kitten was (en iets ouder...) droeg ik mijn hoody altijd andersom, met capuchon aan de voorkant. Daar lag-ie altijd in en zo nam ik 'm mee 't huis door, alles laten zien en zo. En hij hing tegen me aan als ik ging afwassen etc. Maar ik ben vrij lang, dus hij lag ook altijd hoog! Uiteindelijk is Frits gewend om hoog te slapen en heb ik zo'n kachelmandje aan de deur gehangen en daar sliep-ie in. Met als gevolg dat meneer niet meer naar beneden durfde! Dus ik heb 'm heel cru gewoon in z'n mand gezet en heb snoepjes op de grond gestrooid.... 't Was de bedoeling dat-ie vanuit de mand op 't bed zou springen (kleine sprong) maar hij durfde niet. Uiteindelijk heb ik 'm er gewoon niet meer uitgehaald, maar steeds gelokt met snoepjes! Ennn zodra-ie sprong.... Kreeg-ie één snoepje en zette ik 'm gelijk weer terug in de mand, zodat-ie weer moest springen.

Eerst was-ie bang maar na een half uur in en uit de mand springen, durfde-ie 't zonder problemen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van de zomer... Empty Re: Van de zomer...

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 7:10

Hebben we ook geprobeerd :P
Maar dan gaat ze liggen en daar blijft ze ook.
Dan doet ze net alsof ze dood is... silent

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van de zomer... Empty Re: Van de zomer...

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 8:19

Maple schreef:Jut en Jul zijn katten? Gewoon laten gaan, die vinden hun weg naar huis heus wel.

Dat dacht ik eigenlijk ook

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van de zomer... Empty Re: Van de zomer...

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 10:01

Zero schreef:
Maple schreef:Jut en Jul zijn katten? Gewoon laten gaan, die vinden hun weg naar huis heus wel.

Dat dacht ik eigenlijk ook

+10

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van de zomer... Empty Re: Van de zomer...

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 10:04

Onze katten zijn ook geleidelijk aan naar buiten gegaan. Eerst durfden ze niet, later liepen ze halverwege de tuin en uiteindelijk gaan ze nu uren de hort op overdag. Ik vond het eerst ook doodeng, ben soms echt bang dat ze aan de kant van de weg liggen als ze een nachtje niet thuis komen, maar ze vinden het echt heerlijk buiten dus ik laat ze lekker gaan. Aan een lijntje werkte bij onze katten ook niet, de een trok hem zelf uit en de ander hing zichzelf bijna op. Niet zo'n succes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van de zomer... Empty Re: Van de zomer...

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 18:54

http://www.nettenlijn.nl/ Dit bedrijf kan heel goed je tuin afzetten. Ik zou er niet aan moeten denken om mijn katten vrij buiten te laten lopen. Ze kunnen bij de buren overlast veroorzaken en dat wil ik niet. Ik heb voor mijn katten gekozen en mijn buren niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van de zomer... Empty Re: Van de zomer...

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 19:31

Jen_ schreef:
Zero schreef:
Maple schreef:Jut en Jul zijn katten? Gewoon laten gaan, die vinden hun weg naar huis heus wel.

Dat dacht ik eigenlijk ook

+10

+20

Ik snap ook nooit zo goed waarom mensen hun katten perse binnen willen houden. Oke, als je aan een drukke weg woont dan snap ik het. Maar een kat is een kat. En wat doet een kat graag? Jagen. Dus waarom zou je hem dan niet naar buiten laten? Het is voor jezelf even wennen, maar daar wen je ook wel weer aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van de zomer... Empty Re: Van de zomer...

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 19:49

Giacomo schreef:
Jen_ schreef:
Zero schreef:
Maple schreef:Jut en Jul zijn katten? Gewoon laten gaan, die vinden hun weg naar huis heus wel.

Dat dacht ik eigenlijk ook

+10

+20

Ik snap ook nooit zo goed waarom mensen hun katten perse binnen willen houden. Oke, als je aan een drukke weg woont dan snap ik het. Maar een kat is een kat. En wat doet een kat graag? Jagen. Dus waarom zou je hem dan niet naar buiten laten? Het is voor jezelf even wennen, maar daar wen je ook wel weer aan.

Omdat ik mijn buren niet tot lost wil zijn. Dus blijven ze lekker in hun eigen tuin. En mijn katten krijgen prooidieren te eten dus zijn jachtinstinct van de kat wordt hier wel benut.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van de zomer... Empty Re: Van de zomer...

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 20:30

Hoe zijn ze je buren tot last dan? Hier nog nooit problemen gehad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van de zomer... Empty Re: Van de zomer...

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 20:33

Ik ken veel mensen die het niet waarderen dat katten in hun tuin poepen. En er zijn ook redelijk wat mensen met een vijver die erg veel van hun vissen houden die katten wel wat aan kunnen doen. Nee, die risico's wil ik niet lopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van de zomer... Empty Re: Van de zomer...

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 22:40

Mijn kat is een bangerik. Ik heb het wel eens geprobeerd om haar buiten te doen, maar ze weet niet hoe snel ze weer naar binnen moet rennen. Ze vind het helemaal niets.. Ze zit liever voor het raam naar de vogeltjes te kijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van de zomer... Empty Re: Van de zomer...

Bericht  pluisie zo 20 maa 2011 - 22:55

Onze katten zijn altijd buiten. Vooral als het mooi weer is. Ze vinden het geweldig. Ze komen thuis om te eten en dan gaan ze weer haha. We zijn een paar keer 1 van de katten kwijt geweest. Dan kwam hij niet thuis om te eten. Toen gingen we een rondje lopen en toen hoorden we hem. Hij zat opgesloten in de schuur van de buren. Gelukkig waren ze thuis en konden ze hem bevrijden.
En ze vinden hun huis altijd wel terug!
pluisie
pluisie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 39
Punten : 39
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van de zomer... Empty Re: Van de zomer...

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 7:35

Brennuss schreef:Mijn kat is een bangerik. Ik heb het wel eens geprobeerd om haar buiten te doen, maar ze weet niet hoe snel ze weer naar binnen moet rennen. Ze vind het helemaal niets.. Ze zit liever voor het raam naar de vogeltjes te kijken.

Haha zo'n kat heb ik ook. Ze zit altijd heel stoer voor de deur en wil naar buiten, maar als ze even buiten is geweest zit ze voor de deur te miauwen en wil madame naar binnen. Dan gaat ze op de vensterbank liggen en naar buiten liggen kijken, heldin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van de zomer... Empty Re: Van de zomer...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum