Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?

+12
pindaatje
Coco
Linda
Liadan
Fearie
Happydobby
Pussycat
Annie24
Roos
JD
SarahKey
Muppetje
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?  Empty Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?

Bericht  Muppetje zo 23 okt 2011 - 3:24

Nav van het topic van Lookie vroeg ik me af hoeveel je/jullie minder zijn gaan werken toen er een kleine kwam, en hoeveel gingen jullie er netto op achteruit?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?  Empty Re: Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?

Bericht  SarahKey zo 23 okt 2011 - 3:28

Ik ga na mijn verlof alleen mijn contracturen werken. Nu werk ik heel veel over en dat zal zo'n €300 schelen per maand. Word wel minder maar dat heb ik er wel voor over. Straks lekker genieten van mijn eigen kindje ipv elke dag genieten van een hok vol andermans kinderen (al doe ik dat ook met plezier!)
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?  Empty Re: Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?

Bericht  JD zo 23 okt 2011 - 3:32

Mocht het ons gegund zijn om een kindje te krijgen, dan wil ik graag 3 dagen gaan werke, dus 1 dag minder dan nu.
Dit scheelt rond de 200 a 250 euro netto. Mijn vriend zal dezelfde uren blijven werken.

Ik twijfel wel om misschien te stoppen in de kinderopvang, en de eerste jaren als gastouders te gaan werken...zo kan ik lekker genieten van mijn eigen kindje, met nog een paar kindjes daarnaast.... maar heb me er nog niet in verdiept hoeveel ik er dan op zal achteruit gaan
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?  Empty Re: Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?

Bericht  Roos zo 23 okt 2011 - 3:46

Ik ben van 32 naar 18 uur gegaan. Salaris is niet 'eerlijk' vergelijken. Ik had na mijn verlof een nieuwe (en beter betaalde) baan.
Wellicht wordt dit volgend jaar veranderd naar 16 uur.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?  Empty Re: Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?

Bericht  Annie24 zo 23 okt 2011 - 4:00

Zowel ik als mijn vriend zijn 36 uur blijven werken.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?  Empty Re: Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?

Bericht  Pussycat zo 23 okt 2011 - 4:02

Ik had een 36 uurs contract en nu werk ik via een uitzendbureau.
Dus dat is sowieso een hele verandering, maar ik breng nu zo'n 300 á 400 euro minder per maand naar binnen dan voordat ik zwanger was. Maar ik werk nu ook nog wel eens extra dus dan scheelt dat toch weer.

Mijn man is ook 1 dag minder gaan werken en bij hem scheelt dat ook zo'n 300 euro.
Dus zo'n 600 euro in totaal. Maar we werkten beiden toen ook wel veel over hoor en dat doen we nu gewoon niet meer.
En hebben we gelukkig ook niet nodig, maar het is wel een stuk minder inkomsten ja.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?  Empty Re: Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 4:10

Van 36 uur naar 24 uur, ik ging er 300 euro nette op achteruit. Met 2 kinderen van 24 uur naar 16 uur, ging er 100 euro op achteruit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?  Empty Re: Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?

Bericht  Muppetje zo 23 okt 2011 - 4:15

Zelf wil ik drie dagen gaan werken, ik zal er dan netto maximaal 300 euro op achteruit gaan. Waarschijnlijk minder, er komen nieuwe arbeidsvoorwaarden ivm fusie, het is nog niet duidelijk wat ik precies ga verdienen. Mijn man zal er waarschijnlijk volgend jaar sowieso 100 netto op vooruit gaan.

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?  Empty Re: Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 4:21

Ik wil 3,5 dag gaan werken zal zo'n 200,-/250,- minder worden qua inkomen hier. Maar goed het duurt nog een jaar wie weet hoe het hier dan is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?  Empty Re: Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 4:30

Ik ga 24 uur werken in 3 dagen.

Ik heb geen idee wat ik dalijk ga verdienen, ofwel wat ik er op achteruit ga... Even afwachten tot mijn eerste salaris binnen komt straks.

Mijn werkgever wil me nog 1 maand uitbetalen volgens mijn full-time contract, en wat vakantiedagen wegwerken. Dat is wel fijn. Ik krijg dan pas vanaf december mijn nieuwe salaris.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?  Empty Re: Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 4:33

Kruumel schreef:Ik ga 24 uur werken in 3 dagen.

Ik heb geen idee wat ik dalijk ga verdienen, ofwel wat ik er op achteruit ga... Even afwachten tot mijn eerste salaris binnen komt straks.

Mijn werkgever wil me nog 1 maand uitbetalen volgens mijn full-time contract, en wat vakantiedagen wegwerken. Dat is wel fijn. Ik krijg dan pas vanaf december mijn nieuwe salaris.

Heb je dit van te voren dan helemaal niet uitgerekend?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?  Empty Re: Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 4:38

Ik heb het destijds opgevraagd en ga van 30 uur naar 22 uur in de week.
Netto ga ik er dan 325 euro op achteruit. Mijn vriend krijgt hoogstwaarschijnlijk wel salarisverhoging binnenkort. Dit zal dan ong 100 euro zijn en uiteindelijk is het bij ons toch 1 pot.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?  Empty Re: Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 4:51

Ik ben er ongeveer 300.- op achteruit gegaan.
Maar mijn man daarintegen een paar honderd op vooruit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?  Empty Re: Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 4:58

Puggle schreef:
Kruumel schreef:Ik ga 24 uur werken in 3 dagen.

Ik heb geen idee wat ik dalijk ga verdienen, ofwel wat ik er op achteruit ga... Even afwachten tot mijn eerste salaris binnen komt straks.

Mijn werkgever wil me nog 1 maand uitbetalen volgens mijn full-time contract, en wat vakantiedagen wegwerken. Dat is wel fijn. Ik krijg dan pas vanaf december mijn nieuwe salaris.

Heb je dit van te voren dan helemaal niet uitgerekend?

Nee, om eerlijk te zijn niet nee, ik heb wel eens mijn salaris gedeeld door 40 uur maal 24 uur gedaan, maar omdat de inhoudingen anders zijn klopt dit toch niet.
Ik heb de luxe dat mijn salaris niet nodig is voor onze vaste lasten/kosten, wij kunnen rondkomen zonder mijn salaris, dus dan zie ik straks wel wat mijn salaris precies gaat worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?  Empty Re: Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?

Bericht  Happydobby zo 23 okt 2011 - 5:00

Veel dames gaan dus niet veel achteruit, nou wij wel. Ik ga van 32 uur naar 12 uur per week. Heerlijk.
Wij hebben een lage hypotheek en als we geen gekke dingen doen zoals dure vakanties dan redden wij het gewoon. ook met een evt tweede kindje.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?  Empty Re: Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 5:06

Kruumel en HappyDobby ; lekker zeg dat dat zo kan! Heerlijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?  Empty Re: Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?

Bericht  Fearie zo 23 okt 2011 - 5:09

Ik ga per 1 januari 32 uur werken en ga er netto 100 euro op achteruit, ik werkte 36 uur. Mijn vriend gaat van 36 uur naar 32 uur, maar krijgt waarschijnlijk hetzelfde salaris als dat ie voor 36 uur heeft.
Tot 1 januari werk ik 24 uur, maar lever daar vakantiedagen voor in.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?  Empty Re: Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 5:15

Na de 1e ben ik van 32 naar 12 uur gegaan, en gingen we er 700 euro op achteruit. Verdiende toen nog ruim 700 euro.

Na de tweeling ben ik oproep gaan doen, en nu gaan we er iedere maand gewoon vanuit dat we mijn loon er niet bij hebben, maar dat is toch elke maand wel minimaal 200 euro extra, meestal wel ruim 200 euro, maar dat berekenen we dus niet bij onze inkomsten, omdat we dat nooit van te voren weten. (al wordt ik wel altijd al 3 maanden ingepland, dat weten we dus wel al dan.)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?  Empty Re: Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 5:17

Ik weet niet precies hoeveel ik er op achteruit ga, maar ga van 20 naar 16 uur, dus dat valt vast te overzien.
Meer kan ik zelf niet opbrengen qua gezondheid en met minder komen we niet rond vrees ik, dus veel rekenen heeft weinig zin.

Lijkt me zo heerlijk, als je op 1 salaris rond kan komen! Wij redden er de vaste lasten net niet mee... En dan heb je dus nog de boodschappen etc.

Al ga ik de zorgverzekering weer mooi naar beneden aanpassen, voor de kraamzorg etc naar boven bijgesteld, kregen we extra uren enz. Zijn niet eens gebruikt... Neutral

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?  Empty Re: Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 5:28

ik ben 26uur naar 21uur gegaan en dat scheelt nu 200 euro geloof ik...
Maar toen ik 26uur werkte en een uitkering kreegt scheelde het de helft, bijna 500 euro!
We zouden niet kunnen rondkomen van alleen het salaris van mijn man, mager supermarktloontje...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?  Empty Re: Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 5:58

Kruumel, oké ja dan snap ik dat je het niet hebt uitgerekend. Wel lekker dat het zo kan bij jullie smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?  Empty Re: Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?

Bericht  SarahKey zo 23 okt 2011 - 6:03

Happydobby schreef:Veel dames gaan dus niet veel achteruit, nou wij wel. Ik ga van 32 uur naar 12 uur per week. Heerlijk.
Wij hebben een lage hypotheek en als we geen gekke dingen doen zoals dure vakanties dan redden wij het gewoon. ook met een evt tweede kindje.

Heerlijk!

Wij hebben dan wel een hoge hypotheek, maar doen verder weinig gekke dingen en hebben ook geen behoefte aan twee keer per jaar op vakantie ofzo. Dus ik ga straks ook 'maar' 10,5 uur werken. Vind het ook fijn dat het zo kan. Lekker genieten!
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?  Empty Re: Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?

Bericht  Liadan zo 23 okt 2011 - 6:34

Na de eerste ben ik van 32 uur naar 27 uur werken gegaan en dat scheelde toen ongeveer 150 euro netto. Nu heb ik 1 dag ouderschapsverlof opgenomen en ben ik van 27 uur naar 18 uur gegaan. Ik ben er nu 350 euro netto op achteruit gegaan. Maar ook weer niet helemaal want ik kan nog ouderschapsverlofkorting terugvragen bij de belastingdienst en dat komt neer op 150 euro in de maand.
Verder hebben we nu 1 dag minder kinderopvang nodig voor onze dochter en dat scheelt ook 50 euro in de maand dus uiteindelijk scheelt het voor ons maar 150 euro netto.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?  Empty Re: Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?

Bericht  Linda zo 23 okt 2011 - 6:38

Ik ga van 36 uur naar 24 uur en ga zo'n € 350,- minder verdienen.
Man is van 37,5 naar 30 uur en gaat zo'n € 250,- minder verdienen.

Dochter gaat dan 2 dagen naar oma, dus we hebben geen KDV kosten. We hebben een ander huis en de hypotheek is € 300,- meer. Maar we redden het wel gewoon.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?  Empty Re: Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 6:39

Linda schreef:Ik ga van 36 uur naar 24 uur en ga zo'n € 350,- minder verdienen.
Man is van 37,5 naar 30 uur en gaat zo'n € 250,- minder verdienen.

Dochter gaat dan 2 dagen naar oma, dus we hebben geen KDV kosten. We hebben een ander huis en de hypotheek is € 300,- meer. Maar we redden het wel gewoon.

He wat leuk! Even off-topic, onze meiden zijn van dezelfde datum zo te zien!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?  Empty Re: Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum