Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zou jij doen?

+29
Flower_L
Printje
Twellie
RYW
_Lacey_
Esperanza
Hoochie
Rush
VanillaRose
rapa nui
Mees
SoGood
baboeska
Snoes
TukTuk
SuperGrover
Ella
Antibes
Shisha
Parisienne
mouette
Poubelle
Juutjepetuutje
Foodish
June
Ooh La La!
PeperMunt
Tullow
loura
33 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat zou jij doen? Empty Wat zou jij doen?

Bericht  PeperMunt wo 14 nov 2012 - 5:12

Ik was vanmiddag in Amsterdam en moest pinnen.
Dus ik netjes wachten op de man voor mij.
Toen ik aan de beurt was kwam er opeens nog geld uit der is automaat, dus de man voor mij was vergeten zijn geld mee te nemen.
Gelukkig zag ik de man nog staan en heb hem zijn geld gegeven (was meer dan 200 euro!)

Die man was helemaal verbaasd dat ik hem zijn geld gaf en begon gelijk een heel gesprek over dat eerlijk zijn het langste duurt e.d. en hij was erg blij dat ik hem zijn geld had gegeven.

Toen ik weg wilde lopen kwam hij nog achter mij aan en gaf mij 10 euro omdat hij zo blij was dat ik eerlijk was.

Wat zouden jullie gedaan hebben? Ook het geld terug geven? of het zelf houden??
Mijn eerste ingeving was meteen dat ik die man moest opzoeken, en achteraf dacht ik pas er aan dat ik ook de keuze had om het niet terug te geven.
Maar ik denk dat ik hier te eerlijk voor ben en dan slaap ik snachts niet meer goed haha.

Dus wat hadden jullie gedaan?
PeperMunt
PeperMunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 287
Registratiedatum : 26-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen? Empty Re: Wat zou jij doen?

Bericht  loura wo 14 nov 2012 - 5:15

Ik zou het ook zeker terug gegeven hebben.. Dan zou ik echt niet lekker kunnen slapen als ik het geld zelf gehouden zou hebben hoor!

Lief van die meneer dat hij je nog 10 euro gaf smile
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen? Empty Re: Wat zou jij doen?

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 5:15

Zeker weten aan die man geven. En er daarna stiekem een heel klein beetje spijt van hebben en fantaseren over wat ik allemaal met dat geld had kunnen doen. Maar ik zou er op het moment zelf geen seconde over twijfelen om die man zijn eigen geld te geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen? Empty Re: Wat zou jij doen?

Bericht  Tullow wo 14 nov 2012 - 5:16

Ik zou het ook terug geven! Ik ben ook altijd zo'n muts die zegt dat het wisselgeld niet klopt als ik teveel geld terug krijg. Wat zou jij doen? 3079029344
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen? Empty Re: Wat zou jij doen?

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 5:17

Ik zou het ook aan die man geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen? Empty Re: Wat zou jij doen?

Bericht  PeperMunt wo 14 nov 2012 - 5:18

It's me schreef:Zeker weten aan die man geven. En er daarna stiekem een heel klein beetje spijt van hebben en fantaseren over wat ik allemaal met dat geld had kunnen doen. Maar ik zou er op het moment zelf geen seconde over twijfelen om die man zijn eigen geld te geven.


Dat had ik dus ook. Op het moment zelf twijfelde ik geen seconde over het terug geven.
En toen ik later in de auto terug zat dacht ik inderdaad wat ik zelf met dat geld had kunnen doen haha.
Maar ik zou inderdaad niet lekker slapen als ik het niet terug had gegeven.
PeperMunt
PeperMunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 287
Registratiedatum : 26-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen? Empty Re: Wat zou jij doen?

Bericht  Ooh La La! wo 14 nov 2012 - 5:18

It's me schreef:Zeker weten aan die man geven. En er daarna stiekem een heel klein beetje spijt van hebben en fantaseren over wat ik allemaal met dat geld had kunnen doen. Maar ik zou er op het moment zelf geen seconde over twijfelen om die man zijn eigen geld te geven.

+1

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen? Empty Re: Wat zou jij doen?

Bericht  June wo 14 nov 2012 - 5:19

It's me schreef:Zeker weten aan die man geven. En er daarna stiekem een heel klein beetje spijt van hebben en fantaseren over wat ik allemaal met dat geld had kunnen doen. Maar ik zou er op het moment zelf geen seconde over twijfelen om die man zijn eigen geld te geven.

Haha, dit inderdaad. Ik heb het ook al twee keer meegemaakt, maar was wel minder geld. Daarna bedenk je inderdaad wat je ermee had kunnen doen, maar als ik dat geld zou houden, zou ik me zoooo schuldig voelen, dus dan heb ik er sowieso niks aan.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen? Empty Re: Wat zou jij doen?

Bericht  Foodish wo 14 nov 2012 - 5:20

Ik ben te eerlijk dus als ik hem zag staan had ik het zeker terug gegeven. Anders is het gewoon stelen hoor! Hij is nog niet uit je zicht en je ''pikt'' zijn geld in. Nee, dat is niet voor mij weggelegd.
Foodish
Foodish
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 48
Punten : 48
Registratiedatum : 08-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen? Empty Re: Wat zou jij doen?

Bericht  Juutjepetuutje wo 14 nov 2012 - 5:21

ik zou het ook terug gegeven hebben.
ik hoop dat t mij nooit overkomt, maar zo wel hoop ik dat de gene achter mij dan ook zo eerlijk is Wink
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen? Empty Re: Wat zou jij doen?

Bericht  Poubelle wo 14 nov 2012 - 5:23

Ik heb dit ook meegemaakt, heb het geld teruggegeven.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen? Empty Re: Wat zou jij doen?

Bericht  mouette wo 14 nov 2012 - 5:25

Ik had het ook teruggegeven. Eerlijkheid duurt inderdaad het langst en nu ben je toch maar mooi 10 euro én een eerlijk geweten rijker! Wat zou jij doen? 2474380249
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen? Empty Re: Wat zou jij doen?

Bericht  Parisienne wo 14 nov 2012 - 5:25

Ik zou het ook teruggeven. Ik zou me ontzettend schuldig voelen, ondanks dat ik er vast erg leuke dingen mee had kunnen kopen. Daarnaast zou ik ook weer als de dood zijn dat er camera's hangen die mijn 'actie' gezien zouden hebben en dat ik gezocht wordt door de politie ofzo Laughing
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen? Empty Re: Wat zou jij doen?

Bericht  Shisha wo 14 nov 2012 - 5:25

Ik zou het ook terug geven. Lief dat hij 10 euro gaf!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen? Empty Re: Wat zou jij doen?

Bericht  Antibes wo 14 nov 2012 - 5:26

Ik heb het meegemaakt, ook de meneer geroepen en het geld gegeven.. Geen tientje gehad helaas, wel heel veel dankbaarheid en dat was ook goed.. Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen? Empty Re: Wat zou jij doen?

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 5:26

Het zou niet eens in me opkomen het geld niet terug te geven. Vriendelijk van die meneer!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen? Empty Re: Wat zou jij doen?

Bericht  SuperGrover wo 14 nov 2012 - 5:26

Ik heb het ook inderdaad eens gehad, ook terug gegeven. Ik had precies hetzelfde, ik dacht er niet eens aan dat je het eventueel ook zelf zou kunnen houden. Ik zeg er ook wat van als ik teveel wisselgeld meekrijg. Voordat ik er uberhaupt over nadenk, heb ik dat al gezegd. Goed opgevoed dus Wink
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen? Empty Re: Wat zou jij doen?

Bericht  Shisha wo 14 nov 2012 - 5:28

Parisienne schreef:Ik zou het ook teruggeven. Ik zou me ontzettend schuldig voelen, ondanks dat ik er vast erg leuke dingen mee had kunnen kopen. Daarnaast zou ik ook weer als de dood zijn dat er camera's hangen die mijn 'actie' gezien zouden hebben en dat ik gezocht wordt door de politie ofzo Laughing

lol!

Ik had laatst zo'n 2000 euro verkeerd gestort gekregen. Netjes de bank gebeld en het geld terug geboekt. Maar als ik dan denk wat ik van dat geld had kunnen doen...
Maar zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen. Ik ben dan altijd bang dat er iemand heel erg de dupe van zou kunnen zijn en daardoor dan erg in de problemen komt.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen? Empty Re: Wat zou jij doen?

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 5:28

ook ik zou het terug geven. Maar als de desbetreffende persoon al weg zou zijn dan weet ik niet wat ik zou doen.

Wat zouden jullie doen als je dus pint en er steekt nog geld uit? Zelf houden of binnen bij de bank afgeven, ...?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen? Empty Re: Wat zou jij doen?

Bericht  Ella wo 14 nov 2012 - 5:29

Ik had het ook teruggegeven.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen? Empty Re: Wat zou jij doen?

Bericht  SuperGrover wo 14 nov 2012 - 5:30

Lily schreef:ook ik zou het terug geven. Maar als de desbetreffende persoon al weg zou zijn dan weet ik niet wat ik zou doen.

Wat zouden jullie doen als je dus pint en er steekt nog geld uit? Zelf houden of binnen bij de bank afgeven, ...?
Gewoon even wachten, als het geld er niet binnen een bepaald aantal seconden uit wordt gehaald, slikt de automaat het weer in en wordt het niet afgeschreven van de rekening van diegene.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen? Empty Re: Wat zou jij doen?

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 5:31

ooooh dat wist ik niet. Dat is wel goed dan smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen? Empty Re: Wat zou jij doen?

Bericht  PeperMunt wo 14 nov 2012 - 5:32

SuperGrover schreef:
Lily schreef:ook ik zou het terug geven. Maar als de desbetreffende persoon al weg zou zijn dan weet ik niet wat ik zou doen.

Wat zouden jullie doen als je dus pint en er steekt nog geld uit? Zelf houden of binnen bij de bank afgeven, ...?
Gewoon even wachten, als het geld er niet binnen een bepaald aantal seconden uit wordt gehaald, slikt de automaat het weer in en wordt het niet afgeschreven van de rekening van diegene.

Dat is handig om te weten smile
PeperMunt
PeperMunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 287
Registratiedatum : 26-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen? Empty Re: Wat zou jij doen?

Bericht  TukTuk wo 14 nov 2012 - 5:33

Lily schreef:ook ik zou het terug geven. Maar als de desbetreffende persoon al weg zou zijn dan weet ik niet wat ik zou doen.

Wat zouden jullie doen als je dus pint en er steekt nog geld uit? Zelf houden of binnen bij de bank afgeven, ...?

Ik vraag me af of ze er bij de bank iets mee kunnen omdat ze denk ik net kunnen zien wie als laatste gepind heeft. Als je het zou willen terug geven, kan je het beter laten zitten, en wachten tot de automaat het geld weer inslikt zeg maar. Dan kan diegene die het vergeten is, de bank bellen om te melden dat hij / zij zijn geld is vergeten uit de automaat mee te nemen. Als dan na telling van de automaat blijkt dat er inderdaad dat bedrag teveel er in zit, dan krijgt die persoon dat gewoon op zijn rekening terug gestort.

Ik zou overigs ook het geld terug geven, als je nog ziet wie het was. Als het er nog in steekt, weet ik het niet.. Er hangen natuurlijk ook camera's dus zou toch bang zijn om "betrapt" te worden uiteindelijk.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen? Empty Re: Wat zou jij doen?

Bericht  June wo 14 nov 2012 - 5:33

SuperGrover schreef:Ik heb het ook inderdaad eens gehad, ook terug gegeven. Ik had precies hetzelfde, ik dacht er niet eens aan dat je het eventueel ook zelf zou kunnen houden. Ik zeg er ook wat van als ik teveel wisselgeld meekrijg. Voordat ik er uberhaupt over nadenk, heb ik dat al gezegd. Goed opgevoed dus Wink

Dat heb inderdaad ook. Ik zeg het automatisch als het niet klopt.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen? Empty Re: Wat zou jij doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum