Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Arganolie voor je haar, ervaring?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Arganolie voor je haar, ervaring? Empty Arganolie voor je haar, ervaring?

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 1:14

Heb zojuist de shampoo, conditioner en het haarmasker besteld (het is eigenlijk een olie)
Ben heel erg benieuwd, hoop zo dat het voor mijn haar werkt (droog, pluis, en vooral jeuk op mijn hoofdhuid, al 2 jaar!)

http://webwinkel.gezonder.nu/haarverzorging?__stateless=0A56E3BC76290E3C8CB52A7733DDEBED&_lang=nl

Schoonheidsgeheim in een boom
De veel aanbeden Argan boom wordt gezien als beschermer van een schoonheidsgeheim. Argan olie heeft namelijk een ‘wonderbaarlijke’ werking. Het wordt al eeuwenlang in de Marokkaanse farmacopee gebruikt om allerlei kwalen mee te verzorgen.

Argan olie is een van de zeldzaamste oliesoorten in de wereld. Argan olie wordt geperst uit de vruchten van de Argan boom (Argania Spinosa), ook wel bekend als Marokkaans ijzerhout. De levensduur van de boom ligt tussen 125 en 450 jaar en pas na 40 tot 60 jaar is de boom in volle bloei.
Het vergt een zeer arbeidsintensief proces om de schaal en de vruchten te pletten vóór het persen van de olie tot amberkleurige olie. Het kost minstens 1½ dag om 1 liter te produceren.

Na duizenden jaren ervaring zijn de voordelen van Argan olie nu wetenschappelijk bewezen. De voordelen zitten voornamelijk in een combinatie van onverzadigde vetzuren (o.a. linolzuur) met de herstel- en beschermingsfunctie van het epitheel, maar ook de rijkdom aan vitamine E en hele sterkte anti-oxidanten.
Argan olie bevat ook squaleen, een zeer hydraterende substantie die huidverschilfering normaliseert, vandaar het zeer effectief is om Argan olie in haarverzorgingsproducten te gebruiken.
Agadir Argan Oil werkt met 100% pure Argan olie, waardoor de zeer verzorgende werking voor het haar en de hoofdhuid maximaal wordt benut.

Een eeuwenoud recept voor Argan olie is de wonderolie van de 21ste eeuw!

Eigenschappen van Argan olie:

Trekt snel in het haar
Werkt vochtvasthoudend en huid- en haarherstellend
Rijk aan vitamine E, natuurlijke anti-oxidanten en essentiële vetzuren
Mooie, natuurlijke gouden kleur

Ik lees er heel veel positieve dingen over op internet, kwam erop door een artikel in de Grazia. Iemand hier al ervaring mee, Coco solis misschien?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Arganolie voor je haar, ervaring? Empty Re: Arganolie voor je haar, ervaring?

Bericht  Zininzon ma 20 jun 2011 - 1:17

Vorig jaar in Marokko geweest bij zo'n Argan verwerkingsbedrijfje. Onze reisleidster zei toen dat deze producten heel puur waren maar de (weinige) producten die er in NL te koop zijn, zijn vaak zo verdund dat er weinig werkzame stoffen meer in zitten...
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 1:21

Zininzon schreef:Vorig jaar in Marokko geweest bij zo'n Argan verwerkingsbedrijfje. Onze reisleidster zei toen dat deze producten heel puur waren maar de (weinige) producten die er in NL te koop zijn, zijn vaak zo verdund dat er weinig werkzame stoffen meer in zitten...

Ja dat las ik ook op internet! Bij een aantal reviews. Toen kwam ik op deze uit, en dit is de cosmetische variant (?) welke dus puurder schijnt te zijn. En bovenstaande site levert 100% biologische ECOcert gecertificeerde cosmetische arganolie en pure culinaire arganolie van het gerenommeerde merk Diarargan. Deze stond ook niet in de Grazia.

Gast
Gast

Bericht  TNMN ma 20 jun 2011 - 2:23

Ik heb een spray voor mijn haar waar Arganolie in zit. Ik heb krullend/pluizig haar en het helpt best goed. Dit is een verdunde versie, dus ik denk dat als je echt een goede shampoo etc. aanschaft, dit best eens goed kan helpen! Serena van Beautylab gebruikt het ook, maar dan van een ander merk en zij zegt dat het haar haar erg goed helpt..
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 4:04

TNMN schreef:Ik heb een spray voor mijn haar waar Arganolie in zit. Ik heb krullend/pluizig haar en het helpt best goed. Dit is een verdunde versie, dus ik denk dat als je echt een goede shampoo etc. aanschaft, dit best eens goed kan helpen! Serena van Beautylab gebruikt het ook, maar dan van een ander merk en zij zegt dat het haar haar erg goed helpt..

Oh ik ga even op haar site kijken.
Edit: zie op haar site en via google ook niet dat zij het getest heeft. Heb je toevallig een linkje voor me?

Gast
Gast

Bericht  TNMN ma 20 jun 2011 - 6:49

Ik moest ook even zoeken, maar: http://www.beautylab.nl/2011/04/moroccanoil.html
Het is dus niet helemaal Argan olie, maar het zit er in verwerkt.. Er zit wel een link in het artikel die naar info over Argan olie doorverwijst.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 6:59

Ahh bedankt!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 8:55

I I love you Arganproducten, echt geweldige producten, mits ze niet teveel bewerkt zijn. Deze heb ik geen ervaring mee, maar als het eco is, krijg je er vast prachtig, mooi, glanzend haar van!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 10:05

Coco schreef:I I love you Arganproducten, echt geweldige producten, mits ze niet teveel bewerkt zijn. Deze heb ik geen ervaring mee, maar als het eco is, krijg je er vast prachtig, mooi, glanzend haar van!

Yes, yes yes! Haha zat al te wachten op jouw reactie, had wel verwacht dat jij er ervaring mee had smile

Gast
Gast

Bericht  papilon wo 22 jun 2011 - 6:50

laat even weten of het je bevalt... heb ook krullen en erg pluis als ik niet uitkijk en wil het zeker proberen als het goed werkt Very Happy
papilon
papilon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 55
Punten : 62
Registratiedatum : 15-05-11

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 6:52

papilon schreef:laat even weten of het je bevalt... heb ook krullen en erg pluis als ik niet uitkijk en wil het zeker proberen als het goed werkt Very Happy

Heb het nog niet binnnen, maar laat het je zeker weten! Heb het haarmasker wel laten wijzigen in de pure olie, dat schijnt zo fijn te zijn.

Edit: ik hoop vooral dat die shampoo fijn is, dat ik er tegen kan. En die olie die ik op mijn hoofdhuid wil smeren eens in de zoveel tijd, die jeuk weg haalt. Ik word er gek van, soms is het zo erg, zoals vandaag. Loop steeds aan mijn hoofd te krabben, niet erg charmant laughcry

Gast
Gast

Bericht  papilon wo 22 jun 2011 - 21:27

ben heeeeel benieuwd...
papilon
papilon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 55
Punten : 62
Registratiedatum : 15-05-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: