Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af?

+8
Floor
Pien
joyce0606
Mida4you
Novalee
Fearie
Flip Fluitketel
studiebol
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af? Empty Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af?

Bericht  studiebol za 18 jun 2011 - 3:58

Oke, ik krijg heel veel om me heen te horen dat wij er echt wel vroeg bij zijn met de babykamer(ook met de kinderwagen) bestellen. Nu moeten wij dat natuurlijk helemaal zelf weten en voor ons voelt dit gewoon goed maar nu was ik wel benieuwd hoe vroeg/laat jullie waren.

Ik ben maandag 15 weken zwanger en anderhalve week geleden hebben wij de kamer bestelt. Hij wordt eind augustus bezorgd. De kinderwagen hebben we afgelopen maandag bestelt en wordt ook eind augustus bezorgd.

Mijn vriend en ik zijn allebei vrij in augustus en de plannen zijn dat we de kamer wel zover mogelijk af willen hebben, sowieso de grootste dingen, alles verven en de meubels in elkaar. Dit ook omdat mijn vriend daarna pas zeker weten weer eind oktober thuis is, en ik weet natuurlijk niet hoe het dan met mij gaat en wat ik dan nog kan.

Ben wel benieuwd hoe het bij jullie zat?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af? Empty Re: Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af?

Bericht  Flip Fluitketel za 18 jun 2011 - 4:04

Vroeg vind ik het niet hoor. Wij hadden rond die periode van de zwangerschap ook de babykamer besteld en de kinderwagen was al besteld. Wij hadden alles besteld en gewoon gezegd van die en die periode willen we het hebben. Zodat we de babykamer een beetje op orde konden maken. Rond de 33e á 34e week was het kamertje zo goed als klaar.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af? Empty Re: Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 4:12

Besteld weet ik niet meer precies, maar helemaal af is de kamer nogsteeds niet. Al zijn het nog kleine dingetjes die moeten hoor.
In principe kunnen ze er slapen, maar voor de 35 weken is de kans toch klein dat ze thuis zijn, zelfs als ik over een week beval....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af? Empty Re: Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 4:15

Besteld met 22 weken geloof ik. En de kamer was ongeveer met 37 weken helemaal af

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af? Empty Re: Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af?

Bericht  Fearie za 18 jun 2011 - 4:20

Wij zijn met 16 weken na de babykamer wezen kijken en vanwege het showroommodel hebben we hem een week later opgehaald, de kinderwagen hebben we een week of 2 eerder al aangeschaft.

Wij waren dus ook heel erg snel met alles smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af? Empty Re: Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 4:26

Bij de 1e de kinderkamer en kinderwagen enz. met 14 weken besteld. Werd bezorgt rond de 26 weken geloof ik. Denk dat ik toen alles rond de 32 weken klaar had, maar dat weet ik niet meer.
Bij de 2e die kamer weer gebruikt, en hoefden we ook niks bij te kopen, alles had ik toen pas klaar met 37 weken

Bij de tweeling hoefden we ook niks meer bij te kopen, op de wagen na, we vonden een leuke deal via marktplaats, ookal was ik toen nog maar 13 weken. Als het mis was gegaan hadden we de wagen gewoon weer verkocht.

De kamer had ik denk ik rond de 34 weken zo goed als af. (was natuurlijk weer dezelfde babykamer, dus ik hoefde alleen de spullen van ons zoontje naar de andere kamer over te brengen, alle babyspullen weer uit te wassen en in te pakken.)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af? Empty Re: Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 4:30

Ik weet dat niet meer precies...
Maar niet zo vroeg maar dat kwam omdat de kamer eerst gestucd moest worden.

Volgens mij was het kamertje hier rond 32 weken klaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af? Empty Re: Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af?

Bericht  Novalee za 18 jun 2011 - 4:33

Wij hebben de meubels met 17 weken besteld en hadden ze binnen 2 weken al in huis. De kinderwagen hebben we met 26 weken besteld en konden we ook al heel snel daarna (1 of 2 weken) ophalen. Inmiddels is het kamertje echter nog niet af, maar hopelijk is hij eind volgende week wel klaar. Dan moeten er waarschijnlijk alleen nog wat accessoires enzo. Maar de eerste tijd komt de kleine toch bij ons op de kamer in een wiegje en die staat al helemaal klaar. Het kamertje hoeft dus niet per se voor de geboorte klaar te zijn (maar liever wel natuurlijk.

Als je nu 15 weken zwanger bent, dan ben je in november uitgerekend toch? Met een tweeling is het wel handig om alles wat eerder klaar te hebben omdat de kans groot is dat je eerder dan 40 weken bevalt. Misschien is augustus wat aan de vroege kant maar het kan ook geen kwaad toch als het er al staat? Heb je meer tijd om te zwijmelen smile
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af? Empty Re: Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 4:37

Novalee: Bij een tweeling is de gemiddelde zwangerschapsduur 3 weken korter, gemiddeld 37 weken ipv 40.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af? Empty Re: Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af?

Bericht  studiebol za 18 jun 2011 - 4:42

Novalee, we moeten er vanuit gaan dat de kindjes eind november komen(als alles goed gaat tenminste) mijn uitgerekende datum is 12-12.

En tja augustus is misschien wat op tijd, maar ja dan is mijn vriend thuis en in september en oktober sowieso niet. Kan natuurlijk wel wat kleine dingen zelf, maar vind het ook leuk om het samen op te pakken.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af? Empty Re: Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af?

Bericht  Mida4you za 18 jun 2011 - 4:44

Wij hadden de babykamer al heel vroeg. Maar dat kwam omdat we een prijs hadden gewonnen bij de Ikea voor een babykamer en dat moest voor een bepaalde datum al gehaald worden. Volgens mij was ik 3 maanden zwanger.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af? Empty Re: Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af?

Bericht  Novalee za 18 jun 2011 - 4:47

studiebol schreef:Novalee, we moeten er vanuit gaan dat de kindjes eind november komen(als alles goed gaat tenminste) mijn uitgerekende datum is 12-12.

En tja augustus is misschien wat op tijd, maar ja dan is mijn vriend thuis en in september en oktober sowieso niet. Kan natuurlijk wel wat kleine dingen zelf, maar vind het ook leuk om het samen op te pakken.
Nou dan zou ik er helemaal niet meer over inzitten en het gewoon lekker in augustus allemaal klaarmaken!
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af? Empty Re: Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 4:53

Helemaal mee eens, beter op tijd af als dat je moet gaan stressen hoor.

Tegen de tijd dat je over de 30 weken bent zit die buik ook in de weg enz. Vind het jammer dat wij niet gewoon veel eerder zijn begonnen, heb nu zelf niks mogen doen natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af? Empty Re: Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af?

Bericht  studiebol za 18 jun 2011 - 4:59

ProudMama schreef:Helemaal mee eens, beter op tijd af als dat je moet gaan stressen hoor.

Tegen de tijd dat je over de 30 weken bent zit die buik ook in de weg enz. Vind het jammer dat wij niet gewoon veel eerder zijn begonnen, heb nu zelf niks mogen doen natuurlijk.

Ergens heb ik dat laatste ook in mijn achterhoofd hoor, straks kan ik niks meer... dan moeten andere mensen het voor mij doen. Op dat moment is dat niet anders maar ik zou het denk ik niet zo leuk vinden.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af? Empty Re: Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af?

Bericht  joyce0606 za 18 jun 2011 - 5:00

wij moeten eerst nog wat andere dingen boven doen voordat we echt aan de kinderkamer beginnen, wij hebben de kamer al (gekocht via marktplaats) en ligt op zolder, evenals de kinderwagen. ik ben nu wel beetje wat kleinere dingetjes aan het bijkopen om de babykamer aan te kleden. de wieg hebben wij ook al. dus eigenlijk alle grote dingen hebben wij al in huis, maar staat allemaal op zolder.

wij hopen rond eind augustus aan de babykamer zelf te beginnen, verfen, inrichten en aankleden. ik vind dit eigenlijk wel meevallen hoe snel dat is. ten eerste weet je niet hoe je bijv. in je verlof nog kan functioneren. en ten tweede is een kindje vanaf de 28/30 weken levensvatbaar, en dan lijkt het mijn fijn om de grote dingen op orde te hebben want stel je voor, dat dat gebeurt, en er is nog niets klaar, ik neem aan dat je dan echt geen zin heb om ook nog even snel een kamertje in elkaar te zetten tussen alle ziekenhuis ritjes door. (ik houd met alles rekening smile )

daarbij had ik een collega die beviel van haar kindje met 32 weken. en dus in deze situatie zat...

joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af? Empty Re: Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af?

Bericht  Pien za 18 jun 2011 - 5:06

wij hebben de kamer besteld toen ik 14weken en 5dagen zwanger was, hij kwam binnen toen ik 33 weken en 3 dagen was!! zo lang hebben we echt moeten wachten, de levertijd was lang, dat wisten we, máár er kwamen er echter nog 3 bij!! DOnderdag hebben we de laatste dingen gedaan op het kamertje, die is nu af. Oh ja, alleen haar naam komt nog op de muur te hangen, maar... dat kan nu dus nog niet!

kinderwagen hebben we toen ook besteld, uiteindelijk deze afbesteld en een andere gekozen. dat was rond de 30 weken zwangerschap.

mochten wij het overnieuw doen, zou ik het eerder in huis willen hebben!! ik ben begin juli uitgerekend en zou het dan toch wel begin april binnen willen hebben!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af? Empty Re: Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 5:07

studiebol schreef:
ProudMama schreef:Helemaal mee eens, beter op tijd af als dat je moet gaan stressen hoor.

Tegen de tijd dat je over de 30 weken bent zit die buik ook in de weg enz. Vind het jammer dat wij niet gewoon veel eerder zijn begonnen, heb nu zelf niks mogen doen natuurlijk.

Ergens heb ik dat laatste ook in mijn achterhoofd hoor, straks kan ik niks meer... dan moeten andere mensen het voor mij doen. Op dat moment is dat niet anders maar ik zou het denk ik niet zo leuk vinden.
Had het ook altijd in mijn achterhoofd, maar met 24 weken al rust moeten houden had ik niet aan zien komen. Gelukkig had ik voor die tijd mijn uitzet zo goed als compleet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af? Empty Re: Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 5:09

Pien schreef:Oh ja, alleen haar naam komt nog op de muur te hangen, maar... dat kan nu dus nog niet!
Haha, hier precies hetzelfde, de letters liggen wel klaar smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af? Empty Re: Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af?

Bericht  studiebol za 18 jun 2011 - 5:11

ProudMama schreef:
Pien schreef:Oh ja, alleen haar naam komt nog op de muur te hangen, maar... dat kan nu dus nog niet!
Haha, hier precies hetzelfde, de letters liggen wel klaar smile

Proudmama weten jullie het geslacht van de kindjes?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af? Empty Re: Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af?

Bericht  Floor za 18 jun 2011 - 5:45

Wij hebben de kinderwagen en maxi cosi besteld toen ik de eerste keer 6 weken zwanger was, maar dat is een miskraam geworden, de kinderwagen hebben we wel in bestelling laten staan dus zodoende hadden we die bij deze zwangerschap al 'direct in bestelling staan'.

Het kamertje en de box hebben we besteld na de 12 weken echo, die zaterdag zijn we naar de winkel gegaan om het te bestellen, we hadden al vaker voor kamertjes gekeken maar bleven telkens op dit kamertje uit komen.
Ik was dus bijna 13 weken zwanger toen we het bestelden.
Het kamertje wordt begin september geleverd. Ik ben half november uitgerekend.

We zijn wel al bezig in het kamertje. 2 weken terug alles leeg gemaakt, afgelopen week zijn de muren geverfd. Dit weekend wilden we het raamkozijn doen maar vanwege het stormachtige weer schiet dat niet op omdat het raam open moet staan om de verf te laten drogen maar met die storm kan dat weer niet, dus ik denk volgend weekend het raamkozijn verven.
Over ongeveer 2 weken wordt er 1 muur behangen (de andere muren blijven geverfd creme-wit).
Afgelopen week heb ik de gordijnen besteld, dat duurt ongeveer 3 weken voordat die klaar zijn en dan zijn we dus een heel eind, dan kunnen we wachten op de meubeltjes.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af? Empty Re: Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af?

Bericht  Ezzer za 18 jun 2011 - 6:04

Kinderkamer en wagen hebben we besteld toen ik 14 weken zwanger was.
Met 25/26 weken stond alles klaar.
Beter te vroeg dan te laat.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af? Empty Re: Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 6:05

studiebol schreef:
ProudMama schreef:
Pien schreef:Oh ja, alleen haar naam komt nog op de muur te hangen, maar... dat kan nu dus nog niet!
Haha, hier precies hetzelfde, de letters liggen wel klaar smile

Proudmama weten jullie het geslacht van de kindjes?
Ja! Very Happy
Wil jij het ook weten van je kindjes of niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af? Empty Re: Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 6:29

Met die lange levertijden kun je er maar beter vroeg bij zijn! Wij hebben hem toen pas rond een week twintig gekocht (zoiets, weet het niet precies meer), maar de kamer komt van Marktplaats en dan is er natuurlijk geen levertijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af? Empty Re: Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 7:01

De kinderwagen hebben we besteld toen ik 12 weken zwanger was. Het kamertje een paar weken later. Er zat ongeveer 6 weken levertijd op. Het hele kamertje was af toen ik 35 weken zwanger was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af? Empty Re: Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 7:09

We hadden het kamertje grotendeels al af toen ik 16 weken was (verfen, meubeltjes in elkaar zetten). Mijn man heeft toen een paar weken in de ww gezeten en had toen alle tijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af? Empty Re: Met hoeveel weken had jij de babykamer bestelt/ en af?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum