Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aanvullende uitkering?

+4
Zininzon
Kaat
silly-one
Lavendel
8 plaatsers

Ga naar beneden

Aanvullende uitkering? Empty Aanvullende uitkering?

Bericht  Lavendel wo 12 okt 2011 - 2:28

Ik ben net afgestudeerd en probeer nu rond te komen van mijn horeabijbaan. Ik kom nu elke maand steeds tekort. Weten jullie of er de mogelijkheid bestaat een aanvullende uitkering tot minimumloon te krijgen? Ik heb hier totaal geen verstand en van de website van het uvw word ik ook niet wijzer. Ik ben wel jonger dan 27 en of je iets krijgt schijnt daar ook nog vanaf te hangen ofniet?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende uitkering? Empty Re: Aanvullende uitkering?

Bericht  silly-one wo 12 okt 2011 - 2:32

Je mag een afgestudeerde beurs aanvragen. Ik ken iemand die dat nu ook gaat doen aan de hand van zijn bijbaantje. Maar om het zeker te weten zal ik je toch aanraden het UWV te bellen. Die kunnen je precies vertellen hoe het zit.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende uitkering? Empty Re: Aanvullende uitkering?

Bericht  Kaat wo 12 okt 2011 - 3:21

Hoe oud ben je en wat is je woonsituatie?
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende uitkering? Empty Re: Aanvullende uitkering?

Bericht  Zininzon wo 12 okt 2011 - 3:28

Als je onder de 27 bent, val je onder de wet WIJ en krijg je waarschijnlijk geen aanvulling.
De uitkering die je op basis van de WIJ zou krijgen, is een paar honderd euro, waarschijnlijk verdien je nu meer.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende uitkering? Empty Re: Aanvullende uitkering?

Bericht  Kaat wo 12 okt 2011 - 3:32

Als je googled op WIJ normen kan je daar de bedragen vinden aan de hand van je leeftijd en woonsituatie. Je komt als je tussen de 18 en 27 idd in aanmerking voor de WIJ. Er wordt wel gekeken naar je woonsituatie, als je met een partner samen woont, wordt ook dat inkomen meegenomen. Als je inkomen (fooien ook meerekenen) onder de norm is kan je wel een aanvulling krijgen, maar hou er rekening mee dat er van je verwacht wordt dat je (ander of meer) werk gaat zoeken. In het kader van de WIJ is alle algemeen geaccepteerde arbeid passend, dus ook schoonmaak baantjes of bijvoorbeeld in een fabriek is passend.
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende uitkering? Empty Re: Aanvullende uitkering?

Bericht  _Lacey_ wo 12 okt 2011 - 4:32

Per 1 januari 2012 wordt de WIJ weer bij de WWB gevoegd.
Er komt dan ook een wachtperiode van vier weken waarin je eerst zelf naar regulier werk moet zoeken.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende uitkering? Empty Re: Aanvullende uitkering?

Bericht  Atelier Madame wo 12 okt 2011 - 22:01

Ik weet van een vriendin die bij het CWI vroeg of ze dit kon krijgen dat zij te horen kreeg dat ze eerst een aantal weken zelf moest proberen iets te vinden wat extra opleverde. Kan je niet een baantje erbij zoeken?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende uitkering? Empty Re: Aanvullende uitkering?

Bericht  Rovine wo 12 okt 2011 - 22:13

Volgens mij moet je voor de WIJ wel 40 uur per week beschikbaar zijn. Mij is toen een traject aangeboden waarbij ik een halfjaar stage kon lopen bij een bedrijf tegen minimumloon.

Kun je niet wat bijklussen via een uitzendburo?
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende uitkering? Empty Re: Aanvullende uitkering?

Bericht  Lilou wo 12 okt 2011 - 23:15

Ik heb binnen de WIJ helemaal nergens recht op, omdat vriend een fulltime baan heeft en daarbij ruimschoots boven de bijstandsnormen uit komt. Had ook geen inkomensvoorziening van het UWV willen vragen, maar ook op een werkleeraanbod heb ik daardoor dus geen recht volgens het UWV. Wel balen als je al geruime tijd afgestudeerd bent en al een hele tijd thuis zit (ook door andere omstandigheden).
Lilou
Lilou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende uitkering? Empty Re: Aanvullende uitkering?

Bericht  Kaat wo 12 okt 2011 - 23:34

@Lilou Volgens mij moet je wel gewoon recht hebben op een werkleeraanbod. Heb zelf bij UWV de aanvragen voor de WIJ gedaan en heb vaak genoeg alleen werkleeraanbod opgestart voor cliënten.
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende uitkering? Empty Re: Aanvullende uitkering?

Bericht  Lilou do 13 okt 2011 - 1:50

Serieus Karin? Ik ben er twee weken geleden nog een keer geweest om het na te vragen, omdat ik ergens las dat het inkomen van de partner voor sommige rechten inderdaad niet meetelde, maar ze zeiden nogmaals dat ik toch geen aanspraak er op kon maken. Ga er nog eens achteraan bellen, pfff. Inkomensvoorziening hoeft echt niet, want vriend verdient bovenmodaal en we redden het prima, maar ik zou het langzamerhand wel heel fijn vinden om een steuntje in de rug te krijgen bij het weer terugkomen op de arbeidsmarkt.
Lilou
Lilou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende uitkering? Empty Re: Aanvullende uitkering?

Bericht  Kaat do 13 okt 2011 - 2:05

De gemeente waar ik werkte deed dat wel gewoon. Volgens mij zette ze in die gevallen wel een in vergelijking goedkoper traject in. Bv geplaatst worden in een soort sollicitatiegroep.
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende uitkering? Empty Re: Aanvullende uitkering?

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 2:10

Lilou, de gemeente moet jou hoe dan ook een werk-leeraanbod doen. Er zijn namelijk ook zat trajecten die geschikt zijn voor mensen die in jouw situatie zitten.

@TO: Je mag maar ietsvan 200euro in de maand verdienen, wil je recht hebben op het uitkeringsgedeelte van de WIJ. Verder moet je inderdaad een bepaald aantal uren in de week beschikbaar zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende uitkering? Empty Re: Aanvullende uitkering?

Bericht  Kaat do 13 okt 2011 - 2:21

Yoyo schreef:
@TO: Je mag maar ietsvan 200euro in de maand verdienen, wil je recht hebben op het uitkeringsgedeelte van de WIJ. Verder moet je inderdaad een bepaald aantal uren in de week beschikbaar zijn.

Dat bedrag hangt af van je leeftijd en woonsituatie. Norm van 21 tm 26 jarige die zelfstandig woont is €659,-. Maar je norm hangt ook nog af van je woonsituatie (thuis = lager bedrag dan dat je zelfstandig woont).
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende uitkering? Empty Re: Aanvullende uitkering?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum