Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?

+5
Mida4you
Tania
Flemy
truestar
holaagirl
9 plaatsers

Ga naar beneden

5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen? Empty 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?

Bericht  holaagirl wo 29 jun 2011 - 16:53

Hallo allemaal,

Mijn zoontje heeft een ritme met slapen van 19:30 -4:30/5:30 uur.
Dit is niet te veranderen tot nu toe. Heb van alles geprobeerd.
Het enige wat ik kan doen, volgens mij, is accepteren.

Maar daar gaat de vraag niet over; Wat doen jullie ( of zouden jullie doen ) als je kindje zo vroeg wakker is?
Ga je er uit met hem/haar? Zodat hij (beneden) kan spelen? Leg je hem bij je in bed? ( waar hij/zij dan ook kan spelen)?
Want terug in bed leggen lukt niet....

Ik zit nu om 5:00 uur beneden..maar vind de dagen zoooooo allemachtig lang! Maar in bed leggen bij ons, is ook niet echt een optie.
Ben gewoon zo moe, weet het gewoon even niet meer!
Heb jullie (frisse) hulp en ideetjes nodig! haha!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen? Empty Re: 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?

Bericht  truestar wo 29 jun 2011 - 17:05

Hier hetzelfde probleem.. Mijn dochter is ook iedere ochtend rond 5 uur wakker soms is het wat eerder soms heb ik geluk en is het half 6.. Dit ritme heeft ze al zolang ik me kan herinneren. Later op bed leggen heeft hier geen zin gehad.

Eerst ging ik er altijd mee uit en als zij dan smiddags sliep ging ik ook ff slapen/rusten.. Maar ze is nu inmiddels ruim 4 dus in het weekend zet ik haar voor de tv met een film op en ga ik toch echt nog ff terug. Maar daar is jou zoontje nog veels te klein voor.
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen? Empty Re: 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 18:36

mijn dochter heeft ook een periode gehad waarin ze zo vroeg wakker was. Zij kreeg toen de ochtendfles al wel eens zo vroeg, soms viel ze dan tijdens het drinken van de fles zo weer in slaap. Verder komt zij dan wel bij ons in bed, vaak valt ze dan na een tijdje spelen weer in slaap en tijdens het spelen kan ik ook weer door slapen. 5 uur is me echt te vroeg om dan al beneden te zitten :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen? Empty Re: 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?

Bericht  Flemy wo 29 jun 2011 - 18:48

Mijn jongste is ook altijd vroeg wakker sinds een maand of 2. Vaak is het 6:00, soms 6:30. Voor jou dus al een veel betere tijd, maar voor ons nog steeds veel te vroeg. Wij hebben ook verschillende dingen geprobeerd, maar het maakt allemaal niks uit. Ze slaapt gewoon van 19:00 tot 6:00, wat op zich al heel erg lang is natuurlijk!

Ik hield haar normaal altijd bezig beneden tot 7:00 en dan de fles, dan bleef ze wakker tot een uur of 9:00 om een beetje een ritme in de dag te houden. Maar sinds kort geef ik haar dan om 7:00 de fles en meteen daarna leg ik haar terug. Dan slaapt ze ook meteen weer en altijd lekker twee uur (ze is best een 'slechte slaper' overdag, telkens een uurtje of maximaal 1,5 uur). Dus misschien kun je om een voor jou redelijke tijd een fles geven en hem dan meteen weer terug leggen?
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen? Empty Re: 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?

Bericht  Tania wo 29 jun 2011 - 19:19

Bij mijn zoontje werkt het tegenwoordig ook om hem een papfles te geven en daarna terug te leggen in bed. Hoewel het niet zo'n geweldige slaper is, gaat hij vaak wel weer lief slapen daarna.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen? Empty Re: 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?

Bericht  Mida4you wo 29 jun 2011 - 19:34

Wij hebben ook een periode gehad dat ik rond 05.00 uur al op de bank zat met ons dochtertje. Ik gaf haar dan de fles en daarna probeerde ik haar weer in bed te leggen maar dat wou ze absoluut niet. En bij mij in bed ook niet want dan wordt ze helemaal enthousiast en kruipt ze het hele bed rond. Hoelang heeft je zoontje dit al? Het kan natuurlijk een periode zijn hé net zoals we hier hebben gehad. Een echte tip heb ik helaas niet voor je. Wat ik altijd deed is er toch uit gaan en dan fles geven, poosje laten spelen en ging ze weer naar bed en ging ik even liggen op de bank.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen? Empty Re: 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?

Bericht  Parisienne wo 29 jun 2011 - 21:09

Ik heb ook vaak genoeg met N. op de bank gezeten midden in de nacht, vaak urenlang achter elkaar. Tussendoor elke keer proberen weer in bed te leggen, maar dit hielp ook niet. Opeens was ik dan weer een paar uur verder.

Ik heb een tip voor je: ga naar een osteopaat!

Wij zijn met N. nu twee keer geweest binnen, binnen twee weken. Je weet wel de verhalen van mij rondom de slaapproblemen van N. Vannacht heeft ze eindelijk weer eens doorgeslapen en wel van 19.00 uur tot 09.00 uur :shock:
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen? Empty Re: 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 21:14

H. heeft dat ook een hele periode gehad. Maar hier kreeg ze dan een fles en dan sliep ze weer verder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen? Empty Re: 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?

Bericht  Dora wo 29 jun 2011 - 23:00

Komt de zon misschien op aan die kant?
Anders misschien verduisteringsgordijnen ophangen als deze er nog niet hangen..

Verder heb ik helaas geen tips.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen? Empty Re: 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 23:03

Idd, het kamertje verduisteren. Ik heb nu zelfs alluminiumfolie tegen de ramen gedaan. Dat houd niet alleen het licht... maar ook nog eens enorm veel hitte uit zijn kamertje. Mocht T. zo vroeg komen... probeer ik hem altijd opnieuw in slaap te laten vallen in zijn bedje. Mocht dat niet lukken, dan neem ik hem mee naar ons bed en daar valt hij meestal direct weer als een blok in slaap.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen? Empty Re: 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?

Bericht  Teddyaapje wo 29 jun 2011 - 23:12

Gelukkig slaapt T. meestal door tot ergens tussen 7 en 9u maar als hij eens eerder wakker wordt nemen we hem bij ons in bed. Dan valt hij meestal weer in slaap.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen? Empty Re: 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 0:07

Gaat je zoon huilen als hij wakker wordt? Want als hij dat niet doet en hij ligt alleen een beetje te spelen / kraaien kun je hem gewoon ook nog een uurtje laten liggen. Dat doe ik ook altijd als D. vroeg wakker is, vaak valt ze dan zelfs na een tijdje weer in slaap.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen? Empty Re: 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?

Bericht  Flemy do 30 jun 2011 - 2:16

Ik heb ook alle kieren dicht gemaakt in haar kamer, om het dus zo donker mogelijk te krijgen. Helaas maakt het niet veel uit Wink
Bij mijn oudste trouwens wel. Daar hebben we nog een grote handdoek naast het rolgordijn gepropt 's nachts, zodat er geen licht door de zijkant komt. Als we dat een keer vergeten dan is zij ook altijd meteen veel vroeger wakker.

En wij laten haar ook altijd gaan zolang ze niet begint te zeuren zeg maar. Dan kan ze heerlijk liggen keutelen, dus dat scheelt ook wel in tijd voor mezelf.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen? Empty Re: 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 2:18

Bij H. maakte het ook niet uit.
Haar kamer is altijd pikkedonker vanwege het rolluik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen? Empty Re: 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?

Bericht  PapillonRose do 30 jun 2011 - 2:43

Hier maakt het wel uit of het donker is of niet. Thuis waar ik verduisteringsrolgordijnen heb wordt ze meestal een stuk later wakker dan wanneer we bij mijn moeder zijn, die dat niet heeft.

En als ze dan een keer heel vroeg wakker is dan hou ik haar meestal eerst eventjes bezig en geef haar daarna redelijk vroeg de fles, daarna gaat ze vaak wel weer even slapen. Maar hier wordt ze in elk geval niet eerder wakker dan half 6, is dat het geval krijgt ze een uur of 7 de fles. Tot die tijd zit ik met haar op de bank of laat haar even spelen in de box. Als ik zelf echt verrot ben dan neem ik haar bij me in bed, maar meestal gaan we er dan alsnog vroeg uit omdat ze dan toch niet gaat slapen maar heerlijk tegen me gaat kletsen smile
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen? Empty Re: 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum