Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

snoep van andere mensen

+5
Minx
Parisienne
Thunder
Teddyaapje
Bolleke
9 plaatsers

Ga naar beneden

snoep van andere mensen Empty snoep van andere mensen

Bericht  Bolleke zo 13 mei 2012 - 0:52

Vinden jullie dat ik overdrijf of niet?

C. krijgt nogal geregeld snoepjes mee van de ouders van andere kinderen in de wijk. Ik vind dat hij eerst aan mij moet vragen of hij dat snoepje dan mag opeten. Ik wil zelf in de hand hebben hoeveel hij snoept. Nu heeft hij straf gekregen omdat hij een snoepje van een (aso) moeder gekregen heeft en daarbij ook nog 2 ingepakte snoepjes van de straat heeft opgegeten.

Hij is natuurlijk hardstikke boos, en ik vraag mij af, overdrijf ik?
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

snoep van andere mensen Empty Re: snoep van andere mensen

Bericht  Teddyaapje zo 13 mei 2012 - 0:58

Ik vind niet dat je overdrijft in de zin dat je zelf in de hand wilt hebben hoeveel je kindje snoept, maar van de andere kant kan ik me heel goed voorstellen dat je zoontje boos is vanwege de straf omdat hij een snoepje heeft opgegeten. Die verleiding kunnen (de meeste) kinderen gewoon niet weerstaan.

Ik zou het er samen met je zoontje over hebben dat het ongezond is om (te veel) te snoepen en dat je niet wilt dat hij ziek wordt. Misschien kunnen jullie samen een oplossing vinden/ afspraken maken hoe jullie dit probleem oplossen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

snoep van andere mensen Empty Re: snoep van andere mensen

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 1:01

als ik het goed begrijp heeft hij nu straf omdat hij een snoepje dat hij heeft gekregen opgegeten heeft?

Je kunt toch niet van een jong kind verwachten dat hij dat snoepje niet op eet als hij het krijgt? Ik denk dat je beter aan de ouders zelf aan kunt geven dat je niet wilt dat hij daar snoep krijgt, ik vind het nogal wat om van een jong kind te verwachten dat hij die verleiding kan weerstaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

snoep van andere mensen Empty Re: snoep van andere mensen

Bericht  Thunder zo 13 mei 2012 - 1:03

Eens met Rejoy. Ik zou dan idd de ouders er op aanspreken.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

snoep van andere mensen Empty Re: snoep van andere mensen

Bericht  Parisienne zo 13 mei 2012 - 1:04

Straf geven doen wij niet, dus ik vind dat persoonlijk te ver gaan inderdaad Wink Maar ik denk dat het niet te voorkomen is. Het is heel omslachtig voor een kind om eerst naar huis te moeten om te vragen of hij een snoepje mag. Zijn vriendjes zitten ondertussen waarschijnlijk al lekker te snoepen. Voor een kind is dit niet leuk, waarna hij misschien bedenkt om gewoon te snoepen en het niet te zeggen. Jij weet dan van niks, maar snoepen doet hij dan misschien toch.

Misschien kan je iets met hem afspreken? Dat als iedereen een snoepje krijgt hij thuis iets lekkers kan komen halen (kan ook iets als komkommer, worteltje, cracker, etc. zijn). Of dat hij de snoepjes niet gelijk op eet maar dat hij ze bewaart. Thuis kan hij ze dan in een grote pot stoppen/verzamelen en dan bepalen jullie samen wanneer hij een snoepje uit die pot mag pakken. Ook kan je met moeders in de wijk misschien iets afspreken? Over welke moeder welke dag een snoepje uitdeelt. Zo blijft het een beetje beperkt.

Maargoed, deze mogelijkheden zijn ook weer vrij omslachtig. Ik denk dat er niet heel veel aan te doen is helaas.

Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

snoep van andere mensen Empty Re: snoep van andere mensen

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 1:49

Ik zou hem daar geen straf voor geven, nee. Een goed gesprek waarin je (nogmaals) aangeeft dat je het niet wilt hebben lijkt mij voldoende.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

snoep van andere mensen Empty Re: snoep van andere mensen

Bericht  Minx zo 13 mei 2012 - 1:54

Bolleke schreef: daarbij ook nog 2 ingepakte snoepjes van de straat heeft opgegeten.


hier zou ik wel boos om worden verder eens met de rest
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

snoep van andere mensen Empty Re: snoep van andere mensen

Bericht  Bolleke zo 13 mei 2012 - 1:56

Hij weet dat hij het moet komen vragen, dat heeft hij andere keren ook gedaan. Dus hij weet het heel goed. Dat hij straf heeft is een opeenstapeling van dingen, hij word bijna nooit gestraft, en vooral niet op deze manier, dat hij vandaag niet meer buiten mag spelen. Vanmorgen zat hij met lucifers te spelen, daar had ik hem al voor gewaarschuwd.

Ik ga hem ook geen straf geven omdat hij een snoepje aanneemt, eerder dat hij ze van de grond op eet, de vraag was of het overdreven is dat ik dat niet wil, niet of het overdreven is dat hij er straf voor heeft gekregen want die straf komt door meerdere factoren.
Ik denk dat ik hem inderdaad ga zeggen dat als hij meerdere snoepjes op een dag krijgt dat hij het even moet komen vragen en nogmaals zeg dat te veel snoepen niet goed is.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

snoep van andere mensen Empty Re: snoep van andere mensen

Bericht  Susan zo 13 mei 2012 - 2:18

Krijgt hij dan zoveel snoep van vreemden? Ik kan me namelijk wel voorstellen dat het voor hem erg hinderlijk is om steeds thuis te moeten vragen of hij een gekregen snoepje mag opeten, als je met meerdere kinderen samen aan het spelen bent is dat toch wel een onderbreking, ik kan me voorstellen dat het voor hem toch wel een vervelende verplichting is en dat het in sociaal opzicht ook vrij onhandig is. Ik snap dat je in de hand wil houden hoeveel hij snoept, maar ik weet niet of ik deze manier zelf handig zou vinden. Dan zou ik liever thuis wat zuiniger zijn met snoep.

Dat hij geen snoep van de straat op mag eten vind ik erg logisch.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

snoep van andere mensen Empty Re: snoep van andere mensen

Bericht  Bolleke zo 13 mei 2012 - 7:01

Hij krijgt niet heel veel snoep van anderen, maar het is deze week toch al een keer of drie voorgekomen, en misschien overdrijf ik daarin wel. Ik was vooral boos dat hij ook nog twee snoepjes op de grond had gevonden en die ook opgegeten heeft. Plus de andere dingen die hij al uitgevroten had vandaag leverde dat die straf op. Uiteindelijk hebben we toch een hele leuke dag gehad hoor smile
Ik vind het gewoon fijn om te weten wat hij snoept en van wie hij het krijgt.
Misschien zeur ik ook wel snoep van andere mensen 827601
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

snoep van andere mensen Empty Re: snoep van andere mensen

Bericht  Supertalentje zo 13 mei 2012 - 7:13

Maar zijn het nou die 3 snoepjes die hij deze week extra heeft gekregen of vind je het irritant dat hij ze van die aso-moeder heeft gekregen?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

snoep van andere mensen Empty Re: snoep van andere mensen

Bericht  Bolleke zo 13 mei 2012 - 7:22

Allebei denk ik, ik vind niet dat het een gewoonte moet worden dat kinderen buiten snoep krijgen van andere mensen. Ik wil niet dat hij dat van iedereen aanneemt, omdat er ook gewoon mensen zijn die geen goede bedoelingen hebben. Maar dat terzijde, ik denk dat het ook met die aso moeder te maken heeft, van een andere ouder heb ik er inderdaad minder problemen mee.
Al met al denk ik dat ik misschien overdreven reageer over die extra snoepjes.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

snoep van andere mensen Empty Re: snoep van andere mensen

Bericht  Teddyaapje zo 13 mei 2012 - 7:24

Maar ben je niet bang dat hij het snoep stiekem opeer zonder je erover in te lichten? Ik zou t knap vervelwnd hebben gevonden als ik steeds naar huus moest komen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

snoep van andere mensen Empty Re: snoep van andere mensen

Bericht  Bolleke zo 13 mei 2012 - 7:36

Ja hij komt het nomaal wel vertellen en vragen of hij het mag opeten. Meestal zeg ik dat dat mag dus dat is eigenlijk het probleem niet. Ik denk dat ik vooral boos ben geworden om die twee gevonden snoepjes, en daarom het topic geopend heb.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

snoep van andere mensen Empty Re: snoep van andere mensen

Bericht  _Lana_ zo 13 mei 2012 - 7:47

Rejoy. schreef:als ik het goed begrijp heeft hij nu straf omdat hij een snoepje dat hij heeft gekregen opgegeten heeft?

Je kunt toch niet van een jong kind verwachten dat hij dat snoepje niet op eet als hij het krijgt? Ik denk dat je beter aan de ouders zelf aan kunt geven dat je niet wilt dat hij daar snoep krijgt, ik vind het nogal wat om van een jong kind te verwachten dat hij die verleiding kan weerstaan.

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Ik snap wel heel goed dat je het liever niet hebt, maar dit kun je van een jong kindje niet verwachten, denk ik.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

snoep van andere mensen Empty Re: snoep van andere mensen

Bericht  Bolleke zo 13 mei 2012 - 7:52

_Lana_ schreef:
Rejoy. schreef:als ik het goed begrijp heeft hij nu straf omdat hij een snoepje dat hij heeft gekregen opgegeten heeft?

Je kunt toch niet van een jong kind verwachten dat hij dat snoepje niet op eet als hij het krijgt? Ik denk dat je beter aan de ouders zelf aan kunt geven dat je niet wilt dat hij daar snoep krijgt, ik vind het nogal wat om van een jong kind te verwachten dat hij die verleiding kan weerstaan.

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Ik snap wel heel goed dat je het liever niet hebt, maar dit kun je van een jong kindje niet verwachten, denk ik.

Dat is het hem nou net, hij kan die verleiding normaal gesproken makkelijk weerstaan. Zoals ik al zei kwam hij het normaal wel vragen/laten zien wat hij gekregen heeft. Buiten dat is hij prima in staat om afspraken na te komen. Er zijn regels en die komt hij na, net als vertellen waar je heen gaat. Op een gegeven moment vind ik het " te jong" zijn niet meer op gaan. Als je wil buiten spelen met 5,5 hangen daar wel regels aan, en met die leeftijd ben je echt niet te jong om dat niet te kunnen.

Maar ik zei net al dat ik misschien iets te streng ben geweest over de gekregen snoepjes.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

snoep van andere mensen Empty Re: snoep van andere mensen

Bericht  loesje zo 13 mei 2012 - 20:02

_Lana_ schreef:
Rejoy. schreef:als ik het goed begrijp heeft hij nu straf omdat hij een snoepje dat hij heeft gekregen opgegeten heeft?

Je kunt toch niet van een jong kind verwachten dat hij dat snoepje niet op eet als hij het krijgt? Ik denk dat je beter aan de ouders zelf aan kunt geven dat je niet wilt dat hij daar snoep krijgt, ik vind het nogal wat om van een jong kind te verwachten dat hij die verleiding kan weerstaan.

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Ik snap wel heel goed dat je het liever niet hebt, maar dit kun je van een jong kindje niet verwachten, denk ik.

+1
ik was in het weekend op een verjaardag en daar vonden ze het zielig dat a geen snoep mocht en een banaan en tomaatjes kreeg terwijl hij daar net zo blij mee is en niet eens naar het ships en enz om keek. Ik vind het maar raar dat anderen zo graag mijn kind snoep willen geven op zijn leeftijd.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

snoep van andere mensen Empty Re: snoep van andere mensen

Bericht  Susan zo 13 mei 2012 - 20:16

Ik vind hem niet zozeer te jong om de verleiding te weerstaan, ik vind meer dat je hem daarmee in een uitzonderingspositie plaatst. Het gaat dan niet om het snoep, maar meer om het sociale element van samen spelen en dan samen getrakteerd worden door een moeder en iets lekkers eten. Of iets lekkers mogen uitzoeken, zoals wij vroeger vaak mochten, dan kregen we allemaal een dubbeltje of een kwartje en mochten we snoepjes uitzoeken bij de sigarenboer op de hoek, dat was niet alleen maar lekker, maar ook gewoon leuk, zo met z'n allen. Het lijkt mij heel vervelend voor een kind om dat te moeten onderbreken door het eerst thuis te gaan vragen.

Je zei zelf al dat je misschien iets te streng ben geweest, maar ik wilde nog even uitleggen wat ik bedoelde.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

snoep van andere mensen Empty Re: snoep van andere mensen

Bericht  Bolleke zo 13 mei 2012 - 20:48

Ja maar op die manier gaat het niet. Bij een vriendinnetje krijgen ze een snoepje als ze naar buiten gaan, alleen hun 2 dus niet een hele groep kinderen. En dat vind ik ook echt niet erg. Bij het aso jongetje krijgen ze als het kan ieder uur een snoepje, ze hoeven maar aan te bellen en vragen en dan krijgen ze weer wat.
Maar goed, het is opgelost allemaal heb hem verteld dat ik wil dat hij niet de hele dag snoepjes eet, en dat hij bij zijn vriendinnetje best een snoepje mag als hij die krijgt, maar dat teveel snoepen niet goed is, en dat mama anders zelf geen snoepjes meer hoeft te kopen als hij ergens anders zoveel snoept. En vooral dat laatste was doorslaggevend smile

Ik ben trouwens op zich niet tegen snoepen, alleen het word thuis wel beperkt, maar ik merk dat hij in de zomermaanden veel meer snoept, eerst kreeg hij ook af en toe een snoepje van de buren, en nu zijn er dus meer mensen die hem een snoepje toestoppen en dat wil ik toch een beetje in de hand hebben.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

snoep van andere mensen Empty Re: snoep van andere mensen

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 21:01

Bij mijn man in de winkel en misschien ook wel elders bij andere supermarkten geven ze de kids altijd een spekkie. En nu zit daar zo'n oude taart achter de kassa die het nog geen eens vraagt en dus je kind zomaar spek in de handen drukt, ook zo bij ons Y.

Ik gaf haar het spekkie terug met de melding, ze kent het niet, en ik wil dus ook niet dat ze het krijgt. Nou die caissiere/collega werd me toch boos op mij!!

Ging ze mijn man (haar collega) erbij halen en hem ook even de wind van voren geven hoe ik mij tegenover haar gedroeg.

snoep van andere mensen 281626781 snoep van andere mensen 281626781 Geloof dat ik haar moeder ben en toch altijd zelf wel beslis van wie wat ze krijgt lijkt mij.snoep van andere mensen 281626781 Maar bijv bij opa en oma krijgt ze gerust wel eens een stukje koek met chocolade, soort geld bisquit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

snoep van andere mensen Empty Re: snoep van andere mensen

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 21:03

Anniej_S schreef:

Ik gaf haar het spekkie terug met de melding, ze kent het niet, en ik wil dus ook niet dat ze het krijgt. Nou die caissiere/collega werd me toch boos op mij!!

Het ligt er ook wel aan hoe je het gezegd hebt, ik krijg bij jou meestal het idee (ook door je andere verhalen) dat je het niet vriendelijk kan brengen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

snoep van andere mensen Empty Re: snoep van andere mensen

Bericht  Susan zo 13 mei 2012 - 21:03

Anniej_S schreef:Bij mijn man in de winkel en misschien ook wel elders bij andere supermarkten geven ze de kids altijd een spekkie. En nu zit daar zo'n oude taart achter de kassa die het nog geen eens vraagt en dus je kind zomaar spek in de handen drukt, ook zo bij ons Y.

Ik gaf haar het spekkie terug met de melding, ze kent het niet, en ik wil dus ook niet dat ze het krijgt. Nou die caissiere/collega werd me toch boos op mij!!

Ging ze mijn man (haar collega) erbij halen en hem ook even de wind van voren geven hoe ik mij tegenover haar gedroeg.


snoep van andere mensen 281626781 snoep van andere mensen 281626781 Geloof dat ik haar moeder ben en toch altijd zelf wel beslis van wie wat ze krijgt lijkt mij.snoep van andere mensen 281626781 Maar bijv bij opa en oma krijgt ze gerust wel eens een stukje koek met chocolade, soort geld bisquit.

Wat onprofessioneel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

snoep van andere mensen Empty Re: snoep van andere mensen

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 21:04

Zelda schreef:
Anniej_S schreef:

Ik gaf haar het spekkie terug met de melding, ze kent het niet, en ik wil dus ook niet dat ze het krijgt. Nou die caissiere/collega werd me toch boos op mij!!

Het ligt er ook wel aan hoe je het gezegd hebt, ik krijg bij jou meestal het idee (ook door je andere verhalen) dat je het niet vriendelijk kan brengen.

TOevallig had ik dat wel gedaan, ook omdat ik haar niet goed kende tegenover andere collega's, en dan nog gaat het er niet om hoe ik het gezegd heb, het lijkt mij nogal netjes dat zij aan mij hoort te vragen of ze al een spekje MAG hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

snoep van andere mensen Empty Re: snoep van andere mensen

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 21:05

Anniej_S schreef:
Zelda schreef:
Anniej_S schreef:

Ik gaf haar het spekkie terug met de melding, ze kent het niet, en ik wil dus ook niet dat ze het krijgt. Nou die caissiere/collega werd me toch boos op mij!!

Het ligt er ook wel aan hoe je het gezegd hebt, ik krijg bij jou meestal het idee (ook door je andere verhalen) dat je het niet vriendelijk kan brengen.

TOevallig had ik dat wel gedaan, ook omdat ik haar niet goed kende tegenover andere collega's, en dan nog gaat het er niet om hoe ik het gezegd heb, het lijkt mij nogal netjes dat zij aan mij hoort te vragen of ze al een spekje MAG hebben.
Dat klopt, het was wel netjes geweest als ze het jou had gevraagd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

snoep van andere mensen Empty Re: snoep van andere mensen

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 21:05

Zelda schreef:
Anniej_S schreef:
Zelda schreef:
Anniej_S schreef:

Ik gaf haar het spekkie terug met de melding, ze kent het niet, en ik wil dus ook niet dat ze het krijgt. Nou die caissiere/collega werd me toch boos op mij!!

Het ligt er ook wel aan hoe je het gezegd hebt, ik krijg bij jou meestal het idee (ook door je andere verhalen) dat je het niet vriendelijk kan brengen.

TOevallig had ik dat wel gedaan, ook omdat ik haar niet goed kende tegenover andere collega's, en dan nog gaat het er niet om hoe ik het gezegd heb, het lijkt mij nogal netjes dat zij aan mij hoort te vragen of ze al een spekje MAG hebben.
Dat klopt, het was wel netjes geweest als ze het jou had gevraagd.

Lang heeft ze er overigens niet gewerkt, ze deed haar werk toch niet goed snoep van andere mensen 253468018

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

snoep van andere mensen Empty Re: snoep van andere mensen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum