Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dieet-vragenlijstje

+7
me-girl
Blond
Highway
Minx
minoessepoes
Pannetoet
Burn
11 plaatsers

Ga naar beneden

Dieet-vragenlijstje Empty Dieet-vragenlijstje

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 10:34

Welk dieet werkte voor jou?
Wat moest je ervoor laten?
En wat heb je erdoor gewonnen?
Jojo? Of leefstijl omgegooid?
Tevreden over het eindresultaat?

Eventuele vragen mogen gewoon worden toegevoegd. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet-vragenlijstje Empty Re: Dieet-vragenlijstje

Bericht  Burn di 15 feb 2011 - 21:18

Helaas, ik houd het niet vol! Dus ik kan je geen antwoord geven! Wink

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet-vragenlijstje Empty Re: Dieet-vragenlijstje

Bericht  Pannetoet di 15 feb 2011 - 21:51

Ik heb nog nooit een dieet gedaan dat werkt... :P Het beste werkt nog altijd op je eten letten en bewegen maar goed ik heb ooit 2 dieeten gevolgd: Sonja Bakker (3 weken) & Iets van de kruidvat (Weigth Care dacht ik)

Welk dieet werkte voor jou/heb je gedaan?
Sonja Bakker
Wat moest je ervoor laten?
Het snaaien..de koekjes, snoepjes, chips, nootjes e.d
En wat heb je erdoor gewonnen?
Honger angel Je mag zo weinig hebben dat ik alleen maar honger had..ik heb het 3 weken gevolgd en ik was welgeteld 1½kg kwijt!
Jojo? Of leefstijl omgegooid?
Jojo!
Tevreden over het eindresultaat?
Niet over Sonja Bakker want het is veel te weinig wat je mag eten..
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet-vragenlijstje Empty Re: Dieet-vragenlijstje

Bericht  minoessepoes di 15 feb 2011 - 23:07

Ik hoefde niet af te vallen maar ik merkte dat langzaam aan er wel wat kilo's aan kwamen, dus ik vond het niet erg als er iets af ging.
Mijn vriend moest echt wat kilo's kwijt.

Wat wij doen is gewoon geen koek, snoep en chips kopen, als het niet in huis is dan is de verleiding er ook niet.
's Avonds normale porties eten, dus ongeveer 75 gram vlees (en afwisselen met vegetarisch en vis), 75/100 gram pasta/rijst of aardappelen bijvoorbeeld en veel groenten, maar wel lekker eten. Doordat mijn vriend veel meer voldaan is na het eten (hij vindt het eten, nu veel lekkerder als wat hij vroeger zelf kookte of zijn moeder) heeft hij 's avonds veel minder zin in lekkere dingen.

Verder gewoon ontbijten (ik neem brood mijn vriend magere yoghurt met wat muesli, of als we haast hebben een plak ontbijtkoek, maar dat is niet echt goed natuurlijk), brood met mager beleg mee naar het werk en wat fruit of groenten als tussendoortje. En ik maak het brood voor mezelf dan aantrekkelijker door een plakje tomaat op de kipfilet te leggen, of wat sla, of komkommer (net wat er in huis is).
En dan drink ik de hele dag thee of water en bij het eten meestal 1 glaasje cola light.

We eten dus gewoon normaal en hebben ook geen honger.

1 Dag in het weekend nemen we wel gewoon een bakje chips en een biertje/wijntje, zo is het ook makkelijker vol te houden. We eten ook echt soms wel frietjes maar dan met halvanaise bijvoorbeeld en 1 snack ipv 2 (al eten we bijna nooit snacks).

En verder gewoon alles op de fiets doen, de trap nemen i.p.v. de lift en mijn vriend gaat nu 's ochtends voor zijn werk al spinnen, dat werkt voor hem beter dan na een lange werkdag nog naar de sportschool te moeten.

Mijn vriend is inmiddels echt al afgevallen, want hij heeft al 1 pak wat hij echt niet meer past en van het weekend moeten we een nieuwe spijkerbroek gaan kopen, ook bij mij is er al wel wat af gegaan, maar ik at altijd al veel bewuster dan hij, dus voor mij is er niet zo heel veel veranderd.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet-vragenlijstje Empty Re: Dieet-vragenlijstje

Bericht  Minx wo 16 feb 2011 - 1:09

Ik heb koolhydraatarm gedaan --> resultaat was goed en heb ik ook zo'n 3 jaar vol kunnen houden, enige minpunt was dat ik hierdoor waarschijnlijk galblaasklachten heb ontwikkeld. Na mijn galblaasoperatie ben ik toen de andere kilo's weer aangekomen.

Op het moment loop ik bij de dietiste en moet zeggen dat dat me eigenlijk wel goed bevalt. Volgende week moet ik daar weer heen en er is toch al zeker wat af. Ik heb geen honger en moet zelfs best veel eten, maar vooral regelmatiger. Dat scheelt een hoop en is toch een stuk gezonder afvallen dan met dieeten.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet-vragenlijstje Empty Re: Dieet-vragenlijstje

Bericht  Highway wo 16 feb 2011 - 3:30

Welk dieet werkte voor jou? het dieet nog niet ontdekt maar ik probeer nu volgens dr. frank en ik val welaf, langzaam maar het gaat. Ik sport er overigens wel bij en volg zijn menu's niet.
Wat moest je ervoor laten? brood eten
En wat heb je erdoor gewonnen? euh kilo'skwijt
Jojo? Of leefstijl omgegooid? moet nog blijken, maar ik ben meestal een jojo maar wel met periodes van 2/3 jaar
Tevreden over het eindresultaat? nog niet ben nog hard bezig.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet-vragenlijstje Empty Re: Dieet-vragenlijstje

Bericht  Blond wo 16 feb 2011 - 4:00

ABE schreef:Welk dieet werkte voor jou? Sonja Bakker
Wat moest je ervoor laten? Ik moest gewoon bewuster gaan leven. Ik at te veel, te ongezond en te onregelmatig.
En wat heb je erdoor gewonnen? -15 kg, en een beter zelfbeeld en meer sjans met de mannen nerd
Jojo? Of leefstijl omgegooid? Nee, ben wel 2 jaar geleden 7 kg aangekomen, maar dat is er inmiddels weer af. Kwam toen puur door afstudeerstress, die kilo's vlogen eraf toen ik mijn stage had afgerond en mijn diploma op zak had. Desalniettemin moet ik altijd blijven opletten.
Tevreden over het eindresultaat? Ja. Al zou ik het liefste er nog 5 of 10 kg vanaf willen. Maar daar heb ik even geen zin in.
Eventuele vragen mogen gewoon worden toegevoegd. smile

Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet-vragenlijstje Empty Re: Dieet-vragenlijstje

Bericht  Gast wo 16 feb 2011 - 6:43

ABE schreef:Welk dieet werkte voor jou? Het is geen echt dieet, maar het boek van Amber
Wat moest je ervoor laten? Geen tarwebrood, geen bewerkte fabrieksproducten, geen melk, geen koffie, gewoon zo puur mogelijk eten, minder alcohol.
En wat heb je erdoor gewonnen? Een hele hoop, voel me fitter, geen opgezette buik meer en ben kilo's kwijt
Jojo? Of leefstijl omgegooid? Anders gaan eten, absoluut geen jojo effect bij mij, doe dit nu zo'n 5 maanden zonder moeite.Tevreden over het eindresultaat? Ja heel erg ben met Sonja 4 en erna met Amber 1,5 kwijt geraakt. Op de SB manier was niet goed met Amber wel Very Happy

Eventuele vragen mogen gewoon worden toegevoegd. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet-vragenlijstje Empty Re: Dieet-vragenlijstje

Bericht  me-girl wo 16 feb 2011 - 6:54

Welk dieet werkte voor jou?ik loop bij de dietiste, eet vier plakken brood per dag, 2 stuks fruit en avond eten met toetje na.
Wat moest je ervoor laten? Mijn appelmoes:( verder zout, en vet vlees
En wat heb je erdoor gewonnen? 12 kilo minder! nog 8 te gaan!Very Happy Verder eet ik nu meer vis..
Jojo? Of leefstijl omgegooid?leefstijl omgegooid
Tevreden over het eindresultaat? Zeker, maar ben nog steeds bezig, heerlijk die complimenten van de mensen om mij heen:D
me-girl
me-girl
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 82
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : provincie groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet-vragenlijstje Empty Re: Dieet-vragenlijstje

Bericht  Gast wo 16 feb 2011 - 10:39

Wat leuk om zoveel verschillende verhalen te lezen. smile

Jen-Wat is Amber?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet-vragenlijstje Empty Re: Dieet-vragenlijstje

Bericht  Gast wo 16 feb 2011 - 21:56

ABE schreef:Wat leuk om zoveel verschillende verhalen te lezen. smile

Jen-Wat is Amber?

Check het topic 'eet jezelf mooi, slank en gelukkig'! Staat ook bij beauty. Of kijk op www.amberalbarda.nl

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet-vragenlijstje Empty Re: Dieet-vragenlijstje

Bericht  Phileine do 17 feb 2011 - 2:30

Wat in mijn geval het beste werkt, is drie volwaardige maaltijden op een dag eten en snoepen beperken tot een keer per week/twee weken. Als ik honger heb, neem ik een extra plak brood en niet zoals voorheen een zak chips/hand drop oid. Een dieet hou ik niet langer dan een week vol, vandaar dat ik ervoor gekozen heb om het op deze manier aan te pakken. En met succes, want ik ben nu ruim 11 kilo afgevallen in acht maanden tijd.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet-vragenlijstje Empty Re: Dieet-vragenlijstje

Bericht  Jeanette vr 18 feb 2011 - 8:11

Vilein schreef:Wat in mijn geval het beste werkt, is drie volwaardige maaltijden op een dag eten en snoepen beperken tot een keer per week/twee weken. Als ik honger heb, neem ik een extra plak brood en niet zoals voorheen een zak chips/hand drop oid. Een dieet hou ik niet langer dan een week vol, vandaar dat ik ervoor gekozen heb om het op deze manier aan te pakken. En met succes, want ik ben nu ruim 11 kilo afgevallen in acht maanden tijd.

Daar ben ik ook mee bezig. Vriendin van mijn moeder was gestopt met 's avonds wat lekkers te pakken (behalve in het weekend) en was daarmee 9 kg afgevallen. Eigenlijk is het 's avonds meer dat ik zin heb om te snaaien dan dat ik daadwerkelijk honger heb.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet-vragenlijstje Empty Re: Dieet-vragenlijstje

Bericht  CCC zo 20 feb 2011 - 0:35

ABE schreef:Welk dieet werkte voor jou?
Ik heb Weightwatchers gedaan een aantal jaren geleden...
Wat moest je ervoor laten?
Ik gebruikte dit om bewust te worden wat nou goed en slecht was zodat ik de slechtere dingen wat vaker kon laten staan. Inprincipe kon ik alles eten wat ik wilde, zolang mijn puntenaantal het maar toeliet...
En wat heb je erdoor gewonnen?
Een beter eetpatroon en ik ben uiteindelijk 30 kilo aangekomen... Nu zit er na die 5 jaar 7 kilo aan, maar dit komt grotendeels door stress en weinig bewegen omdat ik een slijmbeursontsteking in mijn heup kreeg vorig jaar waardoor ik minder moest gaan sporten.
Jojo? Of leefstijl omgegooid?
Geen jojo effect, ik ben bewust van wat ik wel kan eten en wat ik soms kan eten...
Tevreden over het eindresultaat?
Ja, alleen nu wil ik die 7 kilo er het liefst weer af hebben... Omdat ik nog niet volop kan sporten ga ik het doen door de ww weer iets intensiever te gebruiken.

Eventuele vragen mogen gewoon worden toegevoegd. smile
[i]

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet-vragenlijstje Empty Re: Dieet-vragenlijstje

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 4:21

chococupcake schreef:[Een beter eetpatroon en ik ben uiteindelijk 30 kilo aangekomen..
Je bent gezonder en beter gaan eten maar uiteindelijk wel weer 30 kilo aangekomen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet-vragenlijstje Empty Re: Dieet-vragenlijstje

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 4:32

Purple schreef:
chococupcake schreef:[Een beter eetpatroon en ik ben uiteindelijk 30 kilo aangekomen..
Je bent gezonder en beter gaan eten maar uiteindelijk wel weer 30 kilo aangekomen?
Ik denk dat ze afgevallen bedoelt, gezien de verdere informatie in de zin Wink

Ik geloof niet zo in welk dieet dan ook. Alleen weight watchers gun ik nog wel het voordeel van de twijfel door het puntensysteem, dat zorgt ervoor dat je zelf uiteindelijk inzicht krijgt in wat je eet. Verder ben ik meer een voorstander van een gezond eetpatoon en geen dieet. Ben ik ook ooit 20 kilo mee afgevallen. Zit inmiddels alweer redelijk wat aan door stress en emotie-eten, maar wil eigenlijk voor de zomer weer een deel daarvan kwijt zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet-vragenlijstje Empty Re: Dieet-vragenlijstje

Bericht  _*Blondgirl*_ do 24 feb 2011 - 2:35

ABE schreef:
Welk dieet werkte voor jou? Eerst meerdere keren Sonja Bakker geprobeerd, verder dan 4 kilo eraf kwam ik niet...Na afgelopen zomer drastisch de knop omgedraaid en naar een dietiste gestapt. In september begonnen met het Prodimed eiwit-dieet en t/m nu 25 kilo afgevallen.
Wat moest je ervoor laten? Snoepen, snaaien en in het begin al het eten behalve groente...dieet was op basis van zakjes.
En wat heb je erdoor gewonnen? Een gezonder gewicht, mooier figuur en meer zelfvertrouwen.
Jojo? Of leefstijl omgegooid? Dieet is bedoeld om je leefstijl om te gooien en dit vol te houden...of het uiteindelijk ook werkt moet nog blijken.
Tevreden over het eindresultaat? Streven was 25 kilo eraf, dat is gelukt dus erg tevreden. Nu aan het afbouwen, waardoor er nog iets vanaf kan gaan. Daarna moet ik het zelf gaan doen en volhouden...

Eventuele vragen mogen gewoon worden toegevoegd. smile
_*Blondgirl*_
_*Blondgirl*_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 116
Punten : 152
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet-vragenlijstje Empty Re: Dieet-vragenlijstje

Bericht  CCC do 24 feb 2011 - 2:37

Maple schreef:
Purple schreef:
chococupcake schreef:[Een beter eetpatroon en ik ben uiteindelijk 30 kilo aangekomen..
Je bent gezonder en beter gaan eten maar uiteindelijk wel weer 30 kilo aangekomen?
Ik denk dat ze afgevallen bedoelt, gezien de verdere informatie in de zin Wink

Ik geloof niet zo in welk dieet dan ook. Alleen weight watchers gun ik nog wel het voordeel van de twijfel door het puntensysteem, dat zorgt ervoor dat je zelf uiteindelijk inzicht krijgt in wat je eet. Verder ben ik meer een voorstander van een gezond eetpatoon en geen dieet. Ben ik ook ooit 20 kilo mee afgevallen. Zit inmiddels alweer redelijk wat aan door stress en emotie-eten, maar wil eigenlijk voor de zomer weer een deel daarvan kwijt zijn.

Sorry, ik zie nu pas dat ik een behoorlijke fout heb gemaakt... het is inderdaad afgevallen... Ik was ontzettend moe toen ik dit typte...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet-vragenlijstje Empty Re: Dieet-vragenlijstje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum