Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

+15
Verona
boekenwurm83
tweeling
JD
SarahKey
Shisha
pindaatje
Lady4
sanne-84
Fearie
Atelier Madame
Barbabella
Zininzon
Monte
Rush
19 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 3:21

Ik kwam er ineens achter dat er te makkelijk uit te zoeken is wat ik dan ongeveer ingevuld heb en dat is me toch net is te te prive om hier op het forum te delen. nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Rush do 30 jun 2011 - 3:25

Daarom heb ik het een beetje ruim ingevuld en wat afgerond enzo, haha. Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  sanne-84 do 30 jun 2011 - 3:33

ik zelf vind het ook altijd veilig om wat spaargeld te hebben (5000-1000) maar de vraag is wat je er dan mee doet? gebruiken jullie dit voor bijv bruiloft, vakantie? of als reserve voor als er iets kapot gaat of iets?
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 3:53

Ik heb nu zelf ongeveer € 6000. Ik ben begonnen met 0.
Ik vind het fijn te weten dat ik een buffer heb voor onverwachte uitgaven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 3:54

sanne-84 schreef:ik zelf vind het ook altijd veilig om wat spaargeld te hebben (5000-1000) maar de vraag is wat je er dan mee doet? gebruiken jullie dit voor bijv bruiloft, vakantie? of als reserve voor als er iets kapot gaat of iets?

Dat vind ik een goede vraag. Want om het maar altijd op je spaarrekening te laten zitten is ook zonde..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 4:10

Hey, deze vraag alweer?
Nog niet zo lang geleden ook voorbij gekomen :-)
Al weet ik niet eens maar wat ik toen geantwoord heb. Rond de € 7500 vind ik wel een mooi bedrag.
We zitten er nu natuurlijk ver boven i.v.m. de bruiloft van volgend jaar.
Het is altijd lekker iets achter de hand te hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 4:15

Minimaal 1000 a 2000 euro. Voor als bv wasmachine, auto kapot gaat of hond onverwacht geopereerd moet worden.
Hebben nu wel stuk meer, maar als we dingen willen doen, doen we dat gewoon. Snap eerlijk gezegd niet dat mensen minimaal 10000 euro willen sparen. Ik leef liever lekker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Zininzon do 30 jun 2011 - 4:26

sanne-84 schreef:ik zelf vind het ook altijd veilig om wat spaargeld te hebben (5000-1000) maar de vraag is wat je er dan mee doet? gebruiken jullie dit voor bijv bruiloft, vakantie? of als reserve voor als er iets kapot gaat of iets?

Ik heb gewoon hard gespaard (zo'n 1000 euro per maand) toen ik nog bij mijn ouders woonde. 'Voor later' zei ik dan. Nu heb ik zo'n 10.000 in m'n hypotheek kunnen stoppen om de maandlasten wat lager te houden en mijn hele huis verbouwd + inboedel gekocht.
Ja, ik ben blij dat ik zo hard heb gespaard! Nu staat mijn geld maar een beetje te staan.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  sanne-84 do 30 jun 2011 - 4:29

Zininzon schreef:
sanne-84 schreef:ik zelf vind het ook altijd veilig om wat spaargeld te hebben (5000-1000) maar de vraag is wat je er dan mee doet? gebruiken jullie dit voor bijv bruiloft, vakantie? of als reserve voor als er iets kapot gaat of iets?

Ik heb gewoon hard gespaard (zo'n 1000 euro per maand) toen ik nog bij mijn ouders woonde. 'Voor later' zei ik dan. Nu heb ik zo'n 10.000 in m'n hypotheek kunnen stoppen om de maandlasten wat lager te houden en mijn hele huis verbouwd + inboedel gekocht.
Ja, ik ben blij dat ik zo hard heb gespaard! Nu staat mijn geld maar een beetje te staan.

ik ben ook zeker een spaarder. heb 'vroeger' ook veel kunnen sparen, en daarvan hebben we de inboedel ook kunnen kopen. nu hebben we ook een redelijk bedrag, genoeg om bijv een bruiloft van te betalen. maar als je dat doet heb je dus ineens veel minder, en begin je weer van voren?
klinkt mss raar, maar vind het zonde om mn spaargeld te gebruiken. maar vind het ook zonde om te laten staan. waar is jullie grens?
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 4:30

Zininzon schreef:
sanne-84 schreef:ik zelf vind het ook altijd veilig om wat spaargeld te hebben (5000-1000) maar de vraag is wat je er dan mee doet? gebruiken jullie dit voor bijv bruiloft, vakantie? of als reserve voor als er iets kapot gaat of iets?

Ik heb gewoon hard gespaard (zo'n 1000 euro per maand) toen ik nog bij mijn ouders woonde. 'Voor later' zei ik dan. Nu heb ik zo'n 10.000 in m'n hypotheek kunnen stoppen om de maandlasten wat lager te houden en mijn hele huis verbouwd + inboedel gekocht.
Ja, ik ben blij dat ik zo hard heb gespaard! Nu staat mijn geld maar een beetje te staan.

Maar dat hebben wij ook gedaan hoor. Voor we samen gingen wonen, zoveel mogelijk gespaard.
Alleen nu wonen we samen en doen gewoon liever wat leuks van het geld dan dat het op de bank staat. Stel je valt morgen dood neer, wat heb je dan aan die 10.000 op de bank?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Zininzon do 30 jun 2011 - 4:33

Aangezien ik geen partner heb, heb ik voorlopig ook geen geld nodig voor een bruiloft. If so, dan zou ik die zo kunnen betalen.
Maar ik zit nu in de positie dat ik elke maand prima rond kan komen, maar eigenlijk niks meer spaar.
Ik doe van alles: kleding kopen, festivalletjes, 2 x per jaar op vakantie en 2 weekendjes weg. Ik zou niet weten waar ik mijn geld aan uit moet geven!

Als ik morgen dood neerval, kan mijn familie mijn begrafenis betalen (daar heb ik dus geen verzekering voor) en mijn huis met wsl 20.000 winst verkopen. Daar mogen zij dan weer veel plezier van beleven.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 4:36

Wij hebben ook geen uitvaartverzekering, maar wel een levensverzekering. En misschien zou ik het ook anders voelen als ik single was hoor. Maar we maken bv samen graag mooie reizen, willen een nieuwe auto, nieuwe bank enz.
Ieder zn ding hoor, maar ik vind het 'zonde' om geld op te potten. Tuurlijk moet je wel wat achter de hand hebben. Maar hoeveel is 'wat achter de hand'.

Edit: en die 20.000 winst zou ik nu niet op rekenen, met de huizenmarkt van tegenwoordig moet je blij zijn als je gelijk speelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Zininzon do 30 jun 2011 - 4:39

Ik heb het pas gekocht en helemaal verbouwd. Vervolgens laten taxeren en dat was wat er uit kwam (en ik er volgens de makelaar ook voor kon krijgen als er niet meer huizen in de straat te koop stonden)

Aangezien ik net in mijn huis woon, is alles nieuw. Als er wat kapot gaat, valt het binnen de garantie. Vakanties maken doe ik ook, mijn auto heb ik nu 3 jaar. Dus eigenlijk heb ik gewoon alles Embarassed
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Rush do 30 jun 2011 - 5:27

Ik spaar voor zo nu en dan een andere auto, reizen naar Canada en onvoorziene uitgaven. Dus ja, ik 'pot' wel op, totdat ik dan weer een andere auto neem.. laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 5:46

We zorgen dat we euro of 1000 hebben voor noodgevallen en verder sparen we wel, maar gebruiken we dat ook weer voor die dingen zoals de vakantie / verbouwing badkamer (nog steeds laughcry) / renoveren kozijnen etc. We stoppen het dus gelijk in het huis!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Lady4 do 30 jun 2011 - 6:03

Ik heb in de afgelopen anderhalf jaar **** euro weten te sparen. Vraag me niet hoe me dat gelukt is in mijn eentje Wink Van dat geld gaat nu zeker zo'n 3000-4000 euro op aan mijn nieuwe huis. Aan de ene kant vind ik dat eigenlijk best jammer, omdat ik nog nooit zoveel spaargeld heb gehad, aan de andere kant was dit juist mijn doel waardoor ik zo mijn best heb gedaan om te sparen.

Het is in je eentje wel veel lastiger om te sparen dan wanneer je samen bent, vind ik.


Laatst aangepast door Lady4 op do 30 jun 2011 - 11:34; in totaal 1 keer bewerkt
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  pindaatje do 30 jun 2011 - 6:10

Minimaal 5000 euro, nu zitten we daar ruim boven.
Volgend jaar gaan we verbouwen, dus zal daar een deel van het geld naar toe gaan.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 6:14

Lady4 schreef:

Het is in je eentje wel veel lastiger om te sparen dan wanneer je samen bent, vind ik.

Dat ligt eraan hoe de situatie is denk ik. Met zijn 2-en heb je ook meer kosten natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 6:21

Pippa schreef:
Lady4 schreef:

Het is in je eentje wel veel lastiger om te sparen dan wanneer je samen bent, vind ik.

Dat ligt eraan hoe de situatie is denk ik. Met zijn 2-en heb je ook meer kosten natuurlijk.

Maar dingen als woonlasten kun je delen en dat is al een grote hap uit je salaris. ( ik ga er nu wel even vanuit dat beide werken).

On topic: Ik heb geen idee wat ik een fijn bedrag zou vinden. Iig meer dan nu, want nu heb ik 0,00 op de spaarrekening en dat blijft voorlopig nog wel zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Gast vr 1 jul 2011 - 2:57

Ik heb op dit moment 5000 euro op mijn spaarrekening staan. M'n spaarrekening begint, gelukkig, weer een beetje te "groeien". Samenwonen is erg duur. Het liefst wil ik meer op m'n spaarrekening hebben staan, maar dat gaat wel goed komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Gast vr 1 jul 2011 - 7:24

Op het moment hebben wij 3.000 euro aan spaargeld.
We hebben 2 jaar gehad dat wij echt op ons geld moest letten en dus ook de spaarrekening langzaam naar het nulpunt daalde.
Dit hebben we in een jaar gespaard.
Ik wil straks tussen de 5.000 en 10.000 zitten minimaal.
Maar zeer waarschijnlijk blijven we eerst flink door sparen want ja we willen trouwen, huis kopen en ook kinderen...
Dus zolang het kan proberen we zoveel mogelijk te sparen!

De afgelopen maanden hebben we niet zoveel gespaard omdat er een nieuwe bed moest komen en we op vakantie willen (zonder dat je het van de spaarrekening haalt)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Gast vr 1 jul 2011 - 21:27

Zeker 5000 euro

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Shisha vr 1 jul 2011 - 22:05

Minimaal toch wel 5000,- euro. Wij hebben vorig jaar aardig wat uitgegeven aan ons huis maar we hebben nu in een paar maanden tijd toch weer zo'n 3000,- euro gespaard. We zijn nu aan het door sparen voor ons huwelijk volgend jaar en we willen nog een nieuw bed, eetkamerstoelen en een nieuw bankstel.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  SarahKey za 2 jul 2011 - 6:55

_Livia schreef:Zeker 5000 euro

Hier ook, minimaal. Gelukkig zitten we er nu weer ruim boven, maar als het richting die 5000 euro gaat krijg ik zo de kriebels.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Gast za 2 jul 2011 - 7:01

Minimaal 10.000 euro. Ik vind ook dat je dat wel moet kunnen sparen als je beide werkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum