Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) of Ipad mini ?

+5
Linnie1985
Parisienne
M@niek
Marin
Xanna
9 plaatsers

Ga naar beneden

Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) of Ipad mini ? Empty Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) of Ipad mini ?

Bericht  Xanna zo 23 dec 2012 - 2:36

We willen mijn moeder graag een tablet voor haar verjaardag geven, maar waar moeten we allemaal op letten?
De twee die nu over zijn gebleven in onze selectie zijn de Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) en Ipad mini (7 inch).

Ik lees bijvoorbeeld op internet dat de randjes aan de lange zijde van de Ipad mini nogal smal zijn, waardoor je continu met je vingers op het scherm zit wanneer je hem vast houdt. Voor de ipad mini gebruikers, hoe ervaren jullie dat?

De tablet zal vooral in huis gebruikt worden, dus we hebben qua formaat niet
echt voorkeur. Maar de vraag is; wat is comfortabel tijdens het
internetten en lezen van een boek, juist de 7 inch of de 10.1?

Mijn moeder zal hem voornamelijk gaan gebruiken om wat boeken op te lezen, wat surfen op internet en mailen. Ze heeft geen smartphone, dus wat dat betreft heeft ze geen ervaring met android of IOS. Maar wat raden jullie aan?

Ik heb inmiddels aardig wat reviews van beiden gelezen, maar ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie ervaringen met betrekking tot het formaat, besturingssystemen etc! Dus brand los Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) of Ipad mini ? 561177

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) of Ipad mini ? Empty Re: Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) of Ipad mini ?

Bericht  Marin zo 23 dec 2012 - 3:58

Xanna schreef:

Ik lees bijvoorbeeld op internet dat de randjes aan de lange zijde van de Ipad mini nogal smal zijn, waardoor je continu met je vingers op het scherm zit wanneer je hem vast houdt. Voor de ipad mini gebruikers, hoe ervaren jullie dat?

De tablet zal vooral in huis gebruikt worden, dus we hebben qua formaat niet
echt voorkeur. Maar de vraag is; wat is comfortabel tijdens het
internetten en lezen van een boek, juist de 7 inch of de 10.1?

Mijn moeder zal hem voornamelijk gaan gebruiken om wat boeken op te lezen, wat surfen op internet en mailen. Ze heeft geen smartphone, dus wat dat betreft heeft ze geen ervaring met android of IOS. Maar wat raden jullie aan?

Ik heb inmiddels aardig wat reviews van beiden gelezen, maar ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie ervaringen met betrekking tot het formaat, besturingssystemen etc! Dus brand los Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) of Ipad mini ? 561177


Ja die randjes aan de lange zijden zijn smaller en dat vind ik juist super fijn. Daarom heb je meer scherm ruimte. Merk niks van dat je vingers steeds op t scherm zitten. Hij houdt heel lekker licht vast, lekkerder dan de grote iPad, ook met 1 hand.

Voor een beginner is Apple (iOS) makkelijker te snappen dan android.




Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) of Ipad mini ? Empty Re: Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) of Ipad mini ?

Bericht  M@niek zo 23 dec 2012 - 4:39

Ik zou ipad mini gaan. Veel gemakkelijker in gebruik (vind ik). Ze hebben de ipad zo gemaakt dat het niet reageert op je vingers aan die zijdes (staat ook ergens bij de specificaties).
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) of Ipad mini ? Empty Re: Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) of Ipad mini ?

Bericht  Parisienne zo 23 dec 2012 - 4:41

Qua formaat is het wel een verschil. Daar zou ik nog wel over nadenken, wil je wat groter of toch kleiner?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) of Ipad mini ? Empty Re: Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) of Ipad mini ?

Bericht  Marin zo 23 dec 2012 - 5:01

Ik vind de mini echt ideaal qua grootte, groot genoeg om een boek te lezen (had ik nooit verwacht dat te doen of fijn te vinden) en klein genoeg om makkelijk mee te nemen. En qua typen is t makkelijk vast te houden qua formaat, ook een mega pro vind ik.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) of Ipad mini ? Empty Re: Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) of Ipad mini ?

Bericht  Linnie1985 zo 23 dec 2012 - 9:08

Wij hebben de samsung tab 2 10.1 en wij vinden hem ideaal. Maar wij zijn zoiezo geen apple liefhebbers. De 7 inch lijkt mij wel weer lastig met e-mailen. Ik weet niet zeker, maar heb het idee dat de toetsen dan ook wat kleiner zijn.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) of Ipad mini ? Empty Re: Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) of Ipad mini ?

Bericht  Xanna zo 23 dec 2012 - 12:04

Linnie1985 schreef:Wij hebben de samsung tab 2 10.1 en wij vinden hem ideaal. Maar wij zijn zoiezo geen apple liefhebbers. De 7 inch lijkt mij wel weer lastig met e-mailen. Ik weet niet zeker, maar heb het idee dat de toetsen dan ook wat kleiner zijn.

Dat is waar ik bij een 7 inch in mijn moeders geval ook wel bang voor ben. Maar aan zo'n klein scherm zal ze ook wel kunnen wennen, duurt alleen iets langer.

Hoe zit het met het opladen? Las dat er bij de iPad mini een soort telefoonoplader zit, waardoor het opladen ook vrij lang duurt, klopt dat? En hoe zit dat bij Samsung tab?

Verder las ik in een recensie op bol.com dat er geen adobe flash player op de Samsung tab kan, waardoor je op veel sites geen filmpjes etc. kunt afspelen. Klopt dat en is er eventueel een andere oplossing voor?


Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) of Ipad mini ? Empty Re: Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) of Ipad mini ?

Bericht  Marin zo 23 dec 2012 - 21:37

De oplader voor de iPad mini is dezelfde als de iPhone 5. De nieuwste oplader van Apple dus, met zo'n kleine poort ipv die grote oude. Ik vind m juist echt heel snel opladen, zowel bij m'n iPad mini als iPhone 5.

Ik weet niet of ze echt boeken er op wil gaan lezen maar dan lijkt 7 inch me wel wat klein. En ik vind de iBooks app van de iPad echt super fijn. Daar heb ik nu 1 boek op gelezen en viel me echt zo mee. Gisteren heb ik via de Kindle app (van Amazon.com) een tweede boek gedownload maar dat ziet er stuk minder mooi uit. Weet niet via waar je boeken download bij android, maar die Kindle was ik dus niet zo tevreden over, terwijl iBooks app van Apple wel.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) of Ipad mini ? Empty Re: Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) of Ipad mini ?

Bericht  Kqip zo 23 dec 2012 - 22:03

Ik heb nu ruim een week de ipad mini, eerst twijfelde ik tussen een gewone en de mini. Ben er heel blij mee. Typen gaat allemaal makkelijk, opladen super snel en de accu gaat best lang mee. Ik doe er van alles op..internetten, mailen, boeken lezen, filmpjes kijken, tijdschriften lezen. Heb tot nu toe geen spijt dat ik hem heb gekocht!
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) of Ipad mini ? Empty Re: Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) of Ipad mini ?

Bericht  Lady4 ma 24 dec 2012 - 7:11

iPad mini!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) of Ipad mini ? Empty Re: Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) of Ipad mini ?

Bericht  Susan ma 24 dec 2012 - 8:58

Een iPad Mini lijkt mij niet zo klein om boeken op te lezen, een e-reader is toch ook een stuk kleiner dan een grote tablet?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) of Ipad mini ? Empty Re: Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) of Ipad mini ?

Bericht  PapillonRose ma 24 dec 2012 - 10:52

Ik heb sinds een week een IPad mini en ben er helemaal happy mee! Zit bij mij in een houder, die je ook neer kunt zetten. Handig als je hem niet altijd vast wilt houden. En ik kreeg een stylus (zo'n pennetje) bij de houder, werkt verrassend fijn. Ik doe meer met dat ding dan met mijn handen. Blijft je scherm ook schoner. En de grootte van de iPad mini valt me niet tegen, ik vind het prima werken. Mailen, surfen, boeken lezen, gaat allemaal goed!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) of Ipad mini ? Empty Re: Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) of Ipad mini ?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum