Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dieet van water.

+36
FireButterfly
Davinia
Kowalski
Mermaid
JustMeDaan
Inge
Poeke
silly-one
May
Rouge
Aziraphale
Lousanne
Lavendel
SoGood
blondje1313
Arwyn
Marin
Coco
Gizmo
Caramba
TNMN
Minx
Niekske
Linnie1985
Jerry
Tiana
Tazz
Ibbeltje
Bacio
Blond
Jeanette
Esperanza
_Nina
Vanilla Queen
Poubelle
Caribbeanlover
40 plaatsers

Pagina 3 van 18 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 10 ... 18  Volgende

Ga naar beneden

Dieet van water. - Pagina 3 Empty Re: Dieet van water.

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 22:53

Minx schreef:Dat is ook het moeilijkste de eerste dagen, dan heb je steeds honger en moet je van je suikerverslaving af. Je moet echt afkicken.
Via het voedingscentrum kun je bijhouden hoeveel je hebt gegeten. Kan best confronterend zijn.

Klopt je heb ook een App van het voedingscentrum die dat bijhoudt + je kan zien hoeveel calorieen je verbrand met dagelijkse bezigheden zoals stofzuigen, naar de winkel wandelen etc. Erg handig om bij te houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet van water. - Pagina 3 Empty Re: Dieet van water.

Bericht  Minx ma 30 jul 2012 - 22:56

En als je de cracotte eens vervangd voor een boterham. Ik weet dat een cracotte lekkerder is maar je eet daar onbewust meer van. Het vult niet echt.

Zo zijn er meer voedingsmiddelen die optisch gezond lijken maar ongemerkt toch wat extra calorieen toevoegen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet van water. - Pagina 3 Empty Re: Dieet van water.

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 23:04

Wat ook goed vult is een gekookt ei en dan voornamelijk het witte gedeelte. Bovendien kun je beter eiwitten eten dan koolhydraten, mocht je voor een koolhydraadarm dieet kiezen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet van water. - Pagina 3 Empty Re: Dieet van water.

Bericht  Caribbeanlover ma 30 jul 2012 - 23:05

Merk je op den duur dat je geen of minder last hebt van het suikertekort wat ik gewend ben? Helpen kauwgom en thee echt zo? Nooit van gehoord?

Kan ik dan niet meer cracottes nemen dan 4? Ik zit dan voller dus zal wellicht niet gauw trek hebben.

Welk fruit is en welke niet? Welke vullen goed? Aps op me telefoon heb ik niet, kan niet, is maar een simpel ding.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet van water. - Pagina 3 Empty Re: Dieet van water.

Bericht  Caribbeanlover ma 30 jul 2012 - 23:10

Dropdraakje schreef:Wat ook goed vult is een gekookt ei en dan voornamelijk het witte gedeelte. Bovendien kun je beter eiwitten eten dan koolhydraten, mocht je voor een koolhydraadarm dieet kiezen :)

Dan kan ik amper wat eten, geen pasta, geen rijst, geen brood etc

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet van water. - Pagina 3 Empty Re: Dieet van water.

Bericht  Minx ma 30 jul 2012 - 23:14

Caribbeanlover schreef:Merk je op den duur dat je geen of minder last hebt van het suikertekort wat ik gewend ben? Helpen kauwgom en thee echt zo? Nooit van gehoord?

Kan ik dan niet meer cracottes nemen dan 4? Ik zit dan voller dus zal wellicht niet gauw trek hebben.

Welk fruit is en welke niet? Welke vullen goed? Aps op me telefoon heb ik niet, kan niet, is maar een simpel ding.

eerlijk gezegd kun je beter 1 of 2 boterhammen nemen. Zit je waarschijnlijk een stuk voller en heb je minder snel honger.

suiker tekort is de grootste onzin die er bestaat. Geraffineerde suikers heb je niet nodig. Als iemand echt last heeft van een suiker tekort heeft deze persoon vaak diabetes en dus een hypo. Of behoefte aan natuurlijke suikers. Geraffineerde suikers kan je lichaam vrij weinig mee behalve opslaan. Het belangrijkste is om een gezond eetpatroon aan te nemen.

4-6 boterhammen op een dag, mager beleg. Fruit/yoghurt als tussendoortje. Daarbij is regelmaat is vooral ook belangrijk.

Daarbij is het voor jou ook van belang om bepaalde combinaties van noten en peulvruchten te maken. Je eet geen vlees maar je moet wel aan je vitamines komen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet van water. - Pagina 3 Empty Re: Dieet van water.

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 23:14

Qua fruit weet ik dat in een banaan de meeste suikers zitten, aardbeien schijnen ook niet echt gezond te zijn.

Ik zou dan kiezen voor een kiwi, mandarijn, appel of iets in die richting.

Thee en kauwgom helpen wel, sowieso veel water dinken helpt veel. Beter dan melk of een fruitdrank.

Hoe zwaarder je ontbijt hoe meer verzadigd je bent. Als je licht ontbijt met craottes, krijg je veel sneller trek dan bv een boterham met een eitje, noem maar wat. Ontbijt is sowieso belangrijk, je mag best wat zwaarder ontbijten en combineren met een lichte lunch van soep of een salade met een boterham, net wat jij het fijnste vindt

Statler geeft goede tips, probeer deze lijn vast te houden. Je moet ook niet te snel kilo's willen afvallen om het jojo effect zoveel mogelijk te beperken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet van water. - Pagina 3 Empty Re: Dieet van water.

Bericht  Minx ma 30 jul 2012 - 23:20

Dropdraakje schreef:Qua fruit weet ik dat in een banaan de meeste suikers zitten, aardbeien schijnen ook niet echt gezond te zijn.

Ik zou dan kiezen voor een kiwi, mandarijn, appel of iets in die richting.


even denken (schoonzus volgt een anti candida dieet) banaan ananas, witte druiven, meloen, mag ze niet omdat daar te veel suikers in zitten. Aardbei mag gewoon.

Lijstje fruit dat mag volgens 17 dagen in de eerste cyclus en dus weinig suiker: aardbeien, bessen, cactusvijgen, gedroogde pruimen, grapefruit, peren, perziken, pruimen, rode druiven, sinaasappels en citroenen
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet van water. - Pagina 3 Empty Re: Dieet van water.

Bericht  Caribbeanlover ma 30 jul 2012 - 23:50

Minx schreef:Dat is ook het moeilijkste de eerste dagen, dan heb je steeds honger en moet je van je suikerverslaving af. Je moet echt afkicken.
Via het voedingscentrum kun je bijhouden hoeveel je hebt gegeten. Kan best confronterend zijn.

Ik dacht vanwege dit wat je zei. Mijn lichaam is veel suiker gewend dus zal het wennen zijn toch?!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet van water. - Pagina 3 Empty Re: Dieet van water.

Bericht  Minx di 31 jul 2012 - 0:01

Ja en daar moet je echt door heen. Is echt moeilijk je kan ook echt afkickverschijnselen krijgen. Dus kijk daar niet raar van op
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet van water. - Pagina 3 Empty Re: Dieet van water.

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 0:04

Caribbeanlover schreef:
Dropdraakje schreef:Wat ook goed vult is een gekookt ei en dan voornamelijk het witte gedeelte. Bovendien kun je beter eiwitten eten dan koolhydraten, mocht je voor een koolhydraadarm dieet kiezen Dieet van water. - Pagina 3 561177

Dan kan ik amper wat eten, geen pasta, geen rijst, geen brood etc

Ik zei mocht je voor een koolydraadarm dieet gaan! Het is de keus aan jou! Je mag gerust wat koolhydraten, sterker nog je moet ze hebben voor de dagelijkse voeding. Je zal alleen dan een stuk moeten minderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet van water. - Pagina 3 Empty Re: Dieet van water.

Bericht  Minx di 31 jul 2012 - 0:06

Dropdraakje schreef:
Caribbeanlover schreef:
Dropdraakje schreef:Wat ook goed vult is een gekookt ei en dan voornamelijk het witte gedeelte. Bovendien kun je beter eiwitten eten dan koolhydraten, mocht je voor een koolhydraadarm dieet kiezen Dieet van water. - Pagina 3 561177

Dan kan ik amper wat eten, geen pasta, geen rijst, geen brood etc

Ik zei mocht je voor een koolydraadarm dieet gaan! Het is de keus aan jou! Je mag gerust wat koolhydraten, sterker nog je moet ze hebben voor de dagelijkse voeding. Je zal alleen dan een stuk moeten minderen.

je hebt minimaal 50 gram per dag nodig. minder trek je niet.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet van water. - Pagina 3 Empty Re: Dieet van water.

Bericht  Minx di 31 jul 2012 - 0:16

hier nog een artikel uit 2010 over cracottes

Amsterdam, 13 maart 2010 — LU Cracottes Naturel vinden zichzelf op de verpakking ‘heerlijk licht, vol met granen en een bron van vezels’. Met deze suggestieve beweringen leidt Kraft Foods consumenten om de tuin. Een cracotte bevat nog niet 1 procent van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vezels en relatief veel calorieën. Kraft Foods, de maker van LU Cracottes Naturel, moet stoppen met het verspreiden van dit soort misleidende marketing over haar producten, vindt foodwatch. Zij roept consumenten daarom op om een e-mail te sturen naar Kraft Foods, om LU te laten weten dat de consument het niet langer pikt om misleidt te worden.

Met de term ‘luchtige crackers’ wekt LU het beeld dat consumenten hier te maken hebben met een ‘light’ product. Cracottes is helemaal niet ‘heerlijk licht’. foodwatch heeft het nagerekend: om aan de dagelijkse minimaal 30 gram vezels te komen heb je 107 cracottes nodig. Dan heb je meteen 54 gram suiker, ruim 14 gram zout en een verbijsterende 2782 calorieën. Iemand die LU gelooft en voor de vezels geen volkoren brood meer eet maar cracottes, krijgt bijna 2 keer zoveel calorieën naar binnen. Daarbij bevat LU Cracottes Naturel ook nog eens net zoveel zout als chips.

Lu Cracottes is eigenlijk fastfood dat zich gezond voordoet, stelt foodwatch vast. “LU Cracottes zit niet vol vezels, maar vol marketingtrucks en opgeblazen vezelpraatjes”, stelt Bart van Opzeeland van foodwatch. “Alleen zo slaagt LU erin mensen die bewust en gezond willen eten zo’n misleidend product aan te smeren.”

In andere bedrijfstakken zou de kletspraat op LU Cracottes Naturel als ontoelaatbaar worden beschouwd. Helaas zoeken voedselfabrikanten zoals Kraft van LU de grenzen van de regelgeving op om consumenten iets wijs te maken. Voedsel is te belangrijk om slordig mee om te springen, vindt foodwatch. Het is de hoogste tijd dat consumenten eisen dat er een einde komt aan deze misleidende praktijken van de levenmiddelenindustrie. Consumenten moeten zelf kunnen kiezen wat zij eten. Dit kan alleen op basis van transparante en eerlijke informatie.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet van water. - Pagina 3 Empty Re: Dieet van water.

Bericht  Caribbeanlover di 31 jul 2012 - 2:28

Aha, maar ze zijn wel lekker.Dieet van water. - Pagina 3 1578173417

Had ze op de boodschappenlijst gezet, maar haal het wel weg. Zijn die snack ajacks slecht en kan je die wel een aantal keren doordeweeks eten? Denk dat het gaat vervelen voor mij om als tussendoor wortels, radijsjes te eten.

Mag je nou echt alleen maar 1x in de week 1 bakje chips en niet meer?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet van water. - Pagina 3 Empty Re: Dieet van water.

Bericht  Minx di 31 jul 2012 - 2:43

snack a jack is op zich een prima mager tussendoortje.

En ja maar 1 keer in de week een bakje of uitdeelzakje chips. Als je af wilt vallen moet je het er voor over hebben.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet van water. - Pagina 3 Empty Re: Dieet van water.

Bericht  Caribbeanlover di 31 jul 2012 - 7:02

Ik ga het topic eens rustig doorlezen en alle belangrijke dingen in een schriftje noteren. Arghhhh ik wil chihipsssss!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet van water. - Pagina 3 Empty Re: Dieet van water.

Bericht  Caribbeanlover di 31 jul 2012 - 7:04

Minx schreef:snack a jack is op zich een prima mager tussendoortje.

En ja maar 1 keer in de week een bakje of uitdeelzakje chips. Als je af wilt vallen moet je het er voor over hebben.

Dus het is 1 bakje of 1x snack a jack of iets wat erop lijkt. Tips? Ik dacht dat SAJ wel meerdere keren pw mag.

Ik zie dat je wilt afvallen, je moet nog veel zeg. Hoe houd je het vol?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet van water. - Pagina 3 Empty Re: Dieet van water.

Bericht  Minx di 31 jul 2012 - 7:08

Snack à Jack en chips kun je niet echt vergelijken.

Tja hoe hou ik het vol gewoon doen. Vriend stimuleert me als een gek. Mijn ouders heb ik het nog niet verteld zijn op vakantie. En verder is het gewoon volhouden. En ja die 26 kg heb ik er toch echt zelf aan gegeten dus die moet ik er ook zelf afkrijgen en het valt me heel erg mee moet ik zeggen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet van water. - Pagina 3 Empty Re: Dieet van water.

Bericht  Gizmo di 31 jul 2012 - 7:15

Caribbeanlover schreef:
Minx schreef:snack a jack is op zich een prima mager tussendoortje.

En ja maar 1 keer in de week een bakje of uitdeelzakje chips. Als je af wilt vallen moet je het er voor over hebben.

Dus het is 1 bakje of 1x snack a jack of iets wat erop lijkt. Tips? Ik dacht dat SAJ wel meerdere keren pw mag.

Ik zie dat je wilt afvallen, je moet nog veel zeg. Hoe houd je het vol?

Ook al is de vraag niet aan mij, ik antwoord toch ook even smile
Volhouden is echt een kwestie van doorzetten. En dat doorzettingsvermogen moet je toch echt uit jezelf halen, gemotiveerd zijn. En om heel eerlijk te zijn, als ik dit topic lees, mis ik dat nog bij jou. Want alle vragen die je stelt, de antwoorden erop kan je zo vinden op internet. Je toont weinig initiatief, is het daarop ook fout gelopen bij de diëtiste? Je kreeg een lijstje mee, maar ben je daar ook mee aan de slag gegaan, ben je überhaupt na die ene keer terug gegaan?

Ik hoop echt voor je dat je de motivatie kan vinden, want dat je wilt afvallen is wel duidelijk. Maar je moet het toch echt zelf doen.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet van water. - Pagina 3 Empty Re: Dieet van water.

Bericht  _Nina di 31 jul 2012 - 7:28

CBL, misschien moet je je instelling proberen te veranderen. Ik lees bij jou contini tussen de regels door dat je afvallen als noodzakelijk kwaad ziet, je er tegenop ziet, er geen zin in hebt en bang bent het toch niet vol te houden. En dan hóú je het inderdaad ook niet vol.

Wat bij mij hielp is die knop om te zetten, en afvallen als iets leuks te zien. Het is gewoon superleuk om creatief met gezond eten bezig te zijn en te weten wat wel en niet goed voor jouw lichaam is. En het is nóg leuker om de weegschaal iedere week een lichter getal aan te zien geven dan de week ervoor, ookal is het maar 100 gram. En, het beste van allemaal vond ik misschien nog wel dat je je eten meer en meer gaat waarderen. Doordat je op vaste tijden gaat eten leer je dat je niet altijd direct hoeft toe te geven aan dat gevoel van trek, en is het eten wat je eet gewoon 10x zo lekker. En, gezond eten is niet per definitie vies. Tegenover die ene zak chips staan 100 andere gezonde en verantwoorde dingen. Je moet er alleen iets meer moeite voor doen om het te vinden of het zelf te maken.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet van water. - Pagina 3 Empty Re: Dieet van water.

Bericht  Minx di 31 jul 2012 - 8:23

Krijg het idee ook wel een beetje. Alleen denk ik dat het ook deels onwetendheid is. En het daarom belangrijk is dat er een omschakeling komt. En dat moet je echt zelf doen. De kans op diabetes vaatleiden ed is zo groot met zo'n ongezond eetpatroon.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet van water. - Pagina 3 Empty Re: Dieet van water.

Bericht  _Nina di 31 jul 2012 - 8:48

Zeker als je hartfalen hebt is het belangrijk om goed op je gezondheid te letten en niet teveel verkeerde vetten binnen te krijgen. De vader van een collega van mij heeft hartfalen en mag nog geen kilo aankomen. We hadden het vandaag toevallig nog over haar vader en zijn hartfalen.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet van water. - Pagina 3 Empty Re: Dieet van water.

Bericht  Jerry di 31 jul 2012 - 9:11

2x eens met Statler![i]
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet van water. - Pagina 3 Empty Re: Dieet van water.

Bericht  Caribbeanlover di 31 jul 2012 - 9:57

Gizmo, ik heb nergens gezegd dat ik een lijstje mee kreeg van de dieetiste dat was bij een kliniek waar ze een schema opstellen aan de hand van jou lichaam. Ben niet meer teruggegaan daarheen aangezien het best prijzig was.

Ik heb het verkeerd uitgelegd denk ik, want ik eet echt niet elke dag chips en chocolade als tussendoortje.

Ja, ik ben eigenwijs ik weet het, maar dit is nieuw voor mij. Eigenlijk gaat het me alleen om me buik die veel minder moet de rest maakt me niet zoveel uit. Ik hoef echt geen gespierde atlete te worden en dat zou ik ook nooit worden.

Ik wil gewoon wat afvallen bij me buik. Vroeger was ik slank en kreeg ik regelmatig complimenten en ook zeiden mensen tegen me ouders dat ik zo mooi figuur had.

Op een gegeven moment word dat minder naarmate je ouder word aangezien je dan een figuur hebt wat bij je leeftijd hoort. Ik heb nou eenmaal aanleg om aan te komen helaas.

Zo slank als nu lukt dus nooit meer en dat hoeft ook niet. Ik heb een holle rug, een te dikke buik en een dikke kont. Vanaf opzij gezien is dat een raar gezicht, maar die holle rug zal nooi weggaan helaas.

Statlers schema is goed en daar ga ik ook op letten, maar als ik echt perse een keer chips wil eten gewoon een schaaltje en dat is echt niet elke dag net als chocolade dan moet dat best kunnen vind ik.

Daarbij zal ik veel fruit en rauwkost ed eten en een gekookt ei zodat dat eventueel meer zou vullen voor mijn maag.

Ook ga ik buikspieroefeningen thuis doen, maar intensief sporten is niks voor mij, nooit geweest en dat gaat het ook nooit worden.

Ik weet niet wie het zei van hartfalen,maar er zijn heel veel verschillende vormen he. Ik heb ooit aan de cardioloog gevraagd of ik moest afvallen en hij vond dat niet nodig.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet van water. - Pagina 3 Empty Re: Dieet van water.

Bericht  _Nina di 31 jul 2012 - 10:37

Ik heb ook een holle rug, maar als ik erop let met staan en lopen dan kan ik dat zelf corrigeren. Voordeel: dan is mijn buik ook meteen minder Wink

Edit: overigens is veel ei ook niet goed vanwege cholesterol. Volgens mij is het advies max 2 eieren per week.
Ik lust trouwens geen ei, smerige dingen :P
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet van water. - Pagina 3 Empty Re: Dieet van water.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 18 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 10 ... 18  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum