Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welk dieet?

+4
Poeke
Penny Blossom
Ibbeltje
blauwwitrood
8 plaatsers

Ga naar beneden

Welk dieet? Empty Welk dieet?

Bericht  blauwwitrood ma 9 jan 2012 - 21:07

Ik wil graag minstens 20 kilo afvallen en het liefst zo snel mogelijk Wink Ik heb in het verleden al Sonja Bakker met succes gevolgd, maar helaas werkt dat nu niet meer. Ook ben ik wel bij dietiste geweest, maar ook daar boekte ik weinig succes. Ik hoor goede/snelle resultaten over Cambridge en Modifast, maar weet ook dat dat niet de gezondste dieten zijn. Met welke (snelwerkende) dieten hebben jullie ervaring en wat zijn de voor- en nadelen van dat dieet??
blauwwitrood
blauwwitrood
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 235
Punten : 321
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk dieet? Empty Re: Welk dieet?

Bericht  Ibbeltje ma 9 jan 2012 - 21:16

Ik probeer nu minder koolhydraten te eten. Brood vervangen door magere kwark met bijv. banaan en met noten en lijnzaad. En rijstwafels met bijv kipfilet en komkommer. En meer bewegen en water drinken.


Maar snel is niet goed naar mijn idee. Ik val liever rustiger af. En ja ik wil ook zoveel of meer kwijt Wink
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk dieet? Empty Re: Welk dieet?

Bericht  Penny Blossom ma 9 jan 2012 - 22:02

Streep-je-slank.
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk dieet? Empty Re: Welk dieet?

Bericht  Poeke ma 9 jan 2012 - 22:43

Ik heb zelf alleen goede ervaringen met Sonja Bakker, dus daar kan ik je verder niet mee helpen.
Een collega van mij doet Cambridge en die valt erg goed ermee af.

Uit je post maak ik op dat je dus eerder zoveel bent afgevallen? Is het dan niet handiger om wat lanagzamer af te vallen zodat je je uiteindelijke gewicht kan blijven vasthouden?
Poeke
Poeke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 196
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk dieet? Empty Re: Welk dieet?

Bericht  Caro ma 9 jan 2012 - 23:13

Iedereen wil snel en makkelijk afvallen, maar dat is helaas niet echt mogelijk. Je hebt ook niet binnen twee maanden al die 20 kilo erbij gekregen, dus geef je lichaam de tijd het ook te verwerken.

Modifast is echt vieze rommel en hou je bijna niet vol, zeker niet als je daarna normaal gaat eten. Ik zou een manier vinden van minder eten, gezonder eten dat bij jouw levensstijl past.
Voor mij houdt dat voor nu is om zo min mogelijk koolhydraten te eten en veel te sporten. Ik eet 's ochtends vaak twee tomaten die ik even opbak samen met twee eieren. Hiermee doe ik rustig tot de lunch, waar ik vervolgens Turkse yoghurt eet met gedroogde dadels, walnoten, amandelen en klein beetje muesli. Verder eet ik tussendoor fruit en 's avonds eet ik minder koolydraten door bijvoorbeeld maar één schep rijst of pasta te pakken en de rest aan te vullen met groenten.
Of ik ontbijt met die yoghurt + tomatensap en voor de middag heb ik een gevulde soep, of een wrap die ik vul met hummus, kipfilet, verse spinazie en andere verse groenten.

En ik sport 4x per week. Maar voorheen ging dat voor mij ook niet, nu wel omdat ik via mijn werk voor 15 euro bruto kan sporten en het op 5 minuten van werk én mijn huis ligt.

Dus kijk wat je ligt en wat je kan doen, en zoek daar een gezonde levensstijl bij.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk dieet? Empty Re: Welk dieet?

Bericht  Inge di 10 jan 2012 - 0:23

Ik vind cambridge echt ideaal... van te voren was ik heel sceptisch, maar ik heb niks geen trek en hou het goed vol. Dit had ik van te voren niet gedacht.
Ben ook van mening dat het niet het meest gezonde is, maar mijn overgewicht was dat ook niet. Heb voor ik begon dit besproken met mijn internist en huisarts en die stonden er beide achter.

Ook koolhydraatbeperkend eten vind ik een fijne manier. Maar sporten en gezond eten is natuurlijk altijd de beste manier.

Waarom ik zelf voor cambridge gekozen heb? ik hoorde meerdere positieve verhalen en dacht ik ga de gok wagen... Ik wilde zo snel mogelijk zo veel mogelijk kilo's verliezen ivm ons trouwen.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk dieet? Empty Re: Welk dieet?

Bericht  blauwwitrood di 10 jan 2012 - 1:20

Teveel en erg ongezond eten doe ik niet, eet voldoende groente en fruit, probeer zoveel mogelijk water te drinken en vervang brood regelmatig door kwark oid. Alleen het bewegen is een probleem. Ivm mijn ziekte kan ik niet zoveel sporten helaas.

Ik ben 6 jaar geleden 8 kilo afgevallen met Sonja Bakker, daarna zijn de kilo's er in de loop der jaren weer bijgekomen. Via dietiste en Sonja nog een keer weer geprobeerd, maar helaas...geen resultaat. Ik hoor veel goede verhalen over Cambridge, welke ik hier ook voorbij zie komen. Ik neig er nu naar om dit zo'n 3 maanden te doen en daarna koolhydraatarm verder te gaan om op gewicht te blijven...

Inge, jouw verhaal klinkt heel positief, vooral omdat je het eerst ook niet zag zitten. En fijn dat je artsen het goedgekeurd hebben!! Ik heb mijn verpleegkundige gevraagd of er consequenties voor mijn ziekte aan zitten en zij zei ook dat ik het wel kon doen.
blauwwitrood
blauwwitrood
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 235
Punten : 321
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk dieet? Empty Re: Welk dieet?

Bericht  Poeke di 10 jan 2012 - 2:02

Blauwwitrood; het is wel extra moeilijk voor jou omdat je dus niet veel kunt sporten. Dit is vervelend! Mocht je nou heel snel afvallen moet je wel echt opletten dat je dus het extra vel/vet niet kunt weg sporten.. misschien is het daardoor beter iets langzamere stappen te nemen?
Poeke
Poeke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 196
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk dieet? Empty Re: Welk dieet?

Bericht  Caresses di 10 jan 2012 - 4:50

Ik heb zelf geen ervaring met een dieet, maar ik zag laatst op tv iets waarin ze wat artsen aan het woord lieten en dat ging over dikke mensen die eerst moesten afvallen voordat ze een maag band kregen. De artsen zagen dat het Weight Watchers dieet de beste resultaten boekte met de kleinste terugval.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk dieet? Empty Re: Welk dieet?

Bericht  Liz di 10 jan 2012 - 8:57

Ibbeltje schreef:Ik probeer nu minder koolhydraten te eten. Brood vervangen door magere kwark met bijv. banaan en met noten en lijnzaad. En rijstwafels met bijv kipfilet en komkommer. En meer bewegen en water drinken.


Maar snel is niet goed naar mijn idee. Ik val liever rustiger af. En ja ik wil ook zoveel of meer kwijt Wink

Ik doe hetzelfde. Banaan zitten alleen heel veel koolhydraten in (25 vd 100 gram), dan kun je beter een sinaasappel/kiwi eten.
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk dieet? Empty Re: Welk dieet?

Bericht  Ibbeltje di 10 jan 2012 - 9:01

Liz schreef:
Ibbeltje schreef:Ik probeer nu minder koolhydraten te eten. Brood vervangen door magere kwark met bijv. banaan en met noten en lijnzaad. En rijstwafels met bijv kipfilet en komkommer. En meer bewegen en water drinken.


Maar snel is niet goed naar mijn idee. Ik val liever rustiger af. En ja ik wil ook zoveel of meer kwijt Wink

Ik doe hetzelfde. Banaan zitten alleen heel veel koolhydraten in (25 vd 100 gram), dan kun je beter een sinaasappel/kiwi eten.


Maar heb wel het idee dat het dan een beetje vult. Met kiwi lijkt mij dat minder? Maar ga sowieso ook kiwi proberen.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk dieet? Empty Re: Welk dieet?

Bericht  Liz di 10 jan 2012 - 9:17

Ibbeltje schreef:
Liz schreef:
Ibbeltje schreef:Ik probeer nu minder koolhydraten te eten. Brood vervangen door magere kwark met bijv. banaan en met noten en lijnzaad. En rijstwafels met bijv kipfilet en komkommer. En meer bewegen en water drinken.


Maar snel is niet goed naar mijn idee. Ik val liever rustiger af. En ja ik wil ook zoveel of meer kwijt Wink

Ik doe hetzelfde. Banaan zitten alleen heel veel koolhydraten in (25 vd 100 gram), dan kun je beter een sinaasappel/kiwi eten.


Maar heb wel het idee dat het dan een beetje vult. Met kiwi lijkt mij dat minder? Maar ga sowieso ook kiwi proberen.

Ja dat dacht ik ook maar kiwi's vullen voor mij ook echt goed, de kwark op zichzelf vult voor mij al voldoende tot mijn volgende tussendoortje. En kiwi bij je ontbijt is ook heel goed voor je stoelgang Wink
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk dieet? Empty Re: Welk dieet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum