Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Minder werken...doen of niet doen?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Minder werken...doen of niet doen? Empty Minder werken...doen of niet doen?

Bericht  MamaCa di 29 nov 2011 - 1:18

Ik loop al een tijdje te piekeren... werk nu 20u per week in de thuiszorg. Zou heel graag 16uu willen werken per week.
Het is namelijk een beroep waar je heel vaak moet gaan, voor korte momenten. Bijv. telkens voor 3 a 4 uur. Daardoor moet ik dus weer vaak oppas regelen. Heb al aangegeven vaak weekenden en avonden te werken maar goed, anderen hebben ook hun wensen.. Heb de maandag als vaste werkdag, heb die dag bereikbare dienst en werk dan de ochtend en de avond. Die dag kan ik dus uren maken. Meestal rond de 8. Het komt omdat we nog een klein team zijn van 4 personen. En als je met 2 personen de ochtenden moet vullen, krijg je al gauw dat je vaak werken moet. Gelukkig komt er gauw een 5e teamlid bij! Wil dit zowieso nog even afwachten.
Maar nu is mijn vraag eigenlijk: ga je er financiëel erg op achteruit als je 4uur per week minder gaat werken? heb je dan weer meer rechten op belastingteruggaaf etc? wij willen over een paar jaar eigenlijk ook een groter huis kopen en dan zijn de inkomsten ook erg belangrijk voor de lening.. maar goed, zo als het nu gaat en vaak oppas regelen is ook niet echt wat.. wat zouden jullie doen in mijn situatie??
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken...doen of niet doen? Empty Re: Minder werken...doen of niet doen?

Bericht  Ugly Betty di 29 nov 2011 - 2:39

Je kan zelf uitrekenen hoeveel je erop achteruit gaat qua salaris. Als je je nettoloon deelt door 20 uur en dan weer x16 doet, heb je een redelijke schatting.

Op de site van de belastingdienst kan je kijken of je recht hebt op toeslagen, als je daarbij je jaarsalaris aanpast naar die 16 uur weet je waar je aan toe bent.
Succes met je keuze.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum