Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vraagje uitkering

2 plaatsers

Ga naar beneden

vraagje uitkering Empty vraagje uitkering

Bericht  nijntje4 vr 11 mei 2012 - 8:57

Mijn contract wordt niet verlengd en ik ben nog druk aan het solliciteren maar kom waarschijnlijk toch even in de ww terecht. Maar nou zat ik te kijken of ik huurtoeslag kon aanvragen, dan moet ik alles optellen wat ik 2012 ga verdienen maar dan heb ik er nog geen recht op! Waarschijnlijk omdat ik in mijn huidige baan dus alweer teveel verdiende voor toeslag, maar dat spaar je toch niet op voor de rest van het jaar? Dit soort dingen weet je niet van tevoren.

Ik dacht dus dat ze zouden kijken naar wat je er nu op achteruit gaat. Want ik ga dan echt honderden euro's netto op achteruit en volgens mij valt daar niet tegenaan te bezuinigen zeg maar...

Doe ik nou iets verkeerd?
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje uitkering Empty Re: vraagje uitkering

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 9:04

Het gaat gewoon om het jaarinkomen. Dus als je voorheen geen recht had op huurtoeslag, een korte tijd in de WW komt, en vervolgens weer gaat verdienen, dan zul je voor de korte tijd aanspraak moeten maken op spaargeld of het heel rustig aandoen. Geen huurtoeslag in ieder geval. Dat is voor mensen met daadwerkelijk een jaarlang minimum inkomen. En niet omdat het even slecht uitkomt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje uitkering Empty Re: vraagje uitkering

Bericht  Kaat vr 11 mei 2012 - 9:07

Nee, je doet niets verkeerd. De hoogte van toeslagen worden berekend aan de hand van je jaarinkomen. Je berekend nu wel wat je van (ik zeg maar wat) januari tm mei aan loon krijgt en dan juni tm december aan WW? En stem je de betalingen af op per maand, als er inkomsten per vier weken tussen zitten?

Misschien zijn er nog andere posten waar je op kan bezuinigen?
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje uitkering Empty Re: vraagje uitkering

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 9:09

Wat je trouwens nog wel kunt doen. En dat is slechts een suggestie, naar aanleiding van wat Kaat zegt.... Is kijken naar wat jouw jaarinkomen zou zijn als je tot december in de WW zou komen. En op basis van die gegevens HT aanvragen. Maar dan moet je er verdomd op verdacht zijn dat je moet terugbetalen en het tijdig moet stopzetten als je weer aan het werk gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje uitkering Empty Re: vraagje uitkering

Bericht  nijntje4 vr 11 mei 2012 - 9:14

Maura schreef:Wat je trouwens nog wel kunt doen. En dat is slechts een suggestie, naar aanleiding van wat Kaat zegt.... Is kijken naar wat jouw jaarinkomen zou zijn als je tot december in de WW zou komen. En op basis van die gegevens HT aanvragen. Maar dan moet je er verdomd op verdacht zijn dat je moet terugbetalen en het tijdig moet stopzetten als je weer aan het werk gaat.

Dit had ik inderdaad berekend en dan kom ik dus nog te hoog uit... het scheelt 200 euro ofzo. Maar inderdaad, als ik dat ga verlagen en nu wel huurtoeslag krijg ter ondersteuning, dan kan ik dat weer terugbetalen dus dat schiet niet op.

Ik snap het ook wel hoor, maar het is toch even schrikken als je zo achteruit gaat en alleen woont zeg maar.
Weet ik in ieder geval dat ik het goed berekend heb smile
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje uitkering Empty Re: vraagje uitkering

Bericht  Kaat vr 11 mei 2012 - 9:14

Ja, dat zou je idd kunnen doen, maar dan moet je het goed in de gaten houden! Maar uit je openingsbericht begrijp ik dat je nu al niet echt een buffer hebt, dus of dit dan een goed idee is?
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje uitkering Empty Re: vraagje uitkering

Bericht  nijntje4 vr 11 mei 2012 - 9:20

Nee klopt, dit was mijn eerste baan, en ik woon nu op mijzelf. En het was allemaal prima te doen hoor, maar nu ineens bedenk je je hoe laag je gaat zitten, terwijl ik echt niet slecht betaald kreeg...

En ik geef echt niet belachelijk veel geld uit aan dingen, geen overbodige zaken. Op boodschappen en dergelijke kan ik natuurlijk wel bezuinigen maar dat zijn ook geen honderden euro's.

Gelukkig zit het vakantiegeld er nu nog bij.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje uitkering Empty Re: vraagje uitkering

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 9:21

Als je zelfs met WW tot aan december geen recht hebt, dan zou ik het zeker niet overwegen. Want dan moet je sowieso alles terugbetalen. En dan heb je over 2012 simpelweg een goedkope lening gehad. Een buffer hebben is gewoon altijd handig, maar ik begrijp, net als Kaat, dat dit niet het geval is geweest?

Het is dan gewoon echt even de broekriem aantrekken. Hoe kut ook. Zolang je kunt eten, drinken en vaste lasten kunt betalen, ben je nog niet zo slecht uit. Lijkt me?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje uitkering Empty Re: vraagje uitkering

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 9:23

Edit: Je eerste baantje? Hoelang ben je in dienst geweest? Want als beginnende werker heb je slechts drie maanden recht op WW. En wordt het daarna bijstand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje uitkering Empty Re: vraagje uitkering

Bericht  nijntje4 vr 11 mei 2012 - 9:26

Idd daar komt het dan op neer. Heb net even uitgerekend welke kosten ik sowieso heb en dan is het idd wonen en eten en thats it.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje uitkering Empty Re: vraagje uitkering

Bericht  nijntje4 vr 11 mei 2012 - 9:26

Maura schreef:Edit: Je eerste baantje? Hoelang ben je in dienst geweest? Want als beginnende werker heb je slechts drie maanden recht op WW. En wordt het daarna bijstand.

Dit was mn eerste vaste baan, maar ik heb het geluk dat de 6 jaar bijbaan van daarvoor ook meetellen.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje uitkering Empty Re: vraagje uitkering

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 9:28

nijntje4 schreef:
Maura schreef:Edit: Je eerste baantje? Hoelang ben je in dienst geweest? Want als beginnende werker heb je slechts drie maanden recht op WW. En wordt het daarna bijstand.

Dit was mn eerste vaste baan, maar ik heb het geluk dat de 6 jaar bijbaan van daarvoor ook meetellen.

Dat scheelt dan inderdaad. smile

Wilde je ook niet bang maken, bedenk ik me opeens achteraf, maar het kon iets zijn waar rekening mee moest worden gehouden. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje uitkering Empty Re: vraagje uitkering

Bericht  nijntje4 vr 11 mei 2012 - 9:29

Maura schreef:
nijntje4 schreef:
Maura schreef:Edit: Je eerste baantje? Hoelang ben je in dienst geweest? Want als beginnende werker heb je slechts drie maanden recht op WW. En wordt het daarna bijstand.

Dit was mn eerste vaste baan, maar ik heb het geluk dat de 6 jaar bijbaan van daarvoor ook meetellen.

Dat scheelt dan inderdaad. smile

Wilde je ook niet bang maken, bedenk ik me opeens achteraf, maar het kon iets zijn waar rekening mee moest worden gehouden. smile

Haha snap ik hoor, ik wist het eerst zelf namelijk ook niet, tot ik het ging aanvragen en ik blijkbaar toen ook al genoeg werkte smile Ik hoop het niet (lang) nodig te hebben overigens, maar ik wil het dan toch tot in details uitzoeken.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje uitkering Empty Re: vraagje uitkering

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 9:29

nijntje4 schreef:Idd daar komt het dan op neer. Heb net even uitgerekend welke kosten ik sowieso heb en dan is het idd wonen en eten en thats it.

Ik zit in een gelijke situatie. Ik ben werkloos en van mijn inkomen kan ik eten en drinken. Meer niet. Ik ga er vanuit dat ik khet straks weer 'goed' heb en dat houdt me wel op de been.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje uitkering Empty Re: vraagje uitkering

Bericht  nijntje4 vr 11 mei 2012 - 9:33

Maura schreef:
nijntje4 schreef:Idd daar komt het dan op neer. Heb net even uitgerekend welke kosten ik sowieso heb en dan is het idd wonen en eten en thats it.

Ik zit in een gelijke situatie. Ik ben werkloos en van mijn inkomen kan ik eten en drinken. Meer niet. Ik ga er vanuit dat ik khet straks weer 'goed' heb en dat houdt me wel op de been.

Ah vandaar! Het lijkt mij vooral lastig omdat je in principe altijd vooruit wil gaan, zeker als je nog jong bent en je dan weer n soort van stilstaat ofzo. Ik heb dus nog wel wat spaargeld, en vakantiegeld is er ook nog. Zal ik ook nodig hebben voor wat extraatjes, toch nog eens kleding kunnen kopen of reiskosten naar sollicitaties en dergelijke.

Kun jij nog extra dingetjes doen?
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje uitkering Empty Re: vraagje uitkering

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 9:43

nijntje4 schreef:
Maura schreef:
nijntje4 schreef:Idd daar komt het dan op neer. Heb net even uitgerekend welke kosten ik sowieso heb en dan is het idd wonen en eten en thats it.

Ik zit in een gelijke situatie. Ik ben werkloos en van mijn inkomen kan ik eten en drinken. Meer niet. Ik ga er vanuit dat ik khet straks weer 'goed' heb en dat houdt me wel op de been.

Ah vandaar! Het lijkt mij vooral lastig omdat je in principe altijd vooruit wil gaan, zeker als je nog jong bent en je dan weer n soort van stilstaat ofzo. Ik heb dus nog wel wat spaargeld, en vakantiegeld is er ook nog. Zal ik ook nodig hebben voor wat extraatjes, toch nog eens kleding kunnen kopen of reiskosten naar sollicitaties en dergelijke.

Kun jij nog extra dingetjes doen?

Ondanks dat ik het niet had gepland, ben ik nu bijna zeven maanden werkloos. In het begin kon ik mij op de been houden, en extra dingen doen, door mijn spaargeld. Niet dat ik nog middagjes geld uitgaf. Gewoon dat ik ook een ijsje of broodje kon doen. Helaas raakte het spaargeld op en kwam ik in de problemen. Heel dom, maakte fouten qua uitgaven. Gelukkig kan ik deze, deze maand rechttrekken d.m.v. vakantiegeld.

Tips qua besparen. Dat is wel heel persoonlijk.

Ik kan niet koken voor 1 persoon. Dus alles wat ik over heb, dat vroor ik in. Zo hoef ik niet elke dag hetzelfde te eten, maar kan ik afwisselen, zonder mezelf arm te voelen. Want volgens mij is het gewoon arm voelen wat het is.

Benzine koop ik van mijn boodschappengeld. Ik hoef niet extreem veel boodschappen te doen in een week, door mijn diepvries. Ik ben met 15 euro klaar. En dat is zo'n 60 euro per maand, ruim genomen. En bij mij blijft er dan nog geld over voor benzine. Het is gewoon erg passen en meten. Normaal zou ik mijn tandpasta bij de AH/Jumbo meenemen. Tot je erachter komt dat het qua prijs erg verschilt met de kruitvat, bv. Ik heb nu toch tijd zat om te pluizen naar aanbiedingen. En, ik vind het ergens wel fijn om even zonder geld te zitten. Ik zat veelal te goed qua geld, waardoor ik domme uitgaven deed, zonder er spijt van te krijgen, want er bleef altijd wel over. Nu is dat niet en ben ik me weer bewust van geld en het doel daarvan. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje uitkering Empty Re: vraagje uitkering

Bericht  nijntje4 vr 11 mei 2012 - 10:02

Dat is wel herkenbaar van die boodschappen smile Ik moet zeggen dat ik mijn boodschappenbudget altijd op 150 had gezet en dar weleens overheen ging. Dus als ik dat nu weer op 150 zet naast mijn vaste lasten dan kom ik ongeveer uit. Of het wordt 100 en ik hou 50 euro over voor iets anders... Zo zal het gaan denk ik.

Ik heb geen auto, dat scheelt ook, maar dat maakt ook dat ik denk, ik heb/doe al zoveel dingen niet, en ik hield al alles bij in Excel, had ik niet allang meer geld over moeten houden dan Wink Ik was eerst juist van plan om eens wat meer leuke dingen te gaan doen.

Maar idd, kan mij voorstellen dat je weer bewust wordt ervan, al ben ik dat dus al. Ik zal denk ik vooral meer denken: dit heb ik niet nodig, dit doen we niet meer even. Hoe doe jij dat met bijv cadeautjes kopen, of mensen uitnodigen, of buiten de deur dingen ondernemen?

Gewoon nieuwsgierig hoor, vind het fijn om er zo eens over te kunnen hebben omdat het allemaal gewoon best te doen moet zijn smile
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje uitkering Empty Re: vraagje uitkering

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 10:12

Ik zonder mij af op het moment dat het financieel niet goed met mij gaat. Ik haat hulp en mijn vrienden helpen graag. Net als ik dat ook zou doen. vraagje uitkering 394967 Maar ik hekel het echt.

Voor mijn vaders verjaardag heb ik een boekenbon gebruikt, die ik als afscheid had gekregen van mijn werk. Dit heb ik op voorhand wel overlegd met mijn stiefmoeder, of het wel kon, en ze vond het geen probleem, als het cadeau maar uit het hart kwam. Dat is zo. En zo heb ik in huis nog wat bonnen liggen vanuit mijn oud werkgever. Dus dat scheelt wel.vraagje uitkering 394967

Uitgaan doe ik weinig. Ik heb dan mss wel 20 euro voor een avondje stappen, maar stel dat er een rekening komt waar ik even geen rekening mee heb gehouden? Dat zou later een vieze nasmaak zijn qua avondje stappen.

Keyword is gewoon dat het ooit weer beter wordt. En ik had dit ook niet bedacht toen ik op mezelf ging, een huis kocht, maar het is nu eenmaal zo en ik kom het wel weer te boven.En jij ook. Binnenkort doen we beiden weer leuke dingen. smile Tot die tijd is creatief zijn het woord. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje uitkering Empty Re: vraagje uitkering

Bericht  nijntje4 vr 11 mei 2012 - 10:25

Goed gezegd, creatief zijn smile Wat voor baan zoek je? Misschien zien we nog wat langskomen voor elkaar?
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje uitkering Empty Re: vraagje uitkering

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 10:31

nijntje4 schreef:Goed gezegd, creatief zijn vraagje uitkering 561177 Wat voor baan zoek je? Misschien zien we nog wat langskomen voor elkaar?

Mijn functietitel was Agent. Niet politieagent, maar callcenteragent. Alleen had ik drie andere nevenfuncties (voorbereiden trainingen, maken van werkinstructies, testen van (nieuwe) producten en (nieuwe) applicaties en onderdeel van de kennisgroep) en in dat laatste zoek ik eigenlijk wel weer een baan. Want ik zat nog amper aan de telefoon en als ik aan de telefoon zat, dan met klanten die mij vanaf dag één als contactpersoon beschouwde. Dus dan was het probleem doornemen vanuit hun dossier en terugbellen. En oplossen. Ik had de vrijheid en connecties om het probleem op te lossen. Dat wil ik dus ook wel terug. Ik had gewoon een topbaan. Als jij een functietitel noemt, voor wat ik zoek, dan weet ik wat ik meot zoeken hahaha. :P

Wat zoek jij?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje uitkering Empty Re: vraagje uitkering

Bericht  nijntje4 vr 11 mei 2012 - 11:22

Hm das idd lastig te omschrijven haha!
Ik ga er even een nachtje over slapen.

Ik zoek zelf in de richting van marketing, redactie, communicatie, social media of een combi smile
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje uitkering Empty Re: vraagje uitkering

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum