Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

babykamer in warme kamer.

+3
Bruintje Beer
Pussycat
joyce0606
7 plaatsers

Ga naar beneden

babykamer in warme kamer.  Empty babykamer in warme kamer.

Bericht  joyce0606 za 18 jun 2011 - 7:30

mijn vriend en ik zitten eigenlijk een beetje te tobben. wij hebben 2 kamertjes, die allebei als potioneel babykamer kunnen dienen. deze 2 kamer zijn qua grote hetzelfde alleen heeft de ene kamer een deur naar het daktaras (die wij niet gebruiken) dus wat minder ruimte, dus hebben we eigenlijk voor het andere kamertje gekozen.

beide kamers zitten aan de zuidkant. en dat deel is plat dak. dus in de zomer is het vrij warm (23 tot 26 graden al snel), we hebben inmiddels al zonnewering, en de achterkant van het huis is helemaal wit geschildert. er zitten 2 redelijke ramen in, maar omdat we aardig zijn ingebouwd, weinig wind.

ik maak me eigenlijk een beetje zorgen, of het voor de kleine allemaal niet te warm is om in te slapen. en heb dus geen idee hoe we deze kamer kunnen koelen tot een fijn slaaptemperatuur, want een airco lijkt mijn niet echt een goed idee toch?

nou zal de kleine ongeveer een half jaar zijn, wanneer het echt wat warmer weer begint te worden, dus het is geen probleem met hoge nood! maar toch blijf ik ermee in mijn hoofd!

zijn er mensen met hetzelfde probleem, en wat is de beste oplossing?
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

babykamer in warme kamer.  Empty Re: babykamer in warme kamer.

Bericht  Pussycat za 18 jun 2011 - 7:33

Denk dat het allemaal wel mee zal vallen.
Hier daalt de temperatuur tenminste weer vrij snel (s'nachts) raam goed open desnoods een ventilatortje in de hoek van de kamer aan laten staan voordat je kindje naar bed gaat ofzo.
En alleen in een romper laten slapen als het echt bloedheet is, maar gelukkig wonen we in nederland en een babytje kan wel tegen een beetje warmte

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

babykamer in warme kamer.  Empty Re: babykamer in warme kamer.

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 7:33

De babykamer is bij ons ook aan de warme kant van het huis, en we hebben behalve zonwering een plavondventilator hangen.
En zo nodig hebben we ook nog een losse ventilator als het heel warm is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

babykamer in warme kamer.  Empty Re: babykamer in warme kamer.

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 7:34

Bij ons in huis is onze eigen slaapkamer de warmste kamer. We hebben zo'n mobiele air-co en die zetten we dan aan op momenten dat we dus zelf niet in de kamer zijn (want het maakt nogal een herrie). Dit zou je ook kunnen doen op de babykamer: koelen tussen de slaapjes door. (Het blijft echt wel even een paar uurtjes een aangename temperatuur na koelen).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

babykamer in warme kamer.  Empty Re: babykamer in warme kamer.

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 7:34

hier ook de babykamer in een warm kamertje. Na een warme dag slaapt ze alleen in een romper en het raam gaat open zodra het wat af koelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

babykamer in warme kamer.  Empty Re: babykamer in warme kamer.

Bericht  Bruintje Beer za 18 jun 2011 - 7:35

Bij ons zijn beide kinderkamers aan de zonkant. Het valt wel mee met de warmte. S' ochtends is er nog geen zon dus dan zet ik de ramen open zodat het lekker kan luchten. S' middags komt de zon erin en dan doe ik alle ramen dicht en de luxaflex ook dicht zodat de warmte buiten blijft en dan valt het wel mee.

Ze slaapt dan vaak in een rompertje.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

babykamer in warme kamer.  Empty Re: babykamer in warme kamer.

Bericht  mauwmauw za 18 jun 2011 - 7:38

bij ons slaapt V in de woonkamer,waar het al snel erg warm word.je kan er weinig aan doen dan de ramen openzetten maar zorgen dat je kleintje niet op de tocht ligt.en goed je kleine in de gaten houden of hij/zij het niet te warm heeft en daar de kleding op aanpassen.zo slaapt V hier op moment zonder slaapzak en zonder lakentje of dekentje.het is hier 's ochtends nog ruim 20 graden.

Ventilator werd mij afgeraden door het cb.

ow en als je de ramen niet open durft te laten ivm muggen,er zijn hele handige muggen netten te koop die helemaal over het ledikantje heen gaan.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

babykamer in warme kamer.  Empty Re: babykamer in warme kamer.

Bericht  Pien za 18 jun 2011 - 7:40

Zou een screen niet schelen?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

babykamer in warme kamer.  Empty Re: babykamer in warme kamer.

Bericht  Chelle za 18 jun 2011 - 7:44

Hier ook een warm kamertje. Wij hebben ook een plat dak wat het dus nog warmer wordt. Helaas koelt het snachts daarom ook minimaal af.
Wij laten A. In een rompertje slapen of zonder dekentje. Tot nu toe is het 2 keer echt warm geweest maar ging volgens mij goed en had ze niet veel last van.

Wij laten overdag trouwens ook de gordijnen dicht en als het koeler is tochten we alles door.

Mijn buren hebben trouwens zo'n rolluik. Dat schijnt wel aardig te helpen.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

babykamer in warme kamer.  Empty Re: babykamer in warme kamer.

Bericht  Flip Fluitketel za 18 jun 2011 - 7:44

Bij ons slaapt ze ook in 1 van de kamertjes aan de achterkant van het huis. Waar vanaf 9.00 s'ochtends de zon opkomt en s'middags 17.00 zakt. Wij hebben rolluiken aan alle ramen van de achterkant laten monteren en ze zijn dan ook de gehele dag naar beneden als de zon schijnt. Zo blijft het lekker koel op haar kamertje.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

babykamer in warme kamer.  Empty Re: babykamer in warme kamer.

Bericht  joyce0606 za 18 jun 2011 - 7:54

Twellie schreef:Bij ons in huis is onze eigen slaapkamer de warmste kamer. We hebben zo'n mobiele air-co en die zetten we dan aan op momenten dat we dus zelf niet in de kamer zijn (want het maakt nogal een herrie). Dit zou je ook kunnen doen op de babykamer: koelen tussen de slaapjes door. (Het blijft echt wel even een paar uurtjes een aangename temperatuur na koelen).

hier zat ik inderdaad ook aan te denken!


Thanks dames! zo zie ik maar weer, dat ik me er drukker om maak dan nodig is. en dat een beeb wel wat kan hebben!
wat betreft de muggen daar ben ik niet bang voor, want wij hebben op maat gemaakte horren voor het raam.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

babykamer in warme kamer.  Empty Re: babykamer in warme kamer.

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 7:58

Als je zo'n mobiele air-co aan zou gaan aanschaffen, is het wel handig om even aanbiedingen in de gaten te houden. Ze staan wel eens in de krantjes van bouwmarkten in de aanbieding en dat scheelt echt een flink bedrag!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

babykamer in warme kamer.  Empty Re: babykamer in warme kamer.

Bericht  joyce0606 za 18 jun 2011 - 8:05

Twellie schreef:Als je zo'n mobiele air-co aan zou gaan aanschaffen, is het wel handig om even aanbiedingen in de gaten te houden. Ze staan wel eens in de krantjes van bouwmarkten in de aanbieding en dat scheelt echt een flink bedrag!

ow goed idee! thanks!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

babykamer in warme kamer.  Empty Re: babykamer in warme kamer.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum