Elke avond samen slapen, maar huisbaas doet moeilijk
+5
Winegum
Pixielove
Tazz
Susan
Niekske
9 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Elke avond samen slapen, maar huisbaas doet moeilijk
Ik heb geen idee jongens. Simpel gesteld is het gewoon zo dat Niekske in haar topictitel ook aangeeft 'iedere avond samen slapen': Ja dat is verblijven en ja dat is samenwonen.
Verder heb ik heel weinig zin om er nog verder op in te gaan hoor Zoek dan idd gewoon samen een woning, als hij dan toch al iedere avond daar blijft.
Verder heb ik heel weinig zin om er nog verder op in te gaan hoor Zoek dan idd gewoon samen een woning, als hij dan toch al iedere avond daar blijft.
Gast- Gast
Ja, en zo zijn er ook mensen die beiden een uitkering ontvangen voor een alleenstaande, en gewoon elke nacht bij elkaar ´logeren´. Dat wordt gewoon gerekend als samenwonen. Dan wordt er ook bewijs verzameld en gekeken naar de spullen van de gast die er in huis zijn. Hoeveel kleding, administratie, tandenborsten enz. Foto´s van b.v. de auto voor de deur.
Een gast is wel iets anders dan iemand die standaard een aantal nachten per week bij je slaapt. Daarnaast worden er met een extra persoon ook extra kosten gemaakt m.b.t water en electra en ook dat kan een nadeel zijn voor de huisbaas wanneer jij een vast bedrag betaald.
Een gast is wel iets anders dan iemand die standaard een aantal nachten per week bij je slaapt. Daarnaast worden er met een extra persoon ook extra kosten gemaakt m.b.t water en electra en ook dat kan een nadeel zijn voor de huisbaas wanneer jij een vast bedrag betaald.
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:Ik heb geen idee jongens. Simpel gesteld is het gewoon zo dat Niekske in haar topictitel ook aangeeft 'iedere avond samen slapen': Ja dat is verblijven en ja dat is samenwonen.
Ja dat was ook mijn idee Wel heel erg bedankt dat je je expertise gedeeld hebt!
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10
Overigens heb ik zélf in hetzelfde schuitje gezeten, ik heb met mijn vriend samengewoond op een kamer. Zeker hier in DH is dat kneiterverboden en wij hebben ontiegelijk veel last gehad met de huisbaas. Het was de kamer van mijn vriend, ik sliep daar meerdere dagen per week, de huisbaas stond 's ochtends voor dag en dauw binnen, stonden keihard op de deur te bonken, mijn spullen konden daar niet liggen...Op een gegeven moment ben ik ook noodgedwongen weer bij mijn vader gaan slapen, omdat we bang waren dat de huisbaas foto's zou gaan maken 's morgens vroeg ofzo. De sfeer werd er echt niet beter op en voor mij persoonlijk was het ook echt ellendig, want nogmaals, meer dan een weekendtas aan spullen had ik daar niet liggen. Tuurlijk mag de huisbaas niet zomaar binnenwalsen, maar wij waren zo bang dat ie het wel zou doen en dat ie dan heel veel spullen van mij zou zien en ons die claim aan onze broek zou smeren...Nou nee bedankt.
Gelukkig wonen wij nu gewoon echt samen en heerlijk dat het is!
Gelukkig wonen wij nu gewoon echt samen en heerlijk dat het is!
Gast- Gast
Niekske schreef:_Leaf_ schreef:Ik heb geen idee jongens. Simpel gesteld is het gewoon zo dat Niekske in haar topictitel ook aangeeft 'iedere avond samen slapen': Ja dat is verblijven en ja dat is samenwonen.
Ja dat was ook mijn idee Wel heel erg bedankt dat je je expertise gedeeld hebt!
Graag gedaan hoor!
Gast- Gast
Je huurt een apartementje toch? Toch geen kamer?
Gast- Gast
Bitterkoek_ schreef:Je huurt een apartementje toch? Toch geen kamer?
Ze huurt idd een appartement en geen kamer, maar dan nog kan daar een restrictie voor het aantal personen dat er mag wonen opzitten...Ik zie dit dagelijks.
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:Bitterkoek_ schreef:Je huurt een apartementje toch? Toch geen kamer?
Ze huurt idd een appartement en geen kamer, maar dan nog kan daar een restrictie voor het aantal personen dat er mag wonen opzitten...Ik zie dit dagelijks.
+1
Tabbert- Prater
- Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11
Maar het is nog niet duidelijk toch of dat inderdaad de reden is voor het niet mogen blijven slapen van haar vriend of dat het de huurbaas puur om geld te doen is (kosten g/w/l die meer zijn en hij daarom hogere huurprijs wil otnvangen etc)?
iloverocknroll1984- Fluisteraar
- Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10
Ik betaal GWL overigens apart van de huur, er komt elk jaar een afrekening, dus dat is geen vast maandbedrag!
Niekske- Kletskop
Tabbert schreef:_Leaf_ schreef:Bitterkoek_ schreef:Je huurt een apartementje toch? Toch geen kamer?
+1
En toch vind ik het gek dat je huisbaas zich er mee bemoeid. Als je een kamer had, kon ik het begrijpen. Maar ik vind niet dat het aan de huisbaas is om te zeggen dat hij maar 1 keer per week mag langskomen.
Gast- Gast
Nou, ik woon in een huis van de woningbouw en ik mag hier ook niet met iemand wonen. Ik kan iemand hier elke nacht laten logeren, en ze zullen er minder snel echter komen dan wanneer de huisbaas aan de overkant woont. Maar als ik het doe en ze komen er achter, dan ben ik wel mijn huis kwijt. Contractbreuk!Bitterkoek_ schreef:Tabbert schreef:_Leaf_ schreef:Bitterkoek_ schreef:Je huurt een apartementje toch? Toch geen kamer?
+1
En toch vind ik het gek dat je huisbaas zich er mee bemoeid. Als je een kamer had, kon ik het begrijpen. Maar ik vind niet dat het aan de huisbaas is om te zeggen dat hij maar 1 keer per week mag langskomen.
Voor huizen van de woningbouw gelden max. aantal personen. Vast ook iets met brandveiligheid enz.
Gast- Gast
Ja, of wanneer je (minder aardige) buren je verklikken bij de woningbouw, dat gebeurd ook regelmatig. Een huisbaas heeft net zoveel recht om dat in zijn contract te zetten als de woningbouw.Smikkell schreef:Nou, ik woon in een huis van de woningbouw en ik mag hier ook niet met iemand wonen. Ik kan iemand hier elke nacht laten logeren, en ze zullen er minder snel echter komen dan wanneer de huisbaas aan de overkant woont. Maar als ik het doe en ze komen er achter, dan ben ik wel mijn huis kwijt. Contractbreuk!Bitterkoek_ schreef:Tabbert schreef:_Leaf_ schreef:Bitterkoek_ schreef:Je huurt een apartementje toch? Toch geen kamer?
+1
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Mijn onderburen wonen er met zijn drieeen (man, vrouw en kind )
Dat verstop je allemaal niet zo snel!
Dat verstop je allemaal niet zo snel!
Gast- Gast
En er was toch ook iets met de belasting enzo?
Gast- Gast
Ik ga eens vragen of mn vriend bepaalde ristricties heeft in zn 1 kamer appartement.
Gast- Gast
Ja, daar noem je ook nog een punt.Storm schreef:En er was toch ook iets met de belasting enzo?
Gast- Gast
Smikkell schreef:Ja, daar noem je ook nog een punt.Storm schreef:En er was toch ook iets met de belasting enzo?
Eehm hoe bedoelen jullie?
Niekske- Kletskop
Als jouw vriend elke nacht blijft slapen en dus praktisch bij jou 'woont' dan moet je dat opgeven aan de belasting, dan zijn jullie toeslagpartners. Anders is het geloof ik fraude.Niekske schreef:Smikkell schreef:Ja, daar noem je ook nog een punt.Storm schreef:En er was toch ook iets met de belasting enzo?
Eehm hoe bedoelen jullie?
Een kennis van ons heeft een hele dikke boete op deze manier gekregen, vandaar dat ik dat weet. Is tevens ook de reden waarom mijn vriend en ik zijn gaan samen wonen, hij woonde op een gegeven moment meer bij ons (mijn ouders) dan in zijn eigen studentenkamer. En dat mag niet van de belasting.
En als je huisbaas je helemaal wilt naaien, kan hij tip geven aan de Belastingdienst. Kan ook anoniem..
Laatst aangepast door Storm op wo 3 aug 2011 - 2:40; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Poeh, ik had geen idee hoeveel staartjes hier allemaal aanzaten... we gaan eens flink vaart maken met onze appartementen-zoektocht denk ik
Niekske- Kletskop
En huurtoeslag, mocht de huurder dat krijgen.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Lijkt me inderdaad verstandig! En tot die tijd het slapen met je vriend even beperken, want je hebt geen poot om op te staan vrees ik..Niekske schreef:Poeh, ik had geen idee hoeveel staartjes hier allemaal aanzaten... we gaan eens flink vaart maken met onze appartementen-zoektocht denk ik
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» elke avond is het drama....
» elke avond rond 21.30 wakker
» Werk doet moeilijk over kolven: foto! ;-)
» moeilijk slapen, steeds draaien
» Tips bij moeilijk slapen overdag
» elke avond rond 21.30 wakker
» Werk doet moeilijk over kolven: foto! ;-)
» moeilijk slapen, steeds draaien
» Tips bij moeilijk slapen overdag
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: