Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Minder werken na het krijgen van kinderen.

+12
Printje
SarahKey
Linda
Robin_
Artemis
Liadan
Engelse Drop
Snoes
Vixen
Pandora
xxjojootjexx
Marcellah89
16 plaatsers

Ga naar beneden

Minder werken na het krijgen van kinderen. Empty Minder werken na het krijgen van kinderen.

Bericht  Marcellah89 do 22 aug 2013 - 1:00

Wie van jullie is er minder gaan werken na het krijgen van kinderen?

Hoeveel uur werkte je voorheen en hoeveel uur ben je gaan werken?

Hoe heb je bepaald hoeveel uur je ging werken?

Ben je veel in salaris omlaag gegaan?

Hoeveel verdiende je voor en hoeveel verdien je nu?

En laatste vraag, heb je spijt van je keuze? Als je opnieuw voor de keuze stond zou je dan hetzelfde hebben gedaan?
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken na het krijgen van kinderen. Empty Re: Minder werken na het krijgen van kinderen.

Bericht  xxjojootjexx do 22 aug 2013 - 1:10

De oudste werd geboren in 2008. Tot zij 4 werd zijn wij beiden fulltime blijven werken. 
Sinds september 2012 heb ik 1 dag per week ouderschapsverlof en sinds januari 2013 mijn man ook 1 dag per week. 
Wij hebben expres gewacht met minderen omdat we het belangrijk vonden thuis te zijn in de eerste jaren van de basisschool. 
Eerder werkten we dus allebei 40 uur, nu allebei 32. 
We zijn best minder gaan verdienen, maar valt nog mee, omdat de ouderschapsverlofkorting er nog is. We zitten op zo'n 15% minder inkomsten terwijl we 20% minder zijn gaan werken. 
Ja we zouden het weer zo doen.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken na het krijgen van kinderen. Empty Re: Minder werken na het krijgen van kinderen.

Bericht  Pandora do 22 aug 2013 - 1:16

Ik ben van 40 naar 24 uur (3 dagen) gegaan nadat de oudste was geboren. Weet niet meer hoeveel ik er in salaris op achteruit ben gegaan, geloof iets van 600 euro.
En ja, ik zou het zo weer doen. Vind het heerlijk om 2 dagen door de week bij mijn meisjes te zijn. Op deze dagen doe ik vaak mijn huishouden en plan ik afspraken zoals bij de dokter en het consultatiebureau. Bovendien wilden wij niet dat ze 5 dagen in de week naar de oppas/kdv zouden moeten.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken na het krijgen van kinderen. Empty Re: Minder werken na het krijgen van kinderen.

Bericht  Vixen do 22 aug 2013 - 1:19

Marcellah89 schreef:- Wie van jullie is er minder gaan werken na het krijgen van kinderen?
ik studeerde nog toen ik zwanger was van de oudste, ik werkte dus nog niet. Ik ben niet fulltime gaan werken toen ik een baan vond, maar 28 uur.

- Hoeveel uur werkte je voorheen en hoeveel uur ben je gaan werken?
ik ben eerst een tijdje 24 uur gaan werken, toen 36 en nu 28.

- Hoe heb je bepaald hoeveel uur je ging werken?
ik wilde drie dagen werken, dat was dus die 24 uur. Toen werd een collega ziek en heb ik een aantal maanden 36u over 4 dagen gaan werken. Al die tijd had ik 0 uren op papier. Vlak daarna kwamen 28 uren vrij en daar heb ik op gesolliciteerd. Ik werd aangenomen en kon deze uren in 3 dagen kwijt.

- Ben je veel in salaris omlaag gegaan?
weet ik zo niet, omdat mijn salaris iedere maand wisselde, doordat ik geen constante uren draaide

- En laatste vraag, heb je spijt van je keuze? Als je opnieuw voor de keuze stond zou je dan hetzelfde hebben gedaan?
Nee, ik vind het prettig dat ik flink wat uren kan werken, maar ook heel fijn dat ik twee volle dagen thuis kan zijn bij de kinderen. Wat ik wel graag zou willen is ipv ma, di, woe werken, naar de ma, di, do te gaan, maar oppastechnisch is dat niet zo handig.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken na het krijgen van kinderen. Empty Re: Minder werken na het krijgen van kinderen.

Bericht  Snoes do 22 aug 2013 - 1:28

Hoeveel uur werkte je voorheen en hoeveel uur ben je gaan werken? Voorheen werkte ik 40u, nog nog 20u per week.

Hoe heb je bepaald hoeveel uur je ging werken? Ik wilde eerst 3 dagen per week blijven werken, 24u dus. Dit was helaas niet mogelijk op mijn werk dus het werd ofwel 32u ofwel 20u. Dat laatste heb ik uiteindelijk gekozen.

Ben je veel in salaris omlaag gegaan? Nee, eigenlijk valt dat heel goed mee. Ik werk nu met loopbaanonderbreking, en krijg nog een premie vanuit de overheid omdat ze loopbaanonderbrekingen aanmoedigen (België)

Hoeveel verdiende je voor en hoeveel verdien je nu? Ik ben denk ik zo'n 20% omlaag gegaan qua salaris.

En laatste vraag, heb je spijt van je keuze? Als je opnieuw voor de keuze stond zou je dan hetzelfde hebben gedaan? Nee, ik heb absoluut geen spijt van mijn keuze. Ik ben heel blij dat ik de helft van de tijd bij mijn zoontje kan zijn en hem niet 5 dagen moet wegbrengen. Ik zou het zo weer doen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken na het krijgen van kinderen. Empty Re: Minder werken na het krijgen van kinderen.

Bericht  Engelse Drop do 22 aug 2013 - 1:32

Wij zijn allebei wat minder gaan werken. Eerst had ik een flexibele fulltime baan (40 uur) en mijn man werkte nog flexibeler 30 tot soms wel 60 uur per week. Nu werk ik nog altijd flexibel zo'n 28-32 uur, twee dagen vast op kantoor en één tot twee dagen los (eigen afspraken met cliënten inplannen op verschillende locaties). Mijn man werkt ook ongeveer 28-32 uur, al heeft hij er uitschieters bij zitten. Allebei moeten we ook wel eens op zakenreis en dan ben je natuurlijk gewoon 24/7 weg.

We zijn er qua inkomen wel iets op achteruit gegaan, maar daar merk ik niet zoveel van, we hebben het nog altijd wel riant en ik hoef gelukkig nooit over geld na te denken.

Beetje irritant om in de 'we' vorm te blijven spreken, maar we vinden het ook allebei gewoon heel belangrijk om tijd door te brengen met dochter en met elkaar, daarom schuiven we steeds vaker werk van ons af, juist omdat we zo flexibel werken is dit goed mogelijk.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken na het krijgen van kinderen. Empty Re: Minder werken na het krijgen van kinderen.

Bericht  Liadan do 22 aug 2013 - 1:36


Hoeveel uur werkte je voorheen en hoeveel uur ben je gaan werken? Ik werkte 32 uur ben toen de oudste was geboren 27 uur gaan werken. Na de geboorte van de jongste heb ik een dag ouderschapsverlof opgenomen en werk ik nog 18 uur in de week.

Hoe heb je bepaald hoeveel uur je ging werken? Ik vond na de geboorte van de oudste 3 dagen in de week werken goed, niet te veel en niet te weinig (ik werkte 27 uur in 3 dagen). De jongste was een huilbaby en ik moest er niet aan denken om hem naar een kdv te brengen, daardoor ben ik nog een dag minder gaan werken.

Ben je veel in salaris omlaag gegaan? Toen ik van 27 naar 18 uur terug ging, ging ik er 400 euro op achteruit.

En laatste vraag, heb je spijt van je keuze? Als je opnieuw voor de keuze stond zou je dan hetzelfde hebben gedaan? Ik heb er zeker geen spijt van, het bevalt me heel goed om 18 uur te werken, bevalt me beter dan 27 uur. Alles is goed in balans. Minder wil ik niet werken, maar meer voorlopig ook nog niet.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken na het krijgen van kinderen. Empty Re: Minder werken na het krijgen van kinderen.

Bericht  Artemis do 22 aug 2013 - 2:00

Ik ben van 0-12 uur naar 32 uur gegaan bij de eerste. Veel meer dus, en dat beviel prima.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken na het krijgen van kinderen. Empty Re: Minder werken na het krijgen van kinderen.

Bericht  Robin_ do 22 aug 2013 - 2:38

.


Laatst aangepast door Robin_ op zo 1 sep 2013 - 2:46; in totaal 1 keer bewerkt
Robin_
Robin_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 150
Registratiedatum : 07-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken na het krijgen van kinderen. Empty Re: Minder werken na het krijgen van kinderen.

Bericht  Linda do 22 aug 2013 - 2:50

Hoeveel uur werkte je voorheen en hoeveel uur ben je gaan werken? Voorheen werkte ik 36 uur, nu 24 uur per week.

Hoe heb je bepaald hoeveel uur je ging werken? Ik wilde graag drie dagen gaan werken. De balans tussen vrije tijd en werk leek me prima zo.

Ben je veel in salaris omlaag gegaan? Poeh, even denken hoor, ongeveer 375 euro.

Hoeveel verdiende je voor en hoeveel verdien je nu? 1700 toen en 1325 nu.

En laatste vraag, heb je spijt van je keuze? Als je opnieuw voor de keuze stond zou je dan hetzelfde hebben gedaan? Nee, ik heb geen spijt van mijn keuze. Ik zou het zo weer doen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken na het krijgen van kinderen. Empty Re: Minder werken na het krijgen van kinderen.

Bericht  SarahKey do 22 aug 2013 - 4:45

Ik ben heel veel minder gaan werken. Van 40 uur, en 3 banen, naar 10 uur en 1 baan. En ook heel veel qua salaris naar beneden gegaan, ruim 800 euro. Maar ik zou het zo weer doen, want ik wil zo veel mogelijk bij mijn ventje zijn. Als hij naar de basisschool gaat wil ik meer gaan werken.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken na het krijgen van kinderen. Empty Re: Minder werken na het krijgen van kinderen.

Bericht  Printje do 22 aug 2013 - 9:00

Wie van jullie is er minder gaan werken na het krijgen van kinderen?
Ik ben 1 dag minder gaan werken

Hoeveel uur werkte je voorheen en hoeveel uur ben je gaan werken?
In het onderwijs werkt het niet echt met uren maar met fte's. Ik heb geen idee wat ik had, ik meen iets van 0,9 nog iets en nu heb ik 0.6 ofzo? Wat eigenlijk gewoon zegt dat ik eerst 4 dagen werkte en nu 3.

Hoe heb je bepaald hoeveel uur je ging werken?
Ik wilde mijn klas niet delen en aangezien onze kleuters 4 dagen per week naar school gaan was de keuze snel duidelijk. Drie dagen is ideaal.

Ben je veel in salaris omlaag gegaan?
Ik zou het niet eens meer precies weten, je gaat ieder jaar een tree omhoog en ik zit nu in een andere schaal dus kan dat niet echt zeggen.

En laatste vraag, heb je spijt van je keuze? Als je opnieuw voor de keuze stond zou je dan hetzelfde hebben gedaan?
Nee totaal niet, ik vind het ideaal.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken na het krijgen van kinderen. Empty Re: Minder werken na het krijgen van kinderen.

Bericht  Highway do 22 aug 2013 - 10:20

Ik ga juist van 32 naar 36 smile
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken na het krijgen van kinderen. Empty Re: Minder werken na het krijgen van kinderen.

Bericht  Sun88 do 22 aug 2013 - 17:36

Ik ben van 32 naar 24 gegaan, zo konden we de oppas met wisselende tijden zelf regelen en de hulp van Oma s. Als ik 32 zou zijn blijven werken dan hadden we gebruik moeten maken van de opvang, wat in onze ogen nies opleverde qua salaris, ik zou dan een dag voor bijna niets werken. Bovendien vind ik het ook belangrijk tijd met mijn zoontje door te brengen. Ik heb er geen spijt van, maar moet nog steeds erg wennen aan het geld dat binnenkomt, meer kosten, minder inkomsten.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken na het krijgen van kinderen. Empty Re: Minder werken na het krijgen van kinderen.

Bericht  Vixen do 22 aug 2013 - 20:42

Sun88 schreef:Ik ben van 32 naar 24 gegaan, zo konden we de oppas met wisselende tijden zelf regelen en de hulp van Oma s. Als ik 32 zou zijn blijven werken dan hadden we gebruik moeten maken van de opvang, wat in onze ogen nies opleverde qua salaris, ik zou dan een dag voor bijna niets werken. Bovendien vind ik het ook belangrijk tijd met mijn zoontje door te brengen. Ik heb er geen spijt van, maar moet nog steeds erg wennen aan het geld dat binnenkomt, meer kosten, minder inkomsten.
heb je dat uitgerekend? Want je moeten dan wel heel veel verdienen en jij bizar weinig als jij dan bijna voor niets aan het werk zou moeten, zeker met 1 kind in de opvang.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken na het krijgen van kinderen. Empty Re: Minder werken na het krijgen van kinderen.

Bericht  Sun88 do 22 aug 2013 - 20:47

Vixen schreef:
Sun88 schreef:Ik ben van 32 naar 24 gegaan, zo konden we de oppas met wisselende tijden zelf regelen en de hulp van Oma s. Als ik 32 zou zijn blijven werken dan hadden we gebruik moeten maken van de opvang, wat in onze ogen nies opleverde qua salaris, ik zou dan een dag voor bijna niets werken. Bovendien vind ik het ook belangrijk tijd met mijn zoontje door te brengen. Ik heb er geen spijt van, maar moet nog steeds erg wennen aan het geld dat binnenkomt, meer kosten, minder inkomsten.
heb je dat uitgerekend? Want je moeten dan wel heel veel verdienen en jij bizar weinig als jij dan bijna voor niets aan het werk zou moeten, zeker met 1 kind in de opvang.
Nou laten we het zo zeggen, wat overblijft vind ik de moeite niet, uitgaande van 4 dagen opvang per maand, werk ik 4 dagen voor 100 euro, zoiets, vind ik het niet waard. We hebben het tijdens de zwangerschap uitgerekend bij de belastingdienst, gebaseerd op de prijzen van de opvang hier.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken na het krijgen van kinderen. Empty Re: Minder werken na het krijgen van kinderen.

Bericht  Sophiee do 22 aug 2013 - 20:51

Vriend werkte en werkt 36 uur, ik ben van 34 uur naar 20 uur gegaan. Ik verdien meer dan mijn vriend, maar mijn vriend heeft een vast contract. Vandaar de keuze. Het scheelt ongeveer 1/3 aan salaris. 
We werken langs elkaar heen en hebben daardoor maar voor een paar uurtjes per week opvang nodig. Dat is voor nu fijn, maar in de toekomst zou ik wel wat meer regelmaat willen. En ook wel wat meer willen werken, 28 uur ofzo. Misschien kan mijn vriend dan ouderschapsverlof opnemen.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken na het krijgen van kinderen. Empty Re: Minder werken na het krijgen van kinderen.

Bericht  Flower_L vr 23 aug 2013 - 10:45

Marcellah89 schreef:Wie van jullie is er minder gaan werken na het krijgen van kinderen?

Hoeveel uur werkte je voorheen en hoeveel uur ben je gaan werken?
40->32->28->24

Hoe heb je bepaald hoeveel uur je ging werken?
uitrekenen kdv kosten, salaris, teruggave, ouderschapsverlofkorting, etc....

Ben je veel in salaris omlaag gegaan?
weet het eigenlijk niet precies hoeveel, gezien ik ook stapsgewijs van 40->24 ben gegaan

Hoeveel verdiende je voor en hoeveel verdien je nu?
-

En laatste vraag, heb je spijt van je keuze? Als je opnieuw voor de keuze stond zou je dan hetzelfde hebben gedaan?
ik ben blij dat ik nu 'slechts' 24u werk, en vind het jammer dat ik dit niet heb gedaan bij mijn eerste zoon. Toen werkte ik 4 dagen = 32u, en dat vind ik achteraf gezien wel teveel in de beginjaren. Straks als de kinderen naar school gaan, ga ik meer werken waarschijnlijk. Nu vind ik het heerlijk om 2 dagen gewoon in huis bezig te zijn, met de kinderen om mij heen. Beetje wandelen, knutselen, etc etc

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken na het krijgen van kinderen. Empty Re: Minder werken na het krijgen van kinderen.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum