Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

iPad of iPad mini?

+9
Pancake
M@niek
Susan
Mamsie
Marin
Happinaz
Atelier Madame
Mermaid
silly-one
13 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

iPad of iPad mini? Empty iPad of iPad mini?

Bericht  Marin do 15 nov 2012 - 4:27

Voor mijn verjaardag wil ik geld vragen aan iedereen zodat ik een iPad kan kopen. Die wil ik dan op m'n bedrijf kopen, omdat ik m met name als portfolio wil gebruiken om mee te nemen naar klanten. Super handig, om nieuwe foto's daar op te kunnen zetten. En daarbij reis ik erg veel met de trein en ben ik sowieso wel veel op reis.

Maar nou was ik vandaag even in de Apple store.. En ineens realiseerde ik me: die iPad past niet in m'n cameratas! Nou is er sinds kort de iPad mini en die past wel! Gezien m'n cameratas de tas is die ik t meeste mee zal nemen op reis en bruiloften, is dat wel een hele belangrijke overweging. Je gaat niet met een extra handtas lopen op zo'n moment. Maar naar kennismakingsgesprekken kan ik op zich wel een grote meenemen in een handtas.

De kwaliteit van t scherm is wel slechter, want geen retina display, maar de pixels zitten wel dichter op elkaar vanwege t kleine scherm dus er gaat niet heel veel kwaliteit verloren heb ik me laten vertellen. Iemand die weet of dit idd klopt? Voordeel is ook dat de iPad mini wel €180 goedkoper is, dat scheelt aanzienlijk. Maar is zo'n klein scherm handig? Zeker voor foto's moet je wel beetje goed kunnen zien. Hij typt wel lekkerder omdat ie kleiner is. Krijg ik niet spijt? Maar wat als ik de grote neem en m in de praktijk niet handig mee kan nemen?

Dilemma's dilemma's. Iemand die een iPad of juist al een iPad mini heeft die me wat inzicht kan geven? Wat zijn de echte voor- en nadelen?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

iPad of iPad mini? Empty Re: iPad of iPad mini?

Bericht  Mermaid do 15 nov 2012 - 4:30

je hebt dan geen tas bij je waar de ipad in zou passen?

Ik heb er totaal geen verstand van hoor, maar bij een ipad mini denk ik dan al snel 'ja maar je kunt dan toch ook een ipod touch kopen"

Als de kwaliteit van de mini minder is zou ik denk ik toch voor de gewone ipad gaan.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iPad of iPad mini? Empty Re: iPad of iPad mini?

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 4:31

Ik heb er ook geen verstand van. Maar het lijkt me zo turen op een mini. Om een goed beeld te krijgen, zou ik denk ik het kijken op een gewone Ipad handiger vinden en een betere indruk krijgen.

Er is geen geld over van de visite, om ook nog een grotere tas te kopen? iPad of iPad mini? 2474380249

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

iPad of iPad mini? Empty Re: iPad of iPad mini?

Bericht  Marin do 15 nov 2012 - 4:31

Mermaid schreef:
Ik heb er totaal geen verstand van hoor, maar bij een ipad mini denk ik dan al snel 'ja maar je kunt dan toch ook een ipod touch kopen"

iPod touch is toch veel kleiner? Of is daar een nieuw groot model van? Dat weet ik niet. Ik heb ook een iPhone 5. iPad mini ligt dichter bij de iPad dan de iPhone qua grootte heb ik t idee.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

iPad of iPad mini? Empty Re: iPad of iPad mini?

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 4:33

De één is toch de gewone en de andere een mini?

iPad of iPad mini? IPad-mini-2323

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

iPad of iPad mini? Empty Re: iPad of iPad mini?

Bericht  Marin do 15 nov 2012 - 4:34

Maura schreef:

Er is geen geld over van de visite, om ook nog een grotere tas te kopen? iPad of iPad mini? 2474380249

Hahahaha nee. Het is al een super duur cadeau dus ik moet zelf al wel geld bij leggen (wat ik niet erg vind) dus geld over voor een tas gaat niet lukken ;-)
Heb ook een hele fijne camera tas alleen heeft ie geen laptop vak, das wel een nadeel ja. Maar de mini zou bovenin passen waar ook m'n portemonnee zit. Een grote iPad niet.

Aargh moeilijk!

Hoop eigenlijk dat iemand zegt dat ie de mini al heeft en m ook heel fijn vindt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

iPad of iPad mini? Empty Re: iPad of iPad mini?

Bericht  silly-one do 15 nov 2012 - 4:38

Ik heb de Ipad mini afgelopen week besteld. Hij moet nog steeds binnen komen helaas. Ik heb juist gekozen voor de mini omdat hij in gewicht echt een stuk prettiger is. Ik heb ede normale in de zomer een paar keer vast gehad van een vriendin en op de duur vond ik hem heel zwaar worden. Juist omdat ik er ook mee wil gaan lezen wilde ik iets lichter dan de normale.

Juist omdat je er veel mee gaat wandelen lijkt het mij handiger om de kleine te kiezen vanwege het gewicht. De gewone is toch stiekem wel 1 kilo extra aan gewicht wat je dan ook nog eens extra meeneemt in gewicht. Het denk ik vooral de overweging in het scherm ligt 7,9 inch of 9,7 inch. Wat is voor de klanten prettiger om te bekijken voor de kwaliteit van de foto's. Op beide schermen kan je op details inzoomen om zo de foto beter te laten zien.

Wat ik qua verschil kon zien qua beeld verlies is het echt minimaal. Dat is eigenlijk ook het enige min puntje t.o.v. de gewone Ipad. Toch vond ik, als leek, het verschil minimaal. Het scherm zelf is niet zo heel veel kleiner aangezien ze vooral het randje een stukje smaller gemaakt hebben van de mini.

Zodra ik hem binnen heb kan ik meer zeggen, ga straks maar eens langs de winkel vragen wat de verwachting is qua levering.


silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

iPad of iPad mini? Empty Re: iPad of iPad mini?

Bericht  Mermaid do 15 nov 2012 - 4:39

Ik heb niks gezegd, die mini ziet er idd weer een stuk groter uit dat de ipod touch. had t nog nooit zo goed bekeken. Embarassed
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iPad of iPad mini? Empty Re: iPad of iPad mini?

Bericht  Atelier Madame do 15 nov 2012 - 4:42

Ik zou zeggen, probeer gewoon eens een paar foto's van jezelf uit op een ipad mini en vergelijk die met de gewone ipad! Gewoon downloaden vanaf je email, als het goed is zijn in de apple stores die dingen altijd op internet aangesloten.
Als het puur om het meenemen is zou ik zeggen koop de ipad mini! Maar als je naast je camera tas ook altijd nog een handtas mee hebt kan een gewone ipad ook wel natuurlijk, de mijne past makkelijk in mn handtas. Overigens schelen de ipad 2 en mini bijna niets qua prijs volgens mij.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iPad of iPad mini? Empty Re: iPad of iPad mini?

Bericht  Happinaz do 15 nov 2012 - 4:45

Hoe vaak heb je zowel je cameratas én je ipad bij je? Als je naar klanten toe gaat met je portfolio heb je, je camera niet bij je, toch? Of begrijp ik het verkeerd?
Voor een portfolio is het grote, heldere scherm van de reguliere Ipad wel echt heel mooi denk ik.

Persoonlijk zou ik dus voor de reguliere Ipad gaan, maar goed ik sleep dan ook niet dagelijks een camera tas mee dus ik kan mij moeilijk voorstellen hoe dit in de praktijk is.
Misschien de overweging maken hoe vaak het zal gebeuren dat je beide bij je hebt?
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iPad of iPad mini? Empty Re: iPad of iPad mini?

Bericht  Marin do 15 nov 2012 - 4:47

Oh das een goede tip van die foto's bekijken, AM! Dank je, dat ga ik doen. Volgens mij was het voor 32 GB wel €180 euro verschil, dat vind ik aanzienlijk veel.
En nee, op reis en bij bruiloften wil ik maar 1 tas bij me hebben.

Silly, oh dat gewicht is ook wel goed punt. Daar had ik niet eens over nagedacht. Ik loop al met veel gewicht op m'n rug natuurlijk met twee camera's en lenzen. Slim. Ben benieuwd naar je ervaring met de mini, ik hoor het echt graag.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

iPad of iPad mini? Empty Re: iPad of iPad mini?

Bericht  Marin do 15 nov 2012 - 4:48

Happinaz, ja best veel in de praktijk denk ik. Naar gesprekken heb ik idd niet altijd camera mee. Soms wel om apparatuur te laten zien maar is niet echt 'nodig'. Ik denk ook dat de foto's op een grote iPad mooier uitkomen. En dat is natuurlijk m'n voornaamste doel.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

iPad of iPad mini? Empty Re: iPad of iPad mini?

Bericht  Happinaz do 15 nov 2012 - 4:53

Het lijkt mij dat je dan aan de reguliere Ipad meer voldoening hebt. Als je naar klanten gaat en wel je camera bij je hebt om je materiaal te laten zien, dan vermoed ik dat je wel nog iets van een handtas bij je hebt?
Het gewicht is volgens mij verwaarloosbaar?
Stel dat je ergens bent met je camera én Ipad tegelijk. In welke situatie zou dat dan zijn, en zou je dan i.p.v je ipad ook je telefoon kunnen gebruiken?

Maar die tip van uitproberen in de apple store is super natuurlijk!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iPad of iPad mini? Empty Re: iPad of iPad mini?

Bericht  Mamsie do 15 nov 2012 - 4:54

Voor de handigheid zou ik een mini nemen. Wij hebben ze alle 2 en de mini pak je toch makkelijker. Je kunt hem zo meenemen en het is net een agenda. De gewone is dan toch al snel groot wanneer je er ook nog een hoes omheen hebt zitten.

Over de foto's durf ik niks te zeggen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iPad of iPad mini? Empty Re: iPad of iPad mini?

Bericht  silly-one do 15 nov 2012 - 4:56

Marin schreef:

Silly, oh dat gewicht is ook wel goed punt. Daar had ik niet eens over nagedacht. Ik loop al met veel gewicht op m'n rug natuurlijk met twee camera's en lenzen. Slim. Ben benieuwd naar je ervaring met de mini, ik hoor het echt graag.

Als het goed is komen ze morgen binnen, maar ja iedereen wil er natuurlijk nu één. Ben wel nr 4 van de reserveringen. Als hij morgen binnen is zal ik het laten weten hoe hij bevalt. Ga straks kijken voor een leuk hoesje, want die apple zelf vind ik te duur haha.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

iPad of iPad mini? Empty Re: iPad of iPad mini?

Bericht  Marin do 15 nov 2012 - 5:07

Ja hè ik schrok ook van die prijs. Super mooi leren hoesje, maar ja €70. Holy moly.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

iPad of iPad mini? Empty Re: iPad of iPad mini?

Bericht  Marin do 15 nov 2012 - 5:10

Ik koop wel een leuk hoesje via Etsy!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

iPad of iPad mini? Empty Re: iPad of iPad mini?

Bericht  Susan do 15 nov 2012 - 6:49

Qua formaat is de iPad Mini denk ik groot genoeg, je ziet de foto's dan al op redelijk groot formaat. Hoe het met de beeldkwaliteit zit weet ik niet, ik weet niet of dat heel anders is dan op de iPad 2 bijvoorbeeld.

Wij hebben ook getwijfeld en zijn voor de iPad 4 gegaan, maar wij hadden natuurlijk heel andere overwegingen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iPad of iPad mini? Empty Re: iPad of iPad mini?

Bericht  M@niek do 15 nov 2012 - 6:56

Als je voor perfect beeld wilt gaan dan moet je voor ipad retina gaan, de ipad 2/3 en ipad mini zijn qua beeld redelijk gelijk. Maar wil je echt voor het makkelijk meenemen doen dan absoluut de ipad mini. Ik heb een ipad 2 en ga dit jaar of volgend jaar ook de ipad mini kopen gewoon vanwege het makkelijk meenemen.

M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iPad of iPad mini? Empty Re: iPad of iPad mini?

Bericht  Susan do 15 nov 2012 - 6:58

De iPad 2 en 3 zijn juist niet gelijk, de iPad 3 heeft ook een Retina-scherm en de iPad 2 niet. De iPad 3 en 4 zijn juist qua beeld redelijk gelijk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iPad of iPad mini? Empty Re: iPad of iPad mini?

Bericht  M@niek do 15 nov 2012 - 6:59

De ipad 4 heeft toch alleen retina beeldscherm?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iPad of iPad mini? Empty Re: iPad of iPad mini?

Bericht  Susan do 15 nov 2012 - 7:00

Nee, de iPad 3 heeft dat al.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iPad of iPad mini? Empty Re: iPad of iPad mini?

Bericht  M@niek do 15 nov 2012 - 7:02

Ooo ok, wij hebben de ipad 2. Dacht dat alleen de nieuwste een retina scherm had.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iPad of iPad mini? Empty Re: iPad of iPad mini?

Bericht  Susan do 15 nov 2012 - 7:04

De iPad 3 wordt (of werd tot voor kort in ieder geval) nog steeds aangeduid als 'De nieuwe iPad', misschien vandaar de verwarring.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iPad of iPad mini? Empty Re: iPad of iPad mini?

Bericht  M@niek do 15 nov 2012 - 7:19

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog helemaal niet van ipad 4 had gehoord totdat ik van de week bij de bbc was voor ipad mini.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iPad of iPad mini? Empty Re: iPad of iPad mini?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum