Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

+15
Verona
boekenwurm83
tweeling
JD
SarahKey
Shisha
pindaatje
Lady4
sanne-84
Fearie
Atelier Madame
Barbabella
Zininzon
Monte
Rush
19 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Gast za 2 jul 2011 - 7:09

Mama_van2 schreef:Minimaal 10.000 euro. Ik vind ook dat je dat wel moet kunnen sparen als je beide werkt.

Dat hangt natuurlijk helemaal van je gezinssamenstelling en je baan af....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Gast za 2 jul 2011 - 7:12

Ja natuurlijk, ik bedoelde het meer voor ons, al staat het er inderdaad een beetje kort. Meer in de zin van, we hebben beide een baan, geen schulden, een koophuis en een ruim salaris per maand, dan vind ik dat je wel minimaal 10.000 kan sparen. Daarnaast zou ik het nu ook niet meer weten waaraan ik het zou moeten opmaken Question Ik bedoelde het dus op mijn eigen situatie, niet voor een ander want daarover kan ik niet oordelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Gast za 2 jul 2011 - 7:35

Oh ik dacht al, haha.

In onze situatie vind ik het ook hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  JD za 2 jul 2011 - 7:55

Hier is t op dit moment drama... Ik ben een tijd werkloos geweest,waardoor alles op mijn vriend zn salaris neerkwam. Nu heb ik gelukkig weer een baan,maar vriendlief staat rood, en onze spaarrekening staat op 0. Geeft me een erg onrustig gevoel...

Ons doel is om vanaf nu elke maand allebei 300 euro te sparen, en dus over een jaartje weer 7000 euro op de rekening te hebben staan.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  tweeling zo 3 jul 2011 - 5:04

Wij hebben nu 25.000 spaargeld, maar er gaat straks een heel bedrag vanaf voor de bruiloft. Wil minimaal 15.000 spaargeld hebben.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  boekenwurm83 ma 4 jul 2011 - 21:46

met z'n tweeen willen we minimaal 10.000 euro spaargeld hebben.
je weet nooit wat er kan gebeuren en ik wil met alle mogelijke financiele tegenslagen kunnen omgaan.

ook vind ik het prettig om het oog op later (bv kinderen) flink wat spaargeld te hebben omdat ik zo'n geval toch minder ga werken en kinderen veel geld kosten. Dus dan zou het wel eens makkelijk kunnen zijn om wat geld achter de hand te houden.

mochten we ervoor kiezen om niet voor kinderen te gaan, dan gaan we lekker veel reizen en dat kost ook veel geld.

boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 22:56

Wij hebben zo'n 5000 euro. Als buffer vinden wij dit goed. We gaan nu wel meer sparen, met een doel. Namelijk een reis naar Amerika en kinderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Verona di 5 jul 2011 - 1:31

Mijn vriend verdiend alleen, ik heb een bijbaantje en zit nog op school. Een vet pot is het hier dus niet echt. Wij hebben minimaal 500 op de spaarrekening staan en 150 voor de huisdieren.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 1:41

Wat een bedragen... Minimaal 10.000 zit er voor ons voorlopig echt even niet in. We hebben net een huis gekocht, missen nog wat meubeldingetjes en er is nog een hoop wat opgeknapt kan/moet worden... We hebben voor onszelf gesteld dat we altijd minimaal 1000 euro spaargeld over moeten houden voor als er iets plotseling stuk gaat, maar de rest daarboven gaat op 't moment steeds vrij snel weer op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 2:17

Op het moment sparen we voornamelijk voor onszelf (vakanties). We hebben op het moment jammer genoeg niet het inkomen om voor de toekomst te sparen. (beide student, mijn vriend betaald alles zelf, gelukkig betalen mijn ouders mijn school en zorgverzekering nog!). Het geld wat er binnenkomt gaat bijna altijd op aan huur/boodschappen. Daarnaast houden we zelf nog wat geld over om leuke dingen te doen of eventueel te sparen.

Na mijn afstuderen hoop ik natuurlijk een vaste baan te vinden en dan wil ik eigenlijk direct beginnen met sparen.

Edit: Ik kan dus geen bedrag noemen aangezien dat bij ons nog niet echt relevant is :P


Maar ik WIL wel een miljoen euro Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Rouxxxe di 5 jul 2011 - 6:37

Minimaal €1000. Maar dat is ook wel echt minimaal, zit daar inmiddels ook wel ver boven. Maar dit kan net zo hard weer slinken. Vandaar dat echte minimumbedrag.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Flinder wo 6 jul 2011 - 22:13

Ik vind het fijn om ongeveer 4000 euro samen met mijn vriend te hebben.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 22:38

Het liefst €500-€1000 minimaal. Als het meer is, is het altijd mooi mee genomen. Kom er niet altijd aan, maar we proberen het wel smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 22:48

Mhua Very Happy, heb even op de site van de Nibud die berekening gedaan. Minimumbuffer: 4700 euro. En adviesbuffer: 11.000 euro :shock: Haha, moet geloof ik nog even wat jaartjes sparen :P

Nee, maar goed, zo'n berekening houdt geen rekening met je vaste lasten natuurlijk. Je kan dan wel invullen of je in een huurhuis of een koophuis woont, maar je kan niet invullen hoeveel huur of hypotheek je betaalt, of je nog een studie volgt, of je nog dit of dat. Mjah, korreltje zout.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Linda wo 6 jul 2011 - 23:19

Bij ons berekend tie een minimum van € 4700,- en een advies van € 9400,-. We voldoen nu ruim aan het minimum en zitten onder het advies. Maar als de koop van ons nieuwe huis doorgaat, moeten we een stukje schuld van ons huis aflossen en andere dingen aanschaffen en dan zitten we misschien net op het minimum, of daaronder. Ik maak me er niet zo druk om. Als alles weer normaal is (als we verhuist zijn en beiden geen ouderschapsverlof meer hebben), kunnen we weer een beetje sparen, komt vast wel goed.

Ik vind het overigens niet nodig om heel veel spaargeld te hebben, zo'n € 5000,- is prima. Misschien dat we ondertussen veel meer hadden kunnen hebben, maar ik vind het ook belangrijk om lekker te leven en geld uit te geven.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Rush wo 6 jul 2011 - 23:38

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en m`n vriend gevraagd hoeveel spaargeld hij heeft. Ik weet alleen niet of ik dat had willen weten laughcry

Ik weet nu wel dat we samen dik over het adviesbedrag van het Nibud zitten. Een fijn gevoel voor de toekomst in ieder geval.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 0:29

Zoveel mogelijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  piene1983 ma 11 jul 2011 - 7:14

Van huis uit heb ik meegekregen dat je voldoende spaargeld moet hebben om twee elektrische apparaten tegelijkertijd te kunnen vervangen. Daarmee bedoel ik dan de wasmachine en de droger of de vaatwasser/koelkast etc. Het minimumbedrag vind ik dan ook 1000 euro. Gelukkig zitten we daar nu wel boven, niet ruim maar we hebben wel ruimte... Net een andere auto gekocht en een dure vakantie gevierd dus ik moet zeggen dat ik het nog netjes vind....
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum