Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Koophuis

3 plaatsers

Ga naar beneden

Koophuis Empty Koophuis

Bericht  Bubbelicious do 20 jan 2011 - 21:06

Hoi allemaal :flower:

Mijn vriend en ik zijn serieus op zoek naar een koophuis. Nu heb ik altijd gehuurd, dus het is allemaal een beetje duister. We hebben volgende week een afspraak met de hypotheker, maar ik zit met een vraagje.

Stel, je vind een huis naar smaak. Hoe loopt het dan verder? Moet je dan een bod doen? Doe je dat met een makelaar, of kan je dat zelf doen? En regel je dan de hypotheek, of doe je dat al van te voren? We weten wel al hoeveel we kunnen lenen. En hoe lang duurt het vervolgens voor je de sleutels hebt?

Weet iemand hoe dat gaat?

Alvast hartelijk dank!!
Bubbelicious
Bubbelicious
Prater
Prater

Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Den Haag

Terug naar boven Ga naar beneden

Koophuis Empty Re: Koophuis

Bericht  Mystic do 20 jan 2011 - 22:28


Wij zijn vorig jaar op zoek gegaan naar een koophuis. Wij zijn zonder makelaar op zoek gegaan naar een huis. Toen wij ons droomhuis hadden gevonden hebben wij een bod gedaan en ook per wanneer wij de sleutel wilde hebben. Toen wij er uit waren met de verkopende partij zijn we naar de hypotheker gegaan om de hypotheek rond te maken.
Wanneer je de sleutel krijgt ligt er helemaal aan of bijv de verkopende partij een ander huis heeft gekocht.

Ik heb wel als tip. laat een bouwkundige keuring doen op het huis. Zeker als je een wat ouder huis koopt.

Veel suc6!
Mystic
Mystic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 90
Punten : 95
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Uithoorn

Terug naar boven Ga naar beneden

Koophuis Empty Re: Koophuis

Bericht  Inge do 20 jan 2011 - 23:27

Hier eigenlijk bijna het zelfde als bovenstaande reactie.
Wij hebben van te voren laten berekenen bij de hypotheker / verschillende banken wat wij aan hypotheek konden krijgen.
Toen hebben we een bod gedaan op het huis bij hun makelaar. Je kan zelf ook een makelaar inschakelen maar je kan het ook prima zelf doen.
nadat het bod geaccepteerd was teken je een voorlopig koopcontract. Dan ga je de hypotheek definitief maken bij de hypotheker / bank.
En als dat gebeurd is kom er een definitief koopcontract.
Dan is het wachten op de sleuteloverdracht. Dat ligt er net aan wat jullie samen met de verkopende partij zijn overeen gekomen. Vaak is dat zo wanneer de huidige bewoners eruit gaan.
wij moesten 5 maanden wachten tot we erin konden
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koophuis Empty Re: Koophuis

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum