Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tips bij moeilijk slapen overdag

+5
kwak
Creabea_28
Mrs. Jansen
loesje
Snoes
9 plaatsers

Ga naar beneden

Tips bij moeilijk slapen overdag Empty Tips bij moeilijk slapen overdag

Bericht  Snoes do 30 mei 2013 - 0:57

Mijn zoontje van 6 maanden is overdag echt een hele slechte slaper. 'S nachts gaat het prima, we leggen hem 's avonds in zijn bedje, hij gaat zonder zeuren slapen en wordt 12/13 uur later weer wakker. Maar overdag is het echt een ramp, hij is doodmoe, maar wil vaak gewoon niet slapen of er niet aan toegeven. Het ging een paar weken beter, maar sinds deze week is het echt weer minimaal. En als hij dan eindelijk in slaap valt, wordt hij na 20-30 minuten weer wakker, begint te huilen maar is zichtbaar nog steeds moe.

Hebben jullie tips? Ik heb geen vast ritme met hem, leg hem dus in bed wanneer ik merk dat hij moe is. Over het algemeen is hij een lief, vrolijk mannetje, maar als hij moe is en niet wil/kan slapen, blijft daar nog maar weinig van over.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips bij moeilijk slapen overdag Empty Re: Tips bij moeilijk slapen overdag

Bericht  loesje do 30 mei 2013 - 1:10

probeer er toch een ritme in te krijgen en wat ook helpt gewoon even laten huilen.
maar goed onze dochter slaapt overdag prima maar sinds een week snachts slecht dus wet niet wat fijner is.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips bij moeilijk slapen overdag Empty Re: Tips bij moeilijk slapen overdag

Bericht  Mrs. Jansen do 30 mei 2013 - 1:11

Aww, wat sneu voor jullie zoontje.

Hier hebben we ook zo'n periode gehad. Wij deden, misschien niet heel slim, maar we maakte het wat donkerder in zijn kamer. Niet zo donker als snachts, maar ook niet dat hij goed naar buiten kon kijken. Ik was bang dat dat ten koste zou gaan van het slapen snachts, maar dat is hier niet gebeurd. Ook hielp een tut doekje. Daar speelt hij een beetje mee en dan viel hij in slaap.

Misschien niet de tips die je echt nodig hebt..
Ik hoop voor jullie dat hij snel overdag ook kan slapen.
Mrs. Jansen
Mrs. Jansen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 304
Registratiedatum : 03-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips bij moeilijk slapen overdag Empty Re: Tips bij moeilijk slapen overdag

Bericht  Creabea_28 do 30 mei 2013 - 1:36

Onze dochter heeft dit ook even gehad en heeft ook geen vast ritme. Ze gaat naar bed als we zien dat ze moe begint te worden. We hebben daar een soort klein ritueeltje voor: luier checken, slaapzak aan, speentje in en altijd hetzelfde muziekje aan. De eerste week werkte dit nog niet super, maar daarna kreeg ze het door en nu vind ze het heerlijk en slaapt ze meestal binnen 5 minuten. Hoe lang ze dan slaapt wisselt heel erg. De ene keer een half uur en de andere keer twee uur. Hangt ervanaf hoe moe ze is.
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Aantal berichten : 585
Punten : 616
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips bij moeilijk slapen overdag Empty Re: Tips bij moeilijk slapen overdag

Bericht  kwak do 30 mei 2013 - 1:39

J kan overdag ook niet goed slapen, hij was steeds binnen een half uur weer wakker.
Hij lag in zijn wagenbak of in zijn bedje maar het blijkt op zijn kamer gehorig te zijn waardoor hij wakker werd.
Nu leg ik hem in de wagenbak in het kantoor van mijn man achterin het huis en hij slaapt zo 2 uur tussen de middag ipv het half uurtje wat ik van hem gewend was.

Heeft hij dus geen last van het geluid ofzo?
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips bij moeilijk slapen overdag Empty Re: Tips bij moeilijk slapen overdag

Bericht  Mrs. Jansen do 30 mei 2013 - 1:40

Net als creabea hebben we hier ook zo'n vast ritueel voor het slapen.
Mrs. Jansen
Mrs. Jansen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 304
Registratiedatum : 03-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips bij moeilijk slapen overdag Empty Re: Tips bij moeilijk slapen overdag

Bericht  Susan do 30 mei 2013 - 1:42

Ik ging toch altijd veel wandelen dan, in de wagen sliep hij gewoon beter. Veel later is hij alsnog zijn middagslaapjes in bed gaan doen. Yrsa sliep als kleine baby ook in de wagen, om de simpele reden dat zij precies sliep als Ezra niet sliep en ik anders helemaal nooit meer de deur uit kwam, maar ook zij is later gewoon in bed gaan slapen. Ik zou nu dus gewoon lekker gaan wandelen en kijken of hij daar rustig van wordt, dan krijgt hij nog lekker extra buitenlucht en jij kunt er ook eventjes uit. Ik zou er niet bang voor zijn dat hij dan niet meer in zijn bed wil slapen, zeker niet als de nachten wel gewoon goed gaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips bij moeilijk slapen overdag Empty Re: Tips bij moeilijk slapen overdag

Bericht  Susan do 30 mei 2013 - 1:43

Mrs. Jansen schreef:Aww, wat sneu voor jullie zoontje.

Hier hebben we ook zo'n periode gehad. Wij deden, misschien niet heel slim, maar we maakte het wat donkerder in zijn kamer. Niet zo donker als snachts, maar ook niet dat hij goed naar buiten kon kijken. Ik was bang dat dat ten koste zou gaan van het slapen snachts, maar dat is hier niet gebeurd. Ook hielp een tut doekje. Daar speelt hij een beetje mee en dan viel hij in slaap.

Misschien niet de tips die je echt nodig hebt..
Ik hoop voor jullie dat hij snel overdag ook kan slapen.

Ik snap niet waarom dit niet slim zou zijn en waarom het ten koste zou gaan van het slapen 's nachts. Er zijn toch heel veel mensen die niet kunnen slapen in een klaarlichte kamer?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips bij moeilijk slapen overdag Empty Re: Tips bij moeilijk slapen overdag

Bericht  Snoes do 30 mei 2013 - 2:48

Bedankt voor de tips alvast dames.

Creabea en Mrs. Jansen, dat bedritueel heb ik eigenlijk nooit geprobeerd. 'S avonds doen we dat eigenlijk ook nooit. We leggen hem in bed, zetten een muziekje op en dat is het. Overdag doe ik hetzelfde maar dan werkt het niet. Maar slaapzakje aan etc heb ik nooit geprobeerd, of er echt een ritueel van maken. Zou ik dat alsnog kunnen proberen aan te leren?

Kwak, zijn kamer ligt wel aan de straatkant maar ik heb niet het idee dat hij er hinder van heeft, zeker ook niet omdat er periodes zijn dat hij wel gewoon goed slaapt en gerust 1,5 uur in zijn bedje ligt.

Susan, wandelen is inderdaad ook een goede tip, want vaak valt hij dan wel in de wagenbak in slaap. Ik heb ook geen schrik dat hij daarna niet meer in zijn bedje zal willen slapen hoor, dus dat ga ik de volgende keer proberen, als het droog is tenminste.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips bij moeilijk slapen overdag Empty Re: Tips bij moeilijk slapen overdag

Bericht  Mrs. Jansen do 30 mei 2013 - 3:09

Susan schreef:
Mrs. Jansen schreef:Aww, wat sneu voor jullie zoontje.

Hier hebben we ook zo'n periode gehad. Wij deden, misschien niet heel slim, maar we maakte het wat donkerder in zijn kamer. Niet zo donker als snachts, maar ook niet dat hij goed naar buiten kon kijken. Ik was bang dat dat ten koste zou gaan van het slapen snachts, maar dat is hier niet gebeurd. Ook hielp een tut doekje. Daar speelt hij een beetje mee en dan viel hij in slaap.

Misschien niet de tips die je echt nodig hebt..
Ik hoop voor jullie dat hij snel overdag ook kan slapen.

Ik snap niet waarom dit niet slim zou zijn en waarom het ten koste zou gaan van het slapen 's nachts. Er zijn toch heel veel mensen die niet kunnen slapen in een klaarlichte kamer?

Ik heb dat zelf ook. Maar omdat er op gehamert werd door kraamhulp en cb dat het overdag niet donker moest zijn voor dag/nacht ritme.
Mrs. Jansen
Mrs. Jansen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 304
Registratiedatum : 03-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips bij moeilijk slapen overdag Empty Re: Tips bij moeilijk slapen overdag

Bericht  munk do 30 mei 2013 - 3:10

Is het niet zo dat als je kindje te veel slaapt overdag, zal hij/zij juist moeilijker in slaap zal komen 's avonds? Ik heb nooit last van nachtspokerij gehad als onze T. te veel heeft geslapen overdag. (lucky us :-D).

Ik zou vooral benoemen tegenover R. wat je ziet. Dus als hij 's middags wakker wordt na 20 minuten en je ziet dat hij nog heel moe ziet. Troosten en hem vertellen dat je ziet dat hij nog heel moe is en dat hij lekker moet gaan slapen. Ik heb dat vanaf het begin toegepast, en als hij tegenwoordig 's middags roept dat hij niet naar bed wil (terwijl hij dat nog echt nodig heeft) en ik benoem wat ik zie en wat hij nodig heeft, heeft hij op één of andere manier berusting erin.
munk
munk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips bij moeilijk slapen overdag Empty Re: Tips bij moeilijk slapen overdag

Bericht  Supertalentje do 30 mei 2013 - 3:38

Ze hameren wat af dat cb en de kh Wink

Sochtends slapen was geen probleem, maar smiddags moest ik wandelen/boodschappen doen want moe is hij ook niet op zn paasbest Wink En we hebben hier hetzelfde ritme als savonds en ook overdag voor het slapen gaan probeerde ik 10 min vantevoren wat rustigs te doen. De overgang van lekker spelen naar ineens naar bed en daar dan 2 tellen later inliggen viel hier niet zo goed.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips bij moeilijk slapen overdag Empty Re: Tips bij moeilijk slapen overdag

Bericht  Supertalentje do 30 mei 2013 - 3:42

munk schreef:Is het niet zo dat als je kindje te veel slaapt overdag, zal hij/zij juist moeilijker in slaap zal komen 's avonds? Ik heb nooit last van nachtspokerij gehad als onze T. te veel heeft geslapen overdag.

Dit kindje is 6 mnd, hoe kan die dan 'teveel' slapen? Op die leeftijd hebben ze hun slaap overdag gewoon nodig, toch?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips bij moeilijk slapen overdag Empty Re: Tips bij moeilijk slapen overdag

Bericht  Snoes do 30 mei 2013 - 4:44

Aangezien het hier wederom geen weer was om te gaan wandelen, heb ik het met een bedritueel gedaan, wat ik vanaf nu ook elke keer ga aanhouden als hij gaat slapen. Ik heb hem eerst een andere pamper aangedaan, zijn slaapzak aangedaan, hem in zijn bedje gelegd, muziekmobieltje opgezet, kusje gegeven en weggegaan. Hij heeft nog 5 minuutjes gezeurd, maar nu slaapt hij sinds 17u30 (nadat hij wederom niet geslapen had op het KDV).

Ik hoop dat hij snel beter gaat slapen, niet zozeer voor mezelf maar wel voor de oma's/opa's en het KDV.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips bij moeilijk slapen overdag Empty Re: Tips bij moeilijk slapen overdag

Bericht  Snoes do 30 mei 2013 - 4:45

Supertalentje schreef:
munk schreef:Is het niet zo dat als je kindje te veel slaapt overdag, zal hij/zij juist moeilijker in slaap zal komen 's avonds? Ik heb nooit last van nachtspokerij gehad als onze T. te veel heeft geslapen overdag.

Dit kindje is 6 mnd, hoe kan die dan 'teveel' slapen? Op die leeftijd hebben ze hun slaap overdag gewoon nodig, toch?
Ik denk dat Munk reageerde op de posts van Mrs Jansen en Susan. Mijn kindje zal in ieder geval niet teveel slapen smile.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips bij moeilijk slapen overdag Empty Re: Tips bij moeilijk slapen overdag

Bericht  Mrs. Jansen do 30 mei 2013 - 6:55

Ik hoop dat het helpt! smile
Mrs. Jansen
Mrs. Jansen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 304
Registratiedatum : 03-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips bij moeilijk slapen overdag Empty Re: Tips bij moeilijk slapen overdag

Bericht  Susan do 30 mei 2013 - 6:59

Mrs. Jansen schreef:
Susan schreef:
Mrs. Jansen schreef:Aww, wat sneu voor jullie zoontje.

Hier hebben we ook zo'n periode gehad. Wij deden, misschien niet heel slim, maar we maakte het wat donkerder in zijn kamer. Niet zo donker als snachts, maar ook niet dat hij goed naar buiten kon kijken. Ik was bang dat dat ten koste zou gaan van het slapen snachts, maar dat is hier niet gebeurd. Ook hielp een tut doekje. Daar speelt hij een beetje mee en dan viel hij in slaap.

Misschien niet de tips die je echt nodig hebt..
Ik hoop voor jullie dat hij snel overdag ook kan slapen.

Ik snap niet waarom dit niet slim zou zijn en waarom het ten koste zou gaan van het slapen 's nachts. Er zijn toch heel veel mensen die niet kunnen slapen in een klaarlichte kamer?

Ik heb dat zelf ook. Maar omdat er op gehamert werd door kraamhulp en cb dat het overdag niet donker moest zijn voor dag/nacht ritme.

Hm, nou, ik denk dat het wel wat overdreven wordt en dat het echt niet zoveel uit zal maken. Sowieso, als je kind overdag helemaal niet slaapt in een lichte kamer en dan moe en huilerig is en wel slaapt in een duistere kamer dan is de keuze snel gemaakt, denk ik. Maar ik vind het heel natuurlijk om de gordijnen dicht te doen als je gaat slapen. Ik ken zelfs mensen die niet slapen met het minste beetje licht, voor wie het echt pikdonker moet zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips bij moeilijk slapen overdag Empty Re: Tips bij moeilijk slapen overdag

Bericht  Snoes do 30 mei 2013 - 7:02

Ik denk dat dat licht/donker en dag/nachtritme meer te maken heeft met het prille(re) begin. Als de baby totaal nog geen besef heeft van wat er allemaal gebeurd. Volgende keer ga ik toch ook proberen om de kamer er wat (lichtjes) bij te verduisteren.

Daarstraks had hij 45 min geslapen, maar dat is dus ook alles vandaag.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips bij moeilijk slapen overdag Empty Re: Tips bij moeilijk slapen overdag

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 7:18

Mijn tip is ook om er toch een ritme in te krijgen. Voor ons was dat het invoeren van vaste slaaptijden (jaa... daar ben ik weer met mijn verhaal, haha). Ik legde haar dan wakker in bed weg met een speentje, eind van de ochtend en eind van de middag. Ze heeft een aantal keer gehuild, omdat ze dit niet gewend was en toen ben ik niet meer naar haar terug gegaan. Na een poosje viel ze vanzelf in slaap en dan sliep ze echt goed en lekker. Na een paar dagen had ze het ritme al te pakken en is het slapen overdag tot nu toe nooit meer een probleem geweest. Ze gaat nu altijd slapen zonder te huilen, slaapt overdag nu ook een stuk langer en slaapt nu 's nachts ook door. Mijn dochter slaapt trouwens ook beter wanneer ze in haar slaapzak slaapt (ook overdag) en sinds dat ze een knuffeltje in bed heeft. 's Nachts heeft ze nu een nachtlampje en dat werkt ook goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips bij moeilijk slapen overdag Empty Re: Tips bij moeilijk slapen overdag

Bericht  Mrs. Jansen do 30 mei 2013 - 7:58

Susan schreef:
Mrs. Jansen schreef:
Susan schreef:
Mrs. Jansen schreef:Aww, wat sneu voor jullie zoontje.

Hier hebben we ook zo'n periode gehad. Wij deden, misschien niet heel slim, maar we maakte het wat donkerder in zijn kamer. Niet zo donker als snachts, maar ook niet dat hij goed naar buiten kon kijken. Ik was bang dat dat ten koste zou gaan van het slapen snachts, maar dat is hier niet gebeurd. Ook hielp een tut doekje. Daar speelt hij een beetje mee en dan viel hij in slaap.

Misschien niet de tips die je echt nodig hebt..
Ik hoop voor jullie dat hij snel overdag ook kan slapen.

Ik snap niet waarom dit niet slim zou zijn en waarom het ten koste zou gaan van het slapen 's nachts. Er zijn toch heel veel mensen die niet kunnen slapen in een klaarlichte kamer?

Ik heb dat zelf ook. Maar omdat er op gehamert werd door kraamhulp en cb dat het overdag niet donker moest zijn voor dag/nacht ritme.

Hm, nou, ik denk dat het wel wat overdreven wordt en dat het echt niet zoveel uit zal maken. Sowieso, als je kind overdag helemaal niet slaapt in een lichte kamer en dan moe en huilerig is en wel slaapt in een duistere kamer dan is de keuze snel gemaakt, denk ik. Maar ik vind het heel natuurlijk om de gordijnen dicht te doen als je gaat slapen. Ik ken zelfs mensen die niet slapen met het minste beetje licht, voor wie het echt pikdonker moet zijn.

Dat hebben we nu ook ondervonden. smile
En waarschijnlijk is/was dat ook voor het prille begin. (Weet even niet meer wie dat zei).




Mrs. Jansen
Mrs. Jansen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 304
Registratiedatum : 03-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips bij moeilijk slapen overdag Empty Re: Tips bij moeilijk slapen overdag

Bericht  Sophiee do 30 mei 2013 - 8:19

L. Had daar ook erg veel last van. Ik heb van alles geprobeerd maar niks hielp. De tip die mij het meest geholpen heeft; dwingen tot slapen heeft geen zin. Dat was hier echt zo, ze werd alleen maar meer gefrustreerd. Dus hebben we het maar geaccepteerd. Met 9 maanden leek ze het ineens door te hebben. Inmiddels slaapt ze 1 keer 1,5 uur en 1 keer 3 kwartier. Dat had ik toen écht nooit verwacht!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips bij moeilijk slapen overdag Empty Re: Tips bij moeilijk slapen overdag

Bericht  Snoes do 30 mei 2013 - 8:49

Ik ben zelf niet zo voor die vaste ritmes, maar als dat het enige is wat helpt, dan doe ik dat met plezier hoor. Ik ga eerst de andere tips die ik hier heb gekregen al eens uitproberen en als dat allemaal niet helpt, ga ik toch proberen een vast ritme te creëren.

Sophiee, ik heb bij mijn zoontje ook gemerkt dat dwingen niet helpt, dan wordt hij alleen maar hysterischer. Dus als hij niet wil slapen, hoe moe ook, dan moet hij niet slapen van mij. Ik ga hem niet tot krijsen toe in zijn bed laten liggen puur om het feit dat ik zo graag wil dat hij wat slaapt.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips bij moeilijk slapen overdag Empty Re: Tips bij moeilijk slapen overdag

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum