Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Belastingaangifte 2012

+66
CCC
Luce
Clapperdie
Sophiee
kajaka88
Jeanette
Bosjesvrouw
Kreeftje
peach
maiadebij
JD
Sanne
Snirp
Marin
Tsjip
Pitufo
Lien
Zwoesj
Parel
Lies
Mari
Dora
M_as
Aziraphale
Prosecco
Annie24
xxjojootjexx
Aagje!
Aimee
Zininzon
rianne287
madam
Jade
Parisienne
Poubelle
Reeza
Winegum
Suus
rapa nui
silly-one
Puggle
Roos'
Alex
Bliss
Pompoen
Burgemeester Nicky
Linda
Highway
Bazinga
Taeda
Punk'd
*Lookie*
Siem
Green_Pepper
Fortissimo
TukTuk
Rovine
GreenGrass
M@niek
Lejow
Didi
Atelier Madame
Printje
SuzieQ
Rush
Fearie
70 plaatsers

Pagina 2 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 2 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Rovine vr 4 jan 2013 - 7:24

Wanneer krijg je die brief met voorlopige aanslag ook alweer? Ik kon het toch niet laten hem in te vullen met mijn loonstrookjes en wat ik terugkrijg kan nooit kloppen. Klopt het wel, dan spring ik een gat in de lucht.

Hebben degenen die zo'n hoog bedrag krijgen allemaal een koophuis?
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 2 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Didi vr 4 jan 2013 - 7:25

Lennox schreef:Nouja, als ik daarmee gratis en goed geholpen kan worden dan moet dat natuurlijk, maar het is toch fijn om iemand thuis over de vloer te laten komen, weet je ook zeker dat je geen documenten enzo vergeet Wink Maar dank je voor de tip, ik ga volgende week eens informeren!

Als ik het nog goed weet dan krijg je tegelijk met een afspraak bevestiging een checklist meegestuurd waar alles op staat wat je mee moet nemen.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 2 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  TukTuk vr 4 jan 2013 - 7:26

_Jackie schreef:Ik laat mijn aangifte altijd doen door een accountant, daar betaal ik dan 12,50 voor.
Ideaal voor mij, ik zou het zelf echt compleet mis doen waarschijnlijk!

Zo dat is goedkoop! Waar ik de laatste jaren heen ging rekende rond de 60 euro.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 2 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Gast vr 4 jan 2013 - 7:37

Lennox schreef:Ohh dat valt ook reuze mee! En dan komt die bij je thuis? En dat regel je gewoon via een accountantskantoor?
Nee ik breng mijn papieren daar wel langs, maar hij zit hier in het dorp dus dat is de moeite niet. Ik ben daar via mijn ouders terecht gekomen, hoe hun aan zijn adres zijn gekomen weet ik niet eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 2 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Gast vr 4 jan 2013 - 7:38

AngelNyn schreef:
_Jackie schreef:Ik laat mijn aangifte altijd doen door een accountant, daar betaal ik dan 12,50 voor.
Ideaal voor mij, ik zou het zelf echt compleet mis doen waarschijnlijk!

Zo dat is goedkoop! Waar ik de laatste jaren heen ging rekende rond de 60 euro.

:shock:
Ik weet dat mijn ouders wel iets meer betalen dan dat ik doe, maar hun hebben dan ook een koophuis dus dat is wat meer werk. Maar dat zal vast niet meer dan 25 a 30 euro zijn!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 2 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Gast vr 4 jan 2013 - 8:07

Ik heb hem geschat over het jaar aan de hand van mijn loonstrookjes, mis er nog eentje. Dan krijg ik ruim 500 euro terug :cheering:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 2 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Gast vr 4 jan 2013 - 8:15

Maar weet iemand of een echtscheiding en oversluiten hypotheek naar andere geldverstrekker invloed heeft op de hoogte van watje moet betalen/terug krijgt? Dan kan ik me alvast erop instellen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 2 Empty Belastingaangifte 2013

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 8:00

Is er iemand hier die me kan helpen? Ik snap namelijk iets niet!
Ik kreeg vorig jaar alles terug wat er ingehouden was op mijn salaris en dit jaar moet ik bij betalen, hoe kan dat?

En kan het zo zijn dat het komt omdat ik eerst een studentenregeling met loonheffingskorting had en sinds een half jaar geen student meer ben maar dat loonheffingskortingformulier niet opnieuw heb ingevuld?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 2 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Fortissimo wo 30 jan 2013 - 8:14

Dat kan, je moet nu loonheffing betalen. Dit heb je dus niet gedaan, dus moet je bij betalen...
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 2 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 8:21

Maar dat heb ik dus wel gedaan.. Ik heb wel iets betaald :P maar blijkbaar niet genoeg haha. En dat begrijp ik nog wel, ik snap wel dat er dan dus een half jaar te weinig ingeleverd is in eerste instantie.
Maar hoe kan het dan dat ik vorig jaar alles terug kreeg wat ik wel betaald had en nu alleen maar bij moet betalen en dus niks terug krijg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 2 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 8:23

Omdat je teveel verdiend hebt waarschijnlijk? Er zit een grens aan het terug krijgen he Yes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 2 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Fortissimo wo 30 jan 2013 - 8:24

Ooooow.. naja, ik wist sowieso niet van die studentenregeling af (die had ik ook wel willen hebben afgelopen jaar!). Ik kan zo ook niet bedenken waar het hem in kan zitten. Misschien de BD even bellen?

Dat kan natuurlijk ook wat Pippa zegt; Misschien heb je meer verdiend dan dat je in 1e instantie hebt aangegeven?
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 2 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Green_Pepper wo 30 jan 2013 - 8:25

Als je onder een bepaald niveau verdient, dan heb je recht op loonheffingskorting. Dan betaal je dus geen belasting over je verdiende geld. Dit niveau ligt best hoog, iets van een paar duizend euro belasting (! dus niet loon).
Als je nu boven die drempel zit, betekent het dat je het rechtmatige deel belasting moet betalen, over al je inkomsten van het afgelopen jaar. Er wordt dus gekeken naar je verzamelinkomen en daarover wordt het belastingpercentage bepaald. Dit percentage betaal je dan dus over je verzamelinkomen, ook over je studentenbaantje dus.

Zoiets in ieder geval :p

Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 2 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 8:31

Oohh. Ik begrijp het, dat zou goed kunnen want ben dit jaar 3x zo veel gaan verdienen. Wat enorm shit. Ik snap dat je belasting moet betalen maar ik baal echt dat ik terug moet betalen. Eigen schuld dikke bult waarschijnlijk, maar wel shit :S.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 2 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Green_Pepper wo 30 jan 2013 - 8:32

Ja super klote!
Ik zou het wel nog even checken hoor, want ik heb stiekem ook niet echt verstand van belastingen.

(Ook al vind ik het best logisch klinken, al zeg ik het zelf haha.)
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 2 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 8:33

Zie je, ik ben echt een belastingnoob. nerd
Ik ga nog wel even bellen of het door die loonheffingskorting studentenregeling komt. Ik moet dat sowieso even aanpassen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 2 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 8:34

Ja ik check het nog wel even! Moet sowieso dan ook even de boekhouding van mijn werk bellen om een nieuw loonheffingsformulier te vragen en bel de belastingdienst nog even voor wat meer informatie.

Thanks in ieder geval!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 2 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Siem wo 30 jan 2013 - 8:41

Harrison heb je nu dan een 'echte' baan zeg maar? Zo ja, dan kun je middeling aanvragen (wel pas doen als je een heel jaar hebt gewerkt dan is het nl echt voordelig) je moet het ook echt zelf aanvragen anders krijg je het niet. Hiermee kun je compenseren, het is bedoelt als je ineens een veel hoger inkomen hebt in tegenstelling tot de jaren in jouw geval doordat je student was. En dat kan je behoorlijk wat geld opleveren.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/werk_en_inkomen/bijzondere_situaties/middeling_sterk_wisselende_inkomens/

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 2 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 8:50

Ohhh.. Dat is wel interessant. Want ik heb nu precies van 2 januari 2012 tot heden bij deze baan gewerkt en ben dus in 2012 veel meer gaan verdienen! Ohhh dat zou relax zijn! Bedankt voor de tip!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 2 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 8:52

Oh ik zit even te lezen en dat is echt fijn! Want de laatste 3 jaar is het sterk wisselend geweest, als ik dan nu aangifte doe dan kan ik over 2010, 2011 en 2012 middeling aanvragen.
Heel erg bedankt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 2 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Siem wo 30 jan 2013 - 8:53

Graag gedaan, de belastingdienst is niet zo vriendelijk om dit zelf aan te geven. Maar heb dit tijdens mijn studie geleerd en deel het graag Wink

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 2 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 9:01

Haha, thanks! Dit moet ik aan meer mensen vertellen inderdaad haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 2 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  *Lookie* wo 30 jan 2013 - 9:09

Je hebt trouwens altijd recht op loonheffingskorting hoor, alleen als je weinig verdiend (beneden ongeveer 6000 euro) dan is die heffingskorting even hoog dan de belasting die je betaald waardoor je dus feitelijk niets hoeft te betalen.Maar nu je meer verdiend zul je daar boven zitten en moet je dus wel belasting betalen. Normaal merk je dat niet, als je werkgever genoeg inhoudt. Maar als hij te weinig inhoudt, dan moet je inderdaad bijbetalen.

Bijbetalen komt trouwens ook vaak voor als je meerdere inkomsten naast elkaar had (omdat je in sommige gevallen dan in een hogere belastingschijf komt waardoor je ook meer belasting moet betalen).

Of het verschil zit hem erin dat je geen aftrekpost studiekosten meer hebt (als je die al had, dat hoeft niet het geval te zijn ook al was je student). Als je precies wil weten waar het bij jou aan ligt, moet je even de belastingtelefoon bellen, die kunnen dat precies zien.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 2 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 9:37

Ik had geen dubbele inkomsten en ook geen aftrek studiekosten eerst, dus dat is het niet. Maar bel wel even inderdaad, want dan kan ik er wat aan doen voor de volgende keer smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 2 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Punk'd do 31 jan 2013 - 8:13

Ik gebruik je topic ook even H. Wink

Ik ben vorige week begonnen met een fulltime baan (afgelopen jaar heb ik geen werk gehad) maar ik heb helemaal geen formulier ingevuld voor loonheffing o.i.d. (wat je als student dus wel altijd kon doen).

Moet ik nog iets aanvragen bij de belastingdienst of kan ik gewoon gaan werken? Ik heb ook niets hoeven ondertekenen wat naar de belastingdienst gaat (m.u.v. een formulier over een bedrijfsauto die ik niet prive mag gebruiken). Maar niets over loonbelasting/heffing etc.

Iemand een idee?

En Billy.. Ooh dat wil ik ook invullen. Ik heb de afgelopen 3 jaar sowieso echt heel weinig verdient.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 2 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum