Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

aankomen

+14
Minx
xxjojootjexx
Slakje
minoessepoes
Melis_je
JustMeDaan
Kowalski
Paper Crown
Lady4
Twellie
CCC
Sanne
Tiara
Cimic
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

aankomen Empty aankomen

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 7:45

Het is hele lange tijd goed gegaan en bleef ik redelijk stabiel qua gewicht, maar nu raak ik toch weer gewicht kwijt. Ik heb op dit moment een BMI van 15.6 (45 kg bij 170cm), véél te laag dus. Daarbij geef ik ook nog eens borstvoeding waardoor ik het niet meer red om op gewicht te blijven.

Ik eet (zeker voor mijn doen) vrij veel, tussen de zes en acht boterhammen per dag, meestal dubbel belegd, flink bord warm eten, regelmatig vette tussendoortjes zoals noten.

Na de bevalling heb ik van die protiplus poeder in huis gehaald, daardoor een tijd op gewicht kunnen blijven. Toen een aantal maanden gestopt, gewicht bleef stabiel, maar nu ik weer af val ben ik weer begonnen.

Wie heeft meer tips voor geschikte tussendoortjes, of andere adviezen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

aankomen Empty Re: aankomen

Bericht  Cimic do 2 mei 2013 - 7:54

Oh 45 kilo bij 1m70 is idd wel weinig. Hoe komt dit? Als je altijd een snelle stofwisseling hebt gehad misschien toch even de arts advies vragen. Qua voeding misschien meer koolhydraten in de vorm van pasta, aardappelen. Brood eet je al genoeg. Zou sowieso vette tussendoortjes en enkelvoudige suikers laten. Dit zijn misschien voor jou de dikmakera maar gezond zijn ze niet. Verder niet echt de ideale tip ben ik bang.
Cimic
Cimic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 282
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

aankomen Empty Re: aankomen

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 7:59

Ik zou hiermee naar de dokter/diëtiste stappen. Ondergewicht terwijl je net een baby hebt gekregen en borstvoeding geeft lijkt me erg ongezond... En je bent wel een kilo of 8 onder het laagste gezonde gewicht, dus dat is niet niks met jouw lengte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

aankomen Empty Re: aankomen

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 8:05

Ik ben altijd al (te) licht geweest. Ik heb ook al eens bloedonderzoek gehad naar o.a. schildklierwerking, maar dat is altijd prima. Naar een diëtist ben ik ook al eens geweest, maar die kon me eigenlijk niets nieuws vertellen. Lichamelijk is er dus eigenlijk niets 'mis'. Ik voel me verder ook goed, niet moe of lusteloos, niet vaker ziek dan anders. Ik vind het alleen heel lelijk hoe ik er nu uit zie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

aankomen Empty Re: aankomen

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 8:06

Oh wat naar voor je! Ja dat is inderdaad veel te licht. Misschien meer koolhydraten eten? Pasta bijvoorbeeld. Zwaarder ontbijten met Brinta, avocado tussendoor, vaker een banaan ipv een appel eten, noten inderdaad. Eet je vlees? Zilvervliesrijst, volle yoghurt, gewoon gezonde dingen. Dus je niet volproppen met hamburgers en patat. En misschien even langs de dokter ook!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

aankomen Empty Re: aankomen

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 8:17

Bij het avondeten eten we altijd koolhydraten, bijna altijd aardappel en anders pasta, bedoelen jullie ook op andere momenten, of tijdens het avondeten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

aankomen Empty Re: aankomen

Bericht  Tiara do 2 mei 2013 - 8:20

Ik herken het ook, erg vervelend als je niet kan aankomen. Ik eet ook altijd volle producten, yoghurt, melk. Boter voor op brood met veel goede vetten. Je kan ook fantomalt proberen die poeder kun je door de drankjes doen. Ik ben er wel mee naar een diëtiste geweest maar die had ook niet echt de tip.


Laatst aangepast door Tiara op do 2 mei 2013 - 8:21; in totaal 1 keer bewerkt
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aankomen Empty Re: aankomen

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 8:20

Rejoy. schreef:Bij het avondeten eten we altijd koolhydraten, bijna altijd aardappel en anders pasta, bedoelen jullie ook op andere momenten, of tijdens het avondeten?
Ja ik bedoel ook op andere momenten. Dus brinta als ontbijt of havermout, rijstepap. Tussendoor kun je rijstwafels eten of roggebrood of zuurdesembrood. Als lunch een pastasalade met avocado, pijnboompitjes en andere dingen die je lekker vindt. Of een restje pasta of rijstgerecht van de vorige avond.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

aankomen Empty Re: aankomen

Bericht  Sanne do 2 mei 2013 - 8:21

Volle producten nemen, dus volle melk, volle yoghurt. Ik at na het avondeten rond 8 uur 's avonds vaak nog 4 boterhammen. Dat had ik echt nodig om op een stabiel gewicht te blijven. Sinds mijn H. een maand of 10 is, gaat het qua eten weer de goede kant op. Ik kan nu weer 'gewoon' eten om op gewicht te blijven, eerder heb ik er echt tegen moeten eten.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aankomen Empty Re: aankomen

Bericht  CCC do 2 mei 2013 - 8:24

Hoeveel eetmomenten heb je per dag? Kun je niet wat vaker en iets kleinere porties nemen, en die wat voller zijn (zoals volle melk, volle yoghurt ed.)? Lastig joh, en al helemaal vervelend als je jezelf niet prettig hierbij voelt.
Volgens mij is Amber dietist, miss kun je haar een PM sturen?

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aankomen Empty Re: aankomen

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 8:25

Dat lijkt me lastig zeg. Ik zou inderdaad, zoals Carrie al zegt, proberen zoveel mogelijk koolydraten binnen te krijgen. Volvette producten en dan wel zo gezond mogelijk,

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

aankomen Empty Re: aankomen

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 8:41

Ik heb in principe de drie 'grote' eetmomenten op een dag, dus ontbijt, lunch en tussendoor. Daarnaast neem ik dus zo veel mogelijk tussendoortjes en eet ik 's avonds vaak ook nog wat, ik heb nu bijv. net een bakje verrijkte vanillevla op.

Sanne: hier ging het juist lange tijd goed, maar nu lijkt het erop dat ik ertegen moet eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

aankomen Empty Re: aankomen

Bericht  Sanne do 2 mei 2013 - 9:02

Ik zou toch echt proberen er flink tegen te eten. Als ik nu kijk wat ik in het begin heb weggestouwd aan eten, niet normaal haast.
Mijn verloskundige vertelde destijds dat ze ooit een borstvoedinggevende vrouw astronautenvoeding had voorgeschreven om op gewicht te blijven, maar ik weet daar verder niks van af. Misschien dat er nog moeders zijn op dragen en voeden die tips hebben?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aankomen Empty Re: aankomen

Bericht  Twellie do 2 mei 2013 - 9:20

Heel veel snoepen of andere dingen met veel calorieën eten die je lekker vindt (misschien Griekse yoghurt of zo). Normaal is dat niet zo gezond, maar ondergewicht is ook ongezond. Ik heb hetzelfde probleem als ik borstvoeding geef, maar ben nooit zoveel afgevallen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

aankomen Empty Re: aankomen

Bericht  Lady4 do 2 mei 2013 - 21:57

Wat vervelend zeg, 45 kilo is inderdaad wel erg licht. Als het je zelf niet lukt om aan te komen, zou ik inderdaad een diëtiste raadplegen. Dan kun je hopelijk op een gezonde manier aankomen en niet door middel van allerlei ongezonde producten.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aankomen Empty Re: aankomen

Bericht  Paper Crown do 2 mei 2013 - 22:06

Ik ben ooit eens heel ziek geweest en was ik 13 kilo afgevallen, ik woog altijd 51 en toen dus 38.. Nu ben ik klein, ik ben maar 1.63 maar ik voelde me zo ziek(had nietbekkenontsteking en een arts die mij verkeerde antibiotica voorschreef waardoor ik helemaal niet opknapte. Na 2 weken hebben ze me opgenomen en knapte ik langzaam aan op, toen ik thuis was schreef de arts me een poedertje voor, geen idee meer wat 't was, zat in blik en dat moest overal doorheen zelfs door mijn thee! Misschien kan je zoiets ook proberen? Het is volledig smaakloos en lost onzichtbaar op.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

aankomen Empty Re: aankomen

Bericht  Cimic do 2 mei 2013 - 22:55

Wat misschien ook wel een tip is bijvoeding, geloof dat het van Nutricia is. Je hebt het in verschillende smaken. Het is o.a verkrijgbaar bij de apotheek.
Cimic
Cimic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 282
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

aankomen Empty Re: aankomen

Bericht  Kowalski vr 3 mei 2013 - 0:18

Cimic schreef:Wat misschien ook wel een tip is bijvoeding, geloof dat het van Nutricia is. Je hebt het in verschillende smaken. Het is o.a verkrijgbaar bij de apotheek.

Dit is inderdaad wel een idee. Nutridrink heten deze dingen. Ik geloof dat er 300 kcal in een flesje zitten en het drinkt wel redelijk gemakkelijk weg (al zal dat ook wel persoonlijk zijn). Mij heeft het erg goed geholpen en toen ik daarna weer gewoon ging eten viel ik niet weer direct kilo's af. Het is een tijdelijk oplossing maar misschien wel wat jouw lichaam nu nodig heeft?

Maar misschien is het wel slim om contact op te nemen met een arts of diëtist, die hebben er toch altijd nog meer verstand van. Succes!
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

aankomen Empty Re: aankomen

Bericht  Cimic vr 3 mei 2013 - 0:19

Kowalski schreef:
Cimic schreef:Wat misschien ook wel een tip is bijvoeding, geloof dat het van Nutricia is. Je hebt het in verschillende smaken. Het is o.a verkrijgbaar bij de apotheek.

Dit is inderdaad wel een idee. Nutridrink heten deze dingen. Ik geloof dat er 300 kcal in een flesje zitten en het drinkt wel redelijk gemakkelijk weg (al zal dat ook wel persoonlijk zijn). Mij heeft het erg goed geholpen en toen ik daarna weer gewoon ging eten viel ik niet weer direct kilo's af. Het is een tijdelijk oplossing maar misschien wel wat jouw lichaam nu nodig heeft?

Maar misschien is het wel slim om contact op te nemen met een arts of diëtist, die hebben er toch altijd nog meer verstand van. Succes!

Dat was het ja. Bij ons op het werk wordt dit met regelmaat gebruikt.
Cimic
Cimic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 282
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

aankomen Empty Re: aankomen

Bericht  Gast vr 3 mei 2013 - 1:29

Daar dacht ik ook aan. Nutridrink. Lijkt me wel erg vervelen dat je moeilijk op gewicht blijft. Lijkt me dat je ook wel een keer vol zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

aankomen Empty Re: aankomen

Bericht  JustMeDaan vr 3 mei 2013 - 1:48

Precies wat ik wilde plaatsen inderdaad, Nutridrink. Die heb je tegenwoordig in enorm veel smaken, en zowel de "gebonden" versie zoals de yoghurtachtige dranken, als de tropicalsmaken die helder zijn. Net wat je zelf het makkelijkste weg vind drinken. Verkrijgbaar bij de apotheek, en zelfs voorgeschreven kan worden waardoor je ze vergoed krijgt. Ook kan je zelf bijvoorbeeld je vla verrijken met room enz. Elke avond een beker volle chocolademelk met slagroom. Zulke dingen schrijft een dietiste op mijn werk voor aan mensen die aan moeten komen. En zoals je al wist de volle producten nemen.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aankomen Empty Re: aankomen

Bericht  Melis_je vr 3 mei 2013 - 1:51

Nutridrink inderdaad. En je hebt ook zo'n ander merk met hetzelfde concept in de apotheek. Ook heel handig om op gewicht te blijven tijdens een griepje/keelontsteking ofzo, je drinkt met één pakje zo 300 calorieen weg. Vooral de chocoladesmaak is lekker, de fruitsmaakjes vind ik wat minder.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

aankomen Empty Re: aankomen

Bericht  Kowalski vr 3 mei 2013 - 1:57

Melis_je schreef:Nutridrink inderdaad. En je hebt ook zo'n ander merk met hetzelfde concept in de apotheek. Ook heel handig om op gewicht te blijven tijdens een griepje/keelontsteking ofzo, je drinkt met één pakje zo 300 calorieen weg. Vooral de chocoladesmaak is lekker, de fruitsmaakjes vind ik wat minder.

Misschien bedoel je Ensini? Nutridrink is op basis van melk, Ensini is fruitsmaakje. Die laatste vond ik vies, maar anderen vonden die weer gemakkelijker te drinken.

Ik vond het ook 'lekker' om een chocoladesmaak in de vriezen en dan als ijsje eten, best goed te doen!
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

aankomen Empty Re: aankomen

Bericht  Melis_je vr 3 mei 2013 - 2:07

Kowalski schreef:
Melis_je schreef:Nutridrink inderdaad. En je hebt ook zo'n ander merk met hetzelfde concept in de apotheek. Ook heel handig om op gewicht te blijven tijdens een griepje/keelontsteking ofzo, je drinkt met één pakje zo 300 calorieen weg. Vooral de chocoladesmaak is lekker, de fruitsmaakjes vind ik wat minder.

Misschien bedoel je Ensini? Nutridrink is op basis van melk, Ensini is fruitsmaakje. Die laatste vond ik vies, maar anderen vonden die weer gemakkelijker te drinken.

Ik vond het ook 'lekker' om een chocoladesmaak in de vriezen en dan als ijsje eten, best goed te doen!
Fortimel! Ik heb hem gevonden. http://nutriciamedical.be/product.php?id=3
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

aankomen Empty Re: aankomen

Bericht  minoessepoes vr 3 mei 2013 - 2:34

Ik heb die drankjes inderdaad ook een tijdje gehad, maar vond ze echt allemaal vies, was echt een straf en ik kreeg het met moeite weg. Maar het hielp wel inderdaad.

Verder kreeg ik van een dieetiste de tip om wel gezond te blijven eten want ook al ben je heel dun, je slechte cholesterol kan wel hoog zijn. Niet dat jij niet gezond eet hoor! Ik kreeg de tip om als tussendoortjes gewoon grotere hoeveelheden te eten, maar wel gezond, dus een beker volle yoghurt met noten bijvoorbeeld in plaats van alleen een handje noten en om tussen de middag eventueel warm te eten met koolhydraat rijk voedsel, vaak bewaarde ik een restje van de vorige dag voor bij de lunch, ook maakte mijn vader toen bijvoorbeeld aardappelsoep voor me en dat soort dingen.

Misschien kan je proberen meer gezonde vetten te eten zoals inderdaad de noten, olijven, vette vis, avocado en volle melkproducten bijvoorbeeld als je dat niet al deed.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aankomen Empty Re: aankomen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum