Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Belastingaangifte 2012

+66
CCC
Luce
Clapperdie
Sophiee
kajaka88
Jeanette
Bosjesvrouw
Kreeftje
peach
maiadebij
JD
Sanne
Snirp
Marin
Tsjip
Pitufo
Lien
Zwoesj
Parel
Lies
Mari
Dora
M_as
Aziraphale
Prosecco
Annie24
xxjojootjexx
Aagje!
Aimee
Zininzon
rianne287
madam
Jade
Parisienne
Poubelle
Reeza
Winegum
Suus
rapa nui
silly-one
Puggle
Roos'
Alex
Bliss
Pompoen
Burgemeester Nicky
Linda
Highway
Bazinga
Taeda
Punk'd
*Lookie*
Siem
Green_Pepper
Fortissimo
TukTuk
Rovine
GreenGrass
M@niek
Lejow
Didi
Atelier Madame
Printje
SuzieQ
Rush
Fearie
70 plaatsers

Pagina 5 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 5 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Bliss ma 4 maa 2013 - 6:19

Poubelle schreef:Ik krijg 7 euro terug volgens het vooraf ingevulde ding. Whoop! Belastingaangifte 2012 - Pagina 5 394967

Ka-ching!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 5 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  rapa nui ma 4 maa 2013 - 7:16

Bliss schreef:@ rapa nui: thanks voor de reminder! Volgens mij kreeg ik hier laatst een brief voor, maar ik ben bang dat die in de prullenbak is beland, kan hem nergens meer vinden! Mijn hypotheek is van Aegon, dus heb daar maar ff een mail heen gestuurd. Of moet ik bij De Hypotheker zijn? Ik snap dus echt de ballen van wat box 3 is en box 1, dit gaat me echt zooo boven de pet! Ik hoop dat het nog goedkomt.

Nou, ik begin er ook wat minder van te snappen. Ik heb dit indertijd van mijn hypotheekadviseur zo doorgekregen. Maar ik heb dan ook spaargeld zodat het voor mij voordeliger was om het zo doen en het is ook de bedoeling dat ik in dit huis wil blijven wonen voor erg lange tijd. Ik las afgelopen week net weer in een krant (zo'n vraag/antwoord rubriek) waar ze juist weer adviseerden om het in box 3 te laten om flexibeler te zijn/omdat je het dan niet perse hoeft te gebruiken voor de aflossing van je hypotheek. Ik weet in elk geval wel dat je het na 1 april 2013 niet meer kunt laten omzetten dus ik zou als ik jou was toch ergens advies proberen te krijgen wat voor jou het verstandigste is.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 5 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  GreenGrass ma 4 maa 2013 - 7:38

Het is een spaarhypotheek, dus het is opgebouwd spaargeld.

Spaargeld valt onder box 3. Tot iets meer dan 20.000 euro heb je een vrijstelling in deze box.
Dit bedrag moet je dus optellen bij je spaargeld.

Edit: http://www.telegraaf.nl/overgeld/experts/harriejanvannunen/21050979/__Einde_spaar-_hypotheek__.html

Switchen zou inderdaad kunnen, zodat het met een 'stempel' wel in box 1 valt. Het ligt eraan of dit financieel aantrekkelijker voor je is.. Let op: voor hypotheekadviezen betaal je teggenwoordig geld!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 5 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Taeda ma 4 maa 2013 - 8:29

Pfff, wij zitten weer in hetzelfde gezeur als elk jaar, P. is zijn wachtwoord van DigiD vergeten... Ik word er een beetje niet goed van, dat is namelijk al het derde jaar op rij. Dan plan ik een avond in om alles in te vullen en kan ik vijf dagen gaan wachten op zijn nieuwe wachtwoord.
Dit jaar had ik nog van tevoren gevraagd of hij het wist. Ja, want op Studielink had hij het ook gebruikt én hij was zo slim geweest het op te schrijven, alleen even vergeten om duidelijk aan te geven wat hoofdletters, kleine letters en cijfers zijn. (Tja, een 2 is ook hetzelfde als een Z of een z natuurlijk Belastingaangifte 2012 - Pagina 5 2441965372)
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 5 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  GreenGrass ma 4 maa 2013 - 9:10

Damn 1400 euro!
Studiekosten zijn dit jaar voor mij aftrekbaar, dat scheelt best flink!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 5 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Parisienne ma 4 maa 2013 - 9:17

Taeda schreef:Pfff, wij zitten weer in hetzelfde gezeur als elk jaar, P. is zijn wachtwoord van DigiD vergeten... Ik word er een beetje niet goed van, dat is namelijk al het derde jaar op rij. Dan plan ik een avond in om alles in te vullen en kan ik vijf dagen gaan wachten op zijn nieuwe wachtwoord.
Dit jaar had ik nog van tevoren gevraagd of hij het wist. Ja, want op Studielink had hij het ook gebruikt én hij was zo slim geweest het op te schrijven, alleen even vergeten om duidelijk aan te geven wat hoofdletters, kleine letters en cijfers zijn. (Tja, een 2 is ook hetzelfde als een Z of een z natuurlijk Belastingaangifte 2012 - Pagina 5 2441965372)
Hadden wij ook hoor. Elk jaar weer hetzelfde. Heb nu alles in een bestand bewaard aan wachtwoorden en gebruikersnamen e.d.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 5 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Bliss ma 4 maa 2013 - 9:17

Aahh ik snap het nog steeds niet!! Heb nu iig Aegon en De Hypotheker gemaild, hopelijk krijg ik snel een reactie.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 5 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Reeza ma 4 maa 2013 - 9:26

Bliss schreef:Aahh ik snap het nog steeds niet!! Heb nu iig Aegon en De Hypotheker gemaild, hopelijk krijg ik snel een reactie.

Heb je je gegevens van 2012 gedowload van de BD? Alles is dan al ingevuld nl, ik hoefde als huizenbezitter bijna niks meer in te vullen.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 5 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  GreenGrass ma 4 maa 2013 - 9:31

Reeza schreef:
Bliss schreef:Aahh ik snap het nog steeds niet!! Heb nu iig Aegon en De Hypotheker gemaild, hopelijk krijg ik snel een reactie.

Heb je je gegevens van 2012 gedowload van de BD? Alles is dan al ingevuld nl, ik hoefde als huizenbezitter bijna niks meer in te vullen.

Niet alles is altijd ingevuld!
Bij mij miste het een en ander! Niet blind op vertrouwen!

Volgens mij moet je die 834 bij je spaargeld optellen.
Dus als je op 1 januari 2012 10.000 euro had gespaard, dan heb je 10.834 euro in box 3.
Pas na 20.xxx euro ga je belasting betalen erover (1,2%).
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 5 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Bliss ma 4 maa 2013 - 9:32

Maar ik heb GEEN spaargeld Belastingaangifte 2012 - Pagina 5 394967

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 5 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Reeza ma 4 maa 2013 - 9:33

Klopt, niet alles was ingevuld en ik heb alles gechecked met mn jaaropgaves, maar het scheelt wel een hoop smile
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 5 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Taeda ma 4 maa 2013 - 9:51

Parisienne schreef:
Taeda schreef:Pfff, wij zitten weer in hetzelfde gezeur als elk jaar, P. is zijn wachtwoord van DigiD vergeten... Ik word er een beetje niet goed van, dat is namelijk al het derde jaar op rij. Dan plan ik een avond in om alles in te vullen en kan ik vijf dagen gaan wachten op zijn nieuwe wachtwoord.
Dit jaar had ik nog van tevoren gevraagd of hij het wist. Ja, want op Studielink had hij het ook gebruikt én hij was zo slim geweest het op te schrijven, alleen even vergeten om duidelijk aan te geven wat hoofdletters, kleine letters en cijfers zijn. (Tja, een 2 is ook hetzelfde als een Z of een z natuurlijk Belastingaangifte 2012 - Pagina 5 2441965372)
Hadden wij ook hoor. Elk jaar weer hetzelfde. Heb nu alles in een bestand bewaard aan wachtwoorden en gebruikersnamen e.d.

Na 7 mislukte pogingen, gelukt! En wij krijgen zo'n €2300 terug, is dat even dubbel zoveel als verwacht! :cheering:
(Onterechte bijtelling en studiegeld van mijn man krikte het behoorlijk op!)
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 5 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Parisienne di 5 maa 2013 - 20:25

Ik heb nog een vraag. In het vooraf ingevulde programma staat in box 3: sparen en beleggen. Daarin staat de vraag of ik en mijn partner in 2012 bezittingen (zoals beleggingen, spaargeld of een tweede woning) hadden. Ikzelf had daar nee ingevuld, echter het programma zegt: "Volgens onze gegevens was de waarde van uw bezittingen hoger dan het vrijgestelde bedrag (het heffingsvrij vermogen)" Alleen ik vraag me heel sterk af hoe ze daar nou bij komen. Wij hebben geen spaargeld, geen tweede woning, eigenlijk niks aan bezittingen. Er staat bij de uitleg 'bank- en spaartegoeden', bedoelen ze daar dan ook je lopende bankrekening mee? Dat is het enige waar natuurlijk wat geld op staat, maar meer dan €2000 per maand niet (enkel loon wat gestort wordt e.d.). Ik snap het niet helemaal. Iemand die een idee heeft?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 5 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  xxjojootjexx di 5 maa 2013 - 21:05

Ook je lopende rekeningen moet je invullen ja.
Misschien heb je ergens een beleggingsrekening of verzekering met waarde erin, die niet vrijgesteld is?

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 5 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Parisienne di 5 maa 2013 - 21:28

Lopende rekening stond ook bij de vooraf ingevulde gegevens, dat was een paar honderd euro op het moment dat ze dat gecheckt hebben. Dus niks bijzonders. Voor zover ik weet hebben we ook niks van beleggingsrekeningen of verzekeringen met waarde erin. Waaraan kan ik dan denken als het om bijvoorbeeld verzekeringen gaat?

We hebben echt helemaal niks bijzonders, geen spaargelden, geen eigen woning, enkel een (tweedehands) auto laughcry

Edit: kan het soms ook om schulden gaan? We hebben beiden een studieschuld, ik een aardig hoge. Daarnaast geven de bankgegevens (eerder in de aangifte aan) dat één bepaalde bankrekening op 1-1-2012 op €0,- stond terwijl we daar in de min stonden (negatief banksaldo is ook een 'schuld' volgens de BD). Raar dat 'ie dat dan niet aangeeft.





Laatst aangepast door Parisienne op di 5 maa 2013 - 21:42; in totaal 1 keer bewerkt
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 5 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Jade di 5 maa 2013 - 21:35

Ik heb vandaag een afspraak bij de hypotheker voor de aangifte! Eigenlijk zou dat vorige week vrijdag al zijn, maar we hadden de jaarafrekening van de hypotheek nog niet ontvangen.

Ik ben benieuwd!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 5 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  madam di 5 maa 2013 - 23:17

Parisienne schreef:Ik heb nog een vraag. In het vooraf ingevulde programma staat in box 3: sparen en beleggen. Daarin staat de vraag of ik en mijn partner in 2012 bezittingen (zoals beleggingen, spaargeld of een tweede woning) hadden. Ikzelf had daar nee ingevuld, echter het programma zegt: "Volgens onze gegevens was de waarde van uw bezittingen hoger dan het vrijgestelde bedrag (het heffingsvrij vermogen)" Alleen ik vraag me heel sterk af hoe ze daar nou bij komen. Wij hebben geen spaargeld, geen tweede woning, eigenlijk niks aan bezittingen. Er staat bij de uitleg 'bank- en spaartegoeden', bedoelen ze daar dan ook je lopende bankrekening mee? Dat is het enige waar natuurlijk wat geld op staat, maar meer dan €2000 per maand niet (enkel loon wat gestort wordt e.d.). Ik snap het niet helemaal. Iemand die een idee heeft?

Ik had precies het zelfde, en vraag mij echt af hoe ze daar nou bij komen.
Ik ben student en heb geen cent te makken.
Ik heb gewoon nee ingevuld en de aangifte verstuurd.
madam
madam
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 5 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  rianne287 ma 11 maa 2013 - 7:04

Reeza schreef:
Bliss schreef:Aahh ik snap het nog steeds niet!! Heb nu iig Aegon en De Hypotheker gemaild, hopelijk krijg ik snel een reactie.

Heb je je gegevens van 2012 gedowload van de BD? Alles is dan al ingevuld nl, ik hoefde als huizenbezitter bijna niks meer in te vullen.

Wij ook niet. Echt alles wisten ze al. Alleen de betaalde rente over de hypotheek moest ik invullen per hypotheekonderdeel.
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 5 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  rianne287 ma 11 maa 2013 - 7:07

madam schreef:
Parisienne schreef:Ik heb nog een vraag. In het vooraf ingevulde programma staat in box 3: sparen en beleggen. Daarin staat de vraag of ik en mijn partner in 2012 bezittingen (zoals beleggingen, spaargeld of een tweede woning) hadden. Ikzelf had daar nee ingevuld, echter het programma zegt: "Volgens onze gegevens was de waarde van uw bezittingen hoger dan het vrijgestelde bedrag (het heffingsvrij vermogen)" Alleen ik vraag me heel sterk af hoe ze daar nou bij komen. Wij hebben geen spaargeld, geen tweede woning, eigenlijk niks aan bezittingen. Er staat bij de uitleg 'bank- en spaartegoeden', bedoelen ze daar dan ook je lopende bankrekening mee? Dat is het enige waar natuurlijk wat geld op staat, maar meer dan €2000 per maand niet (enkel loon wat gestort wordt e.d.). Ik snap het niet helemaal. Iemand die een idee heeft?

Ik had precies het zelfde, en vraag mij echt af hoe ze daar nou bij komen.
Ik ben student en heb geen cent te makken.
Ik heb gewoon nee ingevuld en de aangifte verstuurd.

ja daar bedoelen ze ook je lopende rekening en spaarrekening mee.
als je 'ja' invult is de volgende vraag of je spaargeld(= ook ook bezitting) boven een bepaald bedrag uitkomt (iets van 23000 pp) daar vul je dan NEE in. Dan ben je klaar.
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 5 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Zininzon ma 11 maa 2013 - 7:10

Ik heb dit jaar voor het eerst de aangifte zelf gedaan, eerder besteedde ik dit altijd uit.
Nu eens gekeken wat er vooraf al ingevuld was en wat er dan nog moest gebeuren. Viel me zodanig mee dat ik het zelf wel aandurfde.
Ga nu mijn broertje er ook mee helpen, hij heeft geen huis, dus zal alleen maar makkelijker zijn!

Ik vond het fijn!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 5 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Aimee vr 15 maa 2013 - 8:41

Kan één van jullie mij helpen? Ik raak altijd een beetje in paniek van al die cijfertjes silent

Ik moet de aftrekbare hypotheek rente invullen. Nou is onze hypotheek opgebouwd uit twee delen; we hebben een bankspaarhypotheek en een deel aflossingsvrij. Wel betalen we uiteraard over allebei rente. Mogen we dan het totaalbedrag van de rente als aftrekbaar invullen? Er staat me vaag iets bij van de hypotheker dat het alleen van het bankspaardeel mag, maar mijn vader denkt dat dat onzin is. Wie weet dit?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 5 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  xxjojootjexx vr 15 maa 2013 - 8:44

Edit..

Dat aflossingsvrij zal vanaf 2013 niet meer volledig aftrekbaar zijn. Voor 2012 nog wel in zijn geheel

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 5 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Reeza vr 15 maa 2013 - 9:08

Aimee: Lang leve de vooraf gevulde aangifte! Even downloaden en klaar..

Ik heb ook een bankspaar + aflossingsvrije hypotheek en het is beide nog aftrekbaar!
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 5 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Aimee za 16 maa 2013 - 0:11

oke, bedankt! Ik heb het nu ingevuld, maar kan me niet voorstellen dat we zo'n hoog bedrag terugkrijgen confused We krijgen bijna 1400 euro terug, terwijl toen alleen mijn gegevens er nog maar instonden ik zo'n 400 euro moest terug betalen. We krijgen ook maandelijks al de hypotheekrente aftrek, dus vind het nogal wat.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 5 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Burgemeester Nicky za 16 maa 2013 - 0:30

Aimee schreef:oke, bedankt! Ik heb het nu ingevuld, maar kan me niet voorstellen dat we zo'n hoog bedrag terugkrijgen confused We krijgen bijna 1400 euro terug, terwijl toen alleen mijn gegevens er nog maar instonden ik zo'n 400 euro moest terug betalen. We krijgen ook maandelijks al de hypotheekrente aftrek, dus vind het nogal wat.
Heb je het bedrag wat je aan heffingskorting krijgt wel ingevoerd bij te verrekenen bedragen? Dat moet je doen bij het kopje 'voorlopige aanslag inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen 2012'. Anders gaat de belastingdienst er van uit dat je dat eens per jaar aanvraagt. Terwijl je hem nu al hebt gehad.

Burgemeester Nicky
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2635
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte 2012 - Pagina 5 Empty Re: Belastingaangifte 2012

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum