Overstappen naar gewone melk
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Overstappen naar gewone melk
Ons kindje wordt over een paar weken alweer 1 jaar. Nu heb ik al een paar keer gewone halfvolle melk aangeboden maar dat lust hij niet. Hoe zijn jullie overgestapt van Nutrilon 3 naar gewone melk? Door te mengen ofzo? En zijn jullie toen overgestapt naar volle of halfvolle melk?
Gast- Gast
Re: Overstappen naar gewone melk
Hier wilde H het in het begin ook niet.
Terwijl ze het op het KDV wel dronk.
Ik ben het aan blijven bieden en ineens dronk ze zo 2x 170cc weg.
Je zou het kunnen mengen als hi jhet echt niet wil.
Ik ben overgegaan op halfvolle melk.
Terwijl ze het op het KDV wel dronk.
Ik ben het aan blijven bieden en ineens dronk ze zo 2x 170cc weg.
Je zou het kunnen mengen als hi jhet echt niet wil.
Ik ben overgegaan op halfvolle melk.
Gast- Gast
Ik heb gelezen dat volle melk beter is maar weet eigenlijk niet meer precies waarom...ga me er tegen de tijd wel weer in verdiepen. Het was iets met dat de vetten uit volle melk gezond zijn en dat halfvolle/ magere melk(producten) chemisch (is dit het goede woord?) behandeld zijn en volle melk niet/ minder.
Misschien en domme vraag maar hebben kindjes vanaf een jaar eigenlijk nog wel echt melk nodig?
Misschien en domme vraag maar hebben kindjes vanaf een jaar eigenlijk nog wel echt melk nodig?
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Teddyaapje schreef:
Natuurlijk wel. Is goed voor de botten en voor de tandjes. En ik geloof dat kleine kinderen ongeveer 350 ml aan melk(producten) binnen moeten krijgen per dag
Gast- Gast
Teddyaapje schreef:Ik heb gelezen dat volle melk beter is maar weet eigenlijk niet meer precies waarom...ga me er tegen de tijd wel weer in verdiepen. Het was iets met dat de vetten uit volle melk gezond zijn en dat halfvolle/ magere melk(producten) chemisch (is dit het goede woord?) behandeld zijn en volle melk niet/ minder.
In ieder geval wel zuivelproducten, of dit per se melk moet zijn, daar twijfel ik aan. Maar je moet zelf als volwassene toch ook zuivel binnen krijgen?
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Darius schreef:Teddyaapje schreef:Ik heb gelezen dat volle melk beter is maar weet eigenlijk niet meer precies waarom...ga me er tegen de tijd wel weer in verdiepen. Het was iets met dat de vetten uit volle melk gezond zijn en dat halfvolle/ magere melk(producten) chemisch (is dit het goede woord?) behandeld zijn en volle melk niet/ minder.
In ieder geval wel zuivelproducten, of dit per se melk moet zijn, daar twijfel ik aan. Maar je moet zelf als volwassene toch ook zuivel binnen krijgen?
Volgens mij niet hoor. Kan me voorstellen dat calcium voor kindjes goed is voor botten en tanden maar als volwassenen heb je geen melk(producten) nodig. Ook dit weet ik niet meer zeker...ik heb er ooit wat over gelezen. Andere zoogdieren drinken vanaf een bepaalde leeftijd toch ook geen melk meer?
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Mijn zoontje heeft vanmiddag voor het eerst halfvolle melk gedronken, hij kreeg daarvoor Nutrilon 3, ik heb niks gemengd, heb het gewoon gegeven en hij dronk het gewoon op net zoals andere melk. Ik heb wel verse melk gegeven, dus niet dat "lang lekker" wat langer houdbaar is., doordat daar iets mee gedaan is, weet eigenlijk niet of dat wat uitmaakt, dus als iemand dat weet of je beter melk kunt geven wat een paar dagen houdbaar is? Ik heb het wel opgewarmd in de magnetron, zodat het voor hem lekker warm is.
Ik heb gisteren wel vitamine d druppels gehaald.
Ik heb gisteren wel vitamine d druppels gehaald.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Teddyaapje schreef:Darius schreef:Teddyaapje schreef:Ik heb gelezen dat volle melk beter is maar weet eigenlijk niet meer precies waarom...ga me er tegen de tijd wel weer in verdiepen. Het was iets met dat de vetten uit volle melk gezond zijn en dat halfvolle/ magere melk(producten) chemisch (is dit het goede woord?) behandeld zijn en volle melk niet/ minder.
Volgens mij niet hoor. Kan me voorstellen dat calcium voor kindjes goed is voor botten en tanden maar als volwassenen heb je geen melk(producten) nodig. Ook dit weet ik niet meer zeker...ik heb er ooit wat over gelezen. Andere zoogdieren drinken vanaf een bepaalde leeftijd toch ook geen melk meer?
Ik heb even bij het voedingscentrum gekeken, en ik heb daar mijn leeftijd ingevuld en dat ik borstvoeding geef (en oja, dat ik vrouw ben) en daar staat dat je dan 450 ml aan melk(producten) moet gebruiken per dag.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
kindjes van 1 jaar of ouder moeten 300ml per dag binnen krijgen en elke dag vit D tot de leeftijd van 4 jaar aldus het CB hier.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Ik gaf toen nog bv, maar gewone melk wilde hij absoluut niet. Hij kreeg daarom naast de bv karnemelk ipv gewone melk. Gewone melk lust hij nog steeds niet.
Gast- Gast
Maar hoe zit dat dan eigenlijk met kindjes met KMA? Mijn dochter heeft KMA en krijgt nog gewoon bv, dus ik hoef me er nu nog niet mee bezig te houden. Maar hoe zit dat daarna? Moeten ze dan supplementen slikken om de zuivelproducten te compenseren?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Overstappen op gewone melk
» van Friso melk naar gewone melk
» van dreumesmelk naar gewone melk,hoe?
» Gewone melk
» na 1 jaar, gewone melk?
» van Friso melk naar gewone melk
» van dreumesmelk naar gewone melk,hoe?