Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Koorts en dit (warme) weer

2 plaatsers

Ga naar beneden

Koorts en dit (warme) weer Empty Koorts en dit (warme) weer

Bericht  Parisienne wo 20 apr 2011 - 4:19

N. heeft sinds vanochtend koorts, ongeveer 39.3 graden. Nu vind ik het heel lastig wat ik haar aan moet doen. Ze moet het natuurlijk niet koud krijgen, maar te warm is ook niet goed. Het is hier in huis (en haar kamertje) overigens ongeveer 21 graden.

Ze ligt nu net te slapen. Ze heeft aan: een romper zonder mouwen, (dun) pyjama shirtje met lange mouw en een slaapzak (een vrij dunne, geen dikke). Ik heb het dekentje tot haar middel gelegd. 's Nachts slaapt ze normaal ook zo, alleen dan de deken wat hoger en heeft ze een romper met lange mouwen of korte mouwen aan i.p.v. geen mouw.

Ik vraag me nu alleen af of dit niet te warm is voor nu?! En daarnaast vroeg ik me af wat verstandig is om haar gewoon in huis aan te doen, dus als ze wakker is?! Kan ze dan beter juist een beetje 'afkoelen' door haar bijv. even in haar romper te laten liggen, of is het beter alles verder wel goed te bedekken?

Iemand anders verder nog tips m.b.t. koorts en dit warme weer?!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts en dit (warme) weer Empty Re: Koorts en dit (warme) weer

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 4:21

Qua kleding is het wel goed zo denk ik.

Gewoon veel laten drinken en de plasluiers in de gaten houden.
Veel meer ku nje niet doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts en dit (warme) weer Empty Re: Koorts en dit (warme) weer

Bericht  Susan wo 20 apr 2011 - 4:32

Dat dekentje is misschien nu wat aan de warme kant. Ik zou vooral zorgen dat alles bedekt is, zodat ze geen kou vat als ze gaat zweten en daarna afkoelt. Als ze wakker is zou ik haar gewoon nog een dunne pyjamabroek aantrekken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts en dit (warme) weer Empty Re: Koorts en dit (warme) weer

Bericht  Parisienne do 21 apr 2011 - 0:10

Oh.. wat een nacht! Vannacht heeft Noa (en dus hebben ik en mijn vriend) bijna niet geslapen. Elke keer na 10 minuutjes werd ze weer wakker. Zo sneu.. ze was/is zo moe. Gelukkig blijft de koorts na een zetpil wat langer weg. Vandaag voelt ze zich al beter, al is ze nog wel wat huilerig om de kleinste dingen. Ik denk dat dat ook te maken heeft met de moeheid hoor. Ik gok dat ze de koorts kreeg m.b.t. tandjes die door gaan komen. Ik zie en voel nog niks, maar ze zit aardig te kauwen.

Gelukkig is de koorts al wat afgezakt. Ze heeft uiteindelijk bij mij in bed geslapen in een romper met lange mouw en een pyjamabroekje. Dat ging goed.. had het idee dat ze haar warmte goed kwijt kon.

Nu vroeg ik me af wanneer ik weer met haar naar buiten kan/mag? Hoeveel dagen nadat de koorts weg is is het weer verantwoord om naar buiten te gaan zonder dat ze kou vat o.i.d.?

Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts en dit (warme) weer Empty Re: Koorts en dit (warme) weer

Bericht  Susan do 21 apr 2011 - 0:12

Je mag met koorts gewoon naar buiten, hoor.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts en dit (warme) weer Empty Re: Koorts en dit (warme) weer

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 0:38

Jij ook al zo'n ziek vogeltje thuis Parisienne? Hier is Thije ook flink ziek. Koorts, diarree en vol met slijm. Afgelopen nacht heeft hij redelijk geslapen, maar de nacht ervoor was drama. Uiteindelijk ben ik met hem op de bank gaan slapen.

Ik neem hem wel gewoon mee naar buiten hoor. Lijkt me geen kwaad kunnen, en we kunnen moeilijk de hele dag binnen blijven. Bovendien moeten we straks Fenne ophalen van het KDV.

Beterschap voor je kleine meisje!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts en dit (warme) weer Empty Re: Koorts en dit (warme) weer

Bericht  Parisienne do 21 apr 2011 - 3:55

Ja, helaas wel. N.oa is niet echt ziek, in de zin van verkoudheid/griep of iets dergelijks, maar ik gok dat ze last heeft van doorkomende tandjes, al ga ik nu weer twijfelen. Ze eet sinds vanochtend niet goed, na elke hap gaat ze huilen, alsof het pijn doet. Het is op zich niet erg als ze niet eet, maar ze huilde na een paar happen.. misschien keelpijn? Of kan dit ook een 'bijwerking' zijn van tandjes? Vanochtend heeft ze wel een hele fles op, vanmiddag een halve en daarnet maar zo'n 20 cc. Tussendoor wel een paar slokjes water gelukkig!

Ben niet naar buiten geweest vandaag, wacht eerst even tot N.oa zich weer een beetje lekkerder voelt. Ga denk ik morgen wel even, ongeacht of ze koorts heeft of niet. Ik wist overigens niet dat dat dan 'mocht'. Ik dacht dat ze dan juist beter binnen konden blijven.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts en dit (warme) weer Empty Re: Koorts en dit (warme) weer

Bericht  Susan do 21 apr 2011 - 4:14

Ik zou niet met een kind met koorts door de regen of de vrieskou of de brandende zon lopen, maar als het buiten lekker is dan is een beetje frisse lucht alleen maar fijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts en dit (warme) weer Empty Re: Koorts en dit (warme) weer

Bericht  Parisienne do 21 apr 2011 - 4:40

Ja, dat bedacht ik me ook. Ik ga morgen denk ik even lekker hier langs de Plas zitten met haar.. in de schaduw maar wel even lekker buiten.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts en dit (warme) weer Empty Re: Koorts en dit (warme) weer

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum