Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vind jij zwanger zijn leuk?

+36
Aggi
Filoria
Flower_L
Novalee
PiP
Tiara
Muppetje
tweeling
kwak
_Lana_
Sanne
Coccinelle
Annie24
PapillonRose
Bloem86
Puggle
Teddyaapje
studiebol
Aimee
M@niek
bolus26
Mom-Of-3
Schism
Printje
Susan
Parel
Roodkapje
Annemie
Shy
moepie
Liadan
SarahKey
Parisienne
Amber-
Happydobby
Lejow
40 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Vind jij zwanger zijn leuk? Empty Vind jij zwanger zijn leuk?

Bericht  Lejow zo 22 jul 2012 - 3:39

Nou?

Je hoort allerlei soorten verhalen. Neem die vrouw uit het programma 'een huis voel'. Als ze zwanger is, voelt ze zich op haar best. Het zijn de mooiste maanden van haar leven (moet ook wel, aangezien ze 14 kids hebben ofzo).
Over het zeggen dat je het NIET leuk vindt lijkt naar mijn idee dan weer een taboe te heersen.

Dus, hoe vind jij zwanger zijn?

Ik vind het eerlijk gezegd niet leuk. Ik was ontzettend misselijk, heb veel gespuugd (met een spuugfobie, dus dat maakt het er niet beter op). Was ook ontzettend moe, keek de uren weg op mijn werk en als ik thuis kwam was het eten, half uurtje op de bank zitten en hoppa maar weer slapen. Mijn dagen bestonden uit werken/eten/slapen.
Ik vond het heel bijzonder dat ze in mijn buik zat, en als ik de foto's nu zie en het filmpje van mijn bewegende buik denk ik ook WOW dat jij daar in hebt gezeten!
Maar mijn dikke buik mis ik absoluut niet, het getrappel ook totaal niet. Ik vond het leuk en bijzonder, maar vaak zat ook vervelend als ik lekker wilde slapen of iets.
Over het slapen ook, ik sliep altijd op mijn buik en dat kon ik al vrij snel niet meer, moest er dus echt aan wennen om op mijn rug of zij te liggen, om nog maar niet te spreken over de dromen die ik had...

Zwanger zijn is een noodzakelijk kwaad om een eigen kindje te krijgen, maar zoals mijn VK zo mooi verkondigde: Zwanger zijn is niet jouw ding!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij zwanger zijn leuk? Empty Re: Vind jij zwanger zijn leuk?

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 3:48

Ik vond het wel prima. Maar ik heb ook niet zo'n zwangerschap gehad als de jouwe, dus ik kan me goed voorstellen dat je het niet leuk vond.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij zwanger zijn leuk? Empty Re: Vind jij zwanger zijn leuk?

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 3:50

Nee.

Er zijn wel momenten dat ik bewust geniet, van schoppende voetjes en gewoon het idee, dat ze nog zo lekker dicht bij mij zitten.

Maar verder vind ik het één fiasco.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij zwanger zijn leuk? Empty Re: Vind jij zwanger zijn leuk?

Bericht  Lejow zo 22 jul 2012 - 3:52

Kan ik me heel goed voorstellen Charlie :cheering:
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij zwanger zijn leuk? Empty Re: Vind jij zwanger zijn leuk?

Bericht  Happydobby zo 22 jul 2012 - 3:53

Ik vond het wel leuk op een paar klachten na, vooral in het laatste trimester had ik klachten maar ik heb zeker wel genoten.
Ik zou zo weer zwanger willen zijn, geen probleem. Very Happy

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij zwanger zijn leuk? Empty Re: Vind jij zwanger zijn leuk?

Bericht  Amber- zo 22 jul 2012 - 3:53

Ja ik vind het ondanks de klachten leuk!
Heb momenten dat ik het erg zwaar vind. Heb best vaak last van bekkenklachten/steken in mijn billen. Heb heel veel maagzuur, leef op gaviscontabletten, en daarmee is het vaak niet meer te onderdrukkn. Ben erg moe. Lig elke avond na het eten of 's middags ruim een uur te slapen en ben de eerste weken erg misselijk geweest waardoor vaak met name ' s avonds mij eten eruit kwam.
Maar daarnaast geniet ik volop!!! Vind het super dat mijn buik groeit. Ook de bewegingen in mijn buik vind ik heerlijk.
Dus ja ondanks de vele kwaaltjes geniet ik nog volop smile
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij zwanger zijn leuk? Empty Re: Vind jij zwanger zijn leuk?

Bericht  Parisienne zo 22 jul 2012 - 3:55

Ik vond zwanger zijn ook niet leuk. Ik weet, sinds mijn zwangerschap, dat ik als ik zwanger ben een veel te laag HB heb (doordat ik drager ben van een bloedziekte). Mijn baby 'pikt' al mijn voedingsstoffen, die ik zelf niet aan kan maken en die door extra pillen en injecties niet opgenomen worden door mijn lichaam. Niks aan te doen dus. Hier heb ik veel last van gehad. Ook verschillende zorgen als vroeggeboorte en bloedtransfusie voor baby in baarmoeder maken het er niet leuker op. Bij een volgende zwangerschap zal dit weer het geval zijn. Heb verder weinig last gehad van standaard zwangerschapkwalen gelukkig!

Het enige leuke vond ik het getrappel in mijn buik en het feit dat ik zo fijn over mijn buik kon aaien/wrijven, maar daar blijft het bij Laughing
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij zwanger zijn leuk? Empty Re: Vind jij zwanger zijn leuk?

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 4:10

Nee, ik vond zwanger zijn niet leuk. Van begin tot eind misselijk, inclusief ziekenhuisopname door uitdroging. Al gaan spugen als ik van bed naar de bank liep. Vanaf 32 weken ziekenhuis in, ziekenhuis uit door premature weeën en een bekken dat er geen zin in had. Dat laatste was overigens bij mij niet helemaal zwangerschapsgerelateerd, maar ik had er tijdens de zwangerschap wel flink veel last van. Kindjes vind ik heel leuk, maar als dat zwanger zijn toch eens overgeslagen kon worden Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij zwanger zijn leuk? Empty Re: Vind jij zwanger zijn leuk?

Bericht  SarahKey zo 22 jul 2012 - 4:17

Ja ik vond het leuk en wil het nog wel 10 keer zijn (bij wijze van)

Ondanks allerlei kwalen wat ik had en lang niet alle kwalen waren fijn. Maar dat speciale gevoel, heerlijk!
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij zwanger zijn leuk? Empty Re: Vind jij zwanger zijn leuk?

Bericht  Liadan zo 22 jul 2012 - 4:18

Ik vond zwanger zijn heel fijn, maar wel pas vanaf 4 maanden ongeveer (daarvoor was ik misselijk en vond ik er niet veel aan).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij zwanger zijn leuk? Empty Re: Vind jij zwanger zijn leuk?

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 4:22

Mijn zwangerschappen en bevallingen waren belachelijk makkelijk als ik andere verhalen hoor en lees. Dus ik prijs mezelf gelukkig en vond het heerlijk. Maar ik heb natuurlijk gewoon geluk gehad en dat realiseer ik me maar al te goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij zwanger zijn leuk? Empty Re: Vind jij zwanger zijn leuk?

Bericht  moepie zo 22 jul 2012 - 4:24

Bij de eerste zwangerschap vond ik het geweldig!! Ondanks dat we in een hele moeilijke tijd zaten omdat mijn man ziek was voelde ik me geweldig! Ik had eigenlijk ook helemaal geen klachten (op vocht vasthouden en daardoor tunnelsydnroom na). Ik keek er onwijs naar uit om opnieuw zwanger te zijn, want ik voelde me gewoon top tijdens die zwangerschap.

Bij deze zwangerschap viel het wat tegen in het begin, ik was zo onwijs moe!! Dit kende ik totaal niet van die keer ervoor. Ik keer er zo naar uit en toen had ik ineens zo weinig energie. maar op zich het zwanger zijn, die buik die weer groeide, het kindje dat trappelt, opnieuw geweldig!!
Nu aan het eind vind ik het ook veel pittiger, maar ondanks dat geniet ik toch heel erg!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij zwanger zijn leuk? Empty Re: Vind jij zwanger zijn leuk?

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 4:27

De eerste 2 zwangerschappen vond ik leuk en bijzonder ondanks de misselijkheid.De 3e zwangerschap vond ik verschrikkelijk.Leek wel alsof alles tegen zat.Bevallen wil ik nog wel 10x maar zwanger zijn nooit meer.Vind jij zwanger zijn leuk? 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij zwanger zijn leuk? Empty Re: Vind jij zwanger zijn leuk?

Bericht  Shy zo 22 jul 2012 - 4:34

Ik vondt het heel fijn, misselijk geweest tot 20 weken dat was niet erg fijn maar daarna was het leuk smile
Vondt het ook heerlijk om zo'n buik te hebben, als ik nu foto's terug zie is het toch best wel een buik. Op het moment zelf dacht ik hij mag nog wel wat groter Laughing
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij zwanger zijn leuk? Empty Re: Vind jij zwanger zijn leuk?

Bericht  Annemie zo 22 jul 2012 - 4:51

Nee,vond zwanger zijn niet leuk,hele zwangerschap misselijk en overgeven. Het is dat ik graag een tweede wil,maar zie er wel tegenop om weer zwanger te zijn, was blij toen mijn zoontje geboren was.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij zwanger zijn leuk? Empty Re: Vind jij zwanger zijn leuk?

Bericht  Roodkapje zo 22 jul 2012 - 5:00

Dat ligt eraan welke zwangerschap je bedoeld.. De eerste was een regelrechte nachtmerrie....40 weken lang kotsen.. en nog alleen in de ochtend maar de hele dag door. Ik was doodmoe en kon niet meer zo goed voor mezelf zorgen dat ik in die tijd zelfs weer bij pap en mam ben gaan wonen omdat ik zo verzwakt was dat een rondje AH al niet meer ging.

De zwangerschap bij I. was er 1 uit het boekje. Beetje misselijk in het begin, wat moe tot een week of 14 en daarna 1 en al genieten.

Bij O. sinds 7 weken bloedingen tot zijn geboorte. Verder wel een fijne zwangerschap op alle onzekerheden door de bloedingen na.

Bij J. ging alles tot week 27 perfect. Helemaal niet misselijk, een beetje moe maar niet raar met ook nog 3 kids rondlopen. Helemaal geen bloedingen of andere onzekerheden. Tot 27 weken was het zo fijn dat ik het nog wel een x over zou doen als we nog niet compleet geweest waren. Ik heb echt ontzettend genoten van deze laatste zwangerschap en ik vind het dan ook echt heel jammer dat ik niet de kans heb gekregen om tot 40 weken door te mogen lopen. Stomme GBS!

Qua bevallingen heb ik helemaal niet te klagen. De eerste duurde 6.5 uur vanaf eerste krampje tot ze er was... De 3 bevallingen erna duurde bij elkaar niet eens zo lang. Ik vind bevallen echt zo mooi en bijna fijn om te doen. Het is zo iets bijzonders...

Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij zwanger zijn leuk? Empty Re: Vind jij zwanger zijn leuk?

Bericht  Parel zo 22 jul 2012 - 5:52

Nee (maar dat wist je al).

Ik heb een belachelijk makkelijke zwangerschap gehad op al het maagzuur na, en een prima bevalling, maar ik vond er echt geen klap aan. Wil ooit misschien nog wel een 2de, maar zwanger zijn hoeft niet van mij.

Het was bijzonder, dat was het, maar het is ook niet mijn ding.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij zwanger zijn leuk? Empty Re: Vind jij zwanger zijn leuk?

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 5:57

Nee ik vind zwanger zijn verschrikkelijk. Mijn eerste zwangerschap verliep wel goed, op wat bekkenklachten na, maar ik heb tot aan de bevalling fulltime gewerkt. De tweede zwangerschap was echt verschrikkelijk (problemen met schildklier, tot 24 weken overgeven, bekkeninstabiliteit, weeenremming en longrijping, voortijdig gescheurde vliezen, volledige bedrust, ziekenhuis in en uit), waardoor ik nooit meer zwanger wil zijn, hoewel wij altijd een gezin met 3 kinderen wilden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij zwanger zijn leuk? Empty Re: Vind jij zwanger zijn leuk?

Bericht  Susan zo 22 jul 2012 - 5:57

De eerste keer niet, toen was ik zo bang dat er iets met de baby zou gebeuren dat het mijn hele leven beheerste. De tweede keer vond ik wel een fijne tijd, ook omdat alles toen nog zo zorgeloos en normaal was in vergelijking met de periode die kort daarna begon. Het enige wat ik in die tweede zwangerschap vervelend vond was die Mexicaanse griep die losbarstte, daar was ik toch ook wel weer erg bang voor en daardoor heb ik de laatste periode niet meer optimaal kunnen genieten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij zwanger zijn leuk? Empty Re: Vind jij zwanger zijn leuk?

Bericht  Printje zo 22 jul 2012 - 6:01

Minneke schreef:Mijn zwangerschappen en bevallingen waren belachelijk makkelijk als ik andere verhalen hoor en lees. Dus ik prijs mezelf gelukkig en vond het heerlijk. Maar ik heb natuurlijk gewoon geluk gehad en dat realiseer ik me maar al te goed.

+1 al moet de tweede bevalling nog komen en heb ik nu nog ff te gaan maar bij R en tot nu toe 0.0 klachten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij zwanger zijn leuk? Empty Re: Vind jij zwanger zijn leuk?

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 6:12

Ik vind het echt heerlijk!!! Ik heb de vorige keer een heerlijke zwangerschap gehad en ook deze keer gaat het tot nu toe zonder echte kwaaltjes.

Ik ben eerder 'bang' voor de kraamtijd. Dat was de vorige keer echt niet leuk. Ik heb wel eens gedacht: hHad hem maar 3 maanden langer in mijn buik laten zitten, want dat zwanger zijn ging me wel goed af Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij zwanger zijn leuk? Empty Re: Vind jij zwanger zijn leuk?

Bericht  Schism zo 22 jul 2012 - 6:29

Ik vond zwanger zijn echt heerlijk, ik heb er elke dag intens van genoten en ging er fluitend doorheen, nooit echt ergens last van gehad.
De laatste weken heb ik wel in het ziekenhuis gelopen vanwege te hoge bloeddruk en te weinig vruchtwater, dat was minder.
Heb de eerste weken na mijn bevalling het zwanger zijn ook vreselijk gemist.
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij zwanger zijn leuk? Empty Re: Vind jij zwanger zijn leuk?

Bericht  Mom-Of-3 zo 22 jul 2012 - 6:44

De eerste 3 maanden wil ik wel overslaan als het kan vanwege de misselijkheid. De rest van de zwangerschap vind ik heerlijk!

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : ergens in brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij zwanger zijn leuk? Empty Re: Vind jij zwanger zijn leuk?

Bericht  bolus26 zo 22 jul 2012 - 6:49

tot nu toe vind ik er nog niet zoveel aan:oops: wel vond de echo´s , het horen van het hartje en het vertellen aan de familie erg leuk net zoals het praten met mn man over ´strakjes!´ ook hoop ik snel mn kindje te gaan voelen,lijkt me ook heel bijzonder.

en het eindresultaat lijkt me fantastisch
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij zwanger zijn leuk? Empty Re: Vind jij zwanger zijn leuk?

Bericht  M@niek zo 22 jul 2012 - 6:59

Ik vond zwanger zijn niet leuk maar wel heel bijzonder om mee te mogen maken. En bij mij ging het echt puur om het ziek zijn en overgeven.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij zwanger zijn leuk? Empty Re: Vind jij zwanger zijn leuk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum