Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Van koophuis naar koophuis

5 plaatsers

Ga naar beneden

Van koophuis naar koophuis Empty Van koophuis naar koophuis

Bericht  Annie24 vr 5 okt 2012 - 8:29

Is er iemand die daar nu mee te maken heeft en/of dit nog niet zo lang geleden gedaan heeft en hoe ging dat met je hypotheek?



Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van koophuis naar koophuis Empty Re: Van koophuis naar koophuis

Bericht  Twellie vr 5 okt 2012 - 11:35

Je bedoelt met oversluiten en zo? Binnenkort weet ik meer, momenteel snap ik er nog weinig van Question
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Van koophuis naar koophuis Empty Re: Van koophuis naar koophuis

Bericht  Linda vr 5 okt 2012 - 19:38

Wat wil je weten? Wij hebben dat ruim een jaar geleden gedaan.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van koophuis naar koophuis Empty Re: Van koophuis naar koophuis

Bericht  Annie24 za 6 okt 2012 - 7:28

Kleine uitleg was wel fijn geweest inderdaad laughcry

We wonen nu 5 jaar in dit koophuis en we krijgen er natuurlijk nooit voor terug wat we er toen voor betaald hebben.
Het nieuwe huis wat we op het oog hebben moet nog gebouwd worden en deze week zijn de inschrijvingen.
De hypotheek daarvan is bij lange na niet zo hoog dat we aan onze top zullen zitten en de kosten die we in het huis moeten maken zijn alleen de vloer en muren, want de koopprijs is inc. keuken en badkamer.

Een week of 2-3 terug heb ik contact gehad met onze tussenpersoon om uit te laten rekenen wat de eventuele restschuld die we overhouden van dit huis voor ons zou betekenen en die kosten zijn, naast de kosten van een eventueel nieuw huis, goed op te brengen.

Wat ik me nu eigenlijk afvraag is hoe een hypotheekverstrekker er tegenaan kijkt als je een nieuw huis koopt en je oude woning nog niet verkocht is. Krijg je dan moeilijker die nieuwe hypotheek of helemaal niet?

Pffffffff ik heb géén idee waar we aan beginnen, maar dat nieuwbouwhuis is zó perfect dat ik op slag verliefd was, zeker toen ik de prijs zag I love you
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van koophuis naar koophuis Empty Re: Van koophuis naar koophuis

Bericht  Twellie za 6 okt 2012 - 7:33

Mijn ervaring: nooit kopen voordat je verkocht hebt. Het is echt heel moeilijk om een huis in welke prijsklasse dan ook momenteel te verkopen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Van koophuis naar koophuis Empty Re: Van koophuis naar koophuis

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 10:23

Twellie schreef:Mijn ervaring: nooit kopen voordat je verkocht hebt. Het is echt heel moeilijk om een huis in welke prijsklasse dan ook momenteel te verkopen.

+1

Mijn zus en haar man hebben hun huis al ruim 1.5 jaar te koop staan en wilde eigenlijk directe een nieuwbouwhuis kopen wat afgelopen maart klaar zou zijn. Hun huis is nog steeds niet verkocht ondanks dat ze nog 'redelijk' wat bezichtigingen hebben.

Het lijkt mij echt vreselijk om dubbele lasten te hebben. Zij hebben ook nog twee kleine kinderen die natuurlijk flink wat geld kosten. Dus ze zitten nu gewoon echt te 'wachten'.

Als je graag wilt verhuizen zou ik je huis gewoon te koop zetten en kijken hoe het loopt. Dan heb je de eerste stap al genomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van koophuis naar koophuis Empty Re: Van koophuis naar koophuis

Bericht  Annie24 za 6 okt 2012 - 23:48

Waarschijnlijk gaan we het toch doen Razz Althans, we gaan ons inschrijven, maar aangezien er 19 huizen zijn en er waarschijnlijk veeeeeeeel inschrijvingen zullen zijn omdat de prijs voor zo'n nieuwbouwhuis echt een superkoopje is, is de kans sowieso mini dat we uitgeloot zullen worden.

Als we ons huis niet verkocht krijgen voor we het andere huis in kunnen is het niet zo heel erg: de hypotheek van beide huizen kunnen we ruim van 1 salaris betalen (niet dat we zoveel verdienen, maar zowel het huis waar we nu wonen als het huis waar we heen willen zijn niet hoog wbt de prijs/hypotheek) We werken beiden fulltime, dus we houden dan nog 1 fulltime salaris over inclusief ons spaargeld, wat (gelukkig) ook behoorlijk is. Tuurlijk is het dan zonde van het geld, die dubbele lasten, maar een kans als deze krijgen we denk ik nooit meer, dus we gaan gewoon een poging wagen.

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van koophuis naar koophuis Empty Re: Van koophuis naar koophuis

Bericht  _Lacey_ zo 7 okt 2012 - 0:00

Ook ik begin steeds meer het kopen van een ander huis te overwegen. Waar ik nu woon ben ik nooit echt gelukkig geweest en ik heb enorme overlast van mijn buren (en die weigeren zich ook maar enigszins aan te passen). Natuurlijk moet ik wel maar weer afwachten wat ik dan als buren krijg.

Over het niet kunnen verkopen van mijn huidige appartement hoef ik me gelukkig geen zorgen te maken: het gaat om een speciale regeling, waarbij de woningbouw verplicht is het van mij te kopen.

Mijn probleem is dat ik zo ontzettend veel verlies (denk aan zo'n € 30.000) zal lijden bij verkoop, dat ik nauwelijks iets fatsoenlijks terug kan kopen. Moet het allemaal in mijn eentje ophoesten.

Wel heb ik zo'n leuk appartement gezien in mijn oude woonplaats (daar wil ik sowieso weer naartoe)! Het wordt alleen wel casco opgeleverd, dus ik zal, net als bij mijn huidige appartement, ook weer geld moeten steken in een keuken, badkamer en vloer- en muurbekleding.

Word momenteel echt heen en weer geslingerd tussen verstand en gevoel.



_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van koophuis naar koophuis Empty Re: Van koophuis naar koophuis

Bericht  Annie24 zo 7 okt 2012 - 0:23

Lacey; balen hé Sad Onze verhuisreden is ook een burenprobleem. Het loopt hier soms zo erg hoog op dat de politie erbij moet komen en er inmiddels al een heel dossier ligt. Tuurlijk weet ik niet wat ik in het andere huis naast me krijg, maar ik woon hier gewoon niet prettig meer. Ik ben liever op mijn werk, dan thuis laughcry

Wij gaan uit van ongeveer 20.000 verlies, maar het kan ook meer worden. Ondanks het verlies past het nieuwe huis nog steeds binnen het bedrag waarvoor we een nieuwe hypotheek af zouden kunnen sluiten. Maar wij hebben dan ook 2x een full time salaris en jij helaas niet Sad Het nieuwe huis is gelukkig ook inc. keuken en badkamer. Wel gewoon basis natuurlijk, maar daar heb je tegenwoordig ook veel keus in wbt kleuren en modellen dat er vast iets bij zit wat onze smaak zal zijn. Een duurdere kraan of een luxere douchekop kunnen we later altijd nog kopen. Dat de keuken en badkamer erbij zit is eigenlijk iets wat ons over de streep heeft getrokken omdat je meestal je nieuwbouwwoning casco koopt en er dus nog kosten voor keuken/badkamer bijkomen dan.
Meubels hebben we nieuw gekocht toen we naar dit huis gingen, dus het enige waar we dan kosten aan kwijt zijn, zijn de vloer, muren en raambekleding. Dat kunnen we natuurlijk zo duur maken als we zelf willen en met het spaargeld wat we hebben moet dat goedkomen denk ik zo.

Heb je geen ouders die garant kunnen staan voor je? Ik weet niet of dat tegenwoordig nog mag/kan hoor, maar een paar jaar geleden kon dat nog wel.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van koophuis naar koophuis Empty Re: Van koophuis naar koophuis

Bericht  Zonnetje zo 7 okt 2012 - 2:56

Annie24 schreef:Lacey; balen hé Sad Onze verhuisreden is ook een burenprobleem. Het loopt hier soms zo erg hoog op dat de politie erbij moet komen en er inmiddels al een heel dossier ligt. Tuurlijk weet ik niet wat ik in het andere huis naast me krijg, maar ik woon hier gewoon niet prettig meer. Ik ben liever op mijn werk, dan thuis laughcry

Wij gaan uit van ongeveer 20.000 verlies, maar het kan ook meer worden. Ondanks het verlies past het nieuwe huis nog steeds binnen het bedrag waarvoor we een nieuwe hypotheek af zouden kunnen sluiten. Maar wij hebben dan ook 2x een full time salaris en jij helaas niet Sad Het nieuwe huis is gelukkig ook inc. keuken en badkamer. Wel gewoon basis natuurlijk, maar daar heb je tegenwoordig ook veel keus in wbt kleuren en modellen dat er vast iets bij zit wat onze smaak zal zijn. Een duurdere kraan of een luxere douchekop kunnen we later altijd nog kopen. Dat de keuken en badkamer erbij zit is eigenlijk iets wat ons over de streep heeft getrokken omdat je meestal je nieuwbouwwoning casco koopt en er dus nog kosten voor keuken/badkamer bijkomen dan.
Meubels hebben we nieuw gekocht toen we naar dit huis gingen, dus het enige waar we dan kosten aan kwijt zijn, zijn de vloer, muren en raambekleding. Dat kunnen we natuurlijk zo duur maken als we zelf willen en met het spaargeld wat we hebben moet dat goedkomen denk ik zo.

Heb je geen ouders die garant kunnen staan voor je? Ik weet niet of dat tegenwoordig nog mag/kan hoor, maar een paar jaar geleden kon dat nog wel.

Ik zou wel even opletten of je daadwerkelijk een nieuwe hypotheek af mag sluiten voor de prijs van je nieuwe huis + het verlies van je oude huis, want als ik het me goed herinner, mag je hypotheek maar 104% van de waarde van je nieuwe huis bedragen. Het zou dus kunnen zijn dat je het verlies met je spaargeld moet betalen. Als je dat kunt, is dat sowieso wel aan te raden, dan ben je er ineens vanaf. Terwijl je er anders 30 jaar over doet om dat verlies terug te betalen met rente.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Van koophuis naar koophuis Empty Re: Van koophuis naar koophuis

Bericht  Linda zo 7 okt 2012 - 4:18

Dat klopt inderdaad. Je kan je schuld niet mee financieren in je hypotheek. Die zal je gewoon direct moeten betalen of een apart krediet voor af moeten sluiten. In dat laatste geval zou ik dat niet zo snel doen. Ik zou zelf eerst dat geld bij elkaar sparen.
Verder zou ik in jullie situatie het risico wel durven lopen om tijdelijk 2 huizen te hebben. Als je het beide een tijdlang kan betalen. En als je dan je droomhuis hebt, dan zou ik dat er wel voor over hebben.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van koophuis naar koophuis Empty Re: Van koophuis naar koophuis

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum